nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:23

odetteke schreef:
Armaris schreef:

Maar wat heb je dan,als vader?Niets,want je mag je kind niet herkennen.Is dat dan menselijk?

Je mag als vader je kind best herkennen, denk dat jij erkennen bedoelt Clown

Maar als je als vader je kind niet erkent betekend het nog niet dat je je kind nooit mag zien ofzo (je kan alleen niet op de wet terugvallen om omgang af te dwingen en medezeggenschap). Als de vader doodgaat krijgt het kind alleen geen erfenis en als er iets met de moeder gebeurt kan hij geen aanspraak maken op de voogdij. Maar zolang een moeder geen klacht gaat indienen kan de vader het kind gewoon erkennen (dat gebeurt met toestemming van de moeder)

Erkennen,typfoutje.

Ik zou het,in de plaats van de vader,vreselijk vinden als je je kind niet mag erkennen.Maar dat is mijn mening

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:24

Ariebombarie schreef:
zo lang er geen aanklacht ingediend wordt door de bezwangerde of ouders dan is er niks aan de hand en kan de vader het kind gewoon erkennen.
Snap niet waar die *** zich zo druk om maakt. Rolleyes

Ik merk maar al te vaak dat men niet op de hoogte is van de wetten.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:27

waarom ga je niet gewoon naar de huisarts met zulke vragen?

en waarom houd je er van tevoren geen rekening mee?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:33

Armaris, jij bent niet op de hoogte van de Nederlandse wetten (en wat er wel of niet gedoogd wordt).
Dit meisje is allang 16 als ze moeder wordt, denk je nou serieus dat ze 9 maanden terug gaan rekenen om te kijken of ze al 16 was???

@Irene2, de ts vraagt dit niet, dit gaat over de reactie's van armaris.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:41

Charos schreef:
Armaris, jij bent niet op de hoogte van de Nederlandse wetten (en wat er wel of niet gedoogd wordt).
Dit meisje is allang 16 als ze moeder wordt, denk je nou serieus dat ze 9 maanden terug gaan rekenen om te kijken of ze al 16 was???

@Irene2, de ts vraagt dit niet, dit gaat over de reactie's van armaris.

Wie zegt dat ik niet op de hoogte ben?
Hoe concludeer je dat?

Ik hou me er hier nu mee buiten,ik zie dat er veel te laks mee wordt omgegaan.

Charos,Irene2 vraagt dit aan de TS,mag de TS antwoorden? Mijn reacties hebben hier niets mee te maken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:44

Te laks is hoe jij het noemt, in Nederland noemen we dat gedoog beleid.

Maar laat ik nu ook niet verder dit topic verzieken.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:51

Desiree schreef:
Lisjuh87 schreef:
Jeej doe eens normaal zeg! Kinderen van 12 en zelfs jonger hebben tegenwoordig al seks!

Hm, ik vind dat verre van normaal.

Ik vind dat ook niet normaal dat was mijn reactie op wat aramaris zei Knipoog : over dat ze al voor haar 16e seks had gehad. In Nederland is dat ondertussen geen taboe meer althans bij de meeste gebeurd het al ver voor hun 16e tegenwoordig en snap zowiezo niet waar zij zich zo druk om maakt.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:59

Desiree: Ik ken de meeste jonge moeders dankzij een organisatie van het Fiom, hier komen meer dan 70 tienermoeders naar toe. Het grootste gedeelte werkt, een klein gedeelte gaat nog naar school. Een enkeling zit in de bijstand omdat ze geen werk kunnen vinden, dit kan verschillende redenen hebben. Meer dan de helft van die tienermoeders zijn nog samen met de vader, een kwart heeft een goede omgangsregeling met de vader, een klein aantal van deze meiden hebben geen contact meer met de vader.
Bijna allemaal gaan ze IMO goed met hun kinderen om, bij 4 meiden heb ik zoiets van dat het wel beter kan...
Ik kan dus beter vragen in wat voor wereld jij leeft...

Jennasilver, de kinderopvang word volledig vergoed tenzij de TS een te hoog inkomen heeft, wat ik me vrijwel niet kan voorstellen.
Op sommige punten ben ik het wel met je eens, ik kan niet meer zomaar zeggen dat ik even lekker ga paardrijden, dankzij mijn ouders en de vader van Jari kan ik dat nog wel, alleen minder vaak. Uitgaan kan ik ook nog steeds aangezien mijn ouders wel eens willen oppassen, ik ben echter wel van mening dat je niet meer iedere week op stap kunt. Ik weet natuurlijk nog niet of ik later vind dat ik een deel van mijn jeugd heb gemist, zoals ik er nu tegen aan kijk denk ik van niet.

Armaris: De vader hoeft echt niet de gevangenis in te gaan! Ten eerste was het vrijwillige seks, ten tweede hoef je de vader inderdaad niet te laten registreren.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:19

Je vriend is toch 21? Dan kan hij wel aangifte doen, mits hij be de geboorte aanwezig is geweest.

Een erkenning is niet verplicht, wel handig als je wilt dat het kind vaders naam draagt Knipoog
Een latere erkenning kan altijd.
Ik zal morgen even navragen hoe dat zit met het feit dat jij minderjarig bent. Maar er zijn zat meiden (je zou je erover verbazen hoeveel) minderjarigen met kinderen, waarvan de vader ook heeft erkend (al komt dit laatste minder voor)

*Eh.. Ik werk dus bij de gemeente.. Kan het daar precies voor je navragen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:17

Volgens het GBA mag het kind erkennen zolang er maar 16 jaar tussen de erkenner en de erkende zit, ongeacht of de moeder minderjarig is of niet.

_ennu_, jij krijgt alleen niet het gezag pver je kind, tot je 18e. Van rechtswege gaat dit gezag naar degene die het gezag over jou heeft. Dat wist je? *Edit, je mag vanaf je 16e jezelf als moeder zijnde overigens wel meerderjarig laten verklaren

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:29

heeft ze al de uitslag gehad???

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:35

vn wat? Ze ís zwanger
ben wel benieuwd naar het gesprek met je vriend

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:49

Een zwangerschapstest die positief aangeeft is idd ook altijd positief, negatief hoeft niets te zeggen.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:07

Joyckuh
Toen ik in nederland kwam wonen ( ben inmiddels alweer terug geemigreerd) werd de opvang niet vergoed. Doordat mijn man vlgs hun een goed inkomen had kreeg ik alleen particuliere plaasten op het dag verblijf. Kosten 45 euro per uur per kind.
Toen ben ik maar gaan werken, want we kwamen niet rond.
Wat doe jij op dit moment studeer je of werk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:43

45 euro per uur ? Verward

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:44

dan zou ik zelf iemand inhuren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:57

Nee maar dat klopt ook echt niet hoor

KDV is duur, maar dit is zwaar overdreven Ja

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:21

Ennu: wat ben jij in een moeilijke situatie terecht gekomen zeg!
Ik vind het wel heel knap van je dat jij zo snel een beslissing hebt kunnen maken over hoe het verder moet. Tuurlijk krijg je het moeilijk en vaak ook leuk, maar spijt kun je er achteraf niet van krijgen. Er zijn zoveel vrouwen die hun leven lang blijven denken hoe "het" eruit zou hebben gezien, of het een jongetje of meisje had geweest en weten vaak zelfs nog precies hoe oud het nu had geweest. (Ik ben overigens niet tegen aborteren hoor.)
Volgens mij ben jij (op dit ene slippertje na dan) als ik jouw posts zo lees een hele verstandige meid en weet jij precies wat je doet. Hoeveel procent van de meiden is er nou altijd precies goed met de pil omgegaan? (denk aan overgeven na een avondje stappen/diarree op vakantie/antibiotica/pil vergeten en er de volgende dag pas aan denken). Het is makkelijk om iemand te veroordelen, maar ik vind het knapper om iemand te beoordelen op hoe zij er mee omgaat!
Misschien heb ik er overheen gelezen maar: hoe staat je vriend er nu tegenover?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:23

Jennasilver, ik studeer nog, ik heb een heel laag inkomen (uitkering en stufi) dus ik krijg alles vergoed Lachen

Misschien bedoeld ze 4,5 euro?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:31

faye schreef:
45 euro per uur ? Verward

oke, dan ga ik daar eens kijken of ze nog iemand nodig hebben.. Tong uitsteken
@ TS ben heel benieuwd hoe je gesprek met je vriend is gegaan. je zal het idd zwaar krijgen, aankomende jaar.. 2 studiejaren in 1, en dan ben je (als ik goed tel) rond het examentijd uitgeteld. of wanneer heb je percies examen?

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:02

Ja het was echt 45 euro per kind per uur. Omdat het een particuliere plaats was. Toen ik ging werken krijg ik een bedrijfsplaats en toen werd de helftvergoed en toen betaalde ik nog 330 euro per maand voor twee kinderen die 4 uurtjes per dag gingen.
Als het goedkoper was dan was ik echt gaan studeren was daarvoor naar nederland gekomen.
Ik was toen wel al 21 en mijn man 22 misschien dat dat ook iets ermee te maken had.

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 09:32

allereerst sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen, druk met spullen uitpakken.. vriendje die hier sliep.. vriendin die hier geweest is enz.
ik zal jullie zo even gaan informeren... eerst even eten nu!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:34

In welk jaar was dat dan, Jennasilver?
Want nu betaal je dat echt niet meer namelijk. Het maximale tarief bij de kinderopvang hier in de buurt is ongeveer € 5,50 per uur. Dat is als je een gezinsinkomen van meer dan € 90.000 hebt en geen van de werkgevers betaalt mee.
Aan het andere uiterste, gezinsinkomen van € 13.500,- en beide werkgevers betalen mee, dan betaal je, schrik niet € 0,19 cent per uur.

@ TS: petje af voor hoe je je beslissing genomen hebt en heel veel succes met alles!

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 09:36

summer schreef:
Ik wilde toch nog even iets kwijt in zijn algemeen.
Een ongeluk zit soms ook in een klein hoekje. Dan spreek ik niet over ennu, want dat weten we nu wel hoe het is gegaan. Maar ook als je netjes de pil gebruikt is de kans aanwezig dat je zwanger wordt. Dat zie de laatste tijd wel vaker op topics in bokt. En ik denk niet dat er mensen zijn die het en met een condoom doen en de pil gebruiken bij een vaste partner. Als je perse geen risico wilt lopen dan moet je het niet doen. Dus ik vind de mensen die het allemaal zoveel beter weten nogal makkelijk praten. Soms overkomt het je en ik vind het knap als men als een volwassen persoon de keus maakt die zij wil. Wel of niet houden is voor iedere vrouw haar eigen beslissing. Het is haar leven en dat evt van de baby.
Ik was ook 16 toen ik een vaste vriend had en de pil ging slikken, mij had het net zo goed kunnen overkomen, ookal slikte ik wel netjes en lette ik op de bijsluiter van de pil.
En ik denk ook dat het makkelijk is om iemand te veroordelen als je zelf niet in zo'n situatie bent. Iedereen weet je het altijd beter. Nou zo'n persoon heeft het al moeilijk genoeg in zo'n situatie. Iemand wil gewoon graag even zijn hart luchten.
Ik ook geloof ik........
Nogmaals sterkte ennu.

dankjewel, het is inderdaad niet zo makkelijk nu! Een paar weken/maanden geleden las ik ook verhalen hier op bokt en dan dacht ik.. dat overkomt mij nooit.. hoe kan iemand zo stom zijn. Maar het is mij dus ook overkomen en ik heb de beslissing gemaakt dat ik het wil houden.. ik heb gisteren heel lang met me vriend erover zitten praten en hij heeft beloofd me te steunen en me mening te accepteren (daar ben ik heel blij mee!). Me ouders moet ik het nog gaan vertellen.. maar ik wil eerst naar de huisarts zijn geweest!

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 09:38

Joyckuh schreef:
Ennu: Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik nog niet ongesteld was geworden, ze is gelukkig niet boos geworden en me vader trouwens ook niet Lachen Ik woon ook nog steeds thuis

Desiree: Dan zijn vrijwel alle tienermoeders die ik ken uitzonderingen Knipoog En ik ken er echt heel veel! Allemaal nemen ze hun verantwoordelijkheid, de meeste zijn nog samen met de vader, andere hebben een goede omgangsregeling, er zijn er maar een aantal waarbij de vader er inderdaad niks mee te maken wil hebben. Ook werken de meeste van deze meiden, een aantal gaan er nog naar school. Mensen hebben altijd een erg negatief beeld van tienermoeders terwijl de werkelijkheid vaak zo anders is he...

Ik ben blij te horen dat het met steun van anderen best zal lukken!
Zodra ik bij de dokter ben geweest wil ik het aan me ouders gaan vertellen.
De vader heeft gezegd dat hij me zal steunen en dat we samen voor het kindje zullen gaan zorgen. (iets waar ik echt heel blij mee ben natuurlijk).