Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:BeFunny schreef:Hoezo is dat verplicht?
Soms moeten er zaken rondom ouders geregeld worden, omdat ze dat zelf niet meer kunnen en dan wordt er verwacht dat je dat als kind oppakt.
Wintu schreef:BeFunny schreef:Ik heb die dingen voor mijn vader geregeld. Maar omdat ik nu geen contact meer heb met mijn familie en ook niet met mijn moeder ga ik dat echt niet voor haar doen hoor. Wat er "verwacht" wordt dat zal mij echt een worst zijn.
Tja, zal situatie afhankelijk zijn.
luuntje schreef:Wintu ik zit daar dus ook mee.
Er is sporadisch contact met haar. Haar man doet alleen nog maar kortaf. Prima is niks van mij.
Moeder zelf voel ik mij toch soort van verantwoordelijk voor.
Knap lastig.
Kaart wel, op visite gaan niet.
Meggiemeg wat knap dat je dat geregeld hebt.
Dat moet je maar kunnen en willen.
Mensen die dat niet doen, ik snap het.
Wintu schreef:luuntje schreef:Wintu ik zit daar dus ook mee.
Er is sporadisch contact met haar. Haar man doet alleen nog maar kortaf. Prima is niks van mij.
Moeder zelf voel ik mij toch soort van verantwoordelijk voor.
Knap lastig.
Kaart wel, op visite gaan niet.
Meggiemeg wat knap dat je dat geregeld hebt.
Dat moet je maar kunnen en willen.
Mensen die dat niet doen, ik snap het.
Mijn moeder is 84 en misschien licht dementerend, daar wordt nu onderzoek naar gedaan. Verder lichamelijke ongemakken die ziekenhuisbezoek en doktersbezoek vereisen. Ze heeft niemand, mijn zus en mijn vader zijn overleden. De thuiszorg komt 3 maal daags, maar ze is nog te goed voor een verpleeghuis, maar te slecht om alleen te zijn zonder hulp. Ze zit momenteel in een noodwoning, omdat haar huis is platgegooid en opnieuw wordt gebouwd, nu mag ze eind oktober na 2 jaar daar weer in. Daar moet veel voor geregeld worden en dat kan ze zelf niet, boodschappen kan ze zelf niet, ze kan amper nog wat tripjes buiten het huis vergt. Taxipassen, buddies, hulp, het duurt allemaal eeuwen en het moet wel allemaal geregeld worden, de boodschappen moeten gehaald en dat wordt toch van je verwacht van iedereen. Want niemand die dat anders even voor haar gaat doen. Verder zijn er ook nog de financien, contact met notarissen en noem maar op.
Dus soms wil je liever geen contact, maar ben je de enige die er is en dan wordt er zekers aanspraak op je gemaakt en het eigenlijk ook van je verwacht. En wat is het alternatief ook.
Petpa schreef:Lieverd.... Ook jij mag "Nee" zeggen!
Wintu schreef:Petpa schreef:Lieverd.... Ook jij mag "Nee" zeggen!
Zou het wel willen, maar dat gaat helaas niet. En ik zou het allemaal met liefde doen hoor, maar waardering is er amper, ze laat je met de boodschappen buiten staan, scheldt je uit, beticht je van liegen, als je een maaltijd kookt, zegt ze dat het niet te vreten is enz enz. Ze ziet je niet als kind, maar als 'hulp', ook naar de thuiszorg is ze niet vriendelijk. Wil geen medicatie slikken, trekt pleisters en verbanden er af, kan soms wel 25 keer op een dag bellen, neemt de telefoon niet op, dus dan ga je maar heen en dan maar hopen dat ze niet onwel in huis ligt, kom je daar, had ze gewoon geen zin de telefoon op te nemen en of je even sigaretten kunt halen. Ze heeft haar goede momenten, dan zie ik even mijn oude moeder terug. Maar nu is het voornamelijk, jezelf afsluiten, naar binnen lopen, doen wat je moet doen en weg weer. Maar het is enorm triest allemaal, ze is een narcist pur sang en goed in het manipuleren, dreigt veel met zelfmoord. Zelfs de begrafenis van mijn zus draaide om haar. Mijn andere zus en ik doen het met zijn tweeen, mijn zus heeft inmiddels een burn out, alleen is het niet te doen. Onze partners nemen het wel eens over, die trekken zich dat allemaal wat minder aan.