PineApple schreef:Wat vervelend dat ze nog niet weten wat het is Kelly, op zich wel een geruststelling dat je niks ernstigs mankeert, maar toch... hopelijk helpt je afspraak vanmiddag.
Ik moest bij de eerste ook erg wennen aan het idee hoor, vooral dat er dan een mensje volledig afhankelijk van mij was. Maar het cliché is echt waar (bij mij althans): Zodra de baby op je borst ligt, is het het allemaal waard. Ik had echt van de eerste seconde het idee: Jij hoort bij mij en hoe was het zonder jou?
Hoe maakt iedereen de zwangerschap bekend?
Mijn moeder is ernstig ziek en moet nog zeker 5 weken in het ziekenhuis blijven. De artsen verwachten komende weken de moeilijkste weken.
13 augustus heb ik de eerste echo, die avond sta ik op het rooster om op bezoek te gaan bij haar. Dus als de echo goed is wil ik graag het haar dan vertellen. Iemand een leuk idee? Ik dacht aan een kaartje (neem altijd een kaartje mee) met daarop dikke kus van ons vieren. Ipv dikke kus van ons.
En dan als ze zich afvraagt of ik een fout maak de echofoto te geven. Maar misschien heeft iemand een nog veel leuker idee?
En als mama het weet, dan moeten we het de rest van de familie ook vlot vertellen. Mijn broer gaat namelijk de dag er na al op bezoek, dus dan is het wel zo fair als hij het ook al weet. Ik had bedacht om te laten filmen hoe mijn moeder het te horen krijgt, en dan dat filmpje te sturen naar de directe familie met de tekst: Hartverwarmend filmpje bij mama gemaakt, even kijken als je ook blij wil worden (of iets in die richting). Maar via de app vindt ik ook weer zo afstandelijk, maar ja...die tijdsdruk he
Ik word net uitgenodigd om die zondag op de verjaardag van mijn nichtje te komen. Kan ik het maken om het dan te vertellen? Mijn nichtje wil héél graag als kado samen gaan paardrijden, maar dat zie ik niet zo zitten meer tegen de tijd dat we het ingepland zouden kunnen krijgen..
Toch even een 'tegengeluid' laten horen hoor
Ik had dat echt niet direct, en dat is ook heel normaal.
Wel een soort voldoening dat de bevalling 'gelukt was' ofzo. Maar ik moest echt heel erg wennen de eerste dagen dat dat kleine schattige babytje écht van mij/ons was
Heel afgezaagd, wat iedereen doet met een tweede zwangerschap, wij hebben onze dochter een tshirt met 'ik word grote zus' aangetrokken toen we bij de opa's en oma's op bezoek gingen.
Naar vrienden en verdere familie heb ik een foto gemaakt van onze dochter met dat tshirt aan en toegevoegd 'februari 2026'.
En, wij vonden het niet kunnen om ons nieuws op de feestdag van iemand anders te vertellen. Ookal was dat voor ons ook best praktisch geweest