Hij is 29 en ik 15.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hij is 29 en ik 15.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:42

dit is geen echte houden van Knipoog
Weet wel zeker dat die 'vriend' weet waar hij mee bezig is en dat het niet kan KnipoogHij gaat er echt niet mee stoppen hoor, waarom zou hij: jong fris meisje.
Jij moet degene zijn die zegt: hoh stop en weg wezen jij!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:44

Dieuwke1989 schreef:
Dees schreef:

Dit soort redenatie kan ik wel misselijk van worden.

De wet is er om juist dit soort dingen te voorkomen/aftestraffen.
Het mag niet omdat hier hele andere dingen aan de orde zijn dan 'de grote liefde'.

Een 15 jarig meisje dat seks heeft met een oudere vriend is niet op zoek naar verkering en huisje-boompje-beestje-kindje, maar die heeft behoefte aan een vaderfiguur. Die is op zoek naar bevestiging van een volwassen man om zelf in haar zelfvertrouwen te groeien.
Voordat we nu weer de roze wolken erbij halen, bovenstaande is wetenschappelijk bewezen.

Een 29-jarige vent is gewoon ordinair op zoek naar seks en is klaarblijkelijk niet volwassen genoeg om met een gelijkwaardige partner zijn weg te vinden. Een gezonde volwassen vent met een fatsoenlijke opvoeding en een reeel stel normen en waarden haalt zijn neus op voor een 15 jarig dametje.

Dus: hij is niet gezond en zij doet mee omdat ze zijn aandacht aanziet voor echte liefde.
Het is niet meer dan absoluut terecht dat die illegaal is en strafbaar.

Op 15 jaar oud komt er geen liefde voorbij. Alleen maar lust.

en voor degenen die zich nu genoopt voelen mij in het ongelijk te stellen omdat hun liefde wel vorobij kwam toen ze toevallig 15 jaar oud waren en nu dik 38 zijn met 3 kinderen en een vast inkomen...: reageer in het belang van dit kind, de tijden zijn inmiddels veranderd

Ik voel mij geroepen om ieder argument dat jij aanhaalt snoeihard onderuit te trappen.
En waarom: Ik ben 16 en mijn vriend 25, en het relatieperspectief dat jij hier beschrijft is, netjes uitgedrukt, erg kortzichtig.

Ik ben ook 'minderjarig.' Mijn vriend 'meerderjarig'. Ik kom uit een stabiel gezin, mijn ouders zijn niet gescheiden en ik heb een erg goede band met mijn vader. Ik zou op zoek zijn naar [wetenschappelijk bewezen?] een vaderfiguur? Ammehoela. Ik ben net zo hard op zoek naar een vervangend vaderfiguur als mijn vriend naar huisje-boompje-beestje. Bij zulke situaties kun je niet op algemene onderzoeken afgaan, iedere situatie is anders. Mijn vriend begint morgen aan een nieuwe studie, ik zit in mijn eindexamenjaar. Wat dat betreft is er maar 1 jaar verschil. En qua maatschappelijke- en mensenkennis ben ik ook niet op mijn achterhoofd gevallen. Dus alleen al wat dat betreft matcht het prima tussen ons.

Daarna zeg jij dat een gezonde volwassen vent van 29 met een fatsoenlijke opvoeding en een reeel stel normen en waarden zijn neus ophaalt voor een 15-jarig dametje. Dus deze man heeft, alleen vanwege zijn relatievoorkeur geen goede opvoeding genoten? Erg kortzichtig. Ik raad je aan om naar mensen te kijken, niet naar nummertjes zoals leeftijd danwel geboortejaar.

Ik ben anders mijn hele 14e levensjaar in de roze wolken geweest, waar liefde het overduidelijk won van lust.

Sorry, maar ik moet me toch echt bij Dees aansluiten. En weet je wat het is? Jij denkt nu dat je heel erg goed en volwassen bezig bent. Maar je bent nu 16. Geloof mij, je zit gewoon echt op een heel ander niveau qua ontwikkeling en interesses als iemand die de 20 gepasseerd is. Ik vraag me af hoe je hier over een aantal jaren tegenaan kijkt. Ik vind dit soort relaties gewoon ongezond. Die mannen zouden beter moeten weten, aangezien jonge meisjes veel, heel erg veel doen voor hun oudere vriend, ook dingen die ze niet willen. En liefde op je 14de? Ook daar zal je over een aantal jaren anders over denken. Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:47

@TS: ik ga je nu een tip geven waar vast heeeel veel boze reacties op komen! Stel dat je besluit er voor te gaan en dat je 100000% er van overtuigd bent dat het echte liefde is; vertel het dan nog niet aan je ouders, maar wacht nog heel even tot je 16 bent!

Stel dat je ouders gaan flippen en hem willen aanklagen is de zaak al heel anders als je 16 bent ipv 15! Het klinkt heel stom, want wat maken die paar maandjes nou uit, maar voor de wet kan dat net het verschil zijn tussen een veroordeling of niet Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:48

MissJ: je haalt me de woorden uit mijn mond!
Ik ben nu 21, en ik dacht dat ik op mijn 16de ook heel vowassen was. Ik kijk daar nu heel anders tegen aan, ik was nog echt een puber Clown Als ik nu naar die 16jarigen kijk denk ik: was ik zelf ook zo???
14de en de echte liefde? nee dat kan niet. Op je 14de ben je aan het oefenen voor later. Zie het als rollenspelen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:48

MissJ schreef:

Sorry, maar ik moet me toch echt bij Dees aansluiten. En weet je wat het is? Jij denkt nu dat je heel erg goed en volwassen bezig bent. Maar je bent nu 16. Geloof mij, je zit gewoon echt op een heel ander niveau qua ontwikkeling en interesses als iemand die de 20 gepasseerd is. Ik vraag me af hoe je hier over een aantal jaren tegenaan kijkt. Ik vind dit soort relaties gewoon ongezond. Die mannen zouden beter moeten weten, aangezien jonge meisjes veel, heel erg veel doen voor hun oudere vriend, ook dingen die ze niet willen. En liefde op je 14de? Ook daar zal je over een aantal jaren anders over denken. Knipoog

Ik sluit me hier ook helemaal bij aan.
Onder de 18 is de liefde zo ontzettend anders dan als je boven de 20 zit. En je kan nu wel gaan roepen dat is niet waar. Dat weet je niet want je bent nog maar 16 jaar. Je ontdekt het wel als je ouder bent. En 9 van de 10 keer groei je hierdoor dus ook uit elkaar Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:49

Welshcobfan schreef:
MissJ: je haalt me de woorden uit mijn mond!
Ik ben nu 21, en ik dacht dat ik op mijn 16de ook heel vowassen was. Ik kijk daar nu heel anders tegen aan, ik was nog echt een puber Clown Als ik nu naar die 16jarigen kijk denk ik: was ik zelf ook zo???
14de en de echte liefde? nee dat kan niet. Op je 14de ben je aan het oefenen voor later. Zie het als rollenspelen.

Tja, dat was mijn ervaring dus ook. Clown Verstand komt dus duidelijk met de jaren. Haha! Althans, een klein beetje, op sommige vlakken. Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:50

odetteke schreef:
@TS: ik ga je nu een tip geven waar vast heeeel veel boze reacties op komen! Stel dat je besluit er voor te gaan en dat je 100000% er van overtuigd bent dat het echte liefde is; vertel het dan nog niet aan je ouders, maar wacht nog heel even tot je 16 bent!

Stel dat je ouders gaan flippen en hem willen aanklagen is de zaak al heel anders als je 16 bent ipv 15! Het klinkt heel stom, want wat maken die paar maandjes nou uit, maar voor de wet kan dat net het verschil zijn tussen een veroordeling of niet Knipoog

Lips are sealed

Het zal vast een gezellig ouder schoonzoon verhouding worden dan Rolleyes

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:51

odetteke schreef:

Heb je het uberhaupt wel gelezen? Deze 'relatie' heeft echt niks met liefde te maken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:52

Ik snap dit soort dingen niet. Jullie hebben mede door het leeftijdsverschil toch ontzettende andere kijk op de wereld? Waar praten jullie bijvoorbeeld over?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:52

Nagelbijten / Gniffelen
Deze 'relatie' heeft geen toekomst! als jij 25 bent en aan je carriere werkt is hij al 39 en op zijn retour Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:53

ShannaY schreef:
Ik snap dit soort dingen niet. Jullie hebben mede door het leeftijdsverschil toch ontzettende andere kijk op de wereld? Waar praten jullie bijvoorbeeld over?!

Interessante vraag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:54

ShannaY schreef:

praten? ze hebben voornamelijk seks Nagelbijten / Gniffelen

youngster

ShannaY schreef:

dat vraag ik me idd ook af ja, wat ik eruit begrijp is dat zij daar komt en min of meer op bed opgewacht wordt Nagelbijten / Gniffelen

Genee

Welshcobfan schreef:
Nagelbijten / Gniffelen
Deze 'relatie' heeft geen toekomst! als jij 25 bent en aan je carriere werkt is hij al 39 en op zijn retour Clown

Nou kijk, dát vind ik dan weer wat anders. Mannen van 39 kunnen bijvoorbeeld makkelijk voor het eerst worden, en vrouwen van 25 ook. Als ze er aan toe zijn.
Maar 15-29, nee sorry.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:55

MissJ schreef:
Dieuwke1989 schreef:

Ik voel mij geroepen om ieder argument dat jij aanhaalt snoeihard onderuit te trappen.
En waarom: Ik ben 16 en mijn vriend 25, en het relatieperspectief dat jij hier beschrijft is, netjes uitgedrukt, erg kortzichtig.

Ik ben ook 'minderjarig.' Mijn vriend 'meerderjarig'. Ik kom uit een stabiel gezin, mijn ouders zijn niet gescheiden en ik heb een erg goede band met mijn vader. Ik zou op zoek zijn naar [wetenschappelijk bewezen?] een vaderfiguur? Ammehoela. Ik ben net zo hard op zoek naar een vervangend vaderfiguur als mijn vriend naar huisje-boompje-beestje. Bij zulke situaties kun je niet op algemene onderzoeken afgaan, iedere situatie is anders. Mijn vriend begint morgen aan een nieuwe studie, ik zit in mijn eindexamenjaar. Wat dat betreft is er maar 1 jaar verschil. En qua maatschappelijke- en mensenkennis ben ik ook niet op mijn achterhoofd gevallen. Dus alleen al wat dat betreft matcht het prima tussen ons.

Daarna zeg jij dat een gezonde volwassen vent van 29 met een fatsoenlijke opvoeding en een reeel stel normen en waarden zijn neus ophaalt voor een 15-jarig dametje. Dus deze man heeft, alleen vanwege zijn relatievoorkeur geen goede opvoeding genoten? Erg kortzichtig. Ik raad je aan om naar mensen te kijken, niet naar nummertjes zoals leeftijd danwel geboortejaar.

Ik ben anders mijn hele 14e levensjaar in de roze wolken geweest, waar liefde het overduidelijk won van lust.

1. Ik zie mezelf niet als de vroegvolwassen zestienjarige. Ik ben me er echt wel van bewust dat mijn relatie niet in het maatschappelijke hokjesdenken past waar iedereen tegenwoordig zo heilig aan vasthoudt. En waar dus ook de maatschappelijke standaart ligt.

2. Ja, wij zitten op een heel ander ontwikkelingsniveau. Maar het loopt zoals het loopt. Voor mijn puberale melige buiien heb ik mijn vriendinnen en voor zijn serieuze gesprekken heeft hij zijn vrienden. En verder loopt het zoals het loopt. Ubercliche: Ik heb niet bewust gekozen om verliefd op hem te worden. Maar dan vraag ik me toch af wat onnatuurlijker is: gevoelens negeren of een relatie die maatschappelijk niet wordt toegestaan?

3. Er gebeurt helemaal niets wat ik niet wil. Ik heb eerst een relatie gehad met een jongen van 18 waar ik [weer cliche] mijn grenzen heb kunnen ontdekken. En laat 1 ding duidelijk zijn: Ik ben niet iemand die blind wordt van liefde. Dus de kans dat er dingen gebeuren omdat ik anders bang zou zijn hem kwijt te raken? No way. Zo werken wij neit.

4. Ik had het niet over liefde op mijn 14e? Ik zei in mijn 14e levensjaar. In je 14e levensjaar wordt je 15 genoemt. Wanneer je wordt geboren ben je toch ook niet meteen 1 Knipoog

Hoe ik hier over een jaar of 10 tegenaan zal kijken, geen idee. Ik kan niet in de toekomst kijken. Waarschijnlijk zal ik het zien als een levenservaring o.i.d. .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:57

hihi maar daar denk ik alweer aan Tong uitsteken mijn vriendin had op haar 19de een kerel van 42 aan de haak geslagen. Ik zie haar over 30 jaar zijn rolstoel duwen Clown

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:58

Wendy schreef:
Heb je het uberhaupt wel gelezen? Deze 'relatie' heeft echt niks met liefde te maken....

Ja tuurlijk, sterker nog, ik heb al meerdere keren in dit topic negatief op deze relatie gereageerd. Echter, stel dat TS toch besluit dat dit de liefde van haar leven is kan ze vast ook wel wat tips gebruiken in het hoe om te gaan met deze relatie (zonder dat hij de bak indraait).
Laatst bijgewerkt door odetteke op 28-08-06 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xjudithx

faye schreef:
xjudithx schreef:
Ik ben erg bang dat er niet veel van hun relatie overblijft wanneer ze wachten met sex, want ik begrijp dat ze nu niet veel anders doen dan sex hebben...

En dat is ook precies datgene waar de meesten hier een hele vieze smaak van in de moind krijgen!

Ja, ik ook. Daarom zeg ik het ook zo.

Bestek

youngster schreef:
MissJ schreef:

Ik sluit me hier ook helemaal bij aan.
Onder de 18 is de liefde zo ontzettend anders dan als je boven de 20 zit. En je kan nu wel gaan roepen dat is niet waar. Dat weet je niet want je bent nog maar 16 jaar. Je ontdekt het wel als je ouder bent. En 9 van de 10 keer groei je hierdoor dus ook uit elkaar ;)

Maar daar twijfel ik ook niet aan Lachen . Ik geef mij en mn vriend niet langer dan 2 jaar. Maar zolang het nu goed voelt, waarom er dan mee stoppen? Onze verschillen in ontwikkeling zijn vrij groot, ja. Daar zal het dan ook wel op stuklopen. Ben ik even blij dat ik niet in 1 partner voor het leven geloof. [Who's next met het gezeur dat ik 16 ben en dus niets kan zeggen over mijn toekomst *LOL* ? Bring it on. ]

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:59

Dieuwke1989 schreef:
1. Ik zie mezelf niet als de vroegvolwassen zestienjarige. Ik ben me er echt wel van bewust dat mijn relatie niet in het maatschappelijke hokjesdenken past waar iedereen tegenwoordig zo heilig aan vasthoudt. En waar dus ook de maatschappelijke standaart ligt.

Het heeft weinig met maatschappelijke standaard te maken. Feit is gewoon dat het geen gelijkwaardige relaties is, omdat je op vreselijk andere niveau's leeft. En dat ios meestal niet erg gezond. gelijksoortige situatie is een leraar die wat met een leerling heeft. Hoe vind je dat?

2. Ja, wij zitten op een heel ander ontwikkelingsniveau. Maar het loopt zoals het loopt. Voor mijn puberale melige buiien heb ik mijn vriendinnen en voor zijn serieuze gesprekken heeft hij zijn vrienden. En verder loopt het zoals het loopt. Ubercliche: Ik heb niet bewust gekozen om verliefd op hem te worden. Maar dan vraag ik me toch af wat onnatuurlijker is: gevoelens negeren of een relatie die maatschappelijk niet wordt toegestaan?

In dit geval zou ik zeggen gevoelens negeren. Knipoog Maar als dat niet mogelijk is, want je denkt niet altijd goed na, hoop ik dat je zonder al te veel kleerscheuren uit zo'n ongelijkwaardige relatie komt.

3. Er gebeurt helemaal niets wat ik niet wil. Ik heb eerst een relatie gehad met een jongen van 18 waar ik [weer cliche] mijn grenzen heb kunnen ontdekken. En laat 1 ding duidelijk zijn: Ik ben niet iemand die blind wordt van liefde. Dus de kans dat er dingen gebeuren omdat ik anders bang zou zijn hem kwijt te raken? No way. Zo werken wij neit.

Ik ben blij dat jij niks tegen je zin doet, maar er zijn er legio die dat wel doen, en dat is nu juist het probleem.

4. Ik had het niet over liefde op mijn 14e? Ik zei in mijn 14e levensjaar. In je 14e levensjaar wordt je 15 genoemt. Wanneer je wordt geboren ben je toch ook niet meteen 1 Knipoog

Zo zo, 14 of 15, dat maakt echt een enorm verschil. Knipoog

Hoe ik hier over een jaar of 10 tegenaan zal kijken, geen idee. Ik kan niet in de toekomst kijken. Waarschijnlijk zal ik het zien als een levenservaring o.i.d. .

Ik heb mijn reactie dikgedrukt. Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:01

Dieuwke1989 schreef:
Maar daar twijfel ik ook niet aan Lachen . Ik geef mij en mn vriend niet langer dan 2 jaar. Maar zolang het nu goed voelt, waarom er dan mee stoppen? Onze verschillen in ontwikkeling zijn vrij groot, ja. Daar zal het dan ook wel op stuklopen. Ben ik even blij dat ik niet in 1 partner voor het leven geloof. [Who's next met het gezeur dat ik 16 ben en dus niets kan zeggen over mijn toekomst *LOL* ? Bring it on. ]

Het valt mij op dat jij in ieder geval ee stuk verstandiger met de relatie omgaat dan de TS. Maar ik vraag me af waar jullie over praten, en wat zijn vrienden en familie van jullie relatie vinden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:02

Dieuwke1989 schreef:

Even offtopic hoor; maar als je geboren wordt is dat dus je 1e levensjaar tot je 1 jaar wordt, daaruit volgt dus dat je 14e levensjaar ophoudt als je 14 wordt, en je in 14e levensjaar dus 13 bent.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:04

odetteke schreef:

Ja tuurlijk, sterker nog, ik heb al meerdere keren in dit topic negatief op deze relatie gereageerd. Echter, stel dat TS toch besluit dat dit de liefde van haar leven is kan ze vast ook wel wat tips gebruiken in het hoe om te gaan met deze relatie (zonder dat hij de bak indraait).

Je haalt me de woorden uit de mond, ik zat al moeite te doen om iedereen te verzoeken gefundeerde opmerkingen te plaatsen. Maar ik kon de juiste zin en woorden niet vinden.
Ik denk dat tips over hoe met de situatie om te gaan als het mis gaat tussen TS en vriend ook wel nuttig kunnen zijn voor haar.

Als er één persoon hier een veeg uit de pan verdiend, dan is dat haar vriend. Maar uit respect voor TS kan dat ook op een nette manier.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:05

Anoeska schreef:
Dieuwke1989 schreef:

Even offtopic hoor; maar als je geboren wordt is dat dus je 1e levensjaar tot je 1 jaar wordt, daaruit volgt dus dat je 14e levensjaar ophoudt als je 14 wordt, en je in 14e levensjaar dus 13 bent.

*LOL*
Je was me net voor.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:06

En bovendien,

TS gaat wel even de confrontatie met zichzelf aan, door dit op het forum aan te zwengelen.
Waarvoor hulde!