Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irish_lady schreef:heftige en confronterende verhalen hier allemaal, ik ben vroeger ook veel gepest. Tot aan mijn 20e aan toe, mensen beseffen niet hoe het is. Ik doe nu zelf een opleiding tot juf en ben vaak zat in de materie gedoken, en 1 ding is mij enorm duidelijk geworden. Het zijn niet de mensen die pesten die je aan zou moeten pakken, mensen zijn nu eenmaal kuddedieren en die zetten zich af tegen de zwaksten. Dat is nog steeds een instinct dat we hebben. Juist de mensen die gepest worden zijn degenen die moeten veranderen. Ik denk dus dat het hele pestprotocol omgedraaid moet worden en de mensen die gepest worden zouden een speciale aanpak moeten krijgen, denk aan therapie en omgangsgedrag.
Citaat:spijt? dat die jongen jochem er gewoon ècht aan onderdoor is gegaan.
iig ik hoop dat je een weg vind met je problemen en ermee leert om te gaan zonder je steeds gekwetst te voelen, ookal is het een zwak punt
Ik ben zelf ook gepest en heb het er ontzettend moeilijk mee gehad.. mensen weten niet wat ze anderen kunnen aanrichten. Bij mij is het geeindigd in een enorme depressieve diepte waar ik met moeite uitgeklommen ben. Ik zal je de details ervan maar besparen. Nu raken opmerkingen me niet meer, ik weet wel beter.. Mensen die pesten zijn de aandacht niet waard... Ze komen waarschijnlijk zelfaandacht te kort en zoeken het door een ander te kleineren. Als iemand het nog eens bij mij probeerd zullen ze weten met wie ze te maken hebben *duivelslachje
silver schreef:sorry voor dit lange verhaal...
KiWiKo schreef:Toen ging bij mij de knop om, ik werd in plaats van onzeker en slachtoffer ineens heel boos, Echt neidig en ik heb die meiden met mijn woorden heeul klein kunnen krijgen......... en toen werd ik ineens een sterk persoon.
Twee dagen daarna heb ik toen op school ook mijn grootste pestkop met een vuistslag KO geslagen goed ik werd geschorst........ maar damn wat was mij dat waard
Vanaf die tijd............... laat ik mij het kaas niet meer van het brood eten......... naar tegen mij doen is ongeveer gelijk aan zelfverminking
En die kop moet jij ook krijgen en die gaat komen hoor, echt