Wat had je toen je van je paard afviel??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rooslovely

Re: Wat had je toen je van je paard afviel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:45

Ik was een jaar of 10 toen ik op een grote E-er reed ik kon al bijna niet opstappen Santana (het paardje) zette een stapje verder en ik belanden op zijn kont Clown ik weet nog steeds niej hoe ik het voor mekaar had gekregen, maar ze rende weg en gooide mij tegen de bakrand aan pijnlijk Ziek zag even sterretjes Tong uitsteken. Ik had er een paar gekneusde ribben aan overgehouden en heel veeel pijn aan me stuitje. Ik ben nu 14 en ik ben nooit meer op de beest gestapt Tong uitsteken

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:51

Eens kijken, 1x pols gebroken, 1x ribben gekneust, een stuk of 3 keer hersenschuddingen waarvan eentje een hele zware (weet niets meer van die hele dag, ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht terwijl ik bij was zegt men, en weet er niks meer van, werd gewoon na 2 dagen "wakker" terwijl ik al die tijd wakker ben geweest) Daar ben ik een jaar voor naar de neuroloog gemoeten omdat ik niks meer kon onthouden, en heb 1 keer toen ik eraf viel een jaar of 5 geleden een klap van mijn paard tussen mijn schouderbladen gehad waardoor ik een half jaar niet meer op mijn zij kon liggen van de pijn en waar ik nu nog steeds last van heb.....

Maar verder niks!!! Haha!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:55

2x gekneusde ribben gehad na een valpartij. Verder niets ernstigs geloof ik. Wel zo af en toe blauwe tenen omdat die lomperik van mij er nog wel eens op gaat staan Boos! Gelukkig heeft ze geen ijzers onder Haha!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:58

1 X gebroken arm Boos! 5 maanden ni rijden : 3 maanden in gips en daarna kon ik men arm niet meer te goei bewegen : had m'n arm vlak boven m'n ellenboog gebroken en m'n ellenboog was ook wat beschadigd en ik zat tot in men schouder in het gips dus jah... Boos! Verdrietig

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:12

*hersenschudding
*gekneusde pols (week nadat ik die hersenschudding kreeg)
*zwaar gekneusde middelvinger
*ontiegelijk zeer stuitje
*spierpijn Haha!

Verder weet ik zo even niet, dit zijn de ergste.

-edit-
* Zeer pijnlijke blauwe heup en zere voet
Ik was met springen precies met mijn heupbot op zo`n ijzeren staander gevallen en mevrouw ging fijn op mijn voet staan. Schoen moest ik nog zoeken. Ik kon een tijdje niet meer lopen en moest nog kwartier fietsen om naar huis te gaan.
Laatst bijgewerkt door MissFoetsie op 29-07-06 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 01:39

op m'n 15e van 't paard gelazerd maar niet meer dan angst voor paarden (grotendeels weer van af gekomen) en een zere kop eraan overgehouden

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:35

Autchh! Ben net een paar dagen gelden van me paard afgeflikkert.
Lig nu al ongeveer 1 en een halve week in het ziekenhuis.
Mog de laptop van me zus lenen.
Dit heb ik
-Been op twee plaatsen gebroken(al weer)
-Arm gekneusd
-Een hele grote snee op me hoofd(reed in een weiland met prikkeldraad Verward )
-3 vingers gekneusd en een gebroken
-En een deel van me geheugen weg Bloos
Verveel me rot hiero Huilen Verdrietig

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:37

ik ben te vaak gevallen, maar 1x was ik met me blote arm in het helmgras gevallen, dat doet pijn, 1x liep ik 6 weken op krukken, enkel zwaargekneust, want madame ging er op staan, gister bijna gevallen, kijk maar in me onderschrift Lachen

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 10:54

Ik rijd nu zo'n 24 jaar paard ongeveer, af en toe even gestopt. Gelukkig nooit wat gebroken, alleen toen ik 18 was ben ik heel hard op mijn rug gevallen. Daar heb ik nu nog steeds last van, bij mijn bekken(onderrug). Verder gelukkig niks(even afkloppen). Wel een keer heel lang last gehad toen mijn paard op mijn voet was gesprongen.
Verder heb ik denk ik wel een engeltje bij me. ben een keer heel hard op mijn hoofd gevallen, gelukkig een cap op. Had net nachtdienst gehad, niet gegeten en het vroor. Dus mijn paard was lekker fris en ik niet. Toen ging ze stuiteren, ja en ik lag er natuurlijk af.
O, ja nu bedenk ik me even nog iets. Heb wel eens een hersenschudding gahad terwijl ik nog niet eens op het paard zat. Viel van de trap met mijn rijlaarsen aan, gleed uit en beng op mijn hoofd. Heeft toch iets met paardrijden te maken.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:04

Alleen ooit gekneusde heup gehad, verder niks bijzonders.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 01:53

Alles gekneusd gehad (zelfs alles met dank aan 1 val, incl. m'n kaak), meerdere hersenschuddingen en een gekneusde rug (ben ik ook knock out bij gegaan).

Verder een keer een pees in m'n arm gescheurd gehad van een heftige longeer-actie.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 08:58

Nog nooit echt iets, alleen spierpijn Clown
gelukkig Haha!

indiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:50

StoRmM schreef:
Autchh! Ben net een paar dagen gelden van me paard afgeflikkert.
Lig nu al ongeveer 1 en een halve week in het ziekenhuis.
Mog de laptop van me zus lenen.
Dit heb ik -Been op twee plaatsen gebroken(al weer)
-Arm gekneusd
-Een hele grote snee op me hoofd(reed in een weiland met prikkeldraad Verward )
-3 vingers gekneusd en een gebroken
-En een deel van me geheugen weg Bloos
Verveel me rot hiero Huilen Verdrietig

Zo het is niet niks wat je heb
Maar waarom heb jullie dat prikkeldraad in het land dat is toch ook gevaarlijk voor je paard
stel dat hij erin blijft hangen dan kunnen er flinke verwondingen oplopen.
net als jij ik zou het maar gelijk weg halen en iets anders voor in de plaats zetten

maar wat ik niet snap is dat je een laptop in het ziekenhuis mag gebruiken (je mag niet eens een mobieltje gebruiken in het ziekenhuis wegens het verstoren van andere apparatuur)
en hoe kom je dan op het internet
zonder internet kom je niet op bokt.

Of heb ik het nou mis

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:05

Ik mocht in het ziekenhuis gewoon mijn mobiel aan hebben hoor. Het ligt er maar net aan welk ziekenhuis en welke afdeling.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:11

meestal heb ik niks 1 keer toen ik eraf ben gevallen had ik mijn tanden door mijn lip zodat me lip gehecht moest worden en er was een stuk van me voortanden afgebroken. Verder heb ik eigenlijk niks ernstigs gehad toen ik er afviel.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:16

Heb 3 jaar op de manege gereden wel afgevallen waarvan 1 keer grote blauwe plek op me voet.
Met me oude paardje 1 x me kuitspier gescheurd toen ik op strand eraf viel.
1 x me nekspier gescheurd toen ik er in duin afviel en onder der terechtkwam en ze met der achterbeen tegen me cap aanschopte bij het wegrennen.(die cap had ik nooit op behalve toevallig die dag omdat me moeder foto's zou maken op strand en ik een cap op MOET van haar)
En ik ben een keer van een jong paard van een vriendin gevallen en toen had ik me groeischijf in me schouder gebroken..

indiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:21

Fitzroy schreef:
Ik mocht in het ziekenhuis gewoon mijn mobiel aan hebben hoor. Het ligt er maar net aan welk ziekenhuis en welke afdeling.

Oke dus dat mag wel maar niet op alle afdelingen maar hebben ze dan ook een internet op de kamers daar ben ik nieuwgierig naar
Tja ik kom daar nooit en het gaat maar verder de ontwikkelingen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:35

1stex pols gekneust links
2dex schouder genkeust en pols recht en links
3dex enkel gekneust rechts
4dex pijn aan mijn linker been.
5dex beetje pijn aan been
en de andere keeren pijn aan been of arm Verward

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:00

paardrijden blijft een gevaarlijke sport, krijg ik regelmatig te horen bij de huisartsenpost Schijnheilig

4 jaar geleden een hersenkneuzing (voortaan rij ik dus altijd met cap Tong uitsteken ) en hierbij waren ook mijn gezicht,bijde benen en armen blauw Blauw oog en mn lever had n enorme optater gehad
vorig jaar, 2 gebroken ribben, doordat tijdens een cross een boomstam harder bleek te zijn dan mijn ribbetjes Vork
Laatst bijgewerkt door Orrie_VBW op 30-07-06 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:04

Hoi,

Vreselijk last van mijn stuitje Nagelbijten / Gniffelen

Groetjes Haha!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:22

1 keer sleutelbeen gebroken .
en zit opt moment int gips met middehandbeentje van pink gebroken en vingers gekneusd.
ik kwam met me hand tusse stang van de trailer en touw toent paard achteruit liep . Vork

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:32

Ik ben er ook best vaak afgevallen.. Ach gut

Maar gelukkig, alles is weer goed op zijn plaats gekomen

Ik reed nog op een manege, toen ik wou aangaloperen lukte het niet zoals ik het eigenlijk wou..
Uiteindelijk gingen ze vechten en gooide hij mij eraf.. Ik lag daar op de grond, en het was net of ik sliep..? Slapen
Ik heb er gelukkig niks van gevoelt, en toen ik zeg maar ''wakker was geworden'' en wou opstaan (ik leunde met mijn armen) viel ik weer neer.. Toen maar met 1 hand geprobeert en dat lukte gelukkig wel. Ze vertelden tegen mij dat de pony war ik vanaf was gevallen op mijn elleboog was gesprongen. Hij deed het natuurlijk niet express, en gelukkig heb ik er niets van gevoeld. Maar daarna durfde ik niet meer op het paard, en als ik het deed moest het het liefste paard van de manege zijn. Na weer een tijdje te hebben gereden (met schrik) heb ik uiteindelijk toch besloten om te stoppen. Het ging niet meer ik was bang, bang dat ik weer van eht paard viel en weer een gebroken arm zou krijgen. Maar gelukkig is alles weer goedgekomen..Haha! Pling

Giv_Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:41

Ik heb 1x een Hersenschudding gehad lag ik bewustenloos in de bak,1x een geneusde arm en 3x een gekneusde rug Tong uitsteken Verder ben ik nog 1x gevallen maar had ik geen pijn.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:45

ik zal het ergste opnoemen
* gebroken heupkom
* deuk in mijn heup *want tevens niet goed kan komen meer*
* gebroken sleutelbeen
* gescheurde spier in boven been
* kneuzingen
* en iets aan mijn voet dit allemaal in 1 val en ben nog steeds ermee bezig het is in juni gebeurt en ik loop nu 3 weken een beetje goed gelukkig Lachen

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:47

Vroeger viel ik er redelijk vaak van af maar heb er nooit wat aan over gehouden. Ja misschien wat blauwe plekken maar that's it Nagelbijten / Gniffelen