[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:15

MSQuincyTE schreef:
Dat het geen kwaad kan ben ik het niet met je eens Hobby

Wat voor kwaad zou het kunnen dan?

Ik heb nog nooit ergens kunnen ontdekken dat uit onderzoek bleek dat het kwaad zou kunnen....
Het enige is dat de kans op doorbraakbloedingen toeneemt

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:24

Ik heb twee verschillende huisartsen gehad die zeggen dat het geen kwaad kan en dat de stopweek destijds is bedacht om het pilgebruik natuurlijk te laten lijken. Bovendien zegt een vriendin die op de faculteit geneeskunde zit precies hetzelfde.
Ben ook erg benieuwd wat voor een kwaad het volgens jou kan doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:30

Ik kreeg zelf aangeraden van de HA om hem door te slikken omdat ik altjd gigantische klachten had als ik ongesteld was toe had ik de klachten nog maar 4 keer per jaar in plaats van elke maand.

Het is trouwens wel beter om om de 3 strips even een stopweek in te lassen dan heb je minder kans op doorbraakbloedingen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:19

Ik krijg zelf pas doorbraakbloedingen in de vijfde of zesde maand, vandaar dat ik hem 4 maanden doorslik.

mini_bienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:55

Ok lange vraag... Mijn lichaam stoot de pil af, ben zwanger geraakt terwijl ik de pil slikte, en zo zijn we er achter gekomen, bovendien, als ik de pil slik ben ik 24 uur per dag 7 dagen in de week misselijk en heb ik barstende koppijn... Nou heb ik tegenwoordig een koperspiraaltje, maar dat is ook niet optimaal, het werkt perfect, maar... Ik heb er zo verschrikkelijk veel last van!! Als ik ongesteld ben heb ik de hele week pijn, in mijn rug en in mijn buik, niet een beetje, maar echt heel erg veel pijn, nauwelijks instaat om op te staan, laat staan om 40 uur in de week te werken... Daarnaast ben ik sinds ik dat spiraaltje heb niet meer zoals daar voor, 5 dagen ongesteld, maar nu een dag of 10(!) En nu ben ik dus opzoek naar iets nieuws... Iets wat me geen pijn doet, en iets dat niet lijkt op de pil, omdat mijn lichaam dat niet wil...

Wat zijn jullie ervaringen?

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:44

mini_bienie schreef:
Nou heb ik tegenwoordig een koperspiraaltje, maar dat is ook niet optimaal, het werkt perfect, maar... Ik heb er zo verschrikkelijk veel last van!! Als ik ongesteld ben heb ik de hele week pijn, in mijn rug en in mijn buik, niet een beetje, maar echt heel erg veel pijn, nauwelijks instaat om op te staan, laat staan om 40 uur in de week te werken... Daarnaast ben ik sinds ik dat spiraaltje heb niet meer zoals daar voor, 5 dagen ongesteld, maar nu een dag of 10(!) Wat zijn jullie ervaringen?

Ik herken heel veel in jouw verhaal! Ik heb het mirena spiraaltje gehad en heb anderhalve maand geleden het koperspiraaltje laten zetten.

Het koperspiraaltje heeft als voordeel: geen hormonen. Top! Nadelen idd véél meer pijn, menstruatie véél heftiger en heviger (niet kunnen zitten, lopen, paardrijden en hévige bloedinge). In plaats van 1 tot 1,5 dag ongesteld zonder spiraaltje ben ik nu wel 5 dagen hevig ongesteld.

Het mirenaspiraaltje heeft als voordeel: menstruatie verdwijnt (nagenoeg). Maar nadelen zijn dat er wél hormoon wordt afgegeven. Ik kon niet tegen dat hormoon en kreeg daar ernstige huidproblemen van (acné, en niet te zuinig ). Echt, hele maanlandschappen ontstonden er op mijn wangen en voorhoofd!!

Ik heb jarenlang de Mercilonpil geslikt maar dat doe ik nooit meer: hormonen in je lijf vind ik niks! Mijn libido steeg van onder het nulpunt naar de hoogste toppen van de Mount Everest door te stoppen met het slikken van die hormonentroep.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:45

mini_bienie schreef:
Nou heb ik tegenwoordig een koperspiraaltje, maar dat is ook niet optimaal, het werkt perfect, maar... Ik heb er zo verschrikkelijk veel last van!! Als ik ongesteld ben heb ik de hele week pijn, in mijn rug en in mijn buik, niet een beetje, maar echt heel erg veel pijn, nauwelijks instaat om op te staan, laat staan om 40 uur in de week te werken... Daarnaast ben ik sinds ik dat spiraaltje heb niet meer zoals daar voor, 5 dagen ongesteld, maar nu een dag of 10(!) Wat zijn jullie ervaringen?

Ik herken heel veel in jouw verhaal! Ik heb het mirena spiraaltje gehad en heb anderhalve maand geleden het koperspiraaltje laten zetten.

Het koperspiraaltje heeft als voordeel: geen hormonen. Top! Nadelen idd véél meer pijn, menstruatie véél heftiger en heviger (niet kunnen zitten, lopen, paardrijden en hévige bloedinge). In plaats van 1 tot 1,5 dag ongesteld zonder spiraaltje ben ik nu wel 5 dagen hevig ongesteld.

Het mirenaspiraaltje heeft als voordeel: menstruatie verdwijnt (nagenoeg). Maar nadelen zijn dat er wél hormoon wordt afgegeven. Ik kon niet tegen dat hormoon en kreeg daar ernstige huidproblemen van (acné, en niet te zuinig ). Echt, hele maanlandschappen ontstonden er op mijn wangen en voorhoofd!!

Ik heb jarenlang de Mercilonpil geslikt maar dat doe ik nooit meer: hormonen in je lijf vind ik niks! Mijn libido steeg van onder het nulpunt naar de hoogste toppen van de Mount Everest door te stoppen met het slikken van die hormonentroep.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:51

En ik hou van mezelf herhalen, blijkt...

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:21

Nou ja, die hormonen zit ik niet mee word alleen zo moe van dat spiraaltje, heb namelijk niet alleen tijdens me menstruatie er veel last van, maar ook daar buiten doet het gewoon pijn!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:29

Dan zou misschien de mirena wel wat voor je zijn.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 16:27

Hobby schreef:
Bovendien zegt een vriendin die op de faculteit geneeskunde zit precies hetzelfde.

Mijn zus, 5e jaars geneeskunde, zegt ook precies hetzelfde.

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:44

geen zin om al die pagina's terug te lezen .

ik hoorde dat je van sommige pillen je voorgevel stopt met groeien en ik heb al zo wijnig ( a cib) en wil dus neit dat het stopt ik zit nu aan de tryginon. Welke laat het wel door groeien ??
kan iemand mij daar me helpen

_Linda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:19

MissDonna schreef:
ik hoorde dat je van sommige pillen je voorgevel stopt met groeien en ik heb al zo wijnig ( a cib) en wil dus neit dat het stopt ik zit nu aan de tryginon. Welke laat het wel door groeien ??
kan iemand mij daar me helpen

ik heb hier zelf nog nooit van gehoord, dat het kan stoppen met groeien...wel dat ze juist iets kunnen "groeien"...

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:22

@Leeuwnie: Heb jij kinderen?
Ze zeggen wel eens dat het bij vrouwen die (nog geen) kinderen hebben veel pijnlijker is wanneer het koperspiraaltje wordt ingebracht. Ik ben op zich ook wel geïnteresseerd in een koperspiraaltje namelijk (ik wil het liefst geen hormonen meer ).

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:28

Bellamafia schreef:
Hallo,

Ik heb twee vragen.
Vraag 1: Is er hier ook iemand die Minulet slikt (pil)? Wat zijn jouw ervaringen?
Vraag 2: zo'n nuvaring, kan dat niet scheef gaan zitten ofzo zodat je misschien alsnog zwanger raak? en gaat dat ding niet stinken?

Groetjes,

Patty

Dwe minulet is een hele lichte pil. Ik werd er zwanger door .... op me 17e.. Kreeg daarna een zwaardere. maar dat was Te veel van het goede.
iig ik vind het een slechte pil.. Omdat ik zwanger daar door werd. ( en helaas is het niet me oudste dochter geworden )

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:51

mini_bienie schreef:
Ok lange vraag... Mijn lichaam stoot de pil af, ben zwanger geraakt terwijl ik de pil slikte, en zo zijn we er achter gekomen, bovendien, als ik de pil slik ben ik 24 uur per dag 7 dagen in de week misselijk en heb ik barstende koppijn... Nou heb ik tegenwoordig een koperspiraaltje, maar dat is ook niet optimaal, het werkt perfect, maar... Ik heb er zo verschrikkelijk veel last van!! Als ik ongesteld ben heb ik de hele week pijn, in mijn rug en in mijn buik, niet een beetje, maar echt heel erg veel pijn, nauwelijks instaat om op te staan, laat staan om 40 uur in de week te werken... Daarnaast ben ik sinds ik dat spiraaltje heb niet meer zoals daar voor, 5 dagen ongesteld, maar nu een dag of 10(!) En nu ben ik dus opzoek naar iets nieuws... Iets wat me geen pijn doet, en iets dat niet lijkt op de pil, omdat mijn lichaam dat niet wil...

Wat zijn jullie ervaringen?

Misschien is de evrapleister wel iets voor jou.
Dat is een pleister die je 1 keer in de week moet verwisselen.
Die blijft dus eenweek zitten ook met douchen en zwemmen etc.
Je plakt dan drie weken die pleister en dan stop je een week.
Net als met de pil, maar ja kan ook gewoon doorplakken.
Ik kreeg de pil nooit door m'n keel en vergat hem heeeeel vaak.
Nou heb ikdie pleister en je hebt een vaste dag dat je hem verwisseld (vrijdag bij mij dan ben ik in het weekend tenminste niet ongesteld) en ik ben het nog geen 1 keer vergeten.
Ideaal vind ik.

Nog meer mensen hier toevallig die de evrapleister gebruiken?
Ben wel benieuwd naar meer ervaringen.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:08

Lijkt mij wel een goed idee, als ik het zo hoor, maar gaat dat echt niet los? Ben nogal druk met bewegen enzo en plijsters gaan ook altijd los bij me...

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:13

mini_bienie schreef:
Lijkt mij wel een goed idee, als ik het zo hoor, maar gaat dat echt niet los? Ben nogal druk met bewegen enzo en plijsters gaan ook altijd los bij me...

Nee gaat echt niet los.
Ben zelf ook heel de dag bezig met paarden enzo en hij blijft echt zitten.
En van de zomer op vakantie iedere dag in het zwembad gelegen en dan houdt ie het ook gewoon een week vol hoor.
Je hebt 4 plaatsen waar je ze mag plakken. (in principe 8, want je hebt natuurlijk links en rechts.)
Je bovenarm.
Schouderblad.
Onderbuik.
Je kont
Ik vind het echt ideaal en wil ook zeker niet anders meer.
Alleen in de zomer heb ik hem nooit op m'n bovenarm geplakt, want dan zie je het zitten als je een hemdje ofzo aanhebt, maar dat maakt verder niet uit, als je maar afwisselt.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:21

Is opzich wel een idee... misschien dat dat beter werkt voor me... kan je m ook gewoon door blijven plakken in de eigenlijke stopweek? en word het vergoed?

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:26

Je kan het gewoon door blijven plakken in de eigenlijke stopweek.
Werkt verder het zelfde als de pil alleen dan hoef je er maar 1 keer in de week aan te denken en het is een pleister.
Het wordt gedeeltelijk vergoed.
Is wel iets duurder dan de pil.
Geloof dat je voor een half jaar zelf rond de 25 euro betaalt ofzo.

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:59

[/quote]
Dwe minulet is een hele lichte pil. Ik werd er zwanger door .... op me 17e.. Kreeg daarna een zwaardere. maar dat was Te veel van het goede.
iig ik vind het een slechte pil.. Omdat ik zwanger daar door werd. ( en helaas is het niet me oudste dochter geworden )[/quote]

bedankt voor je reactie!!!
Wel een eng idee zeg ..... ik hoor nl. NOOIT iemand over MINULET in mijn omgeving ... ik voelde me een beetje alleen ... hahaha ... hopen dat hij bij mij wel waterdicht blijft ... ik heb hem al 4 jaar .. WATERDICHT GELUKKIG ....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:57

wendytjeG schreef:
Nee, dat je niet moet doorslikken;)
Komtwel vaker voor. Als je tijdens je eerste strip bloedingen krijgt is je pil inderdaad te licht, anders niet

Dat krijg ik soms ook maar zelden,dus toch overgaan op zwaarder pil?

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:10

Ben net naar de arts gegaan voor de evra pleister! ben benieuwd of het bevalt.

Leeuwnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:23

Bealy schreef:
@Leeuwnie: Heb jij kinderen?
Ze zeggen wel eens dat het bij vrouwen die (nog geen) kinderen hebben veel pijnlijker is wanneer het koperspiraaltje wordt ingebracht. Ik ben op zich ook wel geïnteresseerd in een koperspiraaltje namelijk (ik wil het liefst geen hormonen meer ).

@Bealy: Nee ik heb geen kinderen. En ik heb idd ook gehoord dat het inbrengen wanneer je nog niet hebt gebaard een stuk pijnlijker is. Maar toch zijn de ervaringen wel tegenstrijdig, want laatst sprak ik iemand die zei dat het he-le-maal niet uitmaakt: na baren deed evengoed zo'n pijn!!
Trouwens: het inbrengen van het mirenaspiraaltje was bij mij nóg pijnlijker hoor! Daar ben ik twee dagen echt ziek van geweest en toen bloedde ik ook als een RUND!!

Kortom: het inbrengen is gewoon niet prettig.

Ik heb mijn koperspiraaltje nu al weer een paar weekjes langer, en tot nu bevalt het eigenlijk wel goed. Ben benieuwd hoe de tweede menstruatie verloopt. Ik hoop niet zo hevig als de eerste.

Ik kan me wel voorstellen dat je geen hormonen meer wilt. Echt troep, hoor!! Ik ben blij dat ik er (al jaren) van af ben.

Lizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:03

Ik slik marvelon al jaren! Ik kan alles in mijn stopweek en ben niet hevig ongesteld en heb ook niet zo'n heel erge buikpijn meer als voorheen!

Maar toch ben ik wel benieuwd naar die pleister, neem aan dat daardoor ook hormonen in je lichaam komen? en kan je ze ook plakken als je voor gewone pleister allergisch bent?