Miran schreef:Met die levensstijl kwamen er bij mij steeds meer kilo’s bij. Het was echt niet dat ik ongezond at. Ik kon dan ook bijna de hele lijst met insuline resistentie afvinken.
Ik vergelijk het maar met de paarden, mijn Haflinger kan ik ook niet hetzelfde voeren als een Engels volbloed. Mensen onderling verschillen ook.
Maar dat kan niet, je komt alleen aan als je meer calorieën binnenkrijgt dan dat je er verbrandt, uitzonderingen daargelaten (en ja, dat zijn echt uitzonderingen).
Allerlei hypes zoals IF, koolhydraatarm, hele dagen vasten... Komen er meestal gewoon op neer dat je minder calorieën binnenkrijgt. Dat kun je ook doen zonder die hypes, maar dan moet je wel heel eerlijk en transparant kijken naar wat je binnenkrijgt en wat je verbrandt. Veel mensen die 'normaal' eten krijgen gewoon teveel calorieën binnen, bewegen veel te weinig (dat sowieso, ook mensen zonder overgewicht) of eten de hele week 'gezond' en gaan in het weekend zwaar over de schreef.
Nou ja, eens met supervixen dus. Mensen maken het zichzelf veel te moeilijk imo en diëten houden mensen vrijwel nooit vol op de lange termijn. Het aanpassen van je levensstijl en je voedingspatroon wel.
Vind het trouwens wel jammer dat dit topic nu vooral over afvallen gaat. Daar zijn al zoveel topics over en was volgens mij ook niet voornaamste doel hier.