Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:In dit opzicht is de uitzending van Eva Jinek van 12 september 2024 wel verhelderend.
Bij obesitas (en zeker als vetopslag er al lang zit) is het niet zo dat ieder pondje door het mondje gaat. Obesitas is een ziekte. Daarom raken mensen ook vreselijk ontmoedigd als ze zich wel goed aan hun dieet houden en geen gewicht verliezen. Ik zou zeggen: kijken!
Medicatie gaat dan zeker helpen; alleen zijn het geen wondermiddelen. Ze geven je lichaam wel een zetje in de goede richting,
https://eva.avrotros.nl/artikel/de-uitz ... ptember-49
Deertje schreef:Hangt echt af van arts tot arts. Vriendin van mij belde gewoon naar de huisarts en het stond de volgende dag al op haar identiteitskaart om af te halen. Terwijl ze het echt niet nodig heeft. Ik kreeg het omdat mijn BMI hoger was dan 30 en ik een auto immuun ziekte heb.
DuoPenotti schreef:Deertje schreef:Hangt echt af van arts tot arts. Vriendin van mij belde gewoon naar de huisarts en het stond de volgende dag al op haar identiteitskaart om af te halen. Terwijl ze het echt niet nodig heeft. Ik kreeg het omdat mijn BMI hoger was dan 30 en ik een auto immuun ziekte heb.
waarom heeft zij het niet nodig volgens jou?
Deertje schreef:Omdat ze 1m80 is en geen 60 kilo weegt. En ze voor de rest kerngezond is. Wil gewoon nog wat kilo's kwijt ( die ze niet meer over heeft denk ik )
janderegelaa schreef:Dan wordt het nog steeds niet vergoed.
Charaz schreef:Nee dat klopt, maar dan betaal je niet nog extra bovenop de kosten voor het medicijn.
Suzanne F. schreef:Deertje schreef:Omdat ze 1m80 is en geen 60 kilo weegt. En ze voor de rest kerngezond is. Wil gewoon nog wat kilo's kwijt ( die ze niet meer over heeft denk ik )
Nou dit lijkt me wel stug. Ik wil graag weer richting de 60 kilo maar ben 1,64. Met 1,80 en 60 kilo heb je bijna ondergewicht denk ik. Dat kan niet kloppen. Geen arts schrijft dan Ozempic voor hoor.
Popstra schreef:die is dan gewoon ziek in haar kop want met 1.80 zestig kilo wegen is gevaarlijk onder gewicht. Die heeft meer baad bij een paat!
Popstra schreef:die is dan gewoon ziek in haar kop want met 1.80 zestig kilo wegen is gevaarlijk onder gewicht. Die heeft meer baad bij een paat!
Suzanne F. schreef:Maar wel op het randje in ieder geval. Ze hoeft niet af te vallen. Tenzij ze Victoria’s secret model wil worden ofzo. Maar hiervoor lijkt me ozempic wat link.