euthanasie moeder en dan verder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:21

meggiemeg schreef:
Er zijn gisteravond mensen komen kijken voor het huisje, ik begreep van de vrouw die de woning aangeboden heeft gekregen dat zij zelf moet sauzen.... Als dat zo is dan snap ik niet waarom ik dan 1100.- € zou moeten betalen aan de woningstichting als zij die werkzaamheden niet zelf gaan uitvoeren maar het op de volgende bewoonster neer laten komen.

Gewoon om dat geld te kunnen vragen. Denk dat veel mensen gewoon betalen zonder ook maar na te denken of dat wel echt zou moeten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 10:31

Het zou wel heel raar zijn als je moest betalen terwijl de volgende huurder het zelf moet schilderen.

Ons huis was 3 jaar daarvoor gebouwd en door 2 verschillende huurder bewoond, maar wij konden het bijna helemaal opknappen.
Bepaalde kamers waren überhaupt nog niet geschilderd, daar zat alleen het bouwbehang nog. 1 slaapkamer was metallic roze, we zijn 5 dagen aan het verven geweest.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 20:39

Vanmorgen is de oplevering van het huisje geweest. Gisteravond is de nieuwe bewoonster nog even geweest, ze wilde graag nog even kijken en wat op meten, ik was nog een plattegrond tegen gekomen van het huisje en daar was ze erg blij mee. Van haar heb ik te horen gekregen dat ze zelf moeten sauzen, ook dat de huur vanaf vandaag in gaat. Mijn mond viel open, die van haar ook toen ik vertelde dat ze mij € 1100.- in rekening willen brengen voor het sauzen. Ook toen ik zei dat de volledige maand huur is afgeschreven van de rekening van mijn moeder. Ze vangen nu dus 10 dagen dubbele huur. Ik vind het belachelijk.
Tegen diegene die de oplevering kwam doen heb ik het ook gemeld, dat ik niet ga betalen, alleen al omdat ik geen erfenis op die manier heb aanvaard maar ook omdat ze niet gaan sauzen vanuit de woningstichting, daar kwam geen reactie op, toen ik het aangaf van de huur dat ik dat diefstal vind eerste klas kwam ook geen reactie. Heb gezegd alleen te willen tekenen voor de oplevering als ze bij het vakje opmerkingen gingen plaatsen dat ik niet de erfenis heb aanvaard maar beneficiar om alles te kunnen regelen, dat wilde ze niet aanpassen dus heb ik niet getekend.

Suzanne F.

Re: euthanasie moeder en dan verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:00

Wat een naaiers zeg, ongelooflijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:23

Je zou nog kunnen storneren en dan het verschil vd huur eraf halen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 04:37

Ja daar zat ik ook al aan te denken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 05:18

Wauw! Bijzonder... wat een triest verhaal zo.
Denk alleen niet dat je aan die huur moet sleutelen. Er word gehuurd per kalendermaand dus het kan maar zo wezen dat de nieuwe bewoner pas over 10 dagen huur moet gaan betalen.
Maar weet niet hoe dit precies zit. Het is wél sneu geld en je hebt eigenlijk wel wat anders aan je hoofd. Maar denk dat als jij die 10 dagen terug haalt de woningbouw misschien ook wel eens moeilijk kan gaan doen.

https://www.dela.nl/inspiratie/huurwoni ... %20betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:33

Ik zou die huur ook laten zitten ivm per maand betalen inderdaad. En er dan op gokken dat ze er geen werk van gaan maken met dat gezeik van dat sauzen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 07:40

Ik heb een mail gehad waarin staat dat de huur per de 20ste stopt. Dit ivm de datum van opzeggen . Er is wel voor de hele maand augustus afgeschreven, zelfde bedrag als daarvoor. De nieuwe bewoonster zei tegen mij dat ze ook vanaf de 20ste moet gaan betalen, dus zij zal wel een deel van het bedrag moeten betalen en vanaf volgende maand het hele bedrag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:21

Wow..
Ik zou dat rest bedrag van huur laten.
Maar als ze ooit nog eens beginnen over het verven dat jij als nieuwe bewoner dat wel betaald hebben in dubbele huur.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:51

Toen wij nog huurden en verhuisden naar onze koopwoning kregen wij het teveel betaalde gewoon terug.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:56

Mijn moeder is bewindvoerder en weet nog wel eens wat, dus ik had haar nagevraagd hoe dit zit, maar als de woningstichting geld vraagt zou je ook een rekening moeten krijgen waar precies op staat waar de kosten voor zijn, heb je dit ook gekregen? Ik heb het topic snel doorgelezen maar niet meteen gezien, kan het gemist hebben.
Als je moeder rookte kan het zijn dat de woningstichting dit met nicotinedekkendwit heeft gesausd en de nieuwe huurders er nog een keer overheen willen omdat het niet helemaal strak is, maar als ik het zo begrijp moeten de nieuwe huurders vanuit de woningstichting zelf sauzen? Of is dat omdat de woningstichting het niet gedaan heeft?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 09:13

Polarize, aan het huisje is verder door de woningstichting tot nu toe niets gedaan. Ik heb het schoon en leeg en netjes aangeleverd. Ze zeggen elke keer dat gaat € 1100.- kosten maar er is nog niets gedaan. Een factuur kunnen ze dan nog niet aanleveren als er niets is gedaan. De nieuwe bewoonster heeft tegen mij gezegd dat ze zelf moet gaan sauzen. Als dat zo is dan zou het sturen van de rekening wel heel erg belachelijk zijn.
Wat ze tot nu toe laten zien is niet erg netjes vind ik. En dubbele huur vangen , er is tot einde augustus afgeschreven en vanaf de 20ste ook huur in rekening brengen bij de nieuwe bewoonster. En tegen mij zeggen wij gaan sauzen dat kost je geld terwijl ik via de andere kant hoor dat ze dat niet gaan doen.
Ik hoor het snel genoeg want de nieuwe bewoonster vindt het ook niet netjes hoe ze het nu doen-willen doen. Heb met haar de afspraak gemaakt dat als ik in de buurt ben even langs ga om te kijken of er nog post is gekomen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 09:14

Lughnassadh schreef:
Toen wij nog huurden en verhuisden naar onze koopwoning kregen wij het teveel betaalde gewoon terug.

Dat kan ook nog een optie zijn, ik wacht het gewoon even af. Voor nu doe ik niets, mochten ze met de rekening komen van € 1100.- vangen ze niets want ik heb beneficiar aanvaard. Ze weten het maar willen het toch proberen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:19

meggiemeg schreef:
Polarize, aan het huisje is verder door de woningstichting tot nu toe niets gedaan. Ik heb het schoon en leeg en netjes aangeleverd. Ze zeggen elke keer dat gaat € 1100.- kosten maar er is nog niets gedaan. Een factuur kunnen ze dan nog niet aanleveren als er niets is gedaan. De nieuwe bewoonster heeft tegen mij gezegd dat ze zelf moet gaan sauzen. Als dat zo is dan zou het sturen van de rekening wel heel erg belachelijk zijn.
Wat ze tot nu toe laten zien is niet erg netjes vind ik. En dubbele huur vangen , er is tot einde augustus afgeschreven en vanaf de 20ste ook huur in rekening brengen bij de nieuwe bewoonster. En tegen mij zeggen wij gaan sauzen dat kost je geld terwijl ik via de andere kant hoor dat ze dat niet gaan doen.
Ik hoor het snel genoeg want de nieuwe bewoonster vindt het ook niet netjes hoe ze het nu doen-willen doen. Heb met haar de afspraak gemaakt dat als ik in de buurt ben even langs ga om te kijken of er nog post is gekomen.

Dan snap ik inderdaad dat het lastig is! En dan ook fijn voor jou dat je contact hebt met die nieuwe bewoonster om er zo toch goed achter te komen. Ik had al gelezen dat je mails had gedaan en idd niks betalen tot je daar goed antwoord op hebt en precies op papier hebt wat ze gedaan (zouden) hebben, die dingen komen altijd na de tijd dus het is wel raar dat ze nu van tevoren al gaan zeggen hoeveel het kost

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:04

Ik snap het even niet hoor. Je zegt gisteren dat de nieuwe huurster is geweest om nog wat dingen op te meten. Op 20 september dus als ik het goed heb. Dat de oplevering ook nu is en de huur voor jou (moeder) per 20 september stopt, en per dezelfde 20 september voor de nieuwe bewoonster in gaat.

En je geeft aan dat er voor de hele maand augustus huur afgeschreven is.
Dat is dan toch niet gek. Als er voor de hele maand september huur afgeschreven zou zijn terwijl je na 20 september de sleutel niet meer hebt en de huur gestopt is, dan is het een andere situatie. Nu klinkt het een beetje gek zo Y;(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 10:57

pmarena schreef:
Ik snap het even niet hoor. Je zegt gisteren dat de nieuwe huurster is geweest om nog wat dingen op te meten. Op 20 september dus als ik het goed heb. Dat de oplevering ook nu is en de huur voor jou (moeder) per 20 september stopt, en per dezelfde 20 september voor de nieuwe bewoonster in gaat.

Dat is dan toch niet gek. Als er voor de hele maand september huur afgeschreven zou zijn terwijl je na 20 september de sleutel niet meer hebt en de huur gestopt is, dan is het een andere situatie. Nu klinkt het een beetje gek zo Y;(

Hoe is dat niet gek? De woningstichting vangt nu 10 dagen (dus 1/3) extra huur voor deze maand, dat vind ik wel gek.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:03

Mellow schreef:

Uit link gekopieerd:
Kan het gebeuren dat jouw erfgenamen na jouw overlijden huur moeten betalen voor jouw huurwoning?
Ja, dat kan. Volgens de wet eindigt de huur aan het eind van de tweede volle maand na het overlijden. Overlijd je bijvoorbeeld begin mei, dan moeten je nabestaanden tot eind juli huur betalen.

Wat ze doen mag blijkbaar wettelijk wel.

Is het netjes? Verre van...

Je hebt al genoeg aan je hoofd. Hoop dat het snel opgelost is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:56

Kaitlyn schreef:
pmarena schreef:

Hoe is dat niet gek? De woningstichting vangt nu 10 dagen (dus 1/3) extra huur voor deze maand, dat vind ik wel gek.

Overdracht doen op 20 september en "klagen" over het moeten betalen van de hele maand augustus (geen woord over de huur van september) klinkt een beetje gek vind ik ja.

De eerste keer dat TS schreef augustus dacht ik nog dat is een foutje, ze zal wel bedoelen dat in augustus al betaald is voor september. Maar nu gaat het toch opvallen en lijkt het een beetje maf.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 11:58

pmarena schreef:

De huur is voor de hele maand september afgeschreven. De bewoonster is vorige week en afgelopen dinsdag de 19e nog even geweest. De sleuteloverdracht is de 20ste geweest. Bij de nieuwe bewoonster is de huur vanaf 20-9 in rekening gebracht, terwijl bij mijn moeder de hele maand is afgeschreven, dus tot de 30ste.
Ik zie inderdaad dat ik het 2x heb geschreven augustus, dat moet september zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:08

Ja precies, dat lijkt me ook dat je dat bedoelde. Vandaar de opmerking dat het nu zo raar "leest" in het topic dat je het steeds over augustus ipv. september hebt Y;(

meggiemeg schreef:
En dubbele huur vangen , er is tot einde augustus afgeschreven en vanaf de 20ste ook huur in rekening brengen bij de nieuwe bewoonster.

Op zich is het jammer dat je die 10 dagen van (dus blijkbaar toch gewoon) september niet terug krijgt. Maar over het algemeen gaat het gewoon per volledige maand natuurlijk dus dat vind ik eigenlijk niet zo heel raar.

Dat ze de nieuwe huurster al de sleutel geven zodra je deze inlevert vind ik ook niet heel raar, dan kan die vast lekker bezig daar +:)+ Altijd fijner dan huis 10 dagen leeg laten staan terwijl de nieuwe huurster wellicht al staat te trappelen. Dat ze dan ook meteen vanaf het ontvangen van de sleutel moet betalen lijkt me logisch. Mazzeltje voor de verhuurder.

Dat ze tegen jou zeggen dat ze er werk aan gaan hebben voordat nieuwe huurster er in kan, waardoor jij kosten moet betalen voor werk, dat helemaal niet afgesproken is in contract, dat vind ik een slechte zaak. Al helemaal gezien hoe je het zegt zelf opgeleverd te hebben gekregen en wat jullie er al gedaan hebben. Dat je al netjes de gaatjes dichtgesmeerd hebt enzo en het eigenlijk al gewoon keurig oplevert.

En ik vind het een lelijke streek als ze bij jou nog steeds die 1100 euro afhandig proberen te maken terwijl ze inmiddels weten dat ze niks gaan doen en de nieuwe huurster dit al gezegd hebben, en de sleutel hebben gegeven! Dat is wel echt een smerig zaakje.

Daar zou ik dan ook absoluut niet aan meewerken. Maar het moeten betalen voor de volledige maand waarvan je de 20e de sleutel hebt ingeleverd.... dat vind ik eerlijk gezegd helemaal niet gek. Had mazzel geweest als je wat terug had gekregen maar ik zou daar geen werk van maken. Tenzij er in je contract ofzo staat dat het hun beleid is om die dagen niet te berekenen :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 12:15

Per mail hebben ze aangegeven dat de huur tot 20-09 betaald moet worden, dat is niet wat ze uitgevoerd hebben, dat is de hele maand dus tot de 30ste.
Tuurlijk is het fijn voor haar dat ze er al in kan, had zij de sleutel niet eerder gekregen en had ze er om gevraagd had het ook prima van mij gemogen, had ik haar zelf wel een sleutel gegeven. Heb er toch niets meer te zoeken zeg maar. Op zich heeft ze geen haast, ze is vandaag met vakantie gegaan en wil eerst haar huis verkopen voordat ze definitief over gaat. Dus ze gaat op haar gemak aan het klussen.
Voor nu is het mijn idee dat de woningstichting dan dus 2x huur vangt voor die 10 dagen en dat vind ik niet netjes, tenzij het deel voor mijn moeder nog terug komt maar daar hebben ze niets over gezegd, ook niet toen ik er gisteren tijdens de oplevering over begon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:20

Als ze het echt letterlijk zo hebben gezegd van dat de huur tot 20-9 betaald moet worden, dan geeft dat wel de verwachting dat ze het dan inderdaad zo af zullen schrijven. Het komt allemaal een beetje kneuterig / hebberig over zo met die verhuurder...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 12:23

Dit is wat er in de brief staat over de bevestiging van de huur:
De huurovereenkomst wordt met ingang van 20 september 2023 beëindigd.
Dan is er in mijn ogen geen huur meer verschuldigd vanaf de 21ste.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:39

Ik zou maar even afwachten, ik vermoed dat ze die 10 dagen nog wel terug gaan storten. Als je het half oktober nog niet terug hebt kun je er altijd eens een belletje aan wagen.

En over die 1100 zou ik me niet druk maken voordat je daadwerkelijk een rekening ontvangt.
Een buitendienstmedewerker heeft dat tegen jou gezegd maar dat wil niet zeggen dat ze dat op kantoor ook overnemen.