Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Op natuurlijke basis en wel roken. Ik weet niet waarom maar iets rijmt hier niet met elkaar
secricible schreef:De discussie wordt wel echt heel.... bijzonder nu... iets met onbewust onbekwaam...
Elisa2 schreef:Ibbel, ik weet dat je als mens ook voldoende maagzuur nodig hebt om het eten goed te verteren, bacteriën te doden en vitaminen en mineralen op te nemen.
Elisa2 schreef:secricible schreef:De discussie wordt wel echt heel.... bijzonder nu... iets met onbewust onbekwaam...
Nou als je het allemaal zo goed weet, voel je vrij om het dan eens goed en duidelijk uit te leggen.
Ibbel, ik weet dat je als mens ook voldoende maagzuur nodig hebt om het eten goed te verteren, bacteriën te doden en vitaminen en mineralen op te nemen.
Elisa2 schreef:Ja en volgens mij ontstaan er problemen als maagzuur te hoog of te laag is en de juiste enzymen ontbreken om voeding goed te verteren en ontstaan er dan zure afvalstof resten die opgeslagen worden als slakken in het lichaam.
Janneke2 schreef:... en er bestaat de elementaire kans dat het bufferen niet meer lukt (te veel "zuurmakers" en/of te weinig chemicaliën die kunnen bufferen) dan treedt plan C in werking: deponeer de boel in het onderhuids bindweefsel. Daar kan het het minste kwaad.
Brainless schreef:Elisa2 schreef:Heb je weleens zure urine gehad?
Yep, krijg je nierstenen en als je pech hebt (chronische) nierbekkenontsteking of jicht als het een bepaald urinezuur betreft.
pien_2010 schreef:Elise wat is een fodmap dieet? Nog nooit van gehoord.
DP klopt.
Melzazu schreef:Maar Ibbel: Is het dan niet zo dat afvalstoffen zich op kunnen hopen in de extracellulaire matrix? (Even los van dat zuur of zo)