Zwanger,wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re: Zwanger,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:29

(schoon)ouders ofzo? Nagelbijten / Gniffelen

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:40

nee, maar we zijn al wat langer op bokt, maar op de een of andere manier doet onze account het niet meer, dus hebben we een nieuwe gemaakt. maar we stellen ons wel even voor.
wij zijn Kim en Wietske, aangenaam.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:41

SNGSE schreef:
Wij willen reageren op jodoka,

Wij vinden het nogal stom hoe jij het hebt aangepakt in je leven.
Je bent pas 16, en nu al zwanger, daar kan je niks aan doen, maar
denk je in, dat kind wil ook een leuk leven, het is niet alleen dat jij een heel druk leven krijgt,
want je hebt nu niks zo uit jouw verhaal te lezen, en straks als je vriend je toch verlaat, want zoiets weet je nooit zeker, heb je niks meer. Maar hoe had jij het gevonden (ik weet niet hoe jouw jeugd was/is) als je moeder zo jong is en waarschijnlijk dan diep in de schulden zit, dat kind heeft ook geen vader, en hoe heb je je leven zelf verder voorgesteld. Je zou nog wel een avondcurcus kunnen doen, maar dan hou je al helemaal geen vrije tijd meer over, want je moet je niet indenken dat het voor heel even is, maar het is voor de rest van je leven. en je bent nog jong, en dit is geen goede start.

Ps. CONTROLEER JE BERICHT OP TYPFOUTEN VOORDAT JE HEM VERZENDT.
Bvd.

Ik ben 27, heb een loeidruk leven met de paardensport (eigen paard en rij voor anderen incl. elk weekend op concours volgend jaar), paardrijlessen geven, een hogeschoolstudie in Nederland terwijl ik in Belgie woon en dus continu onderweg ben, etc. Niemand zeggen of zijn relatie eeuwig blijft voortbestaan, zelfs mijn schoonmoeder die nu bijna 25 jaar getrouwd is zei vorige week nog 'en nog weet ik niet of dit tot het eind van ons leven is, want mensen veranderen'. Als studente wordt het inkomen dan ook maar karig als mijn vriend me dumpt en dan heeft mijn kind ineens ook geen vader en misschien kan ik wel geen werk krijgen na mijn studie, oliebol happens. En dan heb ik er nog zelf voor gekozen ook Haha!
Wat ben ik dom en onverantwoordelijk en wat is mijn kind toch zielig... Koe

Dat meisje komt hartstikke volwassen over voor haar 16 jaar en zekerheden heb je nooit. Financieel hoeft ze niks te kort te komen, zelfs al laat iedereen haar in de steek, daarvoor zijn er namelijk massa's tegemoetkomingen. Ze wil er voor gaan, dan is het maar druk (dat is het ALTIJD met een jong kind!), die meid toont karakter, ze heeft er hartstikke goed over na gedacht. Een kind is voor sommige mensen het mooiste dat je kan overkomen, zelfs als het je onverwacht overkomt. En ik vind het super van die meid dat ze nu al beslist dat haar kindje voor alles komt en dat ze alle uitdagingen ervoor aan durft te gaan!

Jodoka, applaus meid, en laat mensen maar een eind weg banketstaaf. Trek het je niet aan, zelfs als de zwangerschapshormonen nu even opspelen OK dan!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:43

Urielle schreef:

Dat meisje komt hartstikke volwassen over voor haar 16 jaar en zekerheden heb je nooit. Financieel hoeft ze niks te kort te komen, zelfs al laat iedereen haar in de steek, daarvoor zijn er namelijk massa's tegemoetkomingen. Ze wil er voor gaan, dan is het maar druk (dat is het ALTIJD met een jong kind!), die meid toont karakter, ze heeft er hartstikke goed over na gedacht. Een kind is voor sommige mensen het mooiste dat je kan overkomen, zelfs als het je onverwacht overkomt. En ik vind het super van die meid dat ze nu al beslist dat haar kindje voor alles komt en dat ze alle uitdagingen ervoor aan durft te gaan!

Jodoka, applaus meid, en laat mensen maar een eind weg banketstaaf. Trek het je niet aan, zelfs als de zwangerschapshormonen nu even opspelen OK dan!

Afgod niks meer aan toe te voegen, amen Afgod

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:48

Wij vinden dat ze het nogal verkeerd heeft aangepakt.
Een kind op je zestiende, niet zeker zijn van je relatie én van plan zijn om niet te gaan werken en dus geen afhankelijk inkomen hebben als er iets gebeurd. Zorg dan op zijn minst dat je dat wel hebt. Hoe dan ook, op ons komt ze niet erg volwassen over, door haar taalgebruik en typfouten.
dag.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:51

of het geen goede start is dat is voor ieder anders.
als je net als ik gezien hebt wat de uitwerking van abortus is en dat wil zeggen gezien hebt hoe het er uit ziet wat er wordt weggehaald dan wil je nooit, maar dan ook nooit een abortus

met 8 weken is het n.l. al een compleet mensje , met vingertes en alles erop en er aan!!

@ts, veel plezier met je zwangerschap

taal en typefouten heeft niets met volwassenheid te maken,vind niet dat je dat kan zeggen, misschien heeft iemand wel dyslexie.
Laatst bijgewerkt door trustHim op 02-08-06 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:53

Sorry, stomme gramatica fouten vallen niet onder dyslexie.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:56

tja, ik wist niet dat je tegenwoordig op bokt ook om je gramatica moet denken, en mensen met dyslexie kunnen ook daar wel degelijk moeite mee hebben!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:00

jammer, helaas werkt de link naar de video niet, als je m toch wil zien pb me dan je mailadres dan mail ik de link.

schokkend! maar dan weet je tenminste wat je zegt als je over abortus spreekt!
Laatst bijgewerkt door trustHim op 02-08-06 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:02

die link doet t niet

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:04

SNGSE schreef:

Ik wil me verder nergens mee bemoeien hoor, maar iets zeggen van de fouten van een ander terwijl je het zelf ook niet kan laten ze te maken is niet zo netjes...

TS, gefeliciteerd meid! Ik heb het hele topic meegelezen maar had geloof ik nog niet gereageerd, ik vind dat je het heel goed doet en heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met jullie Ja

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:04

Als je het leest is het vrij onduidelijk, en mis je delen van de zin.
Maar je let toch altijd op hoe je typt?
Wel zo duidelijk voor andere mensen.

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:08

Spellingsfouten voorbehouden, het gaat om de oncorrecte zinnen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:11

zullen we back to topic

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:13

ja daar hebben we toch ook op gereageerd.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:25

ik vind je wel jong om een baby te krijgen,maar als je er voor gaat en het de liefde kan en wil geven die een kindje nodig is,wil dat niet zeggen dat je met jou leefdtijd geen goede moeder kan zijn.
ik wens je heel veel sterkte komende tijd en hoop dat je voor jezelf de goede keus zal maken

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:53

wat doet het er toe wat andere mensen van jou beslissing vinden?,.....helemaal niks.
er is maar 1 iemand die een keus(maakt niet uit wat voor keuze) kan maken in jou leven en dat ben jij jodoka.

draai de rol maar eens om,...stel jij hebt een dochter van 16 die zwanger is en ze wil voor 100% voor haar kindje gaan.
wat zou jij dan doen?....het kindje laten weg halen?...of haar door dik en dun steunen?

vroeger was rond de 18 jaar een normale leeftijd om zwanger te worden en tegenwoordig ligt de leeftijd al rond de 30 jaar.

wil je feliciteren met je besluit en geniet van je zwangerschap

SNGSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:54

Succes.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:13

sngse,of Kim en wietske,ga eens fijn wat verderop spelen!
jullie mochten willen,dat je zo volwassen overkomt dan dat de TSer in dit geval doet!

ik doe mijn petje af voor haar!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 01:07

SNGSE schreef:

Als je nou zo graag commentaar levert op andermans fouten, wees dan zelf niet zo stom om "grammatica" met maar 1 m te schrijven.

Voor de TS, zo te lezen heb je je beslissing goed overwogen Lachen
Goed om te weten dat er toch nog mensen zijn die echt voor hun kind willen gaan (ook al ben ik in principe niet tegen abortus) maar ik vind het knap dat je deze beslissing hebt gemaakt!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:59

haha dwaallicht ik zat al te kijken gramatica met 1M? hahaha

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:45

SNGSE schreef:
Spellingsfouten voorbehouden, het gaat om de oncorrecte zinnen.

sorry maar waar maak je je druk ok zeg Slapen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:45

SNGSE schreef:
Succes.

SA??

of zijn 'jullie' een beetje schizofreen, dat je vanuit meerdere persoonlijkheden spreekt?

in ieder geval stoor ik me aan jouw stijl van mening geven, en aan je off topic reacties, waar ik nu ook mee bezig ben. potverdrie.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:57

dwaallicht schreef:
SNGSE schreef:

Als je nou zo graag commentaar levert op andermans fouten, wees dan zelf niet zo stom om "grammatica" met maar 1 m te schrijven.

Dat is eigenlijk wat ik ook bedoelde met mijn opmerking eerder Haha!

en het is ook incorrect ipv oncorrect :X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:34

SVP vanaf nu weer gewoon ontopic reageren Lachen