Microgynon 30 en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: Microgynon 30 en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:10

Suzanne F., absoluut niet l*llig bedoeld, maar jij was toch ook degene die aan het wisselen is geweest met pilsoorten en als ik het goed heb vertelde je ook in het anticonceptietopic dat je wel eens moest overgeven van een pil?

Ik vraag dit even om enige nuance aan te brengen in je verhaal, omdat jouw situatie zeg maar wel iets anders is dan wanneer je gewoon standaard de MG slikt en er verder niks aan de hand is (wisselen van soorten, braken, diarree, dat soort dingen). Nogmaals, niet rot bedoeld en natuurlijk gefeliciteerd met de kleine in aankomst. Lachen

Dat er meer mensen zwanger raken tijdens MG gebruik vergeleken met andere pilsoorten komt zoals eerder gezegd ook omdat het de meest voorgeschreven pil is. Daarnaast vind ik het verontrustend hoe weinig mensen er op de hoogte zijn wanneer je aanvullende maatregelen moet nemen (diaree, braken, sommige AB's enz.) en wat je bijv. moet doen als je een pil vergeet. Ik schrik me echt vaak rot in het anticonceptie-topic.

Ja, ik ken ook iemand die zwanger is geworden ondanks MG gebruik, maar ook zij had op bepaalde momenten meer bescherming moeten gebruiken (i.v.m. braken).

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:21

hee char ik schrok me rot!!!
jij ben me kleine nichtje, en dit had ik echt niet bij jou verwacht.
ik bedoel dus dat je het zou houden, want ik weet hoe "leuk" je met kinderen ben.. nou ik bel je zodra ik klaar ben met werken!
kuss

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:40

inderdaad!!! hoe veel mensen zijn er wel niet ongelooflijk laks met de pil.

vergeten ze hem, nemen ze hem gewoon daarna nog even in. dat kan alleen in de tweede week!
ook met overgeven en diaree moet je oppassen. ik slik soms al twee pillen als ik heel erg dronken ben geweest. kan je overdreven noemen, maar liever extra voorzorgsmaatregelen dan straks opeens zwanger.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:18

milo schreef:
inderdaad!!! hoe veel mensen zijn er wel niet ongelooflijk laks met de pil.

vergeten ze hem, nemen ze hem gewoon daarna nog even in. dat kan alleen in de tweede week!
ook met overgeven en diaree moet je oppassen. ik slik soms al twee pillen als ik heel erg dronken ben geweest. kan je overdreven noemen, maar liever extra voorzorgsmaatregelen dan straks opeens zwanger.

ja ik denk ook wel idd dat mensen veel de pil vergeten, en als ze diarree hebben gehad of hebben overgegeven dat ze niet 1 extra innemen

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:50

sorry maar volgens mij is hier al meerdere keren aangegeven dat dit bij me nichtje niet het geval was! Je hebt toch ook niet voor niks lichtere en zwaardere pillen omdat ieder lichaam een andere dossering nodig heeft!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:30

Bealy schreef:
Suzanne F., absoluut niet l*llig bedoeld, maar jij was toch ook degene die aan het wisselen is geweest met pilsoorten en als ik het goed heb vertelde je ook in het anticonceptietopic dat je wel eens moest overgeven van een pil?

Ik vraag dit even om enige nuance aan te brengen in je verhaal, omdat jouw situatie zeg maar wel iets anders is dan wanneer je gewoon standaard de MG slikt en er verder niks aan de hand is (wisselen van soorten, braken, diarree, dat soort dingen). Nogmaals, niet rot bedoeld en natuurlijk gefeliciteerd met de kleine in aankomst. Lachen

Inderdaad was ik van pil gewisseld ja maar ik ben 10 jaar aan de Diane geweest en nooit problemen gehad en ik slikte 3 maanden de Microgynon en ik werd zwanger. Ik ben in de eerste maand van de MG idd ziek geweest maar volgens de huisarts kan je niet achterhalen of het daardoor kwam want de daadwerkelijke bevruchting heeft 2 maanden later plaatsgevonden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:33

Ik ben nu van mg 30 naar een lichtere anticonceptie gegaan (Nuvaring) en mn laatste maand van de MG30 heb ik meedere pillen vergeten, maar zwanger ben ik niet.. Het is gewoon een samenloop van factoren, toevallig net je eisprong, vruchtbaar, net die dag sex gehad en ook nog eens minder beschermt door je pil.. *raak*

Had je misschien 3 dagen later sex gehad, had je nu niet zwanger geweest.. Maar het kindje is welkom en dat is het belangrijkste toch Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:57

Ik werk in de apotheek, en ík kan jullie inderdaad vertellen dat de Microgynon nog steeds de meeste gebruikte pil is.
Ongewenste zwangerschappen door de pil heen dóór de microgynon heb ik nog nooit gehoord, hier is in iedergeval nooit melding van gemaakt.

Ik denk dat het kindje bij Charos in goede handen is, het is alleen een beetje vervelend gelopen met die pil.
Ik wens je echt het allerbeste, maar dat weet je hé charlot?
xxx van óók een microgynon 30 slikster!