Tampons doortrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_niie

Re: Tampons doortrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:16

aha, leonie moest meteen ergens aan denken Knipoog
een tampon is tog lang niet zo dik als je een dikke drol drukt? Bloos
die spoelt ook gewoon door Duivel Tong uitsteken

L_niie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:19

IvysToeter schreef:
een drol is misschien 5x groter maar die breekt *bah bah* helemaal uit elkaar in het water als hij door het riool suist..
een tampon doet dat niet...
dus een tampon is groter

o poedersuiker die had ik niet gezien Bloos
sorryy Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:23

Vroegah toen ik voor het eerst gebruik maakte van tampons stond zelfs in de gebruiksaanwijzing dat je ze gewoon door kon trekken.
Maar dan spreken we al over een tijdje geleden Bloos

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:24

NoaC schreef:

Ach, na het plassen is het redelijk normaal om even je handjes te wassen dus in de keuken staat altijd wel een prullebak;Is dus redelijk onopvallend weg te gooien hoor.
Ik ren ook niet door een huis vol visite met zo'n gebruikte tampon bungelend aan een touwtje voor me uit al roepen "waar is de prullebak?" door het huis.
Maar om ander nou een verstopt toilet te bezorgen omdat ik het een drempel vind om even in een keuken mijn tampon weg te gooien......

Hahaha *ziet het al voor zich *LOL*
Nee, ik gooi ze altijd netjes in een prullebakje hoor! Even wcpapiertje eromheen en klaar. Weinig moeite toch? Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:26

Even op de Tampax site rondgesnuffeld (tja, als je niks beters te doen hebt Clown )

Citaat:
Kan ik het beste tampons gebruiken met kartonnen of kunststoffen inbrenghulzen?

Dat moet je helemaal zelf weten. Sommige meiden/vrouwen gebruiken graag kunststof inbrenghulzen omdat die makkelijker in te brengen zijn. Anderen hebben liever papieren, omdat die doorgetrokken kunnen worden. Probeer ze allebei uit en kijk wat je prettiger vindt.

En in de handleiding van de Compak (waarvan je de huls NIET door mag spoelen! Wel die van de Applicator!)

Citaat:
The tampon is biodegradable and can be flushed down the toilet or alternatively wrapped in paper and placed in the litter bin.

En wat vond OB ervan?

Citaat:
Wat doe ik met een gebruikte tampon?
Wikkel de tampon in een stukje toiletpapier en gooi hem in de vuilnisemmer. In heel wat openbare toiletten vind je speciaal daartoe geplaatste hygiëneafvalbakken. Is er geen afvalbak beschikbaar, dan kan je de o.b. tampon ook door het toilet spoelen. Dat is echter niet de beste keuze. In geen geval mag je een tampon doorspoelen in een chemisch toilet of in een toilet dat is aangesloten op een septic tank.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:30

Avanti_haf schreef:
nou dames ik ga even op de vieze toer maare mijn drollen zijn soms groter als een volgezogen tampon hoor dus bij mij gaan ze gewoon door de wc... en over hygienisch gesproken, of er nu een drol of een tampon in het riool drijft....maakt volgens mij niet veel uit, en rioolwerkers mogen niet klagen hoor hadden ze maar een vak moeten leren....

Tot pagina 4 had ik het al gelezen daarna niet meer... Maar deze persoon moest ik ff quoten

Deze zin vind ik toch zo zo verschrikkelijk ASOSIAAL!!! dat je het durft te zeggen...

ZONDER DEZE MENSEN ZATEN WIJ WAARSCHIJNLIJK IN EEN HELE ANDERE WERELD.. Je zou juist heel blij moeten zijn dat er mensen zijn die dit werk willen doen... En dat je *heb ff in je profiel gekeken* met je volwasse verstand dit zegt.. kan ik niet overuit..
Ik kan ook wel zeggen dat vuilnismannen/vrouwen een vak hadden moeten leren maar zonder deze mensen ziet Nl er echt niet zo uit hoor dan is het hier 1 grote zooi en daarnaast had JIJ dan lekker alles zelf weg moeten brengen en nu kan je het voor de deur zetten...

Ik mag hopen dat als er OOIT iets met jou riool gebeurd dat ze niet komen.. kan je het lekker zelf doen!!!! Maar ja die mensen willen ook gewoon hun geld verdienen en doen dat dus ook.. beetje jammer!!!!!

*zooo dit moest er even uit.. klinkt misschien heel bot maar ja vind het ook echt neit kunne*

Verder vind ik het heel frapant dat er dus zoveel mensen zijn die het gewoon door de WC spoelen.. Die prullenbakjes staan er namelijk niet voor nix.. en wat is er nou erg aan om ze gewoon ff in een papiertje te rollen en ze dan in die bakjes te gooien!!! Je hoeft toch niet met je vingers IN dat bakje.. je raakt verder ook nix aan!!! ik begrijp het niet!!

Ik denk dat er bij jullie allemaal gewoon 1x iets moet gebeuren voor er iets veranderd.. Jammer hoor!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:37

Marit, ik denk dat jij gewoon net wat minder heftig menstrueert dan ik. Zou ik het in wcpapier proberen te wikkelen dan zitten mijn vingers pontificaal onder bloed en slijm - dat is er erg aan.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:41

hmm even reactie op urielle:

De inbrenghuls van Tampax spoel ik inderdaad altijd gewoon door. Eigenlijk niet over na gedacht dat die evt. ook in de prullenbak moest Verward

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:42

Nou zo weinig is het bij mij ook niet hoor.. Maar ben niet vies van mezelf!! misschien dat dat ook nog wel scheeld.. en daarnaast was je toch gewoon je handen of niet?!

Ik snap gewoon het probleem niet!!!!

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:44

ik heb zo het idee dat vrouwen zich schamen voor het tampon gebruik.... het is toch iets dat er gewoon bijhoord ofniet soms..

je hoord zinenn zoals "bah bah ik zie me al door huis lopen naar de keukenvuilbak" sow wat... je zit op dat moment in je eigen huis, daar doe je tenslotte wat je zelf wilt.

andere mensen hebben het dom verstand om te zeggen dat een drol groter is dan zo een tamponnetje, geen mens die begrijpt dat een drol simpelweg afbreekt en "oplost" in het water?? het zou er anders netjes eruit zien bij waterzuiveringsinstalaties, allemaal drolletjes vissen.... dom dom hoe dom kan je zijn.

jullie zijn vies om dat ding in handen te nemen om in te wikkelen en 6m verder in een vuilbakje te doen, maar jullie vinden het allemaal doodnormaal dat je het doorspoeld zodat je bij ene verstropping een dag zonder afvoer zit, en dat de loodgieter een m³ tampons van jou mag vastnemen met zijn handschoentjes om voor jou weer alles inorden te maken, lekker associaal vind ik dat..

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:48

joel schreef:
ik heb zo het idee dat vrouwen zich schamen voor het tampon gebruik.... het is toch iets dat er gewoon bijhoord ofniet soms..

je hoord zinenn zoals "bah bah ik zie me al door huis lopen naar de keukenvuilbak" sow wat... je zit op dat moment in je eigen huis, daar doe je tenslotte wat je zelf wilt.

andere mensen hebben het dom verstand om te zeggen dat een drol groter is dan zo een tamponnetje, geen mens die begrijpt dat een drol simpelweg afbreekt en "oplost" in het water?? het zou er anders netjes eruit zien bij waterzuiveringsinstalaties, allemaal drolletjes vissen.... dom dom hoe dom kan je zijn.

jullie zijn vies om dat ding in handen te nemen om in te wikkelen en 6m verder in een vuilbakje te doen, maar jullie vinden het allemaal doodnormaal dat je het doorspoeld zodat je bij ene verstropping een dag zonder afvoer zit, en dat de loodgieter een m³ tampons van jou mag vastnemen met zijn handschoentjes om voor jou weer alles inorden te maken, lekker associaal vind ik dat..

AMEN!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:50

Ik vind een menstruatie inderdaad een vieze en beschamende aangelegenheid, ik voel me absoluut niet schoon in 'die dagen van de maand'. Gewoon rood bloed vind ik toch net wat anders dan roodbruin bloed met slijm erdoor.

Mocht ik ooit nog een keer een verstopping hebben dan heeft de loodgieter in elk geval schoongespoelde tampons en niet die ranzige bloederige dingen. Met de watten zelf heb ik geen moeite.

Wat ik me ook afvraag is of ik dan wel een normale menstruatiehoeveelheid heb als ik hoor dat zoveel mensen het gewoon in een papiertje wikkelen.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:51

Inderdaad een dikke AMEN Haha!

Ik vind het echt krom inderdaad, naast dat het asociaal is

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:52

Goed gezegd Joel!

Ongesteld zijn hoort er nu eenmaal bij, daar ben je vrouw voor Haha! En ben je echt vies van je eigen lichaam?

Nou ik niet in ieder geval Lachen En je hoeft die tampon toch ook niet echt helemaal aan te raken? Dat ding hangt immers aan een touwtje en dan pak je em toch gewoon met WC-papier vast om em er vervolgens in te wikkelen? En als je hand dan toch nog onder het bloed zit dan was je je handen even met water en zeep Lachen Wat overigens zowiezo aan te raden is! Knipoog

@Urielle: als je regelmatig je tampon verwisselt voor een nieuwe zodat je niet doorlekt, voel je je dan nog vies?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:54

Ik ben het volledig met joel eens.
Dat idee heb ik ook wel eens dat sommige vrouwen er zich voor schamen.
dat deed ik vroeger ook, maar nu niet meer
ik schaam me er pas voor als ik doorgelekt ben

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:57

Citaat:
Ik vind een menstruatie inderdaad een vieze en beschamende aangelegenheid,

ik vind het vies in de zin van "je niet fris voelen' maar beschamend vind ik het allerminst.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:03

Pletje123 schreef:
@Urielle: als je regelmatig je tampon verwisselt voor een nieuwe zodat je niet doorlekt, voel je je dan nog vies?

Ja
Het idee alleen al is genoeg. Ik moet elk half uur wisselen de eerste dagen en dan nog is het wel eens prijs met doorlekken. Maar sowieso: bloed, slijm, ik ruik anders (vind ik zelf), ik ben een kilo of 5 zwaarder van het vocht vast houden, krijg puistjes, vroeger kotste ik ook nog alles onder maar daar ben ik dankzij de pil vanaf gekomen... Ik vind die hele menstruatie echt een gruwel en ik zou echt het liefst zes dagen niet buiten komen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:04

doorlekken is echt het vreselijkste wat je kan overkomen Ja vooral op je werk ofzo Boos! Verder vind ik maandverband echt veel viezer dan tampons (dan zit heel je *** zo onder). Als je je tenslotte indenkt dat het bloed reinigd en juist schoon is heb ik echt geen moeite met een volle tampon inwikkelen en in een prullenbakje gooien.

Als je op tijd je tampon verwisseld (om de 2 uur eigenlijk) en de juiste grootte pakt kun je ze makkelijk in een wcpapiertje wikkelen hoor. Die hele volle zijn inderdaad wat lastiger maar dan wikkel ik er extra omheen en stop ik hem snel in de prullenbak Ja

Weet je wát trouwens smerig is? niet in WCpapier wikkelen en zo in de prullenbak. Je ziet regelmatig op die prullenbakken met zon klep die alle afsluit (openbare toiletten) zon spoor van bloed.
Echt Misselijk

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:06

pfoe urielle jij hebt er flink veel last van zeg Wow!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:15

Zie dit topic nu pas.....

Had hier laatst met mn vriend een discussie over, die vindt het minder vies dan ik en ik moet ze van hem in t prullenbakje gooien, maar ik spoel ze altijd door, altijd gedaan ook!

Ik vindt het dus ook vies.... echt..... tien keer liever een verstopte plee (en de tampons zien er dan toch weer schoon uit) dan elke keer dat gehannes met een vuile tampon.....

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:17

Nou indd Dat is wel smerig... maar ja gewoon papiertje erom en Klaar.... Zo moeilijk kan het toch niet zijn Lachen

Hahaha als dat dan het probleem is... houd hem dan aan het touwtje vast en spoel de wc door.. Kan je daarna je "schone" tampon in een papiertje doen en in de WC...

Kan je trouwens ook gelijk f testen hoe Groot en opgezwollen ze worden van water!!!!!! Misschien wel een goede test voor iedereen!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:18

Urielle schreef:
Even op de Tampax site rondgesnuffeld (tja, als je niks beters te doen hebt Clown )

Citaat:
Kan ik het beste tampons gebruiken met kartonnen of kunststoffen inbrenghulzen?

Dat moet je helemaal zelf weten. Sommige meiden/vrouwen gebruiken graag kunststof inbrenghulzen omdat die makkelijker in te brengen zijn. Anderen hebben liever papieren, omdat die doorgetrokken kunnen worden. Probeer ze allebei uit en kijk wat je prettiger vindt.

En in de handleiding van de Compak (waarvan je de huls NIET door mag spoelen! Wel die van de Applicator!)

Citaat:
The tampon is biodegradable and can be flushed down the toilet or alternatively wrapped in paper and placed in the litter bin.

En wat vond OB ervan?

Citaat:
Wat doe ik met een gebruikte tampon?
Wikkel de tampon in een stukje toiletpapier en gooi hem in de vuilnisemmer. In heel wat openbare toiletten vind je speciaal daartoe geplaatste hygiëneafvalbakken. Is er geen afvalbak beschikbaar, dan kan je de o.b. tampon ook door het toilet spoelen. Dat is echter niet de beste keuze. In geen geval mag je een tampon doorspoelen in een chemisch toilet of in een toilet dat is aangesloten op een septic tank.

Met dank aan het doorsnuffelen van internet Knipoog
Ik blijf ze lekker door de plee spoelen als ik dit zo lees.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:20

uhm Door,als je wc vertsopt raakt is het niet alleen tampons wat er door je huis drijft....

het is echt te ranzig wat je dan te zien krijgt,maar goed,als je het ws 1x hebt meegemaakt dan praat je wel anders...

als er een loodgieter komt,die maakt het echt niet uit hoor,als je heel badkamer of hal blank komt te staan,met je evt mooie planken vloer of vloerbedeking,die dus onder strondwater komt te zitten...

maar mij boeit het niet zo als mensen dat lekker thuis doen,vind het vooral een zeer vervelend idee at ze het ook bij mij thuis zouden doen...

en ik dus straks een verstopte riool heb,met alle ellende van dien ,door een ander...

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:24

kimmie261 schreef:
uhm Door,als je wc vertsopt raakt is het niet alleen tampons wat er door je huis drijft....

het is echt te ranzig wat je dan te zien krijgt,maar goed,als je het ws 1x hebt meegemaakt dan praat je wel anders...

als er een loodgieter komt,die maakt het echt niet uit hoor,als je heel badkamer of hal blank komt te staan,met je evt mooie planken vloer of vloerbedeking,die dus onder strondwater komt te zitten...

maar mij boeit het niet zo als mensen dat lekker thuis doen,vind het vooral een zeer vervelend idee at ze het ook bij mij thuis zouden doen...

en ik dus straks een verstopte riool heb,met alle ellende van dien ,door een ander...

Ja,snap ik..... ik ben wel eens getuige geweest, toen bij mn zus de boel verstopt zat, was geen pretje...
maar hoeveel tampons gebruik je? Ik bedoel, dat gaat heus niet meteen op 1 prop zitten hoor.... ik ben heel licht ongesteld, dus het zijn er nooit zoveel...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:29

MsMarit schreef:
Kan je trouwens ook gelijk f testen hoe Groot en opgezwollen ze worden van water!!!!!! Misschien wel een goede test voor iedereen!!

Heb ik vroeger al gedaan, maar ik gebruik Tampax, die zwellen in de lengte. OB krijg ik er niet meer uit Bloos