Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Geplande zorg in het buitenland is iets heel specifieks. Dat ben ik niet van plan en is daarom voor mij komend jaar niet interessant.
paars schreef:Menzis gebeld. Als de diagnose in 2024 door arts is gesteld en operatie in 2025 nodig is waarna fysio noodzakelijk voor herstel is, worden de 1e 20 behandelingen vergoed uit een speciaal potje (mits je een aanvullende verzekering neemt en die hebben ze al voor 7,85).
paars schreef:Er staat dit:
“ d. of een van de volgende aandoeningen:
1°. [Red: vervallen;]
2°. aangeboren afwijking van de tractus respiratorius;
3°. lymfoedeem;
4°. littekenweefsel van de huid al dan niet na een trauma;
5°. status na opname in een ziekenhuis, een verpleeginrichting of een instelling voor revalidatie dan wel na dagbehandeling in een instelling voor revalidatie en de hulp dient ter bespoediging van het herstel na ontslag naar huis of de beëindiging van de dagbehandeling;”
Die 20 vallen niet in de basisverzekering. Die moet je normaliter zelf betalen. Menzis heeft daar een apart potje voor dan je kunt gebruiken mits je aanvullend verzekerd bent. Je eigen risico geldt dan wel, maar a. dat scheelt sowieso (als je geopereerd miet worden) echt veel geld en b. Dat is ze door de operatie kosten sowieso al kwijt.
De behandelingen door fysio na die eerste 20 komen dan uit je aanvullende verzekering.
Dat vertelde de klantenservice dame.
SansaS schreef:Hoe weet jij zo zeker dat je geen zorg afneemt?
Dat kun je niet weten toch? Ik nam ook amper zorg af en kreeg vorig jaar ineens borstkanker, had ik ook niet op de planning staan zegmaar. Ik ben blij dat ik dan toch goed verzekerd was en niet met een budgetpolis zat die alleen maar in bepaalde ziekenhuizen je zorg vergoed.
Hollyleaves schreef:Ik heb echt een beetje keuzestress dit jaar. Vooral door de missende opties van persoonlijk contact ipv alleen chatbots.
Welke verzekering neemt de gemiddelde bokker die over het algemeen geen zorg afneemt in een jaar? Ik gebruik geen medicatie en leef over het algemeen elk jaar rustig betreft zorgverlening, hoop die trend door te zetten in 2025![]()
Ik zou alleen een tandheelkunde 1 erbij doen, voor 75% van 250 euro omdat ik foto's tijdens de half jaarlijkse controle verwacht na een aligner traject en die kan in principe altijd voor rond de 14,50. Ik vind 'm lastig dit jaar!
Hollyleaves schreef:Ik heb echt een beetje keuzestress dit jaar. Vooral door de missende opties van persoonlijk contact ipv alleen chatbots.
Welke verzekering neemt de gemiddelde bokker die over het algemeen geen zorg afneemt in een jaar? Ik gebruik geen medicatie en leef over het algemeen elk jaar rustig betreft zorgverlening, hoop die trend door te zetten in 2025![]()
Ik zou alleen een tandheelkunde 1 erbij doen, voor 75% van 250 euro omdat ik foto's tijdens de half jaarlijkse controle verwacht na een aligner traject en die kan in principe altijd voor rond de 14,50. Ik vind 'm lastig dit jaar!
Sannnn schreef:paars schreef:Er staat dit:
“ d. of een van de volgende aandoeningen:
1°. [Red: vervallen;]
2°. aangeboren afwijking van de tractus respiratorius;
3°. lymfoedeem;
4°. littekenweefsel van de huid al dan niet na een trauma;
5°. status na opname in een ziekenhuis, een verpleeginrichting of een instelling voor revalidatie dan wel na dagbehandeling in een instelling voor revalidatie en de hulp dient ter bespoediging van het herstel na ontslag naar huis of de beëindiging van de dagbehandeling;”
Die 20 vallen niet in de basisverzekering. Die moet je normaliter zelf betalen. Menzis heeft daar een apart potje voor dan je kunt gebruiken mits je aanvullend verzekerd bent. Je eigen risico geldt dan wel, maar a. dat scheelt sowieso (als je geopereerd miet worden) echt veel geld en b. Dat is ze door de operatie kosten sowieso al kwijt.
De behandelingen door fysio na die eerste 20 komen dan uit je aanvullende verzekering.
Dat vertelde de klantenservice dame.
Als die mevrouw het zo aan de telefoon vertelde dan zit je verwacht ik safe door die extra aanvullende verzekering die je nu afsluit. Ik ben door mijn werk misschien iets te achterdochtig, vandaar dat ik dit je toch wou zeggen.
Hollyleaves schreef:SansaS schreef:Hoe weet jij zo zeker dat je geen zorg afneemt?
Dat kun je niet weten toch? Ik nam ook amper zorg af en kreeg vorig jaar ineens borstkanker, had ik ook niet op de planning staan zegmaar. Ik ben blij dat ik dan toch goed verzekerd was en niet met een budgetpolis zat die alleen maar in bepaalde ziekenhuizen je zorg vergoed.
Dat zeg ik niet en dat staat ook niet in mijn stukje tekst![]()
Een verzekering die mijn keuze ziekenhuizen vergoedt wordt zeker naar gekeken.
moyra schreef:Ik heb in 2022 een operatie gehad en menzis heeft de eerste 20 fysio behandelingen gewoon vergoed vanuit dat potje(hernia) en alle behandelingen daarna vanuit de basisverzekering verzekering. Voorwaarde is wel dat de fysio een contract met menzis moet hebben. Of mij aandoening op de lijst staat/stond durf ik niet te zeggen. Ik kon 364 dagen lang gewoon naar de fysio op deze indicatie