alcohol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuchter

Re: alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 08:08

Vandaag een week nuchter! Hoera!

Vandaag is mijn zusje weer hier en gaan we er een leuke dag van maken, de snert van gisteren was heerlijk trouwens!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:22

SansaS schreef:
Nu is alcohol eigenlijk voor iedereen ook slecnt. Het vergroot je kans op kanker, op hart en vaatziekten, leverproblemen. Eigenlijk is er überhaupt geen goede reden om alcohol te drinken.

Eens. Dit klopt net als roken, veel suiker eten, als nemen van: teveel koffie, teveel verzadigde vetten , teveel bewerkt voedsel.
Eigenlijk zijn we en masse verslaafd aan ongezonde dingen en vernachelen we door onze manier van leven niet alleen ons zelf maar inmiddels ook onze aarde.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:52

Nuchter schreef:

Vandaag is mijn zusje weer hier en gaan we er een leuke dag van maken, de snert van gisteren was heerlijk trouwens!

*\o/*

en zie, je hoeft het geeneens te testen!

Hoe voel je je inmiddels?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:03

Nuchter schreef:
Naam is veranderd ja!

Ben ik heel stom als ik wil kijken wat er gebeurd als ik toch drink? In een veilige omgeving, dus als mijn man erbij is, uiteraard met zijn medeweten? Nu merk ik amper wat van de medicatie, op continu gapen na.

Ik denk dat ik dat gewoon moet weten, kijken wat de consequenties zijn. Ook voor mijn man kan dat vertrouwen geven, als ik er echt vreselijk ziek van wordt zal hij ook wel denken van: nou die gaat echt niet drinken.

Ja, dat is heel stom maar wel begrijpelijk, want zowat iedere verslaafde heeft eens die gedachte.
Of dat "ik moet het weten"

Ga met deze gedachte a.u.b. meteen jouw sponsor bellen.

Voor een verslaafde bestaat geen "gecontroleerd " drinken.

En ook geen "glasje in een gecontroleerd omgeving"

Dat wat die gedachte bij jouw nu op brengt is de verslaving die de kop opsteekt. En ook de reden "voor je man" is de verslaving die JOUW nu voor de gek houdt.

Een glas is te veel maar een vat is te weinig.

Juist de mensen, die lichamlijk geen of nauwlijks afkickverschijnselen hebben, lopen de grootste gevaar om
hier in te trappen.

En geloof mij : dan ben je weer terug bij af.

Als je dit toegeeft dan is jouw verslaving nog niet aangepakt.
Dan heb je weliswaar een " drinkpauze" ingelast maar de verlsaving is er nog steeds zo actueel als in het begin.

Dus ,ik smeek je letterlijk , geef er niet aan toe maar bel jouw sponsor van de AA.
Die hekpt jouw hier doorheen

En nee: familieleden kunnen jouw bij deze vraag/gedachte NIET helpen.
Zij zijn niet verlsaafd, dus zij kunnen de gevaar hierachter nog zien nog begrijpen ( niet negatief bedoeld, is gewoon een feit)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:31

Goed bezig TS! Ik ga mee met de mensen die zeggen dat het je verslaving is die nu spreekt. Je bent nu een week nuchter. Mocht je een glas gaan uitproberen, moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Dan duurt het nog langer voor je op de maand nuchter bent en je het kan vieren met je man.

Daarbij: wat als het goed gaat en je geen enkele nare reactie krijgt maar juist in een roes komt? Neem je dan nog een glas om in die roes te blijven? Ga je dan straks verslaafd raken aan een combi van alcohol en pillen? Dan ben je nog verder van huis dan dat je nu bent.

Voor dit soort momenten heb je een sponsor/buddy die je kan bellen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:00

Hoera een week zonder alcohol. Gefeliciteerd.
Hoe voel je je?

Nuchter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 15:38

Ik voel me goed!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:01

Nuchter, wat fijn dat je je goed voelt.
Beloon je jezelf wel?

Een boek, lekkere thee/koffie/chocolade.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:24

Nuchter schreef:

*\o/*
That's the spirit...!

Ga zo door! +:)+

En zo te lezen heb je gisteren een stevige test doorstaan.
Citaat:
Ben ik heel stom als ik wil kijken wat er gebeurd als ik toch drink? In een veilige omgeving, dus als mijn man erbij is, uiteraard met zijn medeweten? Nu merk ik amper wat van de medicatie, op continu gapen na.

Ik denk dat ik dat gewoon moet weten, kijken wat de consequenties zijn. Ook voor mijn man kan dat vertrouwen geven, als ik er echt vreselijk ziek van wordt zal hij ook wel denken van: nou die gaat echt niet drinken.

Please: knoop in je oren: "pestkoppen in je hoofd" gaan op allerlei manieren proberen om hun zin te krijgen.

Deze test was een geniepige.
Onderhandelen.
"Ja, maar als het nu zo en zo gaat, en dan zitten er 'voordelen' aan blablabla..."
NEEN.
Niet doen.
Niet op ingaan.

Goed dat je "de onderhandelingen" gecheckt hebt!
+:)+ +:)+ +:)+

Je bent er lekker niet ingetrapt...!! *\o/* *\%/*

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:56

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik wilde even zeggen dat ik super trots op je ben, TS! Je bent hartstikke sterk en hoewel het niet makkelijk is, weet ik dat jij deze strijd kan en gaat winnen *\o/* Ik moedig je graag aan vanaf de zijlijn!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:22

Ik denk aan je.
Zet hem op, jij kan dit.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:53

Nuchter schreef:
Ik voel me goed!

Ik moest ook aan je denken vandaag, hopelijk voel je je nog steeds goed en krijg je genoeg steun uit je omgeving. Hou vol!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:39

Hoe gaat het TS?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:04

luuntje schreef:
Hoe gaat het TS?

Ja ik denk ook veel aan nuchter. Ik hoop zo dat het haar lukt!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:40

Hier eveneens en ik duim van harte

Nuchter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 08:09

Het gaat goed hier. Eergisteren had ik mijn eerste echt vrolijke en blije dag sinds maanden. Gisteren was ook een fijne en goede dag, vandaag ga ik er ook iets leuks van maken!

Familie is er nog steeds iedere dag, daar heb ik veel steun van. Ook van lotgenoten ervaar ik veel steun, de gezamenlijke deler smeed meteen een band. Vrijwel iedere dag pak ik de online meeting mee en op maandag ga ik naar de fysieke meeting

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:12

Nuchter schreef:
Het gaat goed hier. Eergisteren had ik mijn eerste echt vrolijke en blije dag sinds maanden. Gisteren was ook een fijne en goede dag, vandaag ga ik er ook iets leuks van maken!

Familie is er nog steeds iedere dag, daar heb ik veel steun van. Ook van lotgenoten ervaar ik veel steun, de gezamenlijke deler smeed meteen een band. Vrijwel iedere dag pak ik de online meeting mee en op maandag ga ik naar de fysieke meeting

Zo fijn om te horen!
Wens je alles beste van deze wereld !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:15

Heel erg fijn en knap. Lief dat je familie er is voor je en je zo helpt te leven verder zonder alcohol ook als zij er niet meer elke dag voor je kunnen zijn.
Het probleem ligt warm op tafel bij iedereen en ze zijn er voor je zodat jij je kunt voorbereiden op een leven zonder dat vergif voor jou dat alcohol heet. Zo fijn voor je......

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:55

Nuchter schreef:

Heerlijk...!
*\o/*
Ga zo door!

En schitterend dat je familie en lotgenoten je zoveel steun geven. +:)+
Ik hoop dat dat ook inhoudt dat er gepraat wordt. Het hoeven geen zware gesprekken te zijn, maar elke dag even iets aanstippen, een minuut bespreken zet beslist zoden aan de dijk.

(Nu de therapie nog, maar dat gaat vast ook goed komen!)

Nuchter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 19:58

volgende week dinsdag heb ik eindelijk mijn intakegesprek! WOOHOOOO

En er wordt zeker gepraat met lotgenoten. Vandaag nog met een lieve lotgenoot, hoe het huishouden ook verslonst als je regelmatig onder invloed op de bank zit. En gewoon even iedere ochtend een goedemorgen, we gaan er weer voor is super fijn!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:15

Goed begin is het halve werk! Dus goed bezig.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:18

Mooi dat je dinsdag al een intakegesprek hebt!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 19:42

Ts wat klink je positief.
Je kan trots zijn op jezelf.

Nuchter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 20:56

2 weken nuchter! WOOHOOOOOOOO *doet een dansje*

Ja ik ben super blij dat ik dinsdag een intake heb en dankbaar voor familie dat ze me zo steunen. Net een online meeting gehad waar ik super veel aan heb. Het praten met lotgenoten, horen van ervaringen en verhalen.. zo bemoedigend! Ik kan wel bellen met familie als ik een moeilijk moment heb, maar niemand begrijpt het zo goed als een lotgenoot. Ik weet ook dat ik altijd een 'fellow' kan bellen!

Vandaag was mijn dag ook echt goed, op een oorontsteking na

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:59

Goed bezig hoor topper! Supersterk