Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:59

Wij zullen de baby waarschijnlijk in ieder geval het eerste jaar bij ons op de kamer houden. We moeten alleen wel bedenken wat we met onze oudste gaan doen. Ze slaapt nu nog steeds bij ons op de kamer, maar ik wil niet dat de baby haar wakker houdt. Ons huis is alleen wat lastig ingedeeld. We hebben een boerderij en onze slaap- en badkamer zijn achter in het schuur gedeelte. We hebben nog drie slaapkamers op de eerste verdieping van het huis, maar dat vindt ik veel te ver weg van onze slaapkamer. Maar ik vind het ook lastig om daar zelf te gaan slapen omdat het zo ver van de badkamer is. Verder zijn we overal ook nog flink aan het verbouwen, ik denk niet dat we dat op tijd af krijgen voor de komst van de baby.

Doubtless

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 23:04

Fabienne ik kon tot 18 weken rijden bij de eerste, met mijn normale broeken (plus elastiekje om de knoop :+ ). Daarna werd het mij te oncomfortabel.

@maartje: wij zijn afgelopen oktober verhuisd en hebben toen al 2 kinderkamers behangen :+ mijn zoontje is inmiddels over naar een peuterbed, dus het ledikantje en de commode schuiven door naar de babykamer.

Lastig Toffeltje… ben je daar veel mee bezig/zorgen maken, over de indeling? En voorzie je problemen om je dochter naar een eigen kamer te verhuizen?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:00

Wij twijfelen nog over welke kamer we pakken voor de baby.. dus nog niet begonnen aan het klaarmaken.
Wel besloten dat ons zoontje nieuwe meubels krijgt en zijn huidige babymeubels doorschuiven naar de baby, dus dat is iig compleet :) .

Ik rijd helaas al jaren geen paard meer (ik mis het ontzettend, dus ik pak het ooit weer op!!), dus dat is voor mijn geen ding tijdens de zwangerschap.

Vandaag de geslachtsbepaling echo!! Ben benieuwd!!
Met mijn zoontje werd ik op een gegeven moment wakker en wist ik het gewoon. Dat heb ik nu niet gehad..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 08:03

ImkeTarek schreef:
Wij twijfelen nog over welke kamer we pakken voor de baby.. dus nog niet begonnen aan het klaarmaken.
Wel besloten dat ons zoontje nieuwe meubels krijgt en zijn huidige babymeubels doorschuiven naar de baby, dus dat is iig compleet :) .

Ik rijd helaas al jaren geen paard meer (ik mis het ontzettend, dus ik pak het ooit weer op!!), dus dat is voor mijn geen ding tijdens de zwangerschap.

Met mijn zoontje werd ik op een gegeven moment wakker en wist ik het gewoon. Dat heb ik nu niet gehad..

Super leuk! Heb je een voorkeur?(gezondheid is uiteraard het belangrijkste!!) Hoe oud is je huidige zoontje? Heb je nog zijn baby kleding etc bewaard voor nr 2?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:09

Maartje1990 schreef:
ImkeTarek schreef:

Super leuk! Heb je een voorkeur?(gezondheid is uiteraard hezt belangrijkste!!) Hoe oud is je huidige zoontje? Heb je nog zijn baby kleding etc bewaard voor nr 2?

Lichte voorkeur voor een meisje (wilde als kind altijd 2 kinderen, eerst een jongen op mijn 30e, en dat is gelukt, en dan een meisje), maar gezondheid is zeker het belangrijkste!!
Ons zoontje is in februari 3 jaar oud geworden en heb idd al zijn kleren nog. We zaten toen wel heel erg krap bij kas, dus veel goedkoop en niet zo heel mooi 2e hands spul, dus er zal wel het een en ander nieuw komen als dit ook een jongen is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:05

Toffeltje schreef:
Wij zullen de baby waarschijnlijk in ieder geval het eerste jaar bij ons op de kamer houden. We moeten alleen wel bedenken wat we met onze oudste gaan doen. Ze slaapt nu nog steeds bij ons op de kamer, maar ik wil niet dat de baby haar wakker houdt. Ons huis is alleen wat lastig ingedeeld. We hebben een boerderij en onze slaap- en badkamer zijn achter in het schuur gedeelte. We hebben nog drie slaapkamers op de eerste verdieping van het huis, maar dat vindt ik veel te ver weg van onze slaapkamer. Maar ik vind het ook lastig om daar zelf te gaan slapen omdat het zo ver van de badkamer is. Verder zijn we overal ook nog flink aan het verbouwen, ik denk niet dat we dat op tijd af krijgen voor de komst van de baby.

Dat klinkt als een beste puzzel inderdaad! Hebben jullie een idee hoe jullie de verbouwing uiteindelijk willen? Ligt de 1e verdieping wel recht boven jullie of is het een stukje lopen?

@ImkeTarek oh wat spannend de geslachtsbepaling! Veel plezier *\o/*

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:05

We krijgen een meisje <3 *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:44

Gefeliciteerd Imke!!

Nou wij krijgen ook een meisje :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 12:12

Dustinlover schreef:
Gefeliciteerd Imke!!

Ah fijn! Je lichte voorkeur :D ook alles nog goed neem ik aan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 12:12

ImkeTarek schreef:

Oh oeps hierboven verkeerd gerea :') geerd

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:19

Haha Maartje mijn voorkeur had een meisje wel, maar omdat mijn vriend al 2 meiden heeft uit een eerdere relatie was zijn voorkeur een jongen. Maja echte mannen maken vrouwen houden we het maar op :P

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:23

ImkeTarek schreef:

Wat leuk, gefeliciteerd !

Dustinlover schreef:
Gefeliciteerd Imke!!

Nog een meid, ook gefeliciteerd !

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:39

Gefeliciteerd Dustinlover

@ Maartje, alles idd nog helemaal in orde met onze kleine meid!! Zo leuk om weer even te kunnen kijken. Zoontje was mee en die vind het ook helemaal geweldig!
En zijn voorkeur was ook een zusje, dus die hebben we niet teleur hoeven stellen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:57

Leuk, gefeliciteerd beide :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:43

Dustinlover en ImkeTarek super leuk 2 meisjes! Gefeliciteerd dames *\o/* Super leuk dat je zoontje er ook blij mee is Imke!

Even de meest recente lijst erbij gepakt geloof ik want die stond al een stukje terug, en waar mogelijk aangevuld, maar het kan zijn dat er een fout in is geslopen. Fabienne heb ik nog niet toegevoegd gezien ik je datum niet zag staan
Veel plezier met geslachten invullen dames :D Voor nu alleen nog maar meisjes dus
Citaat:
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje(?) - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - geslacht nog onbekend, echo staat voor 24 juli
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje -Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
- Dustinlover - 15 januari - 1e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - geslacht onbekend,willen het wel weten.
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- NadineK - 9feb - 3e kindje - geslacht onbekend
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:49

Doubtless schreef:
Lastig Toffeltje… ben je daar veel mee bezig/zorgen maken, over de indeling? En voorzie je problemen om je dochter naar een eigen kamer te verhuizen?

Eigenlijk maak ik mij niet zo veel zorgen. Mocht de baby even makkelijk zijn als onze dochter denk ik dat we nog wel met zijn allen in onze slaapkamer kunnen slapen. Als dat niet zo is is het waarschijnlijk wel fijn om de 'nachtdiensten' af te kunnen wisselen en dan kan een van ons op de logeerkamer boven slapen en kan onze dochter op de kamer daarnaast. Misschien niet zo gezellig, maar goed slapen is ook wel wat waard.

Bellex schreef:
Dat klinkt als een beste puzzel inderdaad! Hebben jullie een idee hoe jullie de verbouwing uiteindelijk willen? Ligt de 1e verdieping wel recht boven jullie of is het een stukje lopen?

Helaas is de eerste verdieping van het huis niet boven onze slaapkamer. Het is nog een flink stuk lopen en zeker niet op gehoorsafstand. Super fijn voor als het pubers zijn, maar voor nu minder ideaal.

We willen daar op termijn nog wel een tweede badkamer maken, maar we zijn nu te druk met de woonkamer en de keuken. Daar gaat alles eruit en moeten we ook best wat muren slopen. Daarna alles goed isoleren en vloerverwarming. Gelukkig kunnen we wel een tijdelijke woonkamer maken in het schuur gedeelte van ons huis, dus als we nog niet klaar zijn met verbouwen is het geen ramp.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:43

Ik lees al even mee, maar kom me nu ook melden. :)

Ik ben ondertussen 11 weken zwanger van ons eerste kindje. We hadden in het begin wat zorgen vanwege bloedverlies, daarom al twee echo’s gehad, maar gelukkig alles goed. Morgen hebben we onze termijn echo.

Lichamelijk gaat het best goed, niet echt misselijk, al zijn sommige geuren wel het kokhalzen waard. Mentaal heb ik het helaas wel zwaar. Hormonen zijn al niet mijn vrienden (bekend met depressie en angststoornissen en paniek aanvallen) en die spelen me nu wel parten. Kon bijvoorbeeld nog niet blij zijn om zwanger te zijn. Gelukkig gaat het laatste dagen iets beter en voel ik me wat happy’er. Ik voelde me ook zo ontzettend gejaagd, wist echt niet waar ik het zoeken moest en daardoor ook weer richting paniek aanval. Hopelijk houd de stijgende lijn nu aan en word het wat beter.
Ik begin al wat uit te dijen, was net 13kg afgevallen :x ) maar voel me nu vooral wat strakker op de buik dan vetter zeg maar.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:21

wat leuk allemaal meisjes tot nu toe <3 !

Welkom Welmoed_
fijn dat het al wat beter gaat! dat gejaagde gevoel herken ik wel , toevallig vandaag ook aangegeven bij de verloskundige , die gaf aan dat dit er wel een beetje bij kan horen vanaf week 11 tot 15..

hier een goede termijnecho gehad met 11 weken en net bloed laten prikken voor de nipt etc, was nog even drama want halverwege stopte m'n ader met bloed geven dus moest ik nog een keer geprikt worden.. en ik ben al zo'n fan van prikken #not

nog maar 2 weken en dan de 13 weken echo en hopelijk een goede nipt uitslag <3 *\o/*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:28

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Wel balen dat je opnieuw moet bloed prikken zeg.

Ik heb het juist vanaf een week of 8 dat ik daar last van heb gehad en word nu met week 11 wat minder. Ben benieuwd hoe het verloopt. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:13

Maartje1990 schreef:
Hier al dames begonnen met aanschaffen en/of inrichten van de babykamer?
Hier 2 jaar terug beidde kamers geschilderd kamer 2 in neutrale kleur. En de meubels van ons zoontje gaan dadelijk in de andere kamer. Hij gaat nog wel een tijdje in een 2e ledikantje dat we hebben want hij doet het daar nog prima in.

Wij weten wel welke kamer de kinderkamer wordt maar hebben nu nog niets gedaan. We hebben nu ook een logeerkamer maar daar gaan we het bed van wegdoen. Op de kamer wat de kinderkamer wordt heb ik nu voornamelijk was hangen en een bureautje staan. En uiteraard wel wat losse zooi :')

Als het bed weg is uit de logeerkamer wordt dat de kamer voor m'n was zodat ik ook boven kan strijken in plaats van beneden.

De muren zijn nu neutraal maar we zullen ter zijne tijd wel alles even gaan opfrissen.

Wij willen ook gaan kijken voor een muurtekening. Is hier misschien iemand die daar ervaring mee heeft of tips heeft ?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:31

Muur tekening is wel heel erg leuk, ken zo niemand die dat doet.

Ik heb al wel een idee van het thema, richting dennenbos en dieren. Verder nog niet echt bezig.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:02

Muurtekening is leuk en mooi maar ook erg duur.

Daiswees welkom!

En al wat meisjes op de lijst,wij wachten tot de 20 weken echo.
Hoop stiekem op een jongen aangezien we al 2 meiden hebben.
Mijn gevoel zegt wel dat het een jongen is.

Wij hebben geen thema,ik hang gewoon op wat ik mooi vind.

Wij slapen zelf beneden en de babykamer is ook beneden.
Boven hadden we een achterzolder en 1 kantoortje en 1 slaapkamer maar de achterzolder hebben we verbouwd en nog 2 slaapkamers van gemaakt.
Daar slapen de meisjes nu en ze vinden het geweldig.
Het babykamertje beneden is dus nu vrij.
Misschien dat ik hem nog even een likje verf geef maar moet even kijken of dat echt nodig is.
Verder word enkel de decoratie wat aangepast maar ik houdt niet van drukke kamers.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:46

Wat fijn, allemaal goede echo’s. En al geslachts echo’s ook! Heerlijke tijd

Hier hoeft niets aangeschaft en hij zal eerste maanden sowieso bij ons slapen.

NIPT vorige week geprikt en wacht nog op uitslag en over 2 weken 13 weken echo.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:22

Wij zijn nog in de verbouwing. We weten wel al in welke kamer de baby gaat slapen (en wij). Maar dat zijn allebei nieuwe kamers. Mijn man gaat morgen de elektriciteit aanleggen en daarna de gyproc en alles. Hij hoopt t binnen nu en 2 weken gegrondverfd te hebben. Dan ga ik nog een lichte kleur uitzoeken voor daarover. In augustus komen de vloeren erin en dan kunnen we pas echt beginnen inrichten.
Als ik dan in oktober stop met werken, ga ikzelf een muurtekening maken. Ik maak zo ook al vaker geboorteborden en borden voor de schutterij. Dus ik weet wel hoe ik moet beginnen. Ik maak zelf een ontwerp aan de hand van meerdere tekeningen op de pc. En dan heb ik een ouderwetse projector om die te vergroten op de muur.
Ik heb nog niet echt een thema in gedachten, ook gewoon omdat er teveel leuks is om uit te kiezen. Dus ik denk dat t een boom wordt, met allerlei dieren erin. Ik zal een foto sturen van t resultaat. Maar daar moeten jullie nog even op wachten...

Deze baby is trouwens ons 1e kindje.
Wat leuk wel dat er zoveel meisjes al zijn!

Vandaag had ik weer een echo. Ik maakte me toch een klein beetje zorgen omdat ik de afgelopen weken heel veel stress had gehad en nu ineens sinds zondag een (waarschijnlijk) abces op mijn kaak. Voor dat laatste moet ik woensdag terug na t ziekenhuis. En ik maakte me natuurlijk toch een klein beetje zorgen dat dat invloed had op de baby.
Maar alles zag er goed uit. Ik had een goede bloeddruk. Ik was nog niet aangekomen maar schijnbaar is dat nog geen probleem. En t hartje klopte goed. Ze was wel weer heel hevig aan het bewegen. Weer erg moeilijk om lengtes te kijken en een leuke foto te maken. Dus dat belooft nog voor als ze minder plaats gaat krijgen -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 06:06

Toffeltje schreef:
Doubtless schreef:

Eigenlijk maak ik mij niet zo veel zorgen. Mocht de baby even makkelijk zijn als onze dochter denk ik dat we nog wel met zijn allen in onze slaapkamer kunnen slapen. Als dat niet zo is is het waarschijnlijk wel fijn om de 'nachtdiensten' af te kunnen wisselen en dan kan een van ons op de logeerkamer boven slapen en kan onze dochter op de kamer daarnaast. Misschien niet zo gezellig, maar goed slapen is ook wel wat waard.

Bellex schreef:

Helaas is de eerste verdieping van het huis niet boven onze slaapkamer. Het is nog een flink stuk lopen en zeker niet op gehoorsafstand. Super fijn voor als het pubers zijn, maar voor nu minder ideaal.

We willen daar op termijn nog wel een tweede badkamer maken, maar we zijn nu te druk met de woonkamer en de keuken. Daar gaat alles eruit en moeten we ook best wat muren slopen. Daarna alles goed isoleren en vloerverwarming. Gelukkig kunnen we wel een tijdelijke woonkamer maken in het schuur gedeelte van ons huis, dus als we nog niet klaar zijn met verbouwen is het geen ramp.

Ben heel benieuwd hoe jouw huis is ingedeeld klinkt bijna als een doolhof :')

Ben benieuwd naar al jullie babykamers tzt! Willen jullie foto's delen of liever niet ivm privacy?

Hier weer werken vandaag na 3 weken vakantie. Dus een boel weken meer zwanger op m'n werk wisten ze het voor mijn vakantie niet, nu wel.

En voor het eerst een zwangerschapsbroek aan vandaag mijn werkbroeken zitten strakker dan mijn gewone goede broeken dus dat ga ik niet eens meer proberen gezien m'n gewone broeken al niet meer zo fijn zitten.