Alcoholvrij: wie drinkt er niet (meer)? (18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Alcoholvrij: wie drinkt er niet (meer)? (18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 19:42

Ik ben heel sfeer-gevoelig haha. Op vakantie in Griekenland drink ik echt veel, zeker een fles wijn per dag :o
Maar ik kwam er gisteren achter dat ik alweer 3 weken terug ben en nog geen druppel alcohol op heb en het ook niet mis. Dus nee, absoluut niet verslaafd maar om nu helemaal te stoppen zie ik het nut niet van in.
Voor mij staat een wijntje wel gelijk aan gezelligheid en ik word er zelf ook gezelliger van. :D

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:44

Ik drink ook niet, nooit gedaan ook. Vind het vooral heel erg smerig. Ik heb ooit een slok rode wijn geproefd, want dacht dat ik dat toch eens moest proberen. Daar ging ik dus echt van over m'n nek, zoooo vies vond ik dat. Daar heb ik het dus maar bij gelaten :') Ook desserts en stoofpotten enzo met alcohol erin lust ik niet.

Mijn vrienden en familie drinken ook niet of nauwelijks, maar door collega's enzo word ik soms wel raar aangekeken als ik zeg dat ik geen alcohol drink. Is toch wel de norm blijkbaar (dat mag absoluut veranderen wat mij betreft!). Wat dat betreft is dit topic wel fijn, ben ik toch niet zó raar! :))

Renske_W

Re: Alcoholvrij: wie drinkt er niet (meer)? (18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:59

Ik ben ook gestopt met drinken.
Was er op een gegeven moment gewoon helemaal klaar mee. En ik kon voorheen best stevig drinken, helemaal tijdens carnaval.
Drink inmiddels al jaren niet meer en mis het ook niet.
En als ik dan een keer een slokje wijn oid probeer vind ik het eigenlijk ook helemaal niet meer zo lekker. :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 14:18

na afgelopen weekend weer kotsend uit een (stilstaande) auto te hebben gehangen waarna ik me weer een dag ellendig heb gevoeld, heb ik gisteravond tijdens een evenement voor het eerst besloten niet te gaan drinken, en dat is me eigenlijk enorm goed bevallen! :) in het begin even "raar" om een gemberbiertje te bestellen en te vragen naar de alcoholvrije opties, maar ik heb het niet minder leuk gehad dan anders, dansen kon ik er niet minder goed om (wat ik heel lang dacht vanwege onzekerheid), en ik voel me nu top aangezien geen kater.

Ik ga dit een tijdje doorzetten. Helemaal alcoholvrij zal ik niet gaan aangezien ik bijzondere wijnen met kaas enzo enorm kan waarderen, maar dan gaat het om het proeven en niet om het klemzuipen. Dat laatste hoeft niet meer van mij voor mezelf, ben benieuwd. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:23

Ik heb een tijdje helemaal niet gedronken, eigenlijk beviel het heel goed (en ik ben erachter gekomen dat er best veel lekkere 0.0 biertjes zijn!) maar ik mis het toch wel een beetje, en drink inmiddels dus wel weer af en toe. Probeer het dan wel te houden bij echt max 3-4 glazen of zo, dan heeft het nog niet zoveel negatief effect op mijn slaap (en herstel, aangezien ik ook in wedstrijdverband sport).

Ik ben er nog niet zo over uit of ik (ooit) weer helemaal wil stoppen. Ik vond het op zich wel fijn om helemaal niet te drinken, maar vooral wijn vind ik soms wel echt gewoon lekker en ook gezellig. Het is toch anders bij een etentje of zo als je geen wijn drinkt, ik weet ook niet waarom :+

Maar echt veel drinken doe ik niet meer. Ik weet van mezelf dat ik na die 3-4 glazen wel echt moeite heb om dan nog te stoppen, en afhankelijk van de situatie kan ik dan ook wel echt vervelend worden. Dat is in april voor het laatst gebeurd en toen heb ik compleet onnodig ruzie gemaakt met m'n man en vrienden. Daarna heb ik besloten dat ik dat in elk geval nooit meer ga doen, dus na die paar glazen stop ik nu sowieso, als ik al drink.