Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:21

Na een tijdje stiekem meelezen mag ik hier nu ook eindelijk delen dat ik voor het eerst in verwachting ben na lang wensen en hopen.
Wij verwachten in oktober een tweeling! <3 <3

Inmiddels de NIPT+nevenbevindingen en 13 wekenecho goed doorstaan.
Nu hopen dat de misselijkheid snel afneemt :=

Ik zal straks het lijstje bijlezen en morgen een bijleespost maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:23

J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog onbekend.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - geslacht nog onbekend
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 17 november. Geslacht nog onbekend, wel heel benieuwd!
Eskimo - Uitgerekende datum: 14 december (kan nog veranderen) - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 19 december

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:34

Jolien87 schreef:
Na een tijdje stiekem meelezen mag ik hier nu ook eindelijk delen dat ik voor het eerst in verwachting ben na lang wensen en hopen.
Wij verwachten in oktober een tweeling! <3 <3

Inmiddels de NIPT+nevenbevindingen en 13 wekenecho goed doorstaan.
Nu hopen dat de misselijkheid snel afneemt :=

Ik zal straks het lijstje bijlezen en morgen een bijleespost maken.

Van harte gefeliciteerd! Een tweeling, wat leuk, spannend en druk tegelijkertijd!

Wat was je eerste reactie toen je er achter kwam?

J0anieke

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 21:03

Welkom! En wow een tweeling! Dat lijkt me heel spannend in alle opzichten, maar ook heeeel leuk!

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 08:21

Welkom Jolien, van harte! Wat leuk en spannend een tweeling. Fijn dat de NIPT en 13 weken echo goed zijn. Hopelijk wordt de misselijkheid ook snel wat minder.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:24

Welkom Jolien!
Fijn dat de nipt en echo goed waren. Wat mooi en bijzonder, een tweeling!

Hoop ook voor je dat de misselijkheid snel wegtrekt. Bij mij wordt het nu met 14 weken beter. Maar hoor wel eens dat het met een tweeling nog veel erger kan zijn.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 10:02

Vrijdag weer controle gehad.
Ukkepuk was flink aan het draaien en zwaaide even naar ons.
Voor het eerst hartje gehoord, prachtige ervaring.

Helaas wel medicijnen er bij. Zijn bloedverdunners vanwege de placenta die lag vooraan.
Komt ook omdat ik wat steviger ben daarom was het nodig

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 10:55

Welkom Jolien, wat bijzonder een tweeling <3 ik hoop dat je misselijkheid snel afneemt

Sweetgirl, fijn dat het goed was en dat jullie het hartje nu hebben horen kloppen!
Zit je aan de acetylsalicylzuur(Ascal)?
Ik zit daar ook al bijna 3 weken aan(sinds week 12) omdat ik minstens 2 risicofactoren heb op het ontwikkelen van zwangerschapsvergiftiging.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:24

Pieneappel schreef:
Welkom Jolien, wat bijzonder een tweeling <3 ik hoop dat je misselijkheid snel afneemt

Sweetgirl, fijn dat het goed was en dat jullie het hartje nu hebben horen kloppen!
Zit je aan de acetylsalicylzuur(Ascal)?
Ik zit daar ook al bijna 3 weken aan(sinds week 12) omdat ik minstens 2 risicofactoren heb op het ontwikkelen van zwangerschapsvergiftiging.

Klopt die zijn het. De 80 mg. Was meer voor de placenta zeiden ze

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:44

Moet je dat dan de hele zwangerschap nemen? Nog nooit gehoord dat ze zwangeren dat voorschrijven..

Ik ben net met m'n paard naar het bos geweest, eerste keer dat ik er weer op zat na 3 weken. Had hiervoor nog niet echt 'last' van mn zwangerschap met rijden, maar ik voelde m nu wel. Voelde echt m'n baarmoeder heen en weer gaan in draf en moest in draf ook m'n blaas de hele tijd ophouden.. :')

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:49

Ja voor de aanmaak en doorbloeding van de placenta.
Tot 36 weken.. wel een lange periode

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:27

Ik slik het ook vanaf 12 weken ivm mijn voorgeschiedenis. Daarnaast nog calcium (zo’n gore gigantische kauwtablet) en methyldopa voor het verwijden van de vaten naar de placenta. Vind de ascal by far de minst erge van de drie :+

Heel veel vrouwen slikken het en het kan totaal geen kwaad. Ik had gewild dat ik het mijn vorige zwangerschap had geslikt als daarmee alle ellende voorkomen had kunnen worden.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:56

Marlou91 schreef:
Ik slik het ook vanaf 12 weken ivm mijn voorgeschiedenis. Daarnaast nog calcium (zo’n gore gigantische kauwtablet) en methyldopa voor het verwijden van de vaten naar de placenta. Vind de ascal by far de minst erge van de drie :+

Heel veel vrouwen slikken het en het kan totaal geen kwaad. Ik had gewild dat ik het mijn vorige zwangerschap had geslikt als daarmee alle ellende voorkomen had kunnen worden.

Het is inderdaad een middel met maar heel weinig risico’s wat veel gebruikt wordt voor deze indicatie. Het is eigenlijk een ‘bloedverdunner’, dat ervoor zorgt dat je bloed minder snel stolt. Het bloed wordt niet daadwerkelijk dunner. Dat is ook de reden dat het vaak gestopt wordt voor de bevalling, de kans op nabloedingen/langer bloeden bij de moeder is groter.
Al zijn er ook vrouwen die het voor een andere reden gebruiken en die het dus wel gebruiken tot en met de bevalling. De risico’s zijn iets groter voor moeder (daarom dan ook een medische indicatie), maar als je het nodig hebt hebt je het gewoon nodig! Er worden ook grote operaties uitgevoerd onder Ascal. :)

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 13:19

Welkom Jolien!! Wat fijn dat het jullie nu gegund is en dan direct twee. Wat spannend !

Fijn dat de echo goed was Sweetgirl. Jammer van de medicatie, maar alles voor het goede doel.

Ah jij begint het met rijden ook al te merken Joanieke! Hier vrijdag ook weer gereden, maar door een verkeerde beweging is het in m’n rug geschoten…. Gebeurde niet eens iets. :roll: en nu loop ik als een hoogzwangere pinguïn :')

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:26

Welkom Jolien, dan is het lange wensen en hopen niet voor niets geweest. Gelijk dubbel geluk <3
Is het een een eiige tweeling?

Hier geen ervaring met ziekmelden ivm zwangerschap, maar ik zou het zeker even met je werkgever overleggen. Misschien kan je later beginnen/eerder stoppen en dan thuiswerken?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 15:35

Zira1994 schreef:
Welkom Jolien!! Wat fijn dat het jullie nu gegund is en dan direct twee. Wat spannend !

Fijn dat de echo goed was Sweetgirl. Jammer van de medicatie, maar alles voor het goede doel.

Ah jij begint het met rijden ook al te merken Joanieke! Hier vrijdag ook weer gereden, maar door een verkeerde beweging is het in m’n rug geschoten…. Gebeurde niet eens iets. :roll: en nu loop ik als een hoogzwangere pinguïn :')

Oh oliebol. :=
Ik rij dus niet zoveel meer, denk dat ik daarom het verschil zo goed voelde ook. Ga nu alleen in het weekend het bos in. Als ik dat niet meer durf of kan stop ik denk ik helemaal voor dit jaar.. Hoef me nu gelukkig niet schuldig te voelen richting mn paard, heb sinds een jaar een bijrijder. :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:14

Wat leuk! Meer moeders in spe, inclusief een tweeling.
Ik zit sinds afgelopen vrijdag ook aan de Ascal vanwege de combinatie van twee risicofactoren.
Het paardrijden ging me gisteren nog wel goed af, mijn paard gedroeg zich alleen soms als een debiele kleuter 8)7

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:31

Bedankt voor jullie warme welkom <3

Zira1994, ik begreep dat jullie een spannende periode achter de rug hebben.
Gelukkig hebben jullie goed nieuws gekregen, echt heel fijn!
Ben je inmiddels al van de schrik bekomen?

Over de aspirine: die heb ik ook voorgeschreven gekregen in verband met meerdere risico's.
Omdat we er twee krijgen, moet ik ook twee pilletjes van 80 per dag slikken vanaf week 10 tot week 35.
Maar heb er geen bijwerkingen o.i.d. van dus helemaal prima.
Op welk moment van de dag moeten jullie ze innemen?
Van mijn gynaecoloog moest het voor het slapengaan maar ik heb nu al twee keer gehad dat ik het ben vergeten omdat ik al om 20:00 in bed lig.
Misschien dus toch even overleggen of het ook op een ander moment mag.

Wij hebben vanmorgen een berichtje gekregen van het gastouderbureau dat er nog wel een paar plekjes vrij zijn, gelukkig!
Dus we gaan vanmiddag even samen kijken welke ons aanspreekt en dan kunnen we een kennismaking gaan regelen.
Hopelijk weer een zorg minder, dat zou betekenen dat we voor nu alle belangrijkste zaken wel geregeld hebben.

Wanneer starten jullie met de babykamer en het aanschaffen van het grote spul? (Box, kinderwagen, etc.)
Gevoelsmatig wil ik wachten tot na de 20 wekenecho, dan hebben we voor zover mogelijk alle prénatale onderzoeken achter de rug.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 11:19

Ja we zijn inmiddels gelukkig van de schrik bekomen. Kunnen nu weer volop genieten, nu alleen nog de normale onzekerheid die iedereen heeft zolang je je kindje nog niet kan voelen. Hebben toen inderdaad een vreselijke rotweek met veel zorgen, maar uiteindelijk gelukkig goed nieuws.

Ja dat vind ik inderdaad ook een lastige wanneer ga je beginnen met aanschaffen van grote spullen. Mijn gevoel zegt ook na de 20 week echo. Verder heb ik ook nog helemaal niks gekocht eigenlijk realiseer ik me nu

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:25

Kinderwagen krijgen wij van zijn opa en oma. En hebben een hele mooie uitgekozen.
Een licht grijze wagen 3 in 1.
Verder zou mn schoonmoeder het kamertje willen opknappen zei ze.

En de rest komt allemaal wel aan wapperen als het zover is

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:31

Fijn om te horen, Zira1994!
Ik kan me ook voorstellen dat er voor je gevoel geen eind komt aan zo'n week, maar gelukkig met een goede afloop voor jullie.

De babykamer willen we in de zomervakantie doen, mijn vriend is dan twee weken vrij en we hebben al wel een idee wat we dan willen.
Gezien de prijzen en we ook een aantal dingen dubbel moeten, gaan we voor IKEA meubels, dus dan hoeven we (als het goed is) ook niet wekenlang te wachten op de levering.
En verder willen we in ieder geval voor de kinderwagen in eerste instantie marktplaats op duiken.
Laatst waren we bij een grote babyzaak om eens wat te oriënteren, we schrokken enorm van de prijzen :=

Er moet ook een grotere auto komen maar daar heb ik mijn vriend als verkenner op afgestuurd hahaha.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 11:41

Haha Jolien als ik jou tekst lees is het alsof ik het zelf geschreven heb _/-\o_ wij hebben in de zomer ook twee weken vrij en moeten dan de babykamer opknappen en nog veel ander schilderwerk in huis doen. Ook wij hebben helaas een nieuwe auto nodig ;( heb voor de lol wel al een paar keer gegoogled naar babykamers, maar heb tot nog toe ook nog niks gezien waarvan ik op de plaatsjes denk oh wat een mooie meubels. Tot nog toe vind ik het allemaal net niet, maar kan ook aan de internet foto’s liggen.
Wel zou ik graag een thema in de babykamer willen met een wand zo’n mooi behang. Daar heb ik wel al heel veel moois voor gezien.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 12:10

Ik meld mij ook, 6 weken zwanger dus halverwege december uitgerekend denk ik. 1e echo staat gepland op 13 mei, beetje vroeger omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad.
Vind het nu toch wel rete spannend en bij elke kramp of steek ben ik bang voor weer een miskraam. Hopen dat wij een mooi kloppend hartje zien 13 mei, maar de tijd gaat zo langzaam momenteel.
Dit gaat ons eerste kindje worden hopelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:39

Gefeliciteerd Hennos en natuurlijk hartelijke welkom hier!
Een spannende tijd voor jullie.
Heel naar om te lezen dat je voordien een miskraam hebt gehad.
Ik ga heel hard hopen en duimen voor jullie dat het dit keer goed mag gaan.
Veel sterkte met wachten tot de eerste echo en natuurlijk ook heel veel geluk en liefde gewenst.

Zira1994: haha grappig!
Die zomervakantie hebben we beiden mooi uitgekiend zo ;)
Ik heb ook echt dikke mazzel met mijn verlof.
Omdat we er twee krijgen, mag ik ook eerder (8 -a 10 weken) met zwangerschapsverlof.
Dit sluit naadloos aan op de zomervakantie (ik werk in het onderwijs), waardoor ik vanaf 20 juli tot aan de bevalling dus al vrij ben :wow:
En vanaf 20 weken mag ik nog maar halve dagen werken van de gynaecoloog.
Ook superfijn dat zowel mijn vriend, als ik allebei recht hebben op dubbel ouderschapsverlof naderhand.
Toch wel heel prettig met twee van die kleine krummeltjes.

Ik denk dat het voor ons vooral ook een keuze moet zijn tussen wat financieel haalbaar is en wat er nog een beetje leuk uitziet voor de babykamer.
De meubels van IKEA zijn lang niet zo fantastisch als bijvoorbeeld Prénatal, maar vooral mooi neutraal en in ieder geval niet spuuglelijk, hahaha.
Dus daaromheen kunnen we de boel opleuken met inderdaad een mooi behang en accessoires binnen een bepaald thema.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 13:56

Welkom Hennos! Kan me goed voorstellen dat het na een miskraam nog spannender is en je steeds die angst hebt van zal het wel goed zijn. Ik duim voor een hele mooie echo voor jullie de 13e +:)+

Jolien, jeetje wat heerlijk zeg zo lang verlof !! En het aanvullende verlof voor jullie beide! Maar eerlijk is eerlijk ook echt wel terecht met 2 baby’s op komst!! Lijkt me toch ook extra zwaar in de zwangerschap. Zie wel eens tweelingen op m’n werk ( ben kinderverpleegkundige) en dat lijkt me echt wel heel pittig. Zeker als je partner al snel weer aan het werk moet.