Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veneri schreef:Kunnen rondkomen met minder uren werken is leuk natuurlijk, maar hou ook tekening met je pensioenopbouw.
En als je langdurig ziek/ arbeidsongeschikt wordt, dan krijg je max 70% van je loon.
Ga je het dan nog steeds financieel redden op basis van 70% van je parttime loon?
Alles wordt ook maar duurder. Het is wel goed om een slag om de arm te hebben financieel.
. Ik denk dat het een stukje opvoeding is bij mij. Ik heb altijd te horen gekregen dat werken belangrijk is, dat je financieel onafhankelijk moet zijn als vrouw, ...
F_T schreef:Hoezo zonder reden
'Het lijkt me prettig' of 'Ik vind dat prettig' is toch ook legitiem als reden?
Zolang er voldoende binnenkomt om van te kunnen leven heb je geen enkele andere reden nodig.

Sakura789 schreef:Is eerder beginnen met werken ook een optie? Dat doe ik momenteel, start om 7 uur in de ochtend en ik ben dan rond 14/15 uur vrij en kan beide keren spitsvrij reizen. Dan heb ik heb meestal nog een relatief lange middag voor mijn gevoel en in de winter zie je nog wat daglicht. Maar goed, ik werk als zelfstandige en kan mijn uren zelf inplannen, ook de hoeveelheid uren. Met slecht weer (en in de winter) werk ik meestal ook meer dan in de lente/zomer/herfst.