Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Imre schreef:De wijkverpleegkundige was er maandag, op donderdag hebben ze werkoverleg met de CM en die gaat volgende week weer bij mijn moeder langs. Daarna zullen we het wel horen. Mijn broer en ik doen nu even niks. Alarm en sleutelkastje gaan wel door, dat is tenminste iets.
pmarena schreef:Tja als hij het zo ervaart van dat ze alleen maar aanwezig zijn om iets eenvoudigs te doen dat hij zelf ook wel kan.... dan snap ik wel dat hij denkt daarvoor hoef ik niet steeds 'bemoeials' over de vloer.... want dan kost dat je alleen maar energie steeds.
Ik zou zeggen liever een rollator dan een thuiszorg, maar dat is ook nog niet gelukt zeker...

Bonnelover schreef:pmarena schreef:Tja als hij het zo ervaart van dat ze alleen maar aanwezig zijn om iets eenvoudigs te doen dat hij zelf ook wel kan.... dan snap ik wel dat hij denkt daarvoor hoef ik niet steeds 'bemoeials' over de vloer.... want dan kost dat je alleen maar energie steeds.
Ik zou zeggen liever een rollator dan een thuiszorg, maar dat is ook nog niet gelukt zeker...
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de thuiszorg. Toch elke dag iemand die een oogje in het zeil houdt. Ik kan in de rapportage meelezen, dus mocht er wat zijn kunnen we er op in springen.
Imre schreef:Ik zou het fijn vinden als hij bijvoorbeeld 2 of 3 dagen in de week thuiszorg zou accepteren. Dus niet helemaal terug naar niks, maar ook niet elke dag.
Petpa schreef:Imre schreef:Ik zou het fijn vinden als hij bijvoorbeeld 2 of 3 dagen in de week thuiszorg zou accepteren. Dus niet helemaal terug naar niks, maar ook niet elke dag.
Je spreekt over hem...
Maar wat zou je moeder hiervan vinden?
Zou zij het niet plezierig vinden om een paar keer per week lekker te douchen enzo?
) en dat ze alles prima zelf kan. Dus de noodzaak van zorg ziet ze niet. Dat soort beslissingen kan je niet bij haar neerleggen. dirkus schreef:Hou er wel rekening mee dat saar aan huis particuliere zorg is die over het algemeen niet vergoed wordt door de gemeente of de zorgverzekering. Die moet je dus zelf betalen.
Ir111 schreef:dirkus schreef:Hou er wel rekening mee dat saar aan huis particuliere zorg is die over het algemeen niet vergoed wordt door de gemeente of de zorgverzekering. Die moet je dus zelf betalen.
Klopt! Ik zit niet zo in de mogelijkheden/regelingen voor vergoeding maar zou TS haar moeder niet voor een pgb in aanmerking komen? Dan kan het daaruit betaald worden.
Ir111 schreef:Ik weet niet hoe je dit zo stellig kunt zeggen? We weten toch niks van de financiële situatie van deze mensen? TS schreef ergens dat de financiële zaken goed lopen meen ik me te herinneren?