Tulandro schreef:Wie heeft er ervaring met endermologie?
Wat is dat dan ik ken het niet
nooi van gehoort
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tulandro schreef:Wie heeft er ervaring met endermologie?
Machonito schreef:Tulandro schreef:Wie heeft er ervaring met endermologie?
Wat is dat dan ik ken het niet
nooi van gehoort
[***] schreef:ik vraag me af hoe ik dagelijks zou moeten eten om het aspertaam verhaal te testen. Ik begrijp uit de site geen brood en vlees e.d. ?
Iemand met tips voor dat dieet?
Urielle schreef:door_ schreef:Is er hier trouwens iemand die ervaringen heeft met fibro en zwangerschap?
Ik ben nu dik 16 weken. De klachten aan mijn knieen en heupen zijn veel en veel minder. Heb wel ongelofelijk last van mijn bekken. Ik las iets op internet dat fibropatienten eerder last krijgen van bekkeninstabiliteit?
Machonito schreef:Op verschillende Engelstalige sites heeft Marcel informatie gevonden die erop wijst dat Fibromyalgie in veel gevallen een overgevoelligheid (maar geen allergie) is voor MSG en Aspartaam.
Beide stoffen komen in naturulijke producten voor, maar worden ook gebruikt als smaakversterker (MSG) of als zoetstof (Aspartaam)
Als ze worden toegevoegd aan producten staat dat op de verpakking:
E 621 = MSG = Natriumglutamaat
E951 = Aspartaam = Nutrasweet
maar ze komen dus ook in natuurlijke produkten voor.
Ik heb uit de informatie die ik vond een lijstje samengesteld met wat wel goed is en wat je beter kunt vermijden:
Goed:
1) Fruit
2) Groenten (behalve bonen)
3) Aardappelen
4) Lamsvlees, Eieren
5) Noten van bomen (walnoot, hazelnoot, kastanje)
Slecht:
1) “light” frisdranken, belangrijke bron van aspartaaam
2) Voorbereid voedsel, soepen: 70% van voorbereid voedsel en vele soepen bevatten MSG
3) Graansoorten: Vooral Tarwe, Gerst en Haver, Maïs. Minder slecht zijn andere granen, nog betere zijn rijst en aardappelen.
4) Bonen: Soja, Pinto, Lima, zwarte, marine, en linzen en daarvan afgeleide producten (soja sauce, jetkap)
5) Zuivelproducten: Alle Kazen (Cheddar, Zwitserse kazen, Monterey Jack, Mozarella, PARMEZAANSE KAAS) Caseïne is zeer geconcentreerd in kaas.
4) Zaden: Zonnebloem, pompoen, enz.
5) Pinda's, Cashew noten, Pistache nootjes en Amandelen. Alleen zeer matig enkele nootjes gebruiken en zeker niet om de trek te stillen.
6) Vlees. Alle vlees is van nature rijk aan glutamaat en aspartaam. Konijn en Kalkoen zijn slecht, Lamsvlees en Eieren zijn minder slecht. Vlees van dieren die gevoed worden met granen liever niet eten. (kippen, kalkoenen, en vee).
9) Gekweekte Vis ( Krijgt ook granen te eten)
10) Tomaat (vooral geconcentreerde tomaat. tomatenpuree/ketchup)
Zijn er mensen op dit forum die zijn gaan lettten op de stoffen E621 en E951 en een dergelijk dieet hebben gevolgd?
Meer informatie staat ook op
http://www.aspartaam.nl/
http://www.aspartaam.nl/info/folder.html
(en een heleboel engelstalige sites)