Ik had na mijn miskraam een cyste maar hier is nu niks meer over gezegd. De gynaecoloog zei destijds dat dit geen invloed had op een zwangerschap.
Anouk_H: heb je veel last van bandenpijn? Ik merk dat ik ook was pijnscheuten had maar die van mij zijn net onder mijn ribben. Herken jij dit ook of is bandenpijn toch echt lager (in je liezen)?
ChristelJ: gefeliciteerd en welkom! Super leuk dat je aansluit

Slapen is hier ook best een drama, maar meer omdat ik zo vaak moet plassen en nog erg aan het dromen ben. Ik ben dan ook echt helemaal gesloopt aan het einde van de dag. Mijn misselijkheid begint eindelijk een beetje af te nemen in de middag. Ik behoor helaas wel tot de groep die na 20 weken nog steeds misselijk blijft, maar dit is nog best goed te overzien.
Mijn 20 weken echo was (volgens mij) wel goed. Totaal anders dan bij m’n eerste zwangerschap. Ik moest twee keer proberen te plassen, heb drie keer op m’n linkerzij gelegen en nog een soort dansje gedaan. Na 1,5 uur was het klaar en zei ze voldoende te hebben. Toen ik vroeg of het nog steeds een meisje was (ze heeft bijzonder weinig gedeeld wat ze zag want ze vond het lastig om structuur in de echo te krijgen doordat de baby niet goed lag en niet echt bewoog) zei ze “ik heb geen piemel gezien”. Dus ik gok dat het nog steeds een meisje is.