Body stress release

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:37

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook een afspraak gemaakt, ik ben volgende week aan de beurt voor mijn eerste afspraak (misschien wel bij dezelfde als jij DuoPenotti). Bij mij vroeg ze het ook al en gaf ze aan dat er veel ruiters komen :+ .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:38

Kan ik mij bijna niet voorstellen, wij wonen nog wel een heel eind uit elkaar :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:39

DuoPenotti schreef:
Kan ik mij bijna niet voorstellen, wij wonen nog wel een heel eind uit elkaar :)

Ik dacht het vanwege je woonplaats 'tussen de limburgse velden met uitzicht op brabantse'. Ik ga naar Ottersum.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:40

Maar de Limburgse en Brabantse grens is lang :)

Dar ga ik niet heen, ik ga naar Leende.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:50

DuoPenotti schreef:

Foutje van mij, ik had die over het hoofd gezien op de website vandaar.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:06

Mijn therapeut is een (stille) Bokker :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:32

koenlover schreef:
DuoPenotti schreef:

Foutje van mij, ik had die over het hoofd gezien op de website vandaar.

Er zitten er zelfs 2 als ik het goed heb.

petra8 schreef:
Mijn therapeut is een (stille) Bokker :)

oh dat is wel grappig :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 08:29

Wat grappig dat er zoveel gaan!

Ik heb dikke prima geslapen! Ik heb wel ongelooflijk veel spierpijn en onrustige benen. Betekent het in ieder geval dat het iets doet!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:37

Ik heb redelijk geslapen. En idd ook spierpijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:33

Ik heb eerst anderhalf uur in mn bubbelbad gelegen en daarna lekker geslapen. <3 fijn!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:17

Mijn release is nog niet waar ik op gehoopt had :+ . Ik was een ietsje verkouden en nu komt het er volle bak uit. Ik heb koorts en voor mijn gevoel al een hele doos tissues verbruikt. Hoort er ook bij, maar leuk is anders.
Ik heb wel zonder pijn kunnen slapen vannacht en zitten en staan gaat ook al wat beter, dus dat voelt al heel positief voor mij. Ik heb nog geen pijnstiller geslikt vandaag :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:23

Beterschap EedihcrO

Ik heb hier vandaag dat mijn onderrug als mijn nek kraakt.
Niet op een vervelende manier maar omdat het losser is?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:02

Morgen is waarschijnlijk weer een drukke dag voor de therapeuten? Want iedereen die maandag voor het eerst ging, die moet morgen als het goed is ook toch?

Ik heb maar even een berichtje gestuurd of ik wel kan/mag komen, want ik heb helaas nog steeds verhoging. Ik heb het eerst 2 dagen ijskoud gehad en nu heb ik het dus heel warm. Geen idee of het van de griep is, of dat het een reactie van mijn lijf is. Op veel snot na, heb ik verder eigenlijk nergens last van.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:11

Echt veel BSR therapeuten zijn paardenmensen las ik in het topic. Ik dacht nog, zal wel meevallen, maar de mijne blijkt ook een paard te hebben :') Gelukkig was ik de laatste persoon van de dag want we hebben veel te lang zitten kletsen haha.
Ik ben heel erg benieuwd, gister mijn 1e behandeling gehad. Ik heb wat hoofdpijn (had ze ook voor gewaarschuwd), en wat stijve benen lijkt wel, net als meer mensen hier. Er was een hoop te doen aan mijn lijf zei ze al :+ Een vervelende plek bij mijn schouders is nu wel weg na de behandeling, ik hoop dat dat zo blijft!

EedihcrO ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:20

Ik ben toch aan het twijfelen geslagen om een afspraak te gaan maken.

Ik heb vanaf vorige week woensdag t/m afgelopen maandag hele goede dagen gehad. Bijna klachten loos op de equitana rondgelopen. Ook sporten gaat goed en maandag heb ik zo goed als ongestoord een halve dag kunnen werken en had ik er zowaar weer zin in. Nu gaat het goedkomen dacht ik na 5 maanden.
Dinsdag ochtend probleemloos uit bed gestapt en vol goede moed naar het werk voor een halve dag.
Mijn werk is 10 minuten met de auto en ik was met de auto omdat ik wat spullen mee had.

Ik stapte echter uit de auto en het is weer helemaal mis. Na 1,5 uur ben ik weer naar huis gegaan omdat de rugpijn niet te harde was. Even dacht ik dat het wellicht van het sporten kwam maar ook vandaag is het bijna niet uit te houden. Mijn onderrug is gewoon verkrampt en zo nu en dan steekt het ook. Inmiddels zit het weer in mijn hele rug , schouders en nek. Paracetamol werkt niet en ik sta al weer 24 uur zo krom als een hoepel.

Dinsdag moet ik naar het revalidatie centrum maar ik heb er 0,0 vertrouwen in dat zij mij kunnen helpen. Behalve dan het 'leren mee omgaan'
Mijn lijf is helemaal naar zijn grootje en er komt geen ontspanning in wat ik ook probeer. Vandaar dat ik toch BSR overweeg ondanks dat er voor mij een enorm risico aan zit dat mijn lijf weer helemaal in de blokkeer stand schiet met de daarbij behorende pijn (nivo tramadol/morfine nodig hebben) en daar ben ik mentaal nu niet klaar voor.

Maar zo gaat het niet meer, ik ben letterlijk de wanhoop nabij en zit al bijna 6 maanden in de ziektewet en niemand weet wat er aan de hand is..
Mijn hele verhaal staat hier:
[MWS] Behandeling Orthomanueel pakt verkeerd uit?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:31

muppetmayo schreef:
Echt veel BSR therapeuten zijn paardenmensen las ik in het topic. Ik dacht nog, zal wel meevallen, maar de mijne blijkt ook een paard te hebben :') Gelukkig was ik de laatste persoon van de dag want we hebben veel te lang zitten kletsen haha.
Ik ben heel erg benieuwd, gister mijn 1e behandeling gehad. Ik heb wat hoofdpijn (had ze ook voor gewaarschuwd), en wat stijve benen lijkt wel, net als meer mensen hier. Er was een hoop te doen aan mijn lijf zei ze al :+ Een vervelende plek bij mijn schouders is nu wel weg na de behandeling, ik hoop dat dat zo blijft!

Haha oh ik moet hier wel om lachen want de mijne heeft ook een paardenverleden..

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:40

Cowgirl schreef:

Ik heb vanaf vorige week woensdag t/m afgelopen maandag hele goede dagen gehad. Bijna klachten loos op de equitana rondgelopen. Ook sporten gaat goed en maandag heb ik zo goed als ongestoord een halve dag kunnen werken en had ik er zowaar weer zin in. Nu gaat het goedkomen dacht ik na 5 maanden.
Dinsdag ochtend probleemloos uit bed gestapt en vol goede moed naar het werk voor een halve dag.
Mijn werk is 10 minuten met de auto en ik was met de auto omdat ik wat spullen mee had.

Ik stapte echter uit de auto en het is weer helemaal mis. Na 1,5 uur ben ik weer naar huis gegaan omdat de rugpijn niet te harde was. Even dacht ik dat het wellicht van het sporten kwam maar ook vandaag is het bijna niet uit te houden. Mijn onderrug is gewoon verkrampt en zo nu en dan steekt het ook. Inmiddels zit het weer in mijn hele rug , schouders en nek. Paracetamol werkt niet en ik sta al weer 24 uur zo krom als een hoepel.

Dinsdag moet ik naar het revalidatie centrum maar ik heb er 0,0 vertrouwen in dat zij mij kunnen helpen. Behalve dan het 'leren mee omgaan'
Mijn lijf is helemaal naar zijn grootje en er komt geen ontspanning in wat ik ook probeer. Vandaar dat ik toch BSR overweeg ondanks dat er voor mij een enorm risico aan zit dat mijn lijf weer helemaal in de blokkeer stand schiet met de daarbij behorende pijn (nivo tramadol/morfine nodig hebben) en daar ben ik mentaal nu niet klaar voor.

Maar zo gaat het niet meer, ik ben letterlijk de wanhoop nabij en zit al bijna 6 maanden in de ziektewet en niemand weet wat er aan de hand is..

Gewoon even bellen of mailen en je verhaal vertellen, kijken of ze er iets mee kunnen. Bovendien moet je bij veel praktijken even wachten tot je terecht kan.

Wat ik hier nog nergens heb teruggelezen en waar ik zelf last van had. Als je spieren ontspannen, wordt de druk op de zenuwen minder, Hierdoor kunnen je zenuwen even overprikkeld reageren. Ik merkte redelijk snel verschil op mijn spieren, maar ik heb bijna 2 weken met vervelende zenuwen gelopen. Ik was hiervoor gewaarschuwd door de therapeut en het ging gelukkig vanzelf weer over (paracetamol hielp wel), maar fijn was het niet.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:05

muppetmayo schreef:

Mijn behandelaar is mijn stalgenootje geweest :D dus ook een paardenvrouw

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:10

Cowgirl schreef:

Je zou ook Cranio sacraal therapie kunnen proberen. De meest zachte vorm van fysieke oefentherapie voor je lijf. Ik ken een paar mensen met serieuze rugklachten die daar veel baat bij hebben gehad.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 01:19

Is er iemand bekend met de praktijk in den bosch?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:23

petra8 schreef:
Gewoon even bellen of mailen en je verhaal vertellen, kijken of ze er iets mee kunnen. Bovendien moet je bij veel praktijken even wachten tot je terecht kan.

Wat ik hier nog nergens heb teruggelezen en waar ik zelf last van had. Als je spieren ontspannen, wordt de druk op de zenuwen minder, Hierdoor kunnen je zenuwen even overprikkeld reageren. Ik merkte redelijk snel verschil op mijn spieren, maar ik heb bijna 2 weken met vervelende zenuwen gelopen. Ik was hiervoor gewaarschuwd door de therapeut en het ging gelukkig vanzelf weer over (paracetamol hielp wel), maar fijn was het niet.

Nou jij zegt het, maar dat heb ik dus ook ervaren. Regelmatig last van tintelende vingers (nek/schouders die vast zitten), maar gister na de behandeling werd ik wakker met 3 compleet dove vingers. Die gaven toch ineens meer reactie.

Cowgirl wat een lastig iets :(:) Ik snap dat je heel terughoudend bent maar dat je wel wil dat er iets gebeurt. Mijn therapeute gaf aan, baadt het niet dan schaadt het niet omdat je lijf zelf dingen moet oplossen. Maar daardoor kun je dus wel in een periode ineens (veel) meer pijn/zenuw ellende etc ervaren. Bij jouw verhaal vind ik dat echt wel een lastig iets, zeker omdat je lijf op alles zo heftig reageert. Misschien eens contact met iemand opnemen om te overleggen?

Hier is mijn lijf toch wel bezig met iets merk ik. Best bijzonder, ik heb 2 daith piercings tegen migraine, deze stimuleren de nervus vagus. Deze zenuw is ook een belangrijke zenuw bij BSR blijkbaar. En gister avond had ik ineens 2 gevoelige oren rond mijn daith piercings. Hier heb ik al tijden geen last meer van, en nu ineens is alles gevoelig. Bijzonder om mee te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:04

Cowgirl, mijn lijf schiet ook snel in verkramp of stress stand. Met BSR heb ik hier nooit last van gehad. Misschien heb je hier wat aan. :)

Mijn therapeut heeft vroeger ook gereden en zei dat de paarden mensen met de meest gekke blessures kwamen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:26

hebben mensen hier ook ervaring met de TRE methode ( https://tre-nederland.nl/) ? Tension / trauma release exercises en sterk gerelateerd aan BSR, richt zich ook op de nervus vagus, en is na wat begeleiding ook prima zelf toe te passen. Ik heb nu een paar sessies gedaan, naast een BSR traject overigens, en ben er erg over te spreken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 06:59

Geen ervaring met TRE! Wel een goede om te onthouden.

Gister weer een behandeling gehad, de tweede.
Viel goed in slaap, heerlijk geslapen maar net wakker en kan niet meer stil liggen van de onrustige benen haha! Eergisteren ook al niet.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:33

Oh dat klinkt interessant Lielle! Dank voor je link, die ga ik onthouden :)