Ooglidcorrectie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:32

Little_Gift schreef:
Wat ik me afvroeg... Kan het zijn dat jaren later deze operatie uiteindelijk opnieuw nodig is?
Dat het dus bijvoorbeeld met verstrijken van jaren en ouder worden, het opnieuw gaat hangen?

Dat verschilt enorm per persoon. Ik ga er vanuit dat ik rond mijn 65e (bij wijze van) nog een keer aan de beurt ben. Ik zag destijds bij de kliniek ook best wat oudere dames die voor een 2e keer kwamen.

Ik heb het op mijn 45e laten doen en is vergoed door de verzekering. Ik dacht dat het iets van 1100,- was. Daar kreeg ik 2 tubes met litteken zalf bij. Ik heb geen harde littekens, maar je ziet wel lichte lijntjes omdat die niet meekleuren door de zon(nebank). Nu draag ik vrijwel altijd oogschaduw, dus je ziet het niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:33

Dat kan zeker. Maar hier is het 25 jaar later nog niet nodig :)

Little_Gift

Re: Ooglidcorrectie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:38

Thx voor de antwoorden!
Zo lang mogelijk proberen uit te stellen dus tot het niet meer gaat en dan hopen dat ik oud genoeg ben om het niet meer nog een tweede keer nodig te hebben :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:05

Je bent niet zo blauw Earth! Fijn is dat.
Ik was zo blauw

Afbeelding

:')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 17:36

Oh wauw, ik wil niet banketstaaf doen maar dan heb ik mazzel _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 21:48

@ Popstra : jaaaah, zo zie ik er ook uit nu _O- . Enkel had ik de eerste 2 dagen onder mijn rechteroog niet enkel donkerpaars maar ook een enorm grote bult/zwelling, toch wel de grootte van een druif. Erg fraai was dat !

Ik heb sinds vanmiddag de draadjes eruit en hoorde van de chirurg dat ze een kwartier bezig zijn geweest om een bloeding te stoppen. Dat bloed moet dus nu afgebroken worden. Dat verklaart die bult en de smurfen look.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 12:15

Heeft iemand ook ervaring met een boven ooglid correctie en contactlenzen??
Hoe lang duurt het voordat je die weer in kan??

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 12:47

Ik heb lenzen, maar ik weet niet meer hoelang dat duurde. Niet lang in ieder geval, ik zie weinig zonder lenzen en ik ben echt geen week binnen geweest na de ingreep :D

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:12

borderjay schreef:
Heeft iemand ook ervaring met een boven ooglid correctie en contactlenzen??
Hoe lang duurt het voordat je die weer in kan??

Na twee weken heb ik ze weer ingedaan.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:21

Oké, dat is wel iets om serieus rekening mee te houden dus…

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 01:36

Ook ik heb contactlenzen. Ik mocht ze 2 weken niet dragen. Was echt hulpeloos verloren in die 2 weken want ik heb ook geen bril. Mijn ogen zijn slecht dus kon het huis niet uit want zie dan echt weinig en dus niet vertrouwd. Vond dat het grootste nadeel van mijn bovenooglidcorrectie. Ben wel super super blij met het eindresultaat. Heb het laten doen bij de Velthuiskliniek.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:28

Betreft opmerking van iemand of je na een x aantal jaar weer een operatie zou moeten laten doen.

Ik heb het dus jaren geleden prachtig laten doen. Goddank duik ik nooit, zwemmen houd ik niet van en als je iets graag wil dan heb je daar toch gewoon iets voor over. Maar das mijn idee.
Anyways, vriendin van mij was mee naar ziekenhuis voor vraag voor haar leden. De arts zei, omdat zij al eerder geholpen was, dat een 2e keer ( bij haar) niet mogelijk was. Dan zou ze een voorhoofd lifting moeten krijgen. Wellicht zijn de inzichten 11 jaar later anders.
Ik heb zelf nooit spijt van gehad van m'n ooglid correctie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:02

Mij is ooit verteld dat je het Max 2 x kan laten doen. Je kan niet aan de gang blijven. Maar ik denk dat het in de meeste gevallen niet eens nodig is om het meer dan 1 x te doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:39

Mijn man heeft 12 jaar geleden laten doen en die kan nu echt wel weer want het hangt weer net zo over al denk ik dat een voorhoofds of wenkbrouw lift ook wel nodig is dan. Hij is 61 en dat gaat gewoon allemaal zakken helaas

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:29

Suzanne F. schreef:
Mij is ooit verteld dat je het Max 2 x kan laten doen. Je kan niet aan de gang blijven. Maar ik denk dat het in de meeste gevallen niet eens nodig is om het meer dan 1 x te doen.

Ja dat dacht ik ook inderdaad.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 10:55

Ik ga mee volgen hier.

Ik heb ook klachten maar naar mijn idee is een wenkbrauwlift beter dan een ooglidcorrectie. Echter ga ik echt geen 3 ruggen betalen voor zo iets :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 20:56

Ja ik had dat vermoeden bij mijzelf ook Barbalala maar dat vond ik qua kosten ook echt te gek.

Vandaag zijn de hechtingen eruit gegaan. Dat was even onprettig maar het viel me alles mee. Ze was tevreden met hoe het er nu uit zag. Ik heb geen creme gekregen of iets dergelijks om te smeren. Maar dat lijkt me toch wel een prettig idee. Ben ook vergeten te vragen of ik iets kan smeren.

Ik zie zo op de foto al heel veel verschil, maar zo voelt het nog niet helemaal. Want het voelt nog wat dik en strak. :P

Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:55

Ziet er mooi uit! Je hebt precies iets meer korstjes als ik maar geen verkleuring.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 22:16

Ik snap het ook niet, normaal krijg ik blauwe plekken als ik maar een keer de tafelpoot schamp, en hiermee helemaal niks :') Heeft Loes toch wat goed gedaan denk ik :P

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 23:41

Er mag een likje vaseline op. uit een nieuwe schone tube of potje bij voorkeur. Een klein beetje op je hand uitsmeren en voorzichting met de vingertop aanbrengen. Dat voelt wat zachter aan, en trekt verder niet in. Niet te veel, heel dun, 2 x per dag.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 07:46

Een beetje vaseline werkt inderdaad prima.
Ik vond zelf de alhydran fijner omdat het wat dunner is en makkelijker smeert en minder plakt, maar het litteken wel heel soepel maakt.
Maar er zit natuurlijk wel een flink prijsverschil in beide en vaseline dun aangebracht werkt ook.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 07:47

Bij mij werd een ooglidcorrectie afgeraden, ik heb een voorhoofdslift gehad. Dat was wel even pittiger, want je gaat van oor tot oor open, maar mijn hoofdpijn is verdwenen, ik heb in 5 jaar nog maar 1 keer hoofdpijn gehad.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 07:50

Je hebt ook een retrograde/inversed wenkbrauwlift, heeft een kennis van mij laten doen. Gaat altijd samen met een boven ooglid correctie, ze gebruiken dan die incisie,
Ziet er ook heel mooi uit en veel minder littekens, omdat ze dus alleen de bestaande van de oogleden gebruiken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 12:17

Klinkt allemaal goed maar de prijzen zijn om een paard van te kopen vrees ik :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 12:49

c_alsemgeest schreef:
Een beetje vaseline werkt inderdaad prima.
Ik vond zelf de alhydran fijner omdat het wat dunner is en makkelijker smeert en minder plakt, maar het litteken wel heel soepel maakt.
Maar er zit natuurlijk wel een flink prijsverschil in beide en vaseline dun aangebracht werkt ook.

Vaseline klinkt idd niet heel prettig want dat gaat idd plakken. Alhydran is wel wat prijzig. Zijn er nog alternatieven?