germie schreef:Ik heb het trouwens ook een keer anders meegemaakt. Een man van in de 80 gleed uit over een metalen rijplaat die de gemeente op de stoep had neergelegd. De man had een hoofdwond, niet heel erg groot, maar is natuurlijk wel in de 80. Zijn vrouw was er bij, ze waren niet bekend in het dorp.
Dus ik zo van ik bel dan wel de huisartsenpost. Maar kon het nummer niet zo snel vinden, dus 112 gebeld en uitgelegd dat er een man gevallen was, hoofdwond, goed aanspreekbaar, of ze me door konden verbinden met de huisartsenpost. Hun voorstel was dus om dan maar iemand langs te sturen.
Dus daar kwam een ambulance voor, terwijl ik het idee had dat dat echt sterk overdreven was. Maar goed, gevallen op hoofd en in de 80 en hoofdwond (in mijn ogen was een grote pleister of een hechtinkje genoeg) zijn dus alarmbellen voor een mogelijke hersenschudding of erger, ook al is de man gewoon goed aanspreekbaar.
Oudere mensen hebben meer kans op oa een subduraal hematoom, dus in die zin goed dat ze iemand langs sturen.