Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:53

Sterkte en fijn dat je in de gaten wordt gehouden! Afwachten is soms ook het beste maar is moeilijk als je er naar van bent.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:12

Aan de andere kant, TS wacht al 10 dagen af.

TS: is wel uitgesloten dat de tumor alleen aan de kant van de nier bloedt, maw, dat alle bloed via de nieren wordt afgevoerd? Anders gezegd, is uitgesloten dat er bloed in de buikholte terecht komt?

Anders zou ik zeker erop aandringen dat daar wel op korte termijn uitsluitsel over komt.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:12

Even een mee lezer hier. Ik vind het wel heftig wat je allemaal mee maakt. Veel sterkte en hoop dat je echt snel wat beter voelt.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:16

Hier nog een stille meelezer. Ten eerste heel veel sterkte toegewenst. Verder vroeg ik mij af of de optie om de tumor te bevriezen al onderzocht is. Anders wellicht een optie om te bespreken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:28

Ik las ook al even mee en ik vind het best raar dat je je zo beroerd voelt en moet overgeven bij een "tumor op je nier dat bloed".

Hebben ze een verklaring waarom je je er zo beroerd bij voelt?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:32

Popstra schreef:
Ik las ook al even mee en ik vind het best raar dat je je zo beroerd voelt en moet overgeven bij een "tumor op je nier dat bloed".

Hebben ze een verklaring waarom je je er zo beroerd bij voelt?

Hier ben ik het mee eens.

Ik heb het even gemist in je verhaal, ben je ook geprikt op ontstekingseiwitten (CRP?) en heb je geen koorts nu ?

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:43

Ik kan niet begrijpen dat er geen echo is gemaakt. Ik hoop echt voor je dat er snel wat gedaan wordt. Dit is niet te doen zo. Ik zou echt morgen gelijk weer aan de bel trekken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 13:42

Ik had nog wat metoclopramide liggen, dus dat heb ik genomen. Heb daarmee, en kleine slokjes water drinken, vanacht wel kunnen voorkomen dat ik moest overgeven, maar dat rot gevoel blijft.. Voel me momenteel niet heel ziek, maar wel gewoon heel rot.

Nee, er is niet uitgesloten dat er bloed in m'n buikholte komt. Maar omdat m'n bloedwaardes allemaal in orde waren, vonden ze het vertrouwd om beeldvorming later te doen. Want er zit veel bloed in m'n urine, maar niet zoveel dat er iets keihard aan het bloeden is.

Hier waar naar gekeken is:
Afbeelding

En dan staat daar ook meteen te lezen waar ik in mijn vorige bericht op doelde, waar ik op terug ging komen.

Want dat ge-heen en weer tussen mijn huisarts en uroloog, dat speelt al zoveel langer. Ik heb niet alleen die tumor op mijn nier, maar ook een hypotone blaas, dus ik katheteriseer en heb een neurostimulator. Daar had ik een topic over met een schaduw account, omdat ik me toen zo schaamde. Maargoed, dat speelt al een jaar of 5 geloof ik en het komt er op neer dat m'n huisarts 9 van de 10 keer niet goed lijkt te weten wat te doen en mijn uroloog die niks doet, als mijn huisarts niks doet. En ik moet dus constant nogal op m'n strepen staan en dat kan ik gewoon niet. Want ik voel en zie wel dat er iets niet goed is, maarja wanneer moet ik doorzetten en wanneer ben ik gewoon een zeikerd. Het is absoluut veel beter geworden dan in het begin, maar ik vind dat gewoon echt niet makkelijk :=

Dat katheteriseren maakt het dus ook een beetje ingewikkeld. Normaal doen ze dan juist niet behandelen als je geen koorts hebt, omdat je eigenlijk altijd wel bacteriën in je blaas hebt. Maar nu komt er niks uit de stick, niks uit de kweek en ik heb geen koorts.. Onder de microscoop zagen ze dan wel weer bacteriën, maargoed, niet gek dus. Daarom heb ik wel antibiotica gekregen, doordat ik dus meerdere problemen heb.

Ben ook al gestopt met katheteriseren, omdat daarmee natuurlijk iets zou kunnen beschadigen waardoor je bloed in je urine krijgt. Maar dat is dan een keer wat rood bloed aan de katheter, niet zo donker en veel..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:59

Daphne__ schreef:
Daarom is er gekozen voor de groei in de gaten houden en niet ingrijpen, tot hij echt te groot word, of bij een bloeding.

Ik snap met deze context niet, echt absoluut totaal niet, hoe de uroloog bedenkt dat dit dan via de huisarts moet lopen, zeker nadat een blaasinfectie is uitgesloten.

Ik lees nu verder nog meer over hoe lastig dit gaat... en is het niet tijd voor een andere uroloog? Ik weet niet of je die zomaar kunt vinden maar dit klinkt belachelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:02

AAch, ben jij die bokker, ja jou verhaal herinner ik me wel.
Wat intens naar dat er eigenlijk geen verandering is gekomen hoe ze het aanpakken.
dat speelde toen inderdaad al steeds

Heel veel sterkte :knuffel:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:26

Ik snap je waarden ff niet...
Je rode bloedcellen liggen boven de 1000 en moeten onder de 20 zijn?

Zo zie ik meerdere waarden die niet juist zijn..
Vind het vreemd dat ze zeggen dat je bloed in orde.is.

Of ik lees iets verkeerd?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:58

Dat is de urine-uitslag. Dat daar teveel rode bloedcellen in zitten was wel al duidelijk :D

Bloedbeeld (LAB) is allemaal normaal.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:11

Het topic met neuroapparaatje?(kom niet op het woord).

Dat topic heb ik toen ook gevolgd.

Ik hoop dat je toch wel vlot opknapt!

Net na de hernia operatie had ik ook wat problemen met naar de wc gaan.
Gelukkig nu niet meer zo.
Maar fijn was het echt niet

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:12

Nou een kalium van 3,2 kan ook wel klachten geven, ik zou even kijken naar kaliumrijke voeding en ik zie in de urine toch wel hoog scoren op bacteriën maar je hebt een kuurtje dus dat zou aangepakt moeten worden.

Hopelijk is dat het probleem en knap je snel op.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:35

Goh wat ingewikkeld en vervelend.
Hoe kan er uit de kweek niets uitkomen als de bacteriën wel te hoog zijn in je urine (1890 en moet onder 400 normaal)?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:42

Jeetje ja dat heb ik ook gevolgd toen.

Echo buik is toch kleine moeite. Als je je niet beter voelt: maar weer bellen.
Echo buik is toch zo gemaakt, vind het gek dat je zo misselijk blijft. Dat blindstaren van het de HA en ziekenhuis op de tumor die je op je nier hebt….ze kunnen daar ook tunnelvisie door krijgen.

edit: Niet dat ik vind dat jìj je blindstaart hè TS, vond dat ik dat even moest verduidelijken
Laatst bijgewerkt door paars op 25-08-24 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:02

Hannanas schreef:
Goh wat ingewikkeld en vervelend.
Hoe kan er uit de kweek niets uitkomen als de bacteriën wel te hoog zijn in je urine (1890 en moet onder 400 normaal)?

wellicht na de kweek zich gaan ontwikkelen

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:04

paars schreef:
Jeetje ja dat heb ik ook gevolgd toen.

Echo buik is toch kleine moeite. Als je je niet beter voelt: maar weer bellen.
Echo buik is toch zo gemaakt, vind het gek dat je zo misselijk blijft. Dat blindstaren op de tumor die je op je nier hebt….ze kunnen daar ook tunnelvisie door krijgen.

Ik sluit me hier wel bij aan. Het kan ook een nieuw probleem zijn, ipv met je tumor te maken hebben.
Lukt het je wel om voldoende te drinken? En is bijv je bloeddruk gemeten?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:10

Ach gossie dat was jij dat met dat topic. Ik vond dat zo verdrietig toen .

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 19:39

Ja, dat was ik :j Toen schaamde ik me heel erg, had daar nooit een woord over kunnen schrijven zonder schaduwaccount. Maargoed, het begon in 2018.. Heb het er ondertussen met zoveel mensen over gehad. Dus dacht, kan het ook wel gewoon zeggen.

Waarom er uit de kweek niks kwam en er op de SEH wel bacteriën gezien worden, vond ik idd ook wel gek. Vooral omdat de stickjes niks aangeven wat op een uwi wijst... En normaal is zo'n stickje bij katheteriseren juist niet betrouwbaar, omdat daar bijna altijd wel wat uit komt. Dus dan moet er juist urine op kweek gezet worden. En nu stickje en kweek beide schoon en dan met de microscoop (Neem iig aan dat het onder de microscoop was) ineens wel.
Nou zei de arts dus wel dat het heel weinig was, als ik niet al zo lang bloed plaste en me rot voelde, dan hadden ze geen antibiotica gegeven.

Mijn bloeddruk is op de HAP gemeten en op de SEH werd die steeds automatisch gemeten. Heb even gekeken en zie bij metingen 139/105(116). Weet even niet meer wat het op de HAP was, maar wel lager. Zal dus wel wat hoger geweest zijn door spanning ofzo. Hebben ze op de SEH verder ook niks over gezegd.

Het zou zeker kunnen dat het weer iets nieuws is. Misschien denkt m'n eigen uroloog er ook wel weer heel anders over dan degene waarmee overlegd is op de SEH. Tot nu toe zie ik iig geen verschil in m'n urine, nogsteeds donker en bruin.

Drinken probeer ik zoveel mogelijk te doen. En had vanavond soep. Alles om zoveel mogelijk vocht binnen te krijgen. Zit al wel op 1.5 liter denk ik en ben nog wel wat uren wakker, dus giet langzaam door :Y)

Ik zal morgen eens wat bananen halen voor de kalium :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:34

Echos mri etc doen ze niet zo vlug. Het is onze zoon van toen 8 bijna fataal geworden.

Geen normale symptomen voor een blinde darm onsteking. Onsteking waarden bloed iets verhoogd maar niets bijzonders. echo oke tot het echt niet meer ging en de mri werd gedaan(en daar zagen ze wat op). Lang verhaal kort (want ook waren al 4 x SEH geweest en terug gestuurd naar huis) uiteindelijk opgenomen wegens uitdroging en dat is ons geluk geweest want anders was onze zoon er niet meer

Lekkende blinde darm met meerdere gevormde abcessen in de buikholte die op knappen stonden

Dus alleen op bloedwaardes nee sorry daar vertrouw ik niet meer op want die gaven niet aan wat er in ons kind afspeelde. En ts ik wil je niet bang maken maar ik vind ze erg laks ook bij de SEH

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:49

Little_Gift schreef:
Moonfish: en wat heeft dat verhaal van jouw fysio, foto's, voet, huisarts, nu te zien met het bloed plassen van ts?

Oprechte vraag hoor want ik snap effe de conclusie niet die TS uit jouw verhaal zou moeten trekken?

Mee eens. Ik zie dat ook steeds in een topic van iemand met kanker
Erg storend
Daar gaat ook niemand erop in bijna

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:11

Is er wel eens gesproken over een suprabupisch katheter?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 11:40

Jazeker. Maar dat zag ik zelf niet zitten.. Zoveel pijn gehad van verblijfs katheters := Maar moet zeggen dat er nu ook geen enkele reden meer voor is. Heb een neurostimulator, waardoor ik weer kan plassen. Katheteriseer maar twee keer per dag, soms een keer extra.. Maar dat is eigenlijk zelden nodig. Ga nu ook rustig zonder katheters van huis.. Wat dat betreft gaat het eigenlijk best goed.

M'n urine is vandaag minder donkerbruin. Zou dus zeggen dat het iets beter word.. Al drink ik nu ook extra veel, misschien is m'n urine daardoor minder donker.

Maar, ik heb nu wel duidelijk klachten van een blaasontsteking.. -O- M'n blaas voelt vol, heb kramp en m'n urine ruikt nu ook heel sterk.

Snap er niks van. 12 Dagen bloed plassen zonder tekenen van een blaasontsteking. Zaterdag toch AB gekregen. En dan juist nu, na de AB, klachten van een blaasontsteking.

Was dus wel gestopt met katheteriseren, op advies van m'n huisarts, om te kijken of het bloed daardoor kwam. Dat was Donderdag geloof ik... Vraag me nu af of juist dat stoppen met katheteriseren de blaasontsteking nu veroorzaakt heeft.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 12:27

Het kan doordat er nu urine achter blijft omdat je niet leeg plast, retentie veroorzaakt uwi.