Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:40

Liannetje86 schreef:
Ik start vanaf morgen weer... Vandaag nog even het restant van de coaching aftikken (voor de coaching ging het beter, want door hem dingen aangepast en weer gaan twijfelen en alles door elkaar gegooid weer :')) en toen ik aangaf dat het voor mij niet werkte, was het "je moet wel je jaar afmaken" en ik was hem zo beu dat ik een tikkie heb gevraagd zodat ik in 1x van hem af was... (En dan jezelf een coach noemen... Ik vind er wat van ;))

Dus nu zelf info opgedaan, diverse dingen gelezen, iedereen zegt wat anders... Maar nu wel gekeken wat voor mij helpt, waar ik lekker op ga etc. Ik maak mijn eigen plan wel... Een stuk beter... (En sorry, de app van het voedselcentrum gebruiken en op basis daarvan advies willen geven wat zelf ook uit die app komt (irritante app ook trouwens ;)) Het is nu vooral de relatie met eten weer goed maken, want die is het afgelopen jaar (veel stress, veel zittend werk, gewoon slecht voor mezelf zorgen) wat verrot :) (Want die zegt dit is evil, de ander zegt dat... zo mag je van de ene nauwelijks fruit en de ander vindt het geweldig als je een of ander crash iets volgt, want dan zie je resultaat etc. Dus ik heb het opgegeven ;)

Bakje geluk ga ik nu proberen, want dat is gewoon heel makkelijk te volgen, gerechten zijn geen straf en ik hoop dat ik dan afkom van mijn "alles is slecht" idee :S (Ja, bananen zijn evil, druiven ook, heb soms alleen het idee dat water goed is, want thee mocht ook al niet :')) Maarja... Had iemand van het sporten die zich ermee bemoeide, een coach (daarvoor een andere, maar daar maar 1x mee afgesproken want dat was alleen "eet dan minder, dan gaat het harder" :'))

Nooit meer een coach dus en mijn eigen plan :p

Dat iedereen wat anders zegt komt omdat er veel mensen zijn die maar wat doen en niet op basis van de wetenschap advies geven.

Binnen de basis van wat we weten, wat dus bewezen en onderzocht is , daarbinnen ga je kijken naar wat werkt voor het individu.
Want wat wetenschappelijk is onderzocht is , kort door de bocht, het gemiddelde van heel veel mensen. En elk individu is uiteraard niet precies het gemiddelde.

Ik start dan ook altijd met mensen met wat wetenschappelijk is aangetoond, en vanuit daar gaan we kijken en onderzoeken naar wat voor diegene persoonlijk werkt.

Na zo'n coach ervaring lijkt het me heel verstandig om het vooral zonder te doen.

( ik werk vooral met fanatieke sporters overigens, maar dat maakt voor dit onderwerp niet uit )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:50

Wdj schreef:
Hoi, wellicht hebben jullie er al een keer over gehad maar ik wil zeker de dieetshakes van OrangeFit aanbevelen. Ik ben daar eind augustus mee begonnen en tot op heden ben ik daar zonder al te veel moeite bijna 7 kilo mee afgevallen.

Ik had 2 collega's die een shakedieet deden, beiden hebben in het ziekenhuis gelegen met problemen en beide zijn weer dubbel zoveel aangekomen.
Ik zou weer willen zeggen ieder zijn ding, maar ik vond het wel heel bizar dat bij beiden precies hetzelfde gebeurde :=

Wdj

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:59

@Niobe, wat vervelend, maar zonder verdere context zou ik niet automatisch ervan uit willen gaan dat het shaken daar de oorzaak van is. Je ligt ook niet zomaar in het ziekenhuis, dan heb je al wel eerder heel wat signalen van je lichaam gemist. Maar ik kruip weer terug onder mijn steen, ik wil uitsluitend mijn positieve ervaring delen zeker niet gebruik van Orange Fit opdringen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:04

Celebi schreef:
Ik zie altijd veel reclames voor dat Sterrenstof. Iemand daar ervaringen mee?

Ik vond het heel vies.. chemisch..

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:05

Ik heb ook Shakes geprobeerd 1x per dag de lunch vervangen.

Maand volgehouden. Ik kreeg er een vreselijke bijwerking van en dat was misselijkheid. Er zat iets in wasr je hondsberoerd van wordt.

Was voor mij niks. Toen ik stopte was de misselijkheid in 2 dagen weer weg.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:09

Iemand vroeg hoe mijn nacht is gegaan: top! Niet gesnacked of gezondigd, dit topic motiveert dan wel ofzo :j

Afvallen is inderdaad voor ieder lichaam anders, ik heb zelf door o.a. invloeden van hormonen echt wel moeite om structureel af te vallen. Ik ben vorig jaar eens bij de diëtiste geweest en die vond het raar dat ik met mijn huidige manier van eten en het vele bewegen/sporten niet meer afviel, maar toen die zei dat ik dan wel stiekem moest snacken anders kon het niet, was ik daar ook een beetje klaar mee.

Hou globaal de menu’s van oanh’s kitchen aan als ik even inspiratieloos ben, ze heeft ook een fijn khd beperkt boek. En het khd beperkt werkt gewoon fijn voor mijn lijf.

Ben gelukkig dus niet de enige die op dat bedrag aan boodschappen zit :o wij bij een goedkope week dus idd €100, bij een gemiddelde/dure week €150 pw voor 2, en dan vond ik dat ik het best netjes deed.

Om te snacken maak ik ook weleens crackers uit oanhs boeken die ik in stukjes verdeel en kan besmeren met kruidenroomkaas.
Augurk met boterhamworst en grilworst plankje maken met blokjes kaas idd voor de avond.

En de salade voor de nacht meenemen met een gekookt eitje en wat stukjes kip/spekjes werkt tot nu toe ook erg goed :j

Shaken heb ik ook minder fijne verhalen over gehoord en is voor mij niet satisfying qua eten. Drink weleens een proteïne shake in de ochtend ter afwisseling als ontbijt.

Iemand had het over sterrenstof: voor mij werkte het niet. Ik heb nog wel een pot staan als iemand dat wil proberen. Ik vond het super ranzig :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:09

Wdj schreef:
@Niobe, wat vervelend, maar zonder verdere context zou ik niet automatisch ervan uit willen gaan dat het shaken daar de oorzaak van is. Je ligt ook niet zomaar in het ziekenhuis, dan heb je al wel eerder heel wat signalen van je lichaam gemist. Maar ik kruip weer terug onder mijn steen, ik wil uitsluitend mijn positieve ervaring delen zeker niet gebruik van Orange Fit opdringen.

Ja wel, anders zou ik het niet noemen. Ze zijn beiden heel ziek ervan geworden namelijk.

Maar ik hoop oprecht dat het voor jou heel positief uitpakt!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:18

Wij zitten tussen de 80 en 150 euro. Afhankelijk van dingen als: wasmiddel, tandpasta, shampoo, deo, etc. Als dat er allemaal bijzit zit ik aan de top. Voor alleen eten zo rond de 80 euro per week voor 2 personen. En dan niks geks. Gewoon gezond eten, 3 maaltijden per dag, wat fruit en snackgroente.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 12:18

Ik denk dat als je shakes heel bewust inzet, dus een keer een maaltijd vervangen ivm tijd of enorme trek ood, het een prima hulpmiddel kan zijn.

Ik heb verschillende geprobeerd, maar vind het niet te eten en omdat ik niet kan kauwen is het ook niet vullend/bevredigend waardoor ik eetbehoefte houd.

Wat goed chey! Fijn dat de nachtdienst goed te doen is geweest.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:24

Dorine92 schreef:
Daar schrik ik best van. Ik haal in mijn eentje de 50 euro in de maand niet eens. Ik eet overigens geen vlees

Sorry maar eet jij uberhaupt wel? Ik ben ook alleen, ik eet eigenlijk nooit warm thuis (en ook vaak lunch en ontbijt op het werk) maar altijd ergens anders en ik kom al gemakkelijk aan de 150 per maand.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:35

Ik ben ook geen kook princes, koken was voor mij altijd een verplichting en door standaard tijdgebrek geen doen.
Nu ik meer rust heb in mijn leven probeer ik mijn best te doen maar vraag geen 3 gangen menu met liflafjes. Ik ben een gewoontedier en doe geen dieet. Probeer regelmatiger te eten, porties iets aangepast en kan meer rust nemen nu.
De tijd van vreselijk lange dagen, slecht eten (vooral tussendoor eten) en nog minder slapen zijn nu hopelijk voorbij.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:16

Hier twee personen toch ook al 100-150 per week hoor. Maar ook afhankelijk van drank enzo en spullen zoals wasmiddel.

Ik ben van koken gaan houden de laatste tijd. Maar ik heb het wel lastig met te zoeken naar goede recepten. Van de week heb ik bijvoorbeeld kip teriyaki gemaakt met paprika en rijst. Teriyaki saus ook zelf gemaakt. Beviel goed. Vandaag heb ik kippenragout gemaakt (voor de Belgjes: vol au vent). Balletjes in tomatensaus vind ik ook wel fijn om te maken en gaat bij mij best snel en makkelijk. Dus ik probeer wat meer te experimenteren, maar variatie lukt me nog niet heel goed, haha :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:16

Wdj schreef:
@Daihyo... ik zou 7 kg in 2 maanden niet echt crashen willen noemen. Je combineert bv één shake met een normale lunch. Voordeel is m.i. dat je shake zorgt dat je gewoon sneller vol zit en je trek naar 'snaaien' vermindert. Ben het wel eens met je dat het onderdeel moet zijn van een duurzame visie waarbij meer bewegen en bewuster eten ook thuis horen.

7 kg in 2 maanden is zeker wel crashen. Bedenk je het eens andersom. 7 kilo in 2 maanden aankomen. Dat is 42 kilo per jaar.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:26

Jester_ schreef:
Dorine92 schreef:
Daar schrik ik best van. Ik haal in mijn eentje de 50 euro in de maand niet eens. Ik eet overigens geen vlees

Sorry maar eet jij uberhaupt wel? Ik ben ook alleen, ik eet eigenlijk nooit warm thuis (en ook vaak lunch en ontbijt op het werk) maar altijd ergens anders en ik kom al gemakkelijk aan de 150 per maand.

Ik tel natuurlijk wel alleen het eten mee. Niet het wasmiddel ofzo. Maar ik eet echt zat, alleen als je de bewerkte producten laat staan en dingen op voorraad en in grote verpakkingen inkoopt wanneer ze goedkoop zijn scheelt dat echt veel geld. En sommige dingen vullen heel goed zoals havermout (wat ik dan in de blender kan gooien met mijn diepvriesfruit en zelfgemaakte notenmelk en wat zaden, of kan koken in mijn zelfgemaakte havermelk met een banaan en wat pitten en zaden en rozijnen erdoor). Die havermout heb ik dan bijv de maand ervoor gekocht, en heb ik nog een heel deel van over

Ik vind juist dat sommige mensen in dit topic te weinig eten. Ik maak me echt niet druk over 2 borden avondeten hoor. Dan heb ik daarna geen trek meer, wat prima is. Kijk als je je enorm gaat inhouden steeds, stapelt het weer op naar de volgende keer. Dus als je s avonds niet genoeg eet, heb je bij het ontbijt weer honger, als je je al s avonds na het eten hebt kunnen inhouden om niet te gaan snacken. Ik denk dan, neem dan gewoon nog een bord warm eten. Boeien. Volgende dag bij het ontbijt heb je dan weer minder honger. En anders wel met de lunch. Of misschien kickt het pas in na 3 dagen. Daarom zeg ik ook tegen iedereen, begin nou gewoon met gezond eten zonder honger te hebben. Eerst even kijken waar je lichaam om vraagt als je de troep niet meer neemt. Als er daadwerkelijk geen rem op zit (wat maar heel zelden voorkomt als je geen geraffineerde suiker en zwaar bewerkt voedsel eet) dan kun je altijd nog kijken wat nu

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:39

Jester_ schreef:
Dorine92 schreef:

Ik denk dat ze maar wat roept := 50 euro per maand is 11 per week, ongeveer 1,5 per dag. Er is geen enkele soort volwaardig voedsel wat je in Nederland voor dat geld kunt kopen en circa 2000 kcal uit halen. Tja aardappels met margarine := maar dat is echt een hongerwinter toestand.

Suikerverslaving bestaat overigens helemaal niet en van bewerkt eten wordt je niet meteen dik noch ziek. Alles met mate werkt echt stuk beter dan suikervrij hongerwinteren ;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:40

Nou als we allemaal nou gewoon gaan leven zoals dorine kan het topic wel dicht en is de obesitas de wereld uit :D

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:46

Eleeke schreef:
Liannetje86 schreef:
Ik start vanaf morgen weer... Vandaag nog even het restant van de coaching aftikken (voor de coaching ging het beter, want door hem dingen aangepast en weer gaan twijfelen en alles door elkaar gegooid weer :')) en toen ik aangaf dat het voor mij niet werkte, was het "je moet wel je jaar afmaken" en ik was hem zo beu dat ik een tikkie heb gevraagd zodat ik in 1x van hem af was... (En dan jezelf een coach noemen... Ik vind er wat van ;))

Dus nu zelf info opgedaan, diverse dingen gelezen, iedereen zegt wat anders... Maar nu wel gekeken wat voor mij helpt, waar ik lekker op ga etc. Ik maak mijn eigen plan wel... Een stuk beter... (En sorry, de app van het voedselcentrum gebruiken en op basis daarvan advies willen geven wat zelf ook uit die app komt (irritante app ook trouwens ;)) Het is nu vooral de relatie met eten weer goed maken, want die is het afgelopen jaar (veel stress, veel zittend werk, gewoon slecht voor mezelf zorgen) wat verrot :) (Want die zegt dit is evil, de ander zegt dat... zo mag je van de ene nauwelijks fruit en de ander vindt het geweldig als je een of ander crash iets volgt, want dan zie je resultaat etc. Dus ik heb het opgegeven ;)

Bakje geluk ga ik nu proberen, want dat is gewoon heel makkelijk te volgen, gerechten zijn geen straf en ik hoop dat ik dan afkom van mijn "alles is slecht" idee :S (Ja, bananen zijn evil, druiven ook, heb soms alleen het idee dat water goed is, want thee mocht ook al niet :')) Maarja... Had iemand van het sporten die zich ermee bemoeide, een coach (daarvoor een andere, maar daar maar 1x mee afgesproken want dat was alleen "eet dan minder, dan gaat het harder" :'))

Nooit meer een coach dus en mijn eigen plan :p

Dat iedereen wat anders zegt komt omdat er veel mensen zijn die maar wat doen en niet op basis van de wetenschap advies geven.

Binnen de basis van wat we weten, wat dus bewezen en onderzocht is , daarbinnen ga je kijken naar wat werkt voor het individu.
Want wat wetenschappelijk is onderzocht is , kort door de bocht, het gemiddelde van heel veel mensen. En elk individu is uiteraard niet precies het gemiddelde.

Ik start dan ook altijd met mensen met wat wetenschappelijk is aangetoond, en vanuit daar gaan we kijken en onderzoeken naar wat voor diegene persoonlijk werkt.

Na zo'n coach ervaring lijkt het me heel verstandig om het vooral zonder te doen.

( ik werk vooral met fanatieke sporters overigens, maar dat maakt voor dit onderwerp niet uit )

Nou dat dus... en bij deze vloog ik nog alle kanten op "wetenschappelijk zie ik hier nu dat.... dus...." "Ja, dat kan helpen als dat voor jou goed voelt" of nog erger... (mijn eigen fout...) tijdens een belafspraak in de sportschool staan, dus netjes daar naar het "kantine gedeelte lopen" en gewoon te horen krijgen "ja, ik hoor nog overal gewichten enzo, dus ik bel je volgende keer wel weer" :') Me dood zitten ergeren.. en dan als mailtjes alle "succes verhalen" waarvan ik me nog steeds afvraag of ze gewoon van internet afgeplukt zijn :') (ik heb me afgemeld en alle mail weggegooid dus kan het niet meer zoeken, ook alleen op zijn site reviews... dat had een rode vlag moeten zijn... maar ik zat niet lekker in mijn vel en te scrollen op facebook en nooit meer doen :') mezelf een limiet gegeven... want ik heb me echt voor tig dingen aangemeld bij facebook om informatie aan te vragen (niet alleen dit gebied, maar ze bellen tegenwoordig voor vanalles :') mijn fout...)

En kennelijk zit ie op zijn geld te wachten want ik krijg al een herinnering heel subtiel :') Zal het eens gaan regelen...

Maar mijn eigen plan was gewoon beter, veel boeken gelezen, bronnen onderzocht, gekeken naar wat voor mij goed haalbaar was... En toen was dat niet goed genoeg en moest ik weet ik veel wat nog meer doen... Sporten hoefde niet, want gewoon wat wandelen was ook prima... En in sommige dingen zat echt wel een "dit heb ik ook gelezen".... maar zo veel betalen voor echt 2 nutteloze telefoontjes per maand... Tjah... Dom van mij! Maar ik had gewoon even gehoopt dat dit zou helpen... En ook dat het "leuk" moet blijven... Dat je het idee hebt dat je alleen nog maar eiwitpoeder eet, is ook niet goed/lekker/leuk... En voordat ik startte was ik echt lekker bezig, ging daarna om iets anders mis, maar juist toen ik iets van coaching nodig had, was er niemand... Toen raakte ik uit mijn ritme en dan was het "dan probeer je het gewoon"... Nee, toen had ik structuur nodig, toen had ik iemand nodig die even zei "Dan gaan we dit en dit en dit doen, hier heb je een schema en dan gaan we daarna weer verder met het zelfstandig doen" Maarja... Genoeg geklaagd :') Vanaf nu gaat het weer beter... Dus bij deze: Luister nooit naar filmpjes op facebook... :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 14:15

voor iedereen die noten afschrijft ivm de hoeveelheid calorieën….voor je hersenen zijn ze wel heel belangrijk. Iedere dag een paar onbewerkte noten eten is heel goed. Vraag het Erik Scherder, hoogleraar Klinische Neuropsychologie maar :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 14:21

En met een paar bedoel jij letterlijk 2 of gewoon iets van 10 ofzo?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 14:36

Hoioi, mag ik hier meekletsen?
Ik ben al 13 kilo afgevallen. Van 74,5 naar nu 61,5. Ik wil heel graag naar 58,5. Mijn fantasie-droomgewicht is 56,5 maar wil iets realistischer blijven. :+ Die laatste 3 kilo echter.... Zit er al een half jaar tegenaan te hikken. Misschien kan dit topic mij (en ik jullie) motiveren!

Noten zijn inderdaad supergezond. Het voedingscentrum raadt 25gram per dag aan. Ik doe zelf ongeveer 20 vanwege de calorieën.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 14:45

Mag ik ook mee kletsen?
Ik ben ooit echt netjes en steady 7 kilo afgevallen door alle calorieën bij te houden, maar zodra ik daarmee stopte en er meer stress in mijn leven kwam zijn alle kilo's er weer aan.
Sporten doe ik 2-3x per week, daarnaast nog 2x per week paardrijden dus de beweging komt vaak wel goed.
Al heb ik wel een kantoorbaan, dus zit ook veel :Y) .

Ik wil nu vooral mijn leefstijl aanpassen en zoeken naar de gewoontes waarmee ik onbewust veel calorieën binnen krijg.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 14:50

Het letten op.je portiegrootte is natuurlijk iets dat je altijd moet gaan blijven doen.

Het moet automatisme worden om niet je hele bord vol te scheppen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 15:40

Vriend is 24 uur weg naar een vriend van hem. Dus ik ben alleen met dochter en honden. Vandaag druk met opruimen en schoonmaken. Vergat te eten. Dus nu lunchen en straks samen boodschappen doen.

Wil iets makkelijks eten,maar wel gezond en geschikt voor dreumes. Ze eet heel graag van mijn bord mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:37

Wij eten vandaag kip en zoete aardappelschijfjes uit de oven. Lekker gekruid uiteraard. Met een salade daarbij.
Ik vind dat makkelijk, want dat gooi je in de oven en de salade in een kom en daar gooi je van alles bij :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:39

Bellatrix schreef:
En met een paar bedoel jij letterlijk 2 of gewoon iets van 10 ofzo?

volgens hem een handje