SLAP laesie (gescheurde aanhechting pees bicep) ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: SLAP laesie (gescheurde aanhechting pees bicep) ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:21

Dat is inderdaad herkenbaar bij een secundaire frozen shoulder. Als je een frozen shoulder heb door een trauma heb je vaak veel pijn ook in rust.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:53

Hoe gaat het met iedereen hier?

Bij mij hebben ze vandaag een spuit gezet ivm frozensholder dus... klooien zo verder...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:46

snorkel1986 schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Bij mij hebben ze vandaag een spuit gezet ivm frozensholder dus... klooien zo verder...

Met welk doel hebben ze die spuit gezet? Heb je veel pijn?
Hier bijna 2 jaar na de operatie merk ik nog steeds lichte verbetering, de mobiliteit verbeterd nog steeds, wel nog wat beperkt ten opzichte van links.

Wel heb ik erge rugklachten ontwikkeld het afgelopen jaar dit waarschijnlijk terug te voeren zijn op de periode van het minder kunnen gebruiken van de schouder. Ik ben daardoor ontzettend scheef geworden. Nu met veel fysio en oefeningen gaat het de goede kant op. Mijn tip dus, neem ook de rest van je lijf mee in de revalidatie!
Voor lang niet iedereen nu al mogelijk maar nordic walking is heel goed om de schouderbladen weer goed los te krijgen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:01

Om idd de pijn teverminderen en bewegingsvrijheid te vergroten zo dat ik Verder kan..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:41

snorkel1986 schreef:
Om idd de pijn teverminderen en bewegingsvrijheid te vergroten zo dat ik Verder kan..

Ah oké, werkt het al een beetje?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:04

Prik bij FS werkt niet voor de bewegelijkheid. Alleen tegen de pijn en ontsteking. Bewegelijkheid krijg je niet terug door de prik.ook niet door fysio.zit in het gewricht en door de genezing komt de bewegelijkheid terug. Dat heeft tijd nodig.
Helaas ervaringsdeskundige hier.
Bij de eerste FS was de prik direct goed gezet, helemaal geen pijn meer.
Nu aan de andere kant FS en 3 prikken gehad. Pijn nu bijna weg qua heftigheid, maar nog steeds zeurend aanwezig.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 00:44

Ja maar als ontsteking .inderdaad word .. word pijn ook minder dus meer beweging mogelijk...( ivm pijn nu niet voldoende beweging vrijheid) en is ook fs na operatie (( schijnt milder te zijn.. of zo))

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 16:43

Ik ben 5 weken geleden van de trap gevallen, schouder schoot uit de kom en vrijwel meteen terug. Inmiddels nu een paar keer fysiotherapie gehad met statische kracht oefeningen. Ik hoor soms een knak tijdens bewegingen. Wanneer kwamen jullie op het punt dat je door de MRI moest? Mijn fysio denkt mogelijk wel dat het labrum gescheurd kan zijn, maar wil wel inzetten op het goed krijgen met oefeningen omdat ik nog wel veel kracht in de arm heb. (En herstellen met 3 jonge kinderen van zo’n operatie lijkt me ook bijna niet te doen).

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 18:31

Ann_moi schreef:
Ik ben 5 weken geleden van de trap gevallen, schouder schoot uit de kom en vrijwel meteen terug. Inmiddels nu een paar keer fysiotherapie gehad met statische kracht oefeningen. Ik hoor soms een knak tijdens bewegingen. Wanneer kwamen jullie op het punt dat je door de MRI moest? Mijn fysio denkt mogelijk wel dat het labrum gescheurd kan zijn, maar wil wel inzetten op het goed krijgen met oefeningen omdat ik nog wel veel kracht in de arm heb. (En herstellen met 3 jonge kinderen van zo’n operatie lijkt me ook bijna niet te doen).

Ik zou niet te lang blijven klooien heb jij pijn tussen door? En anders gewoon afspraak maken afzeggen kan altijd.. en duurt vaak paar weken voor he terecht kan.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:40

snorkel1986 schreef:
Ann_moi schreef:

Ik zou niet te lang blijven klooien heb jij pijn tussen door? En anders gewoon afspraak maken afzeggen kan altijd.. en duurt vaak paar weken voor he terecht kan.

Nou ik heb soms wel wat pijn, maar bij rustig en voorzichtig gebruik vrijwel niet. Soms met liggen wat onprettig als het naar voren zakt oid. De oefeningen zijn ook niet echt heel pijnlijk, soms aan t eind van de herhalingen een beetje.
Ik vind het een beetje lastig inschatten wat normaal is en wat niet.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-25 13:22

Snorkel, wat vervelend voor je! Hopelijk ga je baat hebben bij de prik.

Anna, voor jou ook rot dat je zoveel naklachten hebt en veel fysio. Hopelijk heb je er wel baat bij!

Ann_moi, misschien een goed idee om er wel verder naar te laten kijken als het niet verbeterd. Maar als je aangeeft niet veel en vaak pijn te hebben, zou ik niet in ieder geval zelf niet gekozen hebben voor een operatie. De orthopeed kan dat gesprek ook met je voeren, maar een goede fysio ook. De operatie is geen makkie en met 3 jonge kinderen lijkt de revalidatie mij eigenlijk haast onmogelijk de eerste weken tenzij je echt heel veel hulp hebt.

Hier gaat het goed! Vorige week heb ik officieel mijn laatste fysio behandeling van de revalidatie gehad. Even uit mijn hoofd heb ik er bijna 60 gehad in totaal, dus dit was wel een beetje een feestmoment. Fysio en ik zijn al een tijdje in gesprek over wat er nog mogelijk was qua verbetering. Mijn schouder is geen 100%, maar sommige dagen zit ik zeker op 95% en andere dagen waar ik meer stijfheid heb, misschien 80%. Ik zag hier, ondanks de oefeningen en het stretchen, geen verbetering meer in komen en de fysio ook niet. Het liefst waren we voor 100% gegaan, maar dat ik zo ver terug ben gekomen ben ik echt heel heel heel erg blij mee! Ik kan weer op mijn rechterschouder slapen, mijn schouder is in beweging compleet stabiel (ik lift mijn schouderblad niet meer mee ter compensatie als ik mijn arm beweeg), alleen de beweging waar je de directe pees voor gebruikt zal altijd wat wisselend zijn qua stijfheid. In mijn dagelijks leven ervaar ik haast geen belemmering meer en paardrijden gaat ook goed. Overigens heeft de orthopeed van tevoren aangegeven dat de stijfheid inderdaad een bijwerking kan zijn van de operatie. Als het nodig is voor bijv. de stijfheid, mag ik natuurlijk altijd weer terugkomen bij de fysio.

De fysio gaf overigens zelf aan bij ons eindgesprek dat hij zeker tevreden is over de uitkomst. Hij heeft het eerder niet uit willen spreken, maar de compensatie die mijn schouder maakte om de pijn op te vangen en de napijn die toch wel extremer was dan normaal, maakte wel dat hij er niet het hele proces vertrouwen in heeft gehad dat dit op te lossen was. Dan had ik een groter deel van de functionaliteit van mijn schouder niet terug gehad, dus hij (en ik natuurlijk) heel blij dat dit toen toch gelukt is. Mede dankzij het stretchen en de oefeningen daar, maar ook zeker door de moeite die ik er thuis in gestoken heb.

Terugkijkend is het best een zware periode geweest. Juni vorig jaar de val van de trap, december de operatie en net voor oktober begon het proces afgesloten. De pijn na de operatie heb ik als hevig ervaren, mede omdat mijn pees er gewoon slechter uit bleek te zien bij de operatie, als door hevige napijnen na mijn fysio-behandelingen. Het heeft wel wat doorzettingsvermogen gevraagd, zowel lichamelijk als mentaal, om door de pijn heen te gaan. Maar spijt van de operatie heb ik niet, want de pijn vooraf had ik niet mijn hele leven willen hebben. Ik vertrouwde mijn arm niet, bijvoorbeeld met de paarden, en nu is dat zeker weer over. De dagen zijn niet 100% pijnloos en het stretchen zal onderdeel van mijn routine blijven, maar bewegen is weer leuk :D! Dus hopelijk hebben mensen die ook te maken krijgen met een SLAP-laesie wat aan mijn verhaal en de overwegingen voor wel/geen operatie.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 19:19

Das idd fijn je laatste fysio
*\o/*