Anne_GTI schreef:Lane assist... het eerste wat ik uitzet bij een auto waar het opzit... Ik bepaal waar we heen gaan, niet de auto. Daarom zou ik ook geen nieuwer model VAG willen hebben. Moet je die instellingen elke keer als je instapt uitzetten.
Lijndetectie van de bus gaat ook onmiddellijk uit. Knettergek word ik van dat gejengel op 60 km wegen en het achterlijke gepiep als je ergens krap tussendoor knutselt.
Wil je alleen maar geen nieuwer model van de VAG omdat je GTI heet en je het bij GTI houd? Want sinds 7 juli 2024 hebben álle nieuwe auto's dit verplicht ingebouwd, dus met alleen geen VAG willen kom je er niet meer. Net als snelheidsherkenning, vermoeidheidsherkenning en automatisch remmen. Je went er echt aan 
Behalve in de bus, daar ram ik het ook als eerste uit. Daar heeft het 0 nut als je niet je achteras wilt mollen.
Zelf ontbijt ik rustig in de auto of op kantoor of waar het dan ook uit komt. Ik heb compleet geschifte werktijden en iedere minuut slaap die ik kan krijgen is veel veiliger voor de medeweggebruikers dan wanneer ik een broodje eet of een slok koffie neem. Uiteraard gewoon iets wat je klaar hebt liggen en je redelijk makkelijk kan pakken.
En weten waar je het doet natuurlijk. Liever op een relaxte provinciale weg dan binnen de bebouwde kom rond de fiets tijd van schoolgaande kinderen.
Maar misschien is het als je recent al een klapper gemaakt hebt niet een al te best idee. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust om het niet te doen. Opstaan is een hels karwei soms maar puur het ontbijt is vast op een andere manier of een ander soort ontbijt om te bouwen.