Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DideH schreef:Bellatrix schreef:Kan je eigenlijk wel goed slapen? Kan je liggen hoe je wil?
Nee helaas, ben echt totaal geen rugslaper, dus slaap al sinds 6 september ruk.
Ik lig het liefst helemaal opgekruld op mijn zij, maar dat gaat nu niet.
Been moet natuurlijk hoog liggen. Maar op mijn hak steunen is met die wond ook niet fijn. Dat resulteert in op mijn rug liggen met mijn knie naar buiten gedraaid zodat ik beetje op de zijkant van mijn voet steun. Sidenote: daar zijn mijn rug, heup en knie het niet altijd mee eens
leintje_ schreef:Klinkt bekend. Ik probeerde altijd tevergeefs toch op mijn zij te liggen, maar bij mij trok dat altijd aan m'n spieren (die door de operaties extra beurs waren) en bot, dus ik ging toch altijd maar weer op mijn rug liggen. In combinatie met de druk op de wond, is dat niet heel ideaal natuurlijk. Ik lag meestal een beetje half op mij rug en zij, waardoor mijn been een beetje gedraaid kon liggen en dat ging nog wel. Maar het is wel behelpen als je niet lekker kan liggen.

Bellatrix schreef:Zijn al die klachten normaal? Als in hoort dat erbij?
Boel heeft na stoppen even de tijd nodig om weer te herstellen. Had alleen gehoopt dat dat sneller zou gaan.DideH schreef:Bellatrix schreef:Zijn al die klachten normaal? Als in hoort dat erbij?
Als ik ziekenhuis mag geloven staat clindamycine erom bekend je hele darmflora naar de pieeeep te brengen. Al helemaal in de dosis die ik heb gehad. Dit is dus wel een van de bekende bijwerkingen helaasBoel heeft na stoppen even de tijd nodig om weer te herstellen. Had alleen gehoopt dat dat sneller zou gaan.
Was ook de reden dat ze vorige week met die zwelling niet zo happig waren op nieuwe kuur voorschrijven.
leintje_ schreef:Ik vond clindamycine ook echt vreselijk spul. Heb dat zelf na mijn opnames in 2022 en 2023 ook gehad en idd, mijn hele darmflora ging eraan. Dat heeft echt nog wel een paar weken geduurd voor mijn darmen weer een beetje tot rust waren gekomen.
BigOne schreef:Ts, beetje benieuwd, wanneer je in je kuit knijpt, centimeter of 10 onder knieholte, beweegt je voet dan ook?
Ezellover25 schreef:Het is heel slim om.onder je matras een kussen 1 of 2 te leggen.
Dan gaat je been automatisch hoog liggen.
), maar helaas betekent dan nog steeds dat ik op mijn rug moet liggen.. 
Hannanas schreef:Kun je geen torentje bouwen van kussens? Dus op je zij met je goede been beneden en dan met meerdere hoofdkussens zo bouwen dat je gips-been bovenop op z’n zijkant omhoog ligtsoort kleine spagaat met gebogen benen. Lig je en op je zij en je pootje nog steeds kwa hoek omhoog.
Petpa schreef:Zou je dmv een zwangerschapskussen iets geholpen zijn?
https://www.bol.com/be/nl/p/bamboo-body ... YEQAvD_BwE
Sure_lee schreef:Ik denk ook dat zo'n kussen heel fijn voor je kan zijn. Als je het te duur vindt wil ik hem best voor je bestellen hoor. Stuur je adres maar in Pb. Heb je hem woensdag zo te zien.
Ga eerst nog wat met kussens proberen te bouwen

Zal ook wel een boel spier zijn.