Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:4 verschillende griepvirussen dan ben je beter van de ene en rol je zo door naar de volgende. Dat klinkt rampzalig.
Matheno schreef:Heeft je immuunsysteem wel weer een lekker opkikkertje gehad. :-D
Persoonlijk test ik niet, deed ik eigenlijk ook niet. Ziek is ziek, en als je ziek bent dan blijf je thuis.
Bij verkoudheid meld ik me niet ziek, maar werk ik thuis. Al is dat natuurlijk voor lang niet alle beroepen mogelijk ..
Nu heb ik makkelijk praten, heb (naar mijn weten) geen corona gehad en nog nooit griep gehad.
anjali schreef:Volgens de krant is er nu een officiele griepepidemie. Met zelfs aparte afdelingen in ziekenhuizen enzo. Dit is wel iets om serieus te nemen en voor ieder een verantwoordelijkheid om de virussen zo weinig mogelijk te verspreiden of door te geven.
veneri schreef:Matheno schreef:Heeft je immuunsysteem wel weer een lekker opkikkertje gehad. :-D
Persoonlijk test ik niet, deed ik eigenlijk ook niet. Ziek is ziek, en als je ziek bent dan blijf je thuis.
Bij verkoudheid meld ik me niet ziek, maar werk ik thuis. Al is dat natuurlijk voor lang niet alle beroepen mogelijk ..
Nu heb ik makkelijk praten, heb (naar mijn weten) geen corona gehad en nog nooit griep gehad.
Dan moet het wel lukken om te werken.
Hier geen koorts meer, wel nog verhoging. Vreselijk moe en wazig en allerlei andere klachten.
Hier een berichtje plaatsen kost al zoveel moeite.
Heb de concentratie van een paasei. Dan kan ik mij beter ziekmelden als er niks uit mijn handen komt, hoe vervelend ook.
veneri schreef:Nee, net zo ernstig inderdaad voor de zwakkere in de samenleving.
En er is idd niks veranderd, want rekening houden met elkaar ivm besmettinsgevaar wordt nog steeds veel te weinig gedaan.
Ik vind het in en in triest.
Ach, wat als die ene onbekende oudere doodgaat aan griep omdat jij liever wel de deur uitging met je besmettelijke hoofd? Het was maar een zwakke oudere.
Totdat het je eigen vader of moeder betreft.
Celebi schreef:Je kan inderdaad al besmettelijk zijn voor je klachten ervaart, maar de kans dat je dan mensen besmet is veel kleiner omdat je blijkbaar nog niet hoest, niest of snottert. Zolang je dan niet uit andermans glad drinkt of zoent valt het best mee, vooral je partner of kinderen zijn in dat stadium vaak de dupe maar andere mensen niet.
Maar volgens mij kan ik dit nog 100x herhalen maar heeft het weinig nut voor het gedrag van personen die nu die griepgolf veroorzaken..
ivy_power89 schreef:En ik snap heus wel dat je niet 2 weken thuis gaat zitten maar als je op het heftigs zit wat is er dan erg om even een paar dagen wat minder mensen te zien? Je gaat toch niet dood van heel even wat minder mensen zien? Om rekening te houden met andere?
anjali schreef:Door hoesten en snotteren zonder iets voor neus of mond te houden worden steeds virusdeeltjes in het rond verspreid. Dat vind ik heel vies en onnadenkend, degenen die zich daar wel van bewust zijn vind ik aso omdat ze zo anderen met hun ziekte kunnen opzadelen.