Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

waikiki_6

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 17:13

Wpaard: fijn dat je eerste echo goed was, toch een hele geruststelling na een aantal weken wachten. Heb je snel de termijnecho of moet je daar nog lang op wachten?
Ik had na mijn miskraam een cyste maar hier is nu niks meer over gezegd. De gynaecoloog zei destijds dat dit geen invloed had op een zwangerschap.

Anouk_H: heb je veel last van bandenpijn? Ik merk dat ik ook was pijnscheuten had maar die van mij zijn net onder mijn ribben. Herken jij dit ook of is bandenpijn toch echt lager (in je liezen)?

ChristelJ: gefeliciteerd en welkom! Super leuk dat je aansluit :)

Slapen is hier ook best een drama, maar meer omdat ik zo vaak moet plassen en nog erg aan het dromen ben. Ik ben dan ook echt helemaal gesloopt aan het einde van de dag. Mijn misselijkheid begint eindelijk een beetje af te nemen in de middag. Ik behoor helaas wel tot de groep die na 20 weken nog steeds misselijk blijft, maar dit is nog best goed te overzien.

Mijn 20 weken echo was (volgens mij) wel goed. Totaal anders dan bij m’n eerste zwangerschap. Ik moest twee keer proberen te plassen, heb drie keer op m’n linkerzij gelegen en nog een soort dansje gedaan. Na 1,5 uur was het klaar en zei ze voldoende te hebben. Toen ik vroeg of het nog steeds een meisje was (ze heeft bijzonder weinig gedeeld wat ze zag want ze vond het lastig om structuur in de echo te krijgen doordat de baby niet goed lag en niet echt bewoog) zei ze “ik heb geen piemel gezien”. Dus ik gok dat het nog steeds een meisje is.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 04:06

Oh dat is wel gek bij ons werd echt alles benoemd tot het punt dat ik dacht laat me maar gewoon genieten van de beelden en vertel maar als het afwijkend is :+

Die bandenpijn zit bij mij onder mijn buik rond mn venusheuvel zegmaar en een beetje in de liezen. De ene keer na te veel gelopen te hebben is het een zeurend en drukkend gevoel. Maar nu ook 2x gehad dat het echt steken waren tijdens het optillen van mijn been om te koppelen tijdens het autorijden

Plaatje van internet getrokken en even omcirkeld:
Spoiler:
Afbeelding

Savonds ook wel last van gewoon strak gespannen huid over mijn hele buik, dan smeer ik gewoon even van die zalf tegen striemen en masseer ik een beetje. Dit verlicht dan wel. (Doe het niet dagelijks want ik heb een hekel aan dat vieze gevoel van zalf/crème op mijn huid)

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 21:13

Al 3 dagen niet kunnen poepen..
Wat voel ik me ellendig %)
Bij het persen enorm veel pijn en komen er maar een paar konijnen keutels uit..

Sinds vandaag kiwi aan het eten en van die mocicolon zakjes..

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 22:00

Ah dan zal het bij mij geen bandenpijn zijn geweest denk ik. Het was echt hoog in mijn buik. Gelukkig heb ik er nu geen last meer van. Ik hoop dat het bij jou ook minder wordt.

Wat vervelend Wpaard. Ik herken dit van de medicijnen die ik slikte tegen de misselijkheid icm niets binnenhouden. Maar dat was dus meer omdat er niks m’n lichaam in kwam. Wat bij mij goed hielp was af en toe hele geconcentreerde roosvicee pruimen te drinken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier ook van moest spugen, lekker was het niet. Hopelijk voel jij je snel weer beter want dit is echt niet fijn!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 10:18

Ik ben wel bekend met verstopt zitten helaas (ook voor zwangerschap al). De eerste 3 maanden ook goed last van gehad en ze waarschuwen ook echt voor aambeien door het harde persen dan. Goed drinken en even opzoeken wat laxerende werkt (bijvoorbeeld sinaasappelsap)

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 10:44

Ik gebruik nu zakjes van iborax en neem kiwis.
Vanochtend naar de wc geweest en ze waren zo groot als de grootste kiwi's %)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 13:25

Ik heb daar gelukkig niet echt last van nog.. wel dat ik eens 1 dag niet hoef maar niet echt verstopt gelukkig..

Hier de 24 weken aangetikt en dus "veilig" <3

Ook zijn we begonnen met het kantoor leeg te halen en om te gaan bouwen tot baby kamer, pfft wat een werk nog :')

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:24

Ik heb ook veel problemen met mijn ontlasting, het lukt niet altijd en ik durfde ook niet te 'persen'. (inmiddels wel gelukkig) :+

Wat fijn Kimley! Leuk om daar aan te beginnen.. Heb je al veel spulletjes voor de babykamer?

Beetje laat met een update, maar de 13 weken echo was helemaal goed, het leek er op dat mijn placenta aan de voorkant gaat liggen. Dat vond ik wel een beetje jammer, dan duurt het natuurlijk veel langer voordat je de baby voelt.
inmiddels heb ik ook uitslag van de nipttest. Die was gelukkig ook goed! Mijn bloedwaarden verder ook. Het enige waar we op moeten letten is mijn bloeddruk, deze was de laatste keer te hoog.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:08

Ik ben toevallig vandaag aan het verven, nog 1 laagje en dat is klaar :D
Dan kan de vloer vervangen worden en dan kunnen de meubeltjes erin <3

Maar ons kamer is echt iniminie dus ben benieuwd hoe het past :D

Fijn dat je 13 weken echo & nipt goed was!
Mijn buik begint nu echt mega te groeien :')

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:20

Fijn de goede echo en nipt uitslag!
Hier ook nog nauwelijks de kleine jongen gevoeld op een aantal keer na. Met de geslachtsecho gaf ze ook aan dat de placenta helaas voor ligt.

Wat leuk al de beginnetjes die gemaakt worden met de kamers!

Wij vliegen vanavond terug naar huis na een heerlijke vakantie op Curaçao. Vandaag precies 20 weken en willen bij terugkomst ook langzaam aan de kamer gaan beginnen.
Aankomende maandag hebben wij de 20 weken echo.
Mijn buik is de afgelopen 2 weken lekker gegroeid <3 Moet ik wel aan wennen hoor merk ik :o

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:29

Heerlijk dat je lekker op vakantie geweest! Moet ik nu echt niet meer aan denken ben al moe bij het idee :')

Hier voel ik de kleine zo goed als de hele dag heel goed <3
Zijn jullie al over de naam uit? Wij nog steeds niet! Haha

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:12

Fijn alle goede echo's en uitslagen!
Hier ook goede nipt en 13 weken echo.

We weten inmiddels dat we een jongetje krijgen.

Babykamer nog niet aan begonnen. Moet eerst zolder af maken.

Naam zijn we denk ik over uit. Jongensnamen vinden wel veel moeilijker dan meisjesnamen

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:06

Dat is hier ook zo, die naam is zo lastig :Y)

Hier "nog maar" 15 weken te gaan als je de 40 wk al haalt :')
Dus vond het wel tijd om met de baby kamer te beginnen zodat dat maar achter de rug is :D

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 19:44

Wij gaan nog verbouwen wanneer ik 28 weken zwanger ben. Dus de babykamer wacht nog eventjes haha.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:45

Hihi ja dat durf ik niet aan hoor, in mijn familie is vroeg bevallen wel een dingetje :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:52

Hier 19 weken, heb nog veel van mijn zoontje. De baby is een meisje en kon het niet laten om alvast wat kleertjes te kopen. :))
Kamertje zijn we nog niet aan begonnen, krijgen eerst nog nieuwe kunststof kozijnen en moet eerst héél veel troep opruimen en verplaatsen. :')

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:02

Ik moet eerlijk toegeven dat wij onze logeerkamer al soort van omgetoverd hebben tot babykamer. Afgelopen weekend hebben wij 2e hands meubels gehaald (nieuwstaat!! zoveel geluk mee gehad) en dat moest natuurlijk gelijk neergezet worden van mij. :D :+

Wij hebben ook al een meisjesnaam, jongens naam vinden wij echt lastig.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:19

Ah wat fijn dat er weer goede echo’s en een goede nipt is!
Bij mij zeiden ze tijdens de 13 weken echo dat de placenta achter ging liggen maar bij de 20 weken lag hij echt bovenin aan de voorkant. Gelukkig begin ik de baby nu wel goed te voelen (met 21 weken).

Wat grappig Anne, wij hadden het precies andersom! We hebben een jongensnaam maar nu het een meisje wordt weten we niet hoe we haar willen noemen. Gelukkig nog veel tijd om hierover na te denken :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:54

Wij hebben inmiddels ook een naam. :j Ben nog niet 100% overtuigd maar begin wel steeds meer aan het idee te wennen.
Als het een jongetje was geweest, had ik het wel helemaal zeker geweten. :')

Ik heb net op mijn werk foto's gemaakt van de lammetjes op onze kinderboerderij (werk op een camping) en natuurlijk enthousiast geaaid om er vervolgens achter te komen dat dit wordt afgeraden voor zwangeren. :x Goed m'n handen gewassen daarna, maar wel al lekker in m'n ogen zitten wrijven. := Maak me nu toch beetje zorgen, helemaal niet bij nagedacht....

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:22

Ah joh, als je gewend bent om met boerderij dieren om te gaan is er helemaal niks aan de hand :)
Ik kom elke dag in aanraking met paarden, koeien & schapen. Indd gewoon ff je handen wassen maar ik zou me niet teveel zorgen erom maken hoor :)
Tegenwoordig mag je niks meer :=

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:03

Goede en leuke berichten hier allemaal!

Hier nog niet begonnen aan de babykamer, wil eerst de laatste dingen op onze eigen slaapkamer af hebben, maar wel alvast inspiratie aan het op doen.

Naam vinden wij ook echt lastig, meisjes naam hebben we, maar het wordt een jongen hahaa. Ook nog even afwachten wat vrienden doen, die verwachten in juli een jongen en we denken dat we in dezelfde hoek zitten qua naam.

Verder gaat alles goed, maar merk wel dat de periode tussen de 13 weken en 20 weken erg lang is voor je weet wat ziet/hoort. We hadden met 14+5 controle bij de verloskundige en hartje gehoord en een pretecho met 15 weken voor t geslacht, maar nu pas met 19+4 de 20 weken echo en dat duurt mij echt lang... hoe komen jullie die tijd door? Zit echt op m'n handen om de verloskundige te bellen voor een extra controle. Wil gewoon even een kloppend hartje horen. Hebben jullie daar geen last van?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:11

Voel je de baby al wel stijntilla?

Ik heb volgende week dinsdag met 20+2 de 20 wekenecho.
Is dan ook bijna 5 weken geleden dat ik een controle heb gehad, maar de baby laat de laatste twee weken wel af en toe van zich horen, en dat stelt gerust. Natuurlijk is die 20 weken echo altijd wel spannend, maar ik ben met die beweging wel zeker een kloppend hartje te horen. :)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:43

Ntlie_ nee voel de baby nog niet. Ben moegen 17 weken en heb de placenta aan de voorkant liggen, dus dat is opzich nog niet gek. Ook pas eerste kindje. Maak me vast ook zorgen om niets, maar pff die onzekerheid..
Komt wellicht ook omdat we afgelopen zomer een miskraam hebben gehad. Wel al bij 10 weken, maar blijf enorm onzeker. Verloskundige zegt dat ik altijd mag bellen, maar wil niet zo'n "zeikerd" worden

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:07

Wat fijn alle goede uitslagen en echo's! *\o/*
Ontlasting is hier gelukkig weer op orde. Momenteel hoge bloeddruk waardoor ik aan de bloeddruk verlagers zit. Vandaag de termijnen echo gehad en nog steeds uitgerekend op 12-12. De baby was behoorlijk aan het bewegen <3 Op 14 juni heb ik de 13 weken echo.
Morgen naar de gynaecoloog voor de hoge bloeddruk en misschien dat ze me daar over nemen maar hoop het niet.. we gaan afwachten.

Baby kamer kunnen wij (nog) niet inrichten. Dat wordt niet eerder dan deze zomer. Maar dat heeft ook geen haast.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:53

Wacht maar tot na de 20 weken echo dan heb je helemaal geen echo's meer :')
Tenminste als alles gaat zoals het moet gaan..

Ik heb 3 weken terug de 20 weken gehad en nu tot het eind geen echo meer :(

We hebben dan 17 juni zelf nog een 3D echo gepland dus dan zien we hem weer eventjes <3
Ik zit vandaag precies op 25 weken!