een tampon is tog lang niet zo dik als je een dikke drol drukt?

die spoelt ook gewoon door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IvysToeter schreef:een drol is misschien 5x groter maar die breekt *bah bah* helemaal uit elkaar in het water als hij door het riool suist..
een tampon doet dat niet...
dus een tampon is groter
NoaC schreef:
Ach, na het plassen is het redelijk normaal om even je handjes te wassen dus in de keuken staat altijd wel een prullebak;Is dus redelijk onopvallend weg te gooien hoor.
Ik ren ook niet door een huis vol visite met zo'n gebruikte tampon bungelend aan een touwtje voor me uit al roepen "waar is de prullebak?" door het huis.
Maar om ander nou een verstopt toilet te bezorgen omdat ik het een drempel vind om even in een keuken mijn tampon weg te gooien......
Citaat:Kan ik het beste tampons gebruiken met kartonnen of kunststoffen inbrenghulzen?
Dat moet je helemaal zelf weten. Sommige meiden/vrouwen gebruiken graag kunststof inbrenghulzen omdat die makkelijker in te brengen zijn. Anderen hebben liever papieren, omdat die doorgetrokken kunnen worden. Probeer ze allebei uit en kijk wat je prettiger vindt.
Citaat:The tampon is biodegradable and can be flushed down the toilet or alternatively wrapped in paper and placed in the litter bin.
Citaat:Wat doe ik met een gebruikte tampon?
Wikkel de tampon in een stukje toiletpapier en gooi hem in de vuilnisemmer. In heel wat openbare toiletten vind je speciaal daartoe geplaatste hygiëneafvalbakken. Is er geen afvalbak beschikbaar, dan kan je de o.b. tampon ook door het toilet spoelen. Dat is echter niet de beste keuze. In geen geval mag je een tampon doorspoelen in een chemisch toilet of in een toilet dat is aangesloten op een septic tank.
Avanti_haf schreef:nou dames ik ga even op de vieze toer maare mijn drollen zijn soms groter als een volgezogen tampon hoor dus bij mij gaan ze gewoon door de wc... en over hygienisch gesproken, of er nu een drol of een tampon in het riool drijft....maakt volgens mij niet veel uit, en rioolwerkers mogen niet klagen hoor hadden ze maar een vak moeten leren....
joel schreef:ik heb zo het idee dat vrouwen zich schamen voor het tampon gebruik.... het is toch iets dat er gewoon bijhoord ofniet soms..
je hoord zinenn zoals "bah bah ik zie me al door huis lopen naar de keukenvuilbak" sow wat... je zit op dat moment in je eigen huis, daar doe je tenslotte wat je zelf wilt.
andere mensen hebben het dom verstand om te zeggen dat een drol groter is dan zo een tamponnetje, geen mens die begrijpt dat een drol simpelweg afbreekt en "oplost" in het water?? het zou er anders netjes eruit zien bij waterzuiveringsinstalaties, allemaal drolletjes vissen.... dom dom hoe dom kan je zijn.
jullie zijn vies om dat ding in handen te nemen om in te wikkelen en 6m verder in een vuilbakje te doen, maar jullie vinden het allemaal doodnormaal dat je het doorspoeld zodat je bij ene verstropping een dag zonder afvoer zit, en dat de loodgieter een m³ tampons van jou mag vastnemen met zijn handschoentjes om voor jou weer alles inorden te maken, lekker associaal vind ik dat..
Citaat:Ik vind een menstruatie inderdaad een vieze en beschamende aangelegenheid,
Pletje123 schreef:@Urielle: als je regelmatig je tampon verwisselt voor een nieuwe zodat je niet doorlekt, voel je je dan nog vies?
Urielle schreef:Even op de Tampax site rondgesnuffeld (tja, als je niks beters te doen hebt)
Citaat:Kan ik het beste tampons gebruiken met kartonnen of kunststoffen inbrenghulzen?
Dat moet je helemaal zelf weten. Sommige meiden/vrouwen gebruiken graag kunststof inbrenghulzen omdat die makkelijker in te brengen zijn. Anderen hebben liever papieren, omdat die doorgetrokken kunnen worden. Probeer ze allebei uit en kijk wat je prettiger vindt.
En in de handleiding van de Compak (waarvan je de huls NIET door mag spoelen! Wel die van de Applicator!)Citaat:The tampon is biodegradable and can be flushed down the toilet or alternatively wrapped in paper and placed in the litter bin.
En wat vond OB ervan?Citaat:Wat doe ik met een gebruikte tampon?
Wikkel de tampon in een stukje toiletpapier en gooi hem in de vuilnisemmer. In heel wat openbare toiletten vind je speciaal daartoe geplaatste hygiëneafvalbakken. Is er geen afvalbak beschikbaar, dan kan je de o.b. tampon ook door het toilet spoelen. Dat is echter niet de beste keuze. In geen geval mag je een tampon doorspoelen in een chemisch toilet of in een toilet dat is aangesloten op een septic tank.
kimmie261 schreef:uhm Door,als je wc vertsopt raakt is het niet alleen tampons wat er door je huis drijft....
het is echt te ranzig wat je dan te zien krijgt,maar goed,als je het ws 1x hebt meegemaakt dan praat je wel anders...
als er een loodgieter komt,die maakt het echt niet uit hoor,als je heel badkamer of hal blank komt te staan,met je evt mooie planken vloer of vloerbedeking,die dus onder strondwater komt te zitten...
maar mij boeit het niet zo als mensen dat lekker thuis doen,vind het vooral een zeer vervelend idee at ze het ook bij mij thuis zouden doen...
en ik dus straks een verstopte riool heb,met alle ellende van dien ,door een ander...
MsMarit schreef:Kan je trouwens ook gelijk f testen hoe Groot en opgezwollen ze worden van water!!!!!! Misschien wel een goede test voor iedereen!!