Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Matheno schreef:Mocht je trouwens ooit overwegen om een bedrijf te starten dan kun je beter de diagnose niet laten stellen. Je betaalt dan fors meer premie voor je AOV.
Kana schreef:Niet via het werk, waar kun je dan daarvoor terecht? En heb je dan minder wachtlijst?
Josien_ schreef:Kana schreef:Niet via het werk, waar kun je dan daarvoor terecht? En heb je dan minder wachtlijst?
Ik heb geen idee, heb nu een doorverwijzing via de bedrijfsarts. Nog geen idee wat het proces verder gaat zijn.
Heb ze al wel onderzocht en het lijkt erop dat ze ook wel aan diagnostiek doen, maar is wel een bedrijfspsycholoog.
Matheno schreef:Mocht je trouwens ooit overwegen om een bedrijf te starten dan kun je beter de diagnose niet laten stellen. Je betaalt dan fors meer premie voor je AOV.
Das balen. Hahahaha 

Josien_ schreef:Kana schreef:Niet via het werk, waar kun je dan daarvoor terecht? En heb je dan minder wachtlijst?
Ik heb geen idee, heb nu een doorverwijzing via de bedrijfsarts. Nog geen idee wat het proces verder gaat zijn.
Heb ze al wel onderzocht en het lijkt erop dat ze ook wel aan diagnostiek doen, maar is wel een bedrijfspsycholoog.
smurffie schreef:Fortitude@ merk je niks niks, of niks positiefs?
Veel mensen die met stimulansia starten, hebben in t begin vooral een geremd gevoel. Een onprettige rem. En als hij uitwerkt een toename van de reguliere klachten.
Krijg je lang of kortwerkend?

Kana schreef:Ik zit nu op 56mg langwerkend sinds drie weken en merk ook amper wat.
Ja minder binge eten en ik zie op mijn bankrekening minder impuls aankomen. Maar als we het hebben over concentratie of hulp bij opstarten taken valt het me enorm tegen.
Waarom krijg jij kortwerkende? Heeft dat een voordeel?
Gitana schreef:Heel herkenbaar om te lezen allemaal! Ik, en mijn familie, herkennen mezelf ook heel erg in de adhd symptomen. Een aantal jaren geleden ben ik hier wat actiever mee bezig geweest, veel videos gezien van adhd bij volwassen vrouwen en toen viel het kwartje wel. Ik heb verschillende soort medicaties en middelen geprobeerd, en wow. Heel apart om te ervaren dat je ook rust kunt hebben in je hoofd
Ik heb er persoonlijk voor gekozen geen diagnose te halen, omdat ik al verschillende keren in mijn leven blij ben geweest dat ik geen stempel heb. Het besef en de realisatie dat ik het hoogstwaarschijnlijk heb, is voor mij voldoende. Medicatie wil ik ook niet want ik vind mezelf fijn hoe ik ben. Mijn ouders passen beide ook heel goed in het adhd plaatje.
Wat voor mij wel helpt is mijn symptomen goed kennen en erkennen, zodat wanneer er dingen zuidelijk gaan, ik het kan erkennen en het kan realiseren dat het wellicht daardoor komt.
Verder lees ik graag mee!
), en ook in andere situaties heel bewust kan handelen en angstemoties tijdens een gebeurtenis echt weg kan stoppen om veilig het gevaar te elimineren. Kana schreef:Ik zit nu op 56mg langwerkend sinds drie weken en merk ook amper wat.
Ja minder binge eten en ik zie op mijn bankrekening minder impuls aankomen. Maar als we het hebben over concentratie of hulp bij opstarten taken valt het me enorm tegen.
Prairy schreef:Kana schreef:Ik zit nu op 56mg langwerkend sinds drie weken en merk ook amper wat.
Wat veel bij jullie, ik zat op 7,5mg kortwerkende per keer, daarboven hartkloppingen.
Concerta werkte voor mij niet (36mg), ik gebruikte tot ongeveer een maand geleden 15-25mg medikinetCR per dag (20 ochtend en als ik het niet vergat 5-10 middag).
Ik ben nu sinds een maand ongeveer microdosing aan het proberen, heb nog niet heel hard het idee dat het werkt.
Ik ga nog aan Amanita Muscaria (vliegenzwam) microdosing proberen vanaf september. Dat schijnt voor adhd (en depressie) goed te werken. Wel uit het buitenland halen, NL is een van de weinige landen ter wereld waar het niet mag.
SusanH schreef:Mag ik hier ook meekletsen? Niet voor mezelf, maar mijn dochter. Ze is nog niet volwassen (15) maar door de late diagnose van mijn zusje en de herkenning bij mijn dochter bij haar ook sterk vermoeden van ADHD. Als klein kind al dromerig, snel afgeleid. Hele korte concentratieboog op school, altijd te horen gekregen in elke groep. Lerares van groep 4 wilde haar destijds laten testen op ADD. Hebben er toen voor gekozen om dat niet te doen, omdat wij dachten dat het hem vooral in dyslexie zat. Die diagnose heeft ze later ook gekregen.
Ze vindt iets leuk, kan daar weken obsessief mee bezig zijn en ineens is datgene niet interessant meer. Meestal volgt er snel iets anders voor in de plaats. Haar hoofd staat altijd "aan". Ze kan niet slapen zonder geluid op de achtergrond. Ze voelt haar eigen grenzen niet aan, als ze iets leuk vindt en gaat door totdat ze helemaal op is en niet meer kan (voorbeeld: bij Walibi zo vaak achter elkaar in de achtbaan gaan dat je er fysiek ziek van wordt). We zijn op het spoor gekomen doordat ze vorig jaar vast liep, sociale angst en bepaalde dingen die voor de meeste pubers heel normaal zijn durft ze daardoor niet. Dat gaat nu gelukkig na hulp van de POH GGZ een stuk beter. We gaan volgende week weer op gesprek bij de POH om te bekijken, of er mogelijk sprake is van ADHD bij onze dochter.
Soepblik schreef:Ja, maar dit heeft niets met ADHD te maken en is een normale menselijke reactie. Je hersenen geven in dat soort situaties een grote dosis noradrenaline vrij. Deze neurotransmitter geeft je een hoge staat van alertheid en beslisvaardigheid en zorgt er ook voor dat gevoeligheden/angsten die je normaal gezien in de weg zouden staan je niet belemmeren. Je vriendin heeft haar "informatie" zeer waarschijnlijk van TikTok.Vraagje: zijn jullie ook juist heel kalm en kunnen jullie ook goed handelen in noodsituaties? Ik kwam hier laatst op met een vriendin die ook adhd had, en zij zei dat dit een typisch symptoom is van vrouwen met adhd, en toen ik er over nadacht herinnerde ik me dat ik inderdaad in het verleden meerdere brandende voorwerpen buiten heb gezet (vraag me niet waarom dit meermaals is voorgekomen), en ook in andere situaties heel bewust kan handelen en angstemoties tijdens een gebeurtenis echt weg kan stoppen om veilig het gevaar te elimineren.
Prairy schreef:Toch zijn er gewoon Nederlandse webshops waar je het kunt kopen. Maar als je het mij vraagt heb je meer aan psilocybine dan aan muscimol (de GABA-actieve stof uit de vliegenzwam) als depressies of angsten in het spel zijn. Je kunt volledig legaal sporen kopen en bijvoorbeeld de Golden Teacher thuis kweken, drogen en micro- of macro-doseren. Er is een actieve reddit-community hiervoor als je er meer over wilt leren en de productie van deze medicatie in eigen hand wilt houden.Ik ga nog aan Amanita Muscaria (vliegenzwam) microdosing proberen vanaf september. Dat schijnt voor adhd (en depressie) goed te werken. Wel uit het buitenland halen, NL is een van de weinige landen ter wereld waar het niet mag.

Rawr schreef:Soepblik schreef:Ja, maar dit heeft niets met ADHD te maken en is een normale menselijke reactie. Je hersenen geven in dat soort situaties een grote dosis noradrenaline vrij. Deze neurotransmitter geeft je een hoge staat van alertheid en beslisvaardigheid en zorgt er ook voor dat gevoeligheden/angsten die je normaal gezien in de weg zouden staan je niet belemmeren. Je vriendin heeft haar "informatie" zeer waarschijnlijk van TikTok.Vraagje: zijn jullie ook juist heel kalm en kunnen jullie ook goed handelen in noodsituaties? Ik kwam hier laatst op met een vriendin die ook adhd had, en zij zei dat dit een typisch symptoom is van vrouwen met adhd, en toen ik er over nadacht herinnerde ik me dat ik inderdaad in het verleden meerdere brandende voorwerpen buiten heb gezet (vraag me niet waarom dit meermaals is voorgekomen), en ook in andere situaties heel bewust kan handelen en angstemoties tijdens een gebeurtenis echt weg kan stoppen om veilig het gevaar te elimineren.
smurffie schreef:Tip van flip, bijwerkingen nemen af/gaan weg van goed innemen. Methylfenidaat moet je eigenlijk dagelijks op de zelfde tijden innemen en niet onregelmatig. Dexamfetamine kan onregelmatigheid beter.
Juist als je niet van disbalans houdt, zou je niet soms wel soms niet moeten doen.
) eens bekijken. Zelf kweken is op zich interessant, ik heb zowel een gewone droger als een vriesdroger om poeder te maken en ook een extract maken zou moeten lukken in theorie.