zowat het hele jaar door verkouden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Re: zowat het hele jaar door verkouden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:05

Truf schreef:
Hoe is het nu met jullie GimGirl en n_atas? Zijn jullie nu van de klachten af?

Ik ben woensdag aan de beurt Nagelbijten / Gniffelen Maak me er gelukkig nog niet echt druk om, dat zal dinsdag wel komen Clown
De ingreep duurt 30 tot 40 minuten en als het mee zit mag ik dezelfde dag weer naar huis.

Jaa het gaat super Haha! Ben nog steeds niet verkouden geweest, terwijl ik voorheen altijd verkouden, loopneus ect had.. Af en toe nog wel beeetje vol maarja moet elke dag mintens nog 2maal spoelen, maarja dat vergeet ik haha, omdat ik er geen last van heb Haha!
Ben blij dat ik heb het gedaan,

Natasja_87 schreef:
Pfoe.. het klinkt niet echt goed allemaal! Ik ben ook al héél erg lang verkouden, in ieder geval dat mijn neus dichtzit. Ben ook allergisch voor honden/stof enz. Sinds een jaartje zit ik nu op kamers, zonder hond, maar dat maakt geen verschil.

Nu ben ik eindelijk eens naar de HA geweest en die verwijst me door naar de KNO arts. Waarschijnlijk wordt een of ander tussenschot doorboord zodat het allemaal wat meer lucht krijgt ofzo. Mijn moeder heeft dit ook gehad, en nu heeft ze helemaal nergens meer last van.. op zich ideaal, alleen zie ik best op tegen die behandeling. Ik heb gehoord dat die tampons die je in moet erg pijn doen, vooral als je ze weer eruit moet halen..

Heeft iemand ook zo'n 'operatie' gehad?

Ik heb zo'n operatie gehad, alleen bij bij hebben ze het neusschot/tussenschot recht gezet, stond blijkbaar scheef aan de binnenkant waardoor ik aan een kant nauwelijks lucht kreeg en andere kant zat altijd vol omdat daar het lucht door ging.
Tampons in je neus doet opzich niet zeer, het is alleen zeer vervelend, alleen als ze er uit moeten, ja dat gevoel Nagelbijten / Gniffelen moeilijk te beschrijven ene kant doet het wel zeer maar andere kant ook weer niet het is een zeer apart gevoel. Maar daar zou ik het niet om laten, binnen 10sec waren ze er uit, want ik moest tot 10 tellen..
Tel maar tot 10..

1.2.3.4 waaauuw 5.6.7 aaaaaaaaarhhh 8 en toen was het al klaar Tong uitsteken zo ging het bij ons op de kamer (lagen met z'n 6en op een kamer haha)
Het is een zeer apart gevoel ja, doet wel wat zeer omdat natuurlijk dat bloed en ja snot Clown is opgedroogd en aangeplakt zit aan die tampon, en ja dat wordt los gerukt om zo maar te zeggen. Maar ze zijn zoo lang dat het een zeer apart gevoel is alsof het ver weg komt haha..

Succes alvast, horen het wel wat voor operatie je krijgt of niet..

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 23:28

ik heb dus ook zo`n operatie gehad alleen die duurde 5 uur! maar er kwam een complicatie
maar het is allemaal goed gekomen en het gaat steeds beter!
moet alleen 6 weken extra voorzichtig doen dat er niks tegen mijn neus aan komt omdat het bot nog goed aan elkaar moet groeien, snachts moet ik ook nog zon gipskapje om zodat ik niet op mn gezich kan slapen!

en ja die tampons uithalen vond ik even naar! is een vreselijk rotgevoel!!
maar ik merk al wel dat ik al beter kan ademen door mn neus!
ene keer beter dan de andere keer maar ja over 6 weken moet alles helemaal goed zijn! Pling

heb er ook zeker geen spijt van!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:30

n_atas schreef:
ik heb dus ook zo`n operatie gehad alleen die duurde 5 uur! maar er kwam een complicatie
maar het is allemaal goed gekomen en het gaat steeds beter!
moet alleen 6 weken extra voorzichtig doen dat er niks tegen mijn neus aan komt omdat het bot nog goed aan elkaar moet groeien, snachts moet ik ook nog zon gipskapje om zodat ik niet op mn gezich kan slapen!

en ja die tampons uithalen vond ik even naar! is een vreselijk rotgevoel!!
maar ik merk al wel dat ik al beter kan ademen door mn neus!
ene keer beter dan de andere keer maar ja over 6 weken moet alles helemaal goed zijn! Pling

heb er ook zeker geen spijt van!

5 uur is echt lang, staat het in de topic wat je allemaal precies hebt ondergaan, weet wel wat maar 5 uur.. en wat voor complicaties ook al weer Nagelbijten / Gniffelen

6 weken rustig aan doen pff, en gipskapje op nog met slapen gaan, ik gelukkig niet Knipoog mocht 2 weken niks doen, en ik kan zelf weer lekker aan me neus kriebelen, maar als de hond op me springt of me een kus geeft en komt doet dat nog wel zeer Nagelbijten / Gniffelen denk dat dat onverwacht komt en als je zelf doet weet je het en doe je toch op een of ander manier voorzichtig, alhoewel Knipoog

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:48

ze hebben mn neus aan de onderkant opgesneden en zo het hele vel als een uitlaatklep omhoog gedaan zodat alles `bloot` kwam te liggen.. toen ik dit na afloop hoorde, kreeg er echt de bibbers van als je er aan denkt!
ze hebben het bot in mn neus eerst gebroken en toen recht gezet en daarvan wat kraakbeen weggehaald en dat hebben ze onder mn neus geplaats waardoor mn neusgaten wat wijder zijn geworden, want dat waren echt spleetjes en ze hebben de binnenkant veel ruimer gemaakt!
Maar ook de vorm van mn neus is door de operatie verandert maar wel in positieve zin!
en de complicatie was dat er een bloeding ontstond tijdens de operatie die moesten ze eerst stoppen voor ze verder konden.. ze dachten er eerst namelijk 3 uur over te doen en dat werden er dus 5! en daarna werd ik ook nog heel onrustig wakker uit de narcose.. dus toen kreeg ik weer een kapje omzodat ik weer even `weg`viel en de 2e keer werd ik wel rustig wakker!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:22

n_atas schreef:
ze hebben mn neus aan de onderkant opgesneden en zo het hele vel als een uitlaatklep omhoog gedaan zodat alles `bloot` kwam te liggen.. toen ik dit na afloop hoorde, kreeg er echt de bibbers van als je er aan denkt!
ze hebben het bot in mn neus eerst gebroken en toen recht gezet en daarvan wat kraakbeen weggehaald en dat hebben ze onder mn neus geplaats waardoor mn neusgaten wat wijder zijn geworden, want dat waren echt spleetjes en ze hebben de binnenkant veel ruimer gemaakt!
Maar ook de vorm van mn neus is door de operatie verandert maar wel in positieve zin!
en de complicatie was dat er een bloeding ontstond tijdens de operatie die moesten ze eerst stoppen voor ze verder konden.. ze dachten er eerst namelijk 3 uur over te doen en dat werden er dus 5! en daarna werd ik ook nog heel onrustig wakker uit de narcose.. dus toen kreeg ik weer een kapje omzodat ik weer even `weg`viel en de 2e keer werd ik wel rustig wakker!

Zoo zeg Scheve mond wat apart en inderdaad bibbers als je het zo leest of te horen krijgt.. Jak
Bij mij hebben ze ook neus gebroken, en een stukje kraakbeen ergens anders weg gehaald en dat er weer tussen gezet, voor de rest gewoon recht gezet.. Gelukkig hebben ze bij mij niet verteld hoe of wat en hoe precies haha..

Beterschap

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:30

Pfff, klinkt heftig zeg! Ben blij dat ze bij mij niet erg gaan breken. Achteraf mogen ze me vertellen wat ze nou precies gedaan hebben Knipoog

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:32

Truf schreef:
Pfff, klinkt heftig zeg! Ben blij dat ze bij mij niet erg gaan breken. Achteraf mogen ze me vertellen wat ze nou precies gedaan hebben Knipoog

Haha inderdaad, ik wist het ook niet van te voren.. Ik dacht alleen die gaan het rechtzetten maar hoe Clown haha

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:41

Ik leef weer Haha!
Ben vandaag onder t mes gegaan, om kwart over 10 was k in t ziekenhuis. Rond kwart voor 11 gingen ze voorbereiden, uitkleden enzo en om ong 20 over 11 richting de OK. Daar nog ff gelegen en tegen 20 voor 12 zijn ze aan de gang gegaan.
Om 10 over 1 werd ik weer wakker en om half 2 was ik weer op de zaal. En om 6 uur naar huis Knipoog

De KNO arts zei dat de operatie erg goed was gegaan, hij heeft aardig wat van mijn neusschelp weg kunnen halen. Vrijdag mag ik terug komen om de tampons uit mn neus te laten halen. Daarna mag ik lekker weer gaan sprayen en mag ik gaan spoelen *juj*.

Zit nu met proppen in mn neus en ene heel mooi verband onder mn neus. Had vanmiddag al vla aan t verband zitten Clown

And again, to be continued... Haha!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:59

Ben blij dat alles goed gegaan is Trufje, hopelijk ben je snel van de pijn af, en nog belangrijker: ik hoop zo dat t helpt!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:12

De pijn valt me alles mee, mn keel doet t weer gelukkig Knipoog En dat pleuris infuus is er uit.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:18

Infuus was niet zo leuk!?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:19

Dat heeft de hele tijd geiriteerd, telkens wat zeer en t idee van t infuus vind k al niet zo fijn Schijnheilig

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:34

niets mis met een mooie lange naald in je arm toch? Clown

*aait Truf* Ach gut

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:17

Hee Truf..
Mooi dat het goed is gegaan zeg, en lekker dat je dezelfde dag al weer naar huis mag Bloos
En lekker zit dat he die neusverband Clown haha, ik moest die nog wel 1,5week om houden, na week de watten er pas uit en toen hoefde het niet meer, maar ik vond het zo vreemd gevoel zonder dat neusverband, want ik had echt het idee dat me neus daar op steunde, anders voelde ik mijn neus zo echt raar.. Maarja op gegeven moment moet ie toch maar af Knipoog

En ja infuus vond ik ook maar niks, iedereen op zaal mocht hem sávonds eruit hebben, behalve ik weer. Omdat ik nog zo misselijk was, konden ze daardoor makkelijker wat toe dienen. Heb hele nacht aan geirriteerd en volgende dag direct aan eerste en beste persoon gevraagd van wil je hem er uit halen.. Nee kan niet ik breng alleen eten rond Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, succes vrijdag alvast met die watten.. Gewoon tot 10 tellen en er niet aan denken Knipoog

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:15

Ben blij dat die watten er morgen al uit mogen hoor, ben t nu al wel weer zat. Dat je die 1,5 week in moest houden, lang zeg!

Dat infuus was echt niks en heb er n hele mooie blauwe plek aan over gehouden Clown. Uiteraard, ik word overal blauw van Knipoog.

Ach die watten zullen vast niet zo veel pijn doen als toen de arts met een ding achter in mn neus ging kijken.

Gisteravond ging het ook nog lekker... Liep even met mn vriend mee naar de deur, werd ik vreselijk duizelig, dus ik zitten. Nou, zat nog geen halve minuut of ik moest sprinten voor de wc. Pfff, was echt even goed misselijk zeg!
Had wel met hem te doen, hij stond er heel verloren bij, hij wist echt niet wat hij er mee aan moest Clown

Blegh, wou dat het morgen 20 over 9 was, lekker die watten dr uit.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:17

Truf schreef:
Ben blij dat die watten er morgen al uit mogen hoor, ben t nu al wel weer zat. Dat je die 1,5 week in moest houden, lang zeg!

Dat infuus was echt niks en heb er n hele mooie blauwe plek aan over gehouden Clown. Uiteraard, ik word overal blauw van Knipoog.

Ach die watten zullen vast niet zo veel pijn doen als toen de arts met een ding achter in mn neus ging kijken.

Gisteravond ging het ook nog lekker... Liep even met mn vriend mee naar de deur, werd ik vreselijk duizelig, dus ik zitten. Nou, zat nog geen halve minuut of ik moest sprinten voor de wc. Pfff, was echt even goed misselijk zeg!
Had wel met hem te doen, hij stond er heel verloren bij, hij wist echt niet wat hij er mee aan moest Clown

Blegh, wou dat het morgen 20 over 9 was, lekker die watten dr uit.

Kan het me voorstellen dat je ze er uit wil haha.. veel succes kan het gevoel niet beschrijven Scheve mond
Lukt het slikken wel bij jou? Vooral bij drinken ging haast niet bij mij, eten bijna ook niet.. Ben toen ook in een week tijd iets van 6 a 7 kg kwijt geraakt Haha! (was helemaal niet erg)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:28

Ja slikken gaat aardig, de watten zitten gelukkig niet zo diep. Ben erg voorzichtig met dingen eten, wil niet weer over mn nek gaan Knipoog
Hmm, t is maar goed dat ik maar 2 dagen hoef, als ik ook zo afval ga ik klachten krijgen Clown. 2-3 kilo mag, niet meer.

Verder word ik ook wel zat van de traanogen. Werd gister al wakker met traanogen en is nog steeds niet over. Morgen maar ff vragen of dat normaal is.

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:51

gelukkig dat het erop zit truf en die traanogen daar had ik ook erg veel last van!
komt door het zalfje wat ze in je ogen smeren tegen uitdrogen!

en succes morgen met watten eruit halen.. het is idd een erg apart en naar gevoel vond ik!

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:06

Jeetje Truf wat een godoe allemaal... hopen dat het helpt Lachenheel veel beterschapjes!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:36

Ik had helemaal geen last van me ogen, door zalfje.. ze zeiden van als je wakker wordt onder narcose er niet uit smeren/wrijven.. nou dat had ik dus wel gedaan Clown en ook geen last er gehad.. waarschijnlijk daar door Clown ?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:33

n_atas schreef:
gelukkig dat het erop zit truf en die traanogen daar had ik ook erg veel last van!
komt door het zalfje wat ze in je ogen smeren tegen uitdrogen!

en succes morgen met watten eruit halen.. het is idd een erg apart en naar gevoel vond ik!

Ah, mysterie opgelost Knipoog Hoe lang heb je er last van gehad?

Zal morgen leuk worden, heb nu al traanogen en dat zal niet beter worden van watten uit mn neus trekken Clown

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 21:56

ik had er de 1e dag het meest las van, de 2e dag ook nog wel maar de 3e dag was het zo goed als over bij mij! Knipoog
maar is idd erg vervelend die tranende ogen!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:49

Arme Trufje! Wel beter dat die watten er zo snel uit mogen, ff doorbijten maar dan ben je dr vanaf! Succes!

Oh ja trouwens.... mooi geel is niet lelijk Knipoog

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:21

En Truf hoe is het gegaan Haha!

Laracroft wat bedoel je met mooi geel is niet lelijk Verward

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:53

Mijn zus heeft er ook al heel lang last van, en volgens mij helpt eigenlijk niets. Ze heeft wel altijd neusspray, maar ze is eigenlijk continue verkouden, heel vervelend. Ze is al meerdere malen getest op allergies, maar ze is nergens allergisch voor. Volgens mij is het gewoon aangeboren, net als mensen die altijd darmklachten hebben.