Liannetje86 schreef:Ik start vanaf morgen weer... Vandaag nog even het restant van de coaching aftikken (voor de coaching ging het beter, want door hem dingen aangepast en weer gaan twijfelen en alles door elkaar gegooid weer) en toen ik aangaf dat het voor mij niet werkte, was het "je moet wel je jaar afmaken" en ik was hem zo beu dat ik een tikkie heb gevraagd zodat ik in 1x van hem af was... (En dan jezelf een coach noemen... Ik vind er wat van
)
Dus nu zelf info opgedaan, diverse dingen gelezen, iedereen zegt wat anders... Maar nu wel gekeken wat voor mij helpt, waar ik lekker op ga etc. Ik maak mijn eigen plan wel... Een stuk beter... (En sorry, de app van het voedselcentrum gebruiken en op basis daarvan advies willen geven wat zelf ook uit die app komt (irritante app ook trouwens) Het is nu vooral de relatie met eten weer goed maken, want die is het afgelopen jaar (veel stress, veel zittend werk, gewoon slecht voor mezelf zorgen) wat verrot
(Want die zegt dit is evil, de ander zegt dat... zo mag je van de ene nauwelijks fruit en de ander vindt het geweldig als je een of ander crash iets volgt, want dan zie je resultaat etc. Dus ik heb het opgegeven
Bakje geluk ga ik nu proberen, want dat is gewoon heel makkelijk te volgen, gerechten zijn geen straf en ik hoop dat ik dan afkom van mijn "alles is slecht" idee :S (Ja, bananen zijn evil, druiven ook, heb soms alleen het idee dat water goed is, want thee mocht ook al niet) Maarja... Had iemand van het sporten die zich ermee bemoeide, een coach (daarvoor een andere, maar daar maar 1x mee afgesproken want dat was alleen "eet dan minder, dan gaat het harder"
)
Nooit meer een coach dus en mijn eigen plan :p
Dat iedereen wat anders zegt komt omdat er veel mensen zijn die maar wat doen en niet op basis van de wetenschap advies geven.
Binnen de basis van wat we weten, wat dus bewezen en onderzocht is , daarbinnen ga je kijken naar wat werkt voor het individu.
Want wat wetenschappelijk is onderzocht is , kort door de bocht, het gemiddelde van heel veel mensen. En elk individu is uiteraard niet precies het gemiddelde.
Ik start dan ook altijd met mensen met wat wetenschappelijk is aangetoond, en vanuit daar gaan we kijken en onderzoeken naar wat voor diegene persoonlijk werkt.
Na zo'n coach ervaring lijkt het me heel verstandig om het vooral zonder te doen.
( ik werk vooral met fanatieke sporters overigens, maar dat maakt voor dit onderwerp niet uit )
) en toen ik aangaf dat het voor mij niet werkte, was het "je moet wel je jaar afmaken" en ik was hem zo beu dat ik een tikkie heb gevraagd zodat ik in 1x van hem af was... (En dan jezelf een coach noemen... Ik vind er wat van
)
(Want die zegt dit is evil, de ander zegt dat... zo mag je van de ene nauwelijks fruit en de ander vindt het geweldig als je een of ander crash iets volgt, want dan zie je resultaat etc. Dus ik heb het opgegeven

wij bij een goedkope week dus idd €100, bij een gemiddelde/dure week €150 pw voor 2, en dan vond ik dat ik het best netjes deed.
Die laatste 3 kilo echter.... Zit er al een half jaar tegenaan te hikken. Misschien kan dit topic mij (en ik jullie) motiveren!
.