Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Mij is verteld dat het een groter risico geeft (50%!) op miskraam als je 2 of meer koppen koffie per dag drinkt met caffeïne.
https://fitforfertility.nl/cafeine-en-zwanger-worden/
Maar heb me er verder niet helemaal ij verdiept hoor.
Renee schreef:Misschien dat dit dan ook wel geldt voor de sterke wens naar kopjes koffie? Dat wanneer die behoefte heel groot is dat je lijf eigenlijk om iets anders vraagt. Wanneer je die “iets anders” tackelt dat je dan met gemak en rust het kopje koffie kan laten staan. Mocht iemand daar de behoefte in heeft om terug te dringen.
Jolliegirl schreef:Renee schreef:Misschien dat dit dan ook wel geldt voor de sterke wens naar kopjes koffie? Dat wanneer die behoefte heel groot is dat je lijf eigenlijk om iets anders vraagt. Wanneer je die “iets anders” tackelt dat je dan met gemak en rust het kopje koffie kan laten staan. Mocht iemand daar de behoefte in heeft om terug te dringen.
En wat is de wens van die koffie?
Dat je vermoeidheid een kick krijgt en even weg gaat?
Die zou ik dan anders proberen op te lossen. Maar ik denk dat een ieder dit wel kan inschatten voor zichzelf en vertrouwen heeft in zijn of haar lichaam.
Dat glaasje cola van mij is net zo slecht, maar het pept me momenteel beter op dan een volkorenboterham met ei...
Renee schreef:Heel stiekem vind ik de mag niet lijstjes voor zwangeren een beetje betuttelend. Ik vind het veel belangrijker dat de juiste informatie beschikbaar is voor alle zwangeren waarom iets wordt afgeraden. Dan kan je zelf de afweging maken waar je de risico’s ziet en keuzes maakt.