Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxMariellexX schreef:Ts hoe gaat het nu met je?![]()
Vandaag hebben ze bij mij alle kiezen onder en boven getrokken![]()
Kon gelijk een afspraak maken voor mijn voortanden mijn gebit kan ik maandag ophalen, maar moet eerst even bijkomen van vandaag
XxMariellexX schreef:Wat fijn voor je dat het best goed gaat!
zijn alle wonden bij jou nu grotendeels genezen? Als ik nu in mijn mond kijk denk ik het komt nooit meer goed![]()
Dat eten is inderdaad wel een dingetje ik vind het niet erg als ik afval dat zou alleen maar goed uitkomen haha, maar inderdaad echt super irritant dat je gewoon bijna niks kan eten
28 April gaan mn voortanden boven en onder eruit en mn gebit erin ben echt super zenuwachtig en soms denk ik wel waarom ben ik er aan begonnen haha.
XxMariellexX schreef:Ik moet ook vanaf gister na elke maaltijd met een spuitje helemaal in de wondjes om ze schoon te spuiten met zout water echt verschrikkelijk moest jij dat ook?
En mijn gehemelte is helemaal vol met blaren en geïrriteerd omdat ik nu met eten alles daar tegen aan druk ofzo ipv normaal met mijn kiezen haha.
Hahaha ik zou dan ook wel moeten lachen inderdaad alles wat zo gewoon was is het nu even niet meer :p fijn om even met iemand te kletsen die hetzelfde doormaakt als mij op dit moment!
_Friemel schreef:Hier idd ook veel pasta, baby koekjes () inmiddels brood zonder korstjes en als snack lange vingers in kleine stukjes gebroken, eigenlijk alles dat weg smelt
![]()
Als avond eten hier nu prakjes, aardappelen en groentes![]()
[ Afbeelding ]
Boven & onder
[ Afbeelding ]
en als ik lach
Was echt het leed wel even waard![]()
Onder zit alleen scheef en dat vind ik heel irritant als perfectionist maar dat is omdat ik links al geen tanden meer had sinds juli/aug dus daar is alles gezakt en rechts/voor staat alles nog hoog... geduld... geduld...
XxMariellexX schreef:Heel mooi je straalt helemaal!![]()
Ik heb dubbel pech, mn gehemelte zit niet vol met blaren maar met zweren van een herpes infectie net bij de huisarts geweestheb vaak last van een koortslip maar nu is het overgeslagen naar mijn gehemelte echt dikke pech
sasja0705 schreef:Dat was ik![]()
Betref Dinabase nog een tip : als het n beetje uitgehart is kun je dan ook gewoon plakken met kleefpasta ( maar dan uit tube, niet poeder)
Ze zeggen wel je kan het een week erin laten maar ik heb het in het begin om de 2/3 dagen verwisselt.
Vooral ook omdat ja nu je kaak iedere dag veranderd.
Oh, en verwijderen van de prothese gaat het gemakkelijks als je dan de prothese even in heet water legt ( niet kokend, dat vinden jouw fingers niet leuk, haha), dan kun je het grootste gedeelte zo eraf trekken. De restjes krab je dan met een plastik lepeltje eruit ( geen metaal om beschadigingen te voorkomen)
_Friemel schreef:Zo, ik weet niet welke bokker het was maar kreeg de tip voor de eerste maanden Dinabase/denttach in huis te halen dus ik had voordat ik mijn gebit kreeg 2 tubes besteld ook nav een dame op tiktok. Zowel boven als onder glee alle kanten op zelfs mét plaksel omdat er gewoon teveel ruimte is, door de druk laat de lijm dan ook los. De protheticus had onder een laagje erin gelegd maar dat was heel ruw/stroef spul dus enorm oncomfortabel, Nu gisteravond Dinabase gedaan onder en boven en boven zuigt nu vast en wiebelt niet meer als ik probeer te kauwen, onder zit strakker maar kan ik er uit duwen met mijn tong, echter valt ie er nu niet meer uit als ik gaap![]()
Ik mag in juni de eerste rebase, ik sta echt 1 juni 09.00 voor de deur hoor![]()
@Marielle, kan je dus echt aanraden Dinabase of denttach in huis te halenWas uiteindelijk heel makkelijk te doen, vond het wel spannend en de smaak in het begin was echt te ranzig voor woorden maar ben heel blij dat ik nu een beetje kan kauwen zonder dat ze kantelen
XxMariellexX schreef:_Friemel schreef:Zo, ik weet niet welke bokker het was maar kreeg de tip voor de eerste maanden Dinabase/denttach in huis te halen dus ik had voordat ik mijn gebit kreeg 2 tubes besteld ook nav een dame op tiktok. Zowel boven als onder glee alle kanten op zelfs mét plaksel omdat er gewoon teveel ruimte is, door de druk laat de lijm dan ook los. De protheticus had onder een laagje erin gelegd maar dat was heel ruw/stroef spul dus enorm oncomfortabel, Nu gisteravond Dinabase gedaan onder en boven en boven zuigt nu vast en wiebelt niet meer als ik probeer te kauwen, onder zit strakker maar kan ik er uit duwen met mijn tong, echter valt ie er nu niet meer uit als ik gaap![]()
Ik mag in juni de eerste rebase, ik sta echt 1 juni 09.00 voor de deur hoor![]()
@Marielle, kan je dus echt aanraden Dinabase of denttach in huis te halenWas uiteindelijk heel makkelijk te doen, vond het wel spannend en de smaak in het begin was echt te ranzig voor woorden maar ben heel blij dat ik nu een beetje kan kauwen zonder dat ze kantelen
Bedankt voor de tip ga het gelijk bestellen! Dat mijn gebit uit valt is echt mijn grootste nachtmerrie
Ik mag morgen weer terug naar de kaakchirurg blijf zoveel last houden, en toen keek ik vanochtend met m'n zaklamp op mijn telefoon even goed in die "gaten" zie ik gewoon op 2 plekken nog stukjes kies zittendus foto's gestuurd en werd meteen terug gebeld dat ik morgen moet komen om die eruit te laten halen echt mega Balen.