adhd bij volwassen vrouwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: adhd bij volwassen vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:52

Toen ik bij de ha kwam, kreeg ik een verwijzing voor een psychiater. Die heeft een ‘sterk vermoeden’ vastgesteld.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:04

Ik zou zelf wat onderzoek doen naar plekken waar ze je kunnen helpen en dat aan de huisarts voorleggen. Dan weet je op voorhand al meer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

Matheno schreef:
Mocht je trouwens ooit overwegen om een bedrijf te starten dan kun je beter de diagnose niet laten stellen. Je betaalt dan fors meer premie voor je AOV. _O-

Leuk ja,
Dus dan zou je al gaan overwegen om er niet verder op door te gaan via de normale route. Terwijl je met hulp/medicatie waarschijnlijk beter functioneert dan zonder.
Of andere routes te zoeken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Kana schreef:
Niet via het werk, waar kun je dan daarvoor terecht? En heb je dan minder wachtlijst?

Ik heb geen idee, heb nu een doorverwijzing via de bedrijfsarts. Nog geen idee wat het proces verder gaat zijn.
Heb ze al wel onderzocht en het lijkt erop dat ze ook wel aan diagnostiek doen, maar is wel een bedrijfspsycholoog.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Josien_ schreef:
Kana schreef:
Niet via het werk, waar kun je dan daarvoor terecht? En heb je dan minder wachtlijst?

Ik heb geen idee, heb nu een doorverwijzing via de bedrijfsarts. Nog geen idee wat het proces verder gaat zijn.
Heb ze al wel onderzocht en het lijkt erop dat ze ook wel aan diagnostiek doen, maar is wel een bedrijfspsycholoog.

Wat fijn dat dit kan! Ik gok dat je dan idd sneller aan de beurt bent. Zelf heb ik ruim anderhalf jaar gedaan over mijn diagnose.

Matheno schreef:
Mocht je trouwens ooit overwegen om een bedrijf te starten dan kun je beter de diagnose niet laten stellen. Je betaalt dan fors meer premie voor je AOV. _O-

:+ Das balen. Hahahaha

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Ik meld me hier ook maar eens...

Nog geen diagnose, dat gebeurd ergens volgende maand, maar mijn psychiater heeft me nu wel al op methylfenidaat gezet. We zijn aan het opbouwen, zit nu op 2x daags 15mg, ik merk er nog vrijwel niets van maar vandaag is pas de 2e volle dag op deze dosis. Volgende week evalueren we of we weer verhogen. Dat moet ook enigszins voorzichtig, ik slik nog andere medicatie want er is nog veel meer mis in mijn hoofd :')

Mijn eerste psycholoog wilde me naar ADHDCentraal doorverwijzen, maar de wachttijd is 15 maanden en zoals zij zei staat dat bekend als de 'ADHD fabriek' en komt zo ongeveer iedereen daaruit met een diagnose :+

Ik kreeg inderdaad ook de vraag of ik zeker wist dat ik een diagnose/medicatie wilde. Het heeft zoals hier al eerder aangegeven best wel wat negatieve consequenties. Maarja, zo kan ik ook niet verder dus we doen het er maar mee :x

Supplementen heb ik geprobeerd maar die werkten niet voor mij. Inmiddels mag ik ook heel veel niet meer slikken ivm andere medicatie.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17 min geleden

Josien_ schreef:
Kana schreef:

Een psycholoog is een psycholoog. Die kunnen prima diagnostiek doen. Vaak is diagnostiek nog het meest lastige om rond te krijgen omdat het veel tijd kost en weinig opleverd.
Voor iedereen die tegen dat probleem aan loopt: zoek vrijgevestigde psychologen/psychiaters/psychotherapeuten.
De grote aanbieders wijzen af op dat de problemen te licht zijn, maar zodra problemen door adhd stapelen vergeten we die te behandelen.

Fortitude@ merk je niks niks, of niks positiefs?
Veel mensen die met stimulansia starten, hebben in t begin vooral een geremd gevoel. Een onprettige rem. En als hij uitwerkt een toename van de reguliere klachten.
Krijg je lang of kortwerkend?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 7 min geleden

smurffie schreef:
Fortitude@ merk je niks niks, of niks positiefs?
Veel mensen die met stimulansia starten, hebben in t begin vooral een geremd gevoel. Een onprettige rem. En als hij uitwerkt een toename van de reguliere klachten.
Krijg je lang of kortwerkend?

Kortwerkend voor nu.
En nee nog niks, eerste 2 dagen na dosis verhoging steeds een beetje misselijk. Vreetbuien zijn weg want ik heb veel minder honger, dus ik klaag niet :+

Maar in mijn hoofd nog niet echt nee. Alhoewel... Vandaag merk ik wel dat ik net een tikkie meer focus heb, dus misschien dat we langzaam in de buurt van een werkzame dosis komen :j

Mijn psychiater gaf overigens aan dat het heel normaal is dat ik er nog niets van merk. Nu bij de 2x 15 zou ik langzaam wat verschil moeten gaan merken.