adhd bij volwassen vrouwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: adhd bij volwassen vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 06:52

Toen ik bij de ha kwam, kreeg ik een verwijzing voor een psychiater. Die heeft een ‘sterk vermoeden’ vastgesteld.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 07:04

Ik zou zelf wat onderzoek doen naar plekken waar ze je kunnen helpen en dat aan de huisarts voorleggen. Dan weet je op voorhand al meer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 07:19

Matheno schreef:
Mocht je trouwens ooit overwegen om een bedrijf te starten dan kun je beter de diagnose niet laten stellen. Je betaalt dan fors meer premie voor je AOV. _O-

Leuk ja,
Dus dan zou je al gaan overwegen om er niet verder op door te gaan via de normale route. Terwijl je met hulp/medicatie waarschijnlijk beter functioneert dan zonder.
Of andere routes te zoeken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 08:16

Kana schreef:
Niet via het werk, waar kun je dan daarvoor terecht? En heb je dan minder wachtlijst?

Ik heb geen idee, heb nu een doorverwijzing via de bedrijfsarts. Nog geen idee wat het proces verder gaat zijn.
Heb ze al wel onderzocht en het lijkt erop dat ze ook wel aan diagnostiek doen, maar is wel een bedrijfspsycholoog.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 09:29

Josien_ schreef:
Kana schreef:
Niet via het werk, waar kun je dan daarvoor terecht? En heb je dan minder wachtlijst?

Ik heb geen idee, heb nu een doorverwijzing via de bedrijfsarts. Nog geen idee wat het proces verder gaat zijn.
Heb ze al wel onderzocht en het lijkt erop dat ze ook wel aan diagnostiek doen, maar is wel een bedrijfspsycholoog.

Wat fijn dat dit kan! Ik gok dat je dan idd sneller aan de beurt bent. Zelf heb ik ruim anderhalf jaar gedaan over mijn diagnose.

Matheno schreef:
Mocht je trouwens ooit overwegen om een bedrijf te starten dan kun je beter de diagnose niet laten stellen. Je betaalt dan fors meer premie voor je AOV. _O-

:+ Das balen. Hahahaha

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 09:46

Ik meld me hier ook maar eens...

Nog geen diagnose, dat gebeurd ergens volgende maand, maar mijn psychiater heeft me nu wel al op methylfenidaat gezet. We zijn aan het opbouwen, zit nu op 2x daags 15mg, ik merk er nog vrijwel niets van maar vandaag is pas de 2e volle dag op deze dosis. Volgende week evalueren we of we weer verhogen. Dat moet ook enigszins voorzichtig, ik slik nog andere medicatie want er is nog veel meer mis in mijn hoofd :')

Mijn eerste psycholoog wilde me naar ADHDCentraal doorverwijzen, maar de wachttijd is 15 maanden en zoals zij zei staat dat bekend als de 'ADHD fabriek' en komt zo ongeveer iedereen daaruit met een diagnose :+

Ik kreeg inderdaad ook de vraag of ik zeker wist dat ik een diagnose/medicatie wilde. Het heeft zoals hier al eerder aangegeven best wel wat negatieve consequenties. Maarja, zo kan ik ook niet verder dus we doen het er maar mee :x

Supplementen heb ik geprobeerd maar die werkten niet voor mij. Inmiddels mag ik ook heel veel niet meer slikken ivm andere medicatie.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:35

Josien_ schreef:
Kana schreef:

Een psycholoog is een psycholoog. Die kunnen prima diagnostiek doen. Vaak is diagnostiek nog het meest lastige om rond te krijgen omdat het veel tijd kost en weinig opleverd.
Voor iedereen die tegen dat probleem aan loopt: zoek vrijgevestigde psychologen/psychiaters/psychotherapeuten.
De grote aanbieders wijzen af op dat de problemen te licht zijn, maar zodra problemen door adhd stapelen vergeten we die te behandelen.

Fortitude@ merk je niks niks, of niks positiefs?
Veel mensen die met stimulansia starten, hebben in t begin vooral een geremd gevoel. Een onprettige rem. En als hij uitwerkt een toename van de reguliere klachten.
Krijg je lang of kortwerkend?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:45

smurffie schreef:
Fortitude@ merk je niks niks, of niks positiefs?
Veel mensen die met stimulansia starten, hebben in t begin vooral een geremd gevoel. Een onprettige rem. En als hij uitwerkt een toename van de reguliere klachten.
Krijg je lang of kortwerkend?

Kortwerkend voor nu.
En nee nog niks, eerste 2 dagen na dosis verhoging steeds een beetje misselijk. Vreetbuien zijn weg want ik heb veel minder honger, dus ik klaag niet :+

Maar in mijn hoofd nog niet echt nee. Alhoewel... Vandaag merk ik wel dat ik net een tikkie meer focus heb, dus misschien dat we langzaam in de buurt van een werkzame dosis komen :j

Mijn psychiater gaf overigens aan dat het heel normaal is dat ik er nog niets van merk. Nu bij de 2x 15 zou ik langzaam wat verschil moeten gaan merken.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:54

Ik zit nu op 56mg langwerkend sinds drie weken en merk ook amper wat.

Ja minder binge eten en ik zie op mijn bankrekening minder impuls aankomen. Maar als we het hebben over concentratie of hulp bij opstarten taken valt het me enorm tegen.

Waarom krijg jij kortwerkende? Heeft dat een voordeel?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 11:01

Heel herkenbaar om te lezen allemaal! Ik, en mijn familie, herkennen mezelf ook heel erg in de adhd symptomen. Een aantal jaren geleden ben ik hier wat actiever mee bezig geweest, veel videos gezien van adhd bij volwassen vrouwen en toen viel het kwartje wel. Ik heb verschillende soort medicaties en middelen geprobeerd, en wow. Heel apart om te ervaren dat je ook rust kunt hebben in je hoofd

Ik heb er persoonlijk voor gekozen geen diagnose te halen, omdat ik al verschillende keren in mijn leven blij ben geweest dat ik geen stempel heb. Het besef en de realisatie dat ik het hoogstwaarschijnlijk heb, is voor mij voldoende. Medicatie wil ik ook niet want ik vind mezelf fijn hoe ik ben. Mijn ouders passen beide ook heel goed in het adhd plaatje.
Wat voor mij wel helpt is mijn symptomen goed kennen en erkennen, zodat wanneer er dingen zuidelijk gaan, ik het kan erkennen en het kan realiseren dat het wellicht daardoor komt.

Verder lees ik graag mee!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 11:09

Kana schreef:

Ja minder binge eten en ik zie op mijn bankrekening minder impuls aankomen. Maar als we het hebben over concentratie of hulp bij opstarten taken valt het me enorm tegen.

Omdat er nog totaal niet duidelijk is wat er bij mij allemaal speelt, ik schijn een vrij complex probleem te zijn. Het is dus niet separaat alleen ADHD. De psychiater was bang dat als de ritalin verkeerd zou vallen, e.e.a. zou escaleren. Daarom dus de keuze voor kortwerkend in eerste instantie.

In principe is het wel de bedoeling naar langwerkend te gaan. Of alsnog naar andere medicatie als dit niet voldoende gaat werken.

Ga je de dosis nog wel ophogen? Ik ben benieuwd of dat je beter zou bevallen.

Gitana schreef:
Heel herkenbaar om te lezen allemaal! Ik, en mijn familie, herkennen mezelf ook heel erg in de adhd symptomen. Een aantal jaren geleden ben ik hier wat actiever mee bezig geweest, veel videos gezien van adhd bij volwassen vrouwen en toen viel het kwartje wel. Ik heb verschillende soort medicaties en middelen geprobeerd, en wow. Heel apart om te ervaren dat je ook rust kunt hebben in je hoofd

Ik heb er persoonlijk voor gekozen geen diagnose te halen, omdat ik al verschillende keren in mijn leven blij ben geweest dat ik geen stempel heb. Het besef en de realisatie dat ik het hoogstwaarschijnlijk heb, is voor mij voldoende. Medicatie wil ik ook niet want ik vind mezelf fijn hoe ik ben. Mijn ouders passen beide ook heel goed in het adhd plaatje.
Wat voor mij wel helpt is mijn symptomen goed kennen en erkennen, zodat wanneer er dingen zuidelijk gaan, ik het kan erkennen en het kan realiseren dat het wellicht daardoor komt.

Verder lees ik graag mee!

Als je zo tevreden bent is dat toch helemaal goed! :D

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 14:12

Vraagje: zijn jullie ook juist heel kalm en kunnen jullie ook goed handelen in noodsituaties? Ik kwam hier laatst op met een vriendin die ook adhd had, en zij zei dat dit een typisch symptoom is van vrouwen met adhd, en toen ik er over nadacht herinnerde ik me dat ik inderdaad in het verleden meerdere brandende voorwerpen buiten heb gezet (vraag me niet waarom dit meermaals is voorgekomen :') ), en ook in andere situaties heel bewust kan handelen en angstemoties tijdens een gebeurtenis echt weg kan stoppen om veilig het gevaar te elimineren.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 14:23

Ik zie dat altijd wat breed. Mijn eigen sores verzuip ik in maar dat van een ander, hectiek bij collega’s, ongelukken van een ander. Dat handel ik prima indd.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 14:43

belle_boef schreef:
Ik zie dat altijd wat breed. Mijn eigen sores verzuip ik in maar dat van een ander, hectiek bij collega’s, ongelukken van een ander. Dat handel ik prima indd.

Nou dat 100%...
Anderen hun problemen oplossen? Hartstikke prima, gaat goed maar dat bij mezelf |o

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 14:45

Haha dat is herkenbaar ja!
Zelf raak ik de weg kwijt in mijn eigen chaos, maar die van anderen kan ik vrij goed doorzien :Y)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:03

Kana schreef:

Wat veel bij jullie, ik zat op 7,5mg kortwerkende per keer, daarboven hartkloppingen.

Concerta werkte voor mij niet (36mg), ik gebruikte tot ongeveer een maand geleden 15-25mg medikinetCR per dag (20 ochtend en als ik het niet vergat 5-10 middag).

Ik ben nu sinds een maand ongeveer microdosing aan het proberen, heb nog niet heel hard het idee dat het werkt.

Ik ga nog aan Amanita Muscaria (vliegenzwam) microdosing proberen vanaf september. Dat schijnt voor adhd (en depressie) goed te werken. Wel uit het buitenland halen, NL is een van de weinige landen ter wereld waar het niet mag.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 15:33

Prairy schreef:
Kana schreef:

Wat veel bij jullie, ik zat op 7,5mg kortwerkende per keer, daarboven hartkloppingen.

Concerta werkte voor mij niet (36mg), ik gebruikte tot ongeveer een maand geleden 15-25mg medikinetCR per dag (20 ochtend en als ik het niet vergat 5-10 middag).

Ik ben nu sinds een maand ongeveer microdosing aan het proberen, heb nog niet heel hard het idee dat het werkt.

Ik ga nog aan Amanita Muscaria (vliegenzwam) microdosing proberen vanaf september. Dat schijnt voor adhd (en depressie) goed te werken. Wel uit het buitenland halen, NL is een van de weinige landen ter wereld waar het niet mag.

Nee niet veel, jij bent niet voorbij de normale startdosering gekomen waardoor je referentiekader anders is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:09

Mag ik hier ook meekletsen? Niet voor mezelf, maar mijn dochter. Ze is nog niet volwassen (15) maar door de late diagnose van mijn zusje en de herkenning bij mijn dochter bij haar ook sterk vermoeden van ADHD. Als klein kind al dromerig, snel afgeleid. Hele korte concentratieboog op school, altijd te horen gekregen in elke groep. Lerares van groep 4 wilde haar destijds laten testen op ADD. Hebben er toen voor gekozen om dat niet te doen, omdat wij dachten dat het hem vooral in dyslexie zat. Die diagnose heeft ze later ook gekregen.

Ze vindt iets leuk, kan daar weken obsessief mee bezig zijn en ineens is datgene niet interessant meer. Meestal volgt er snel iets anders voor in de plaats. Haar hoofd staat altijd "aan". Ze kan niet slapen zonder geluid op de achtergrond. Ze voelt haar eigen grenzen niet aan, als ze iets leuk vindt en gaat door totdat ze helemaal op is en niet meer kan (voorbeeld: bij Walibi zo vaak achter elkaar in de achtbaan gaan dat je er fysiek ziek van wordt). We zijn op het spoor gekomen doordat ze vorig jaar vast liep, sociale angst en bepaalde dingen die voor de meeste pubers heel normaal zijn durft ze daardoor niet. Dat gaat nu gelukkig na hulp van de POH GGZ een stuk beter. We gaan volgende week weer op gesprek bij de POH om te bekijken, of er mogelijk sprake is van ADHD bij onze dochter.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:30

SusanH schreef:
Mag ik hier ook meekletsen? Niet voor mezelf, maar mijn dochter. Ze is nog niet volwassen (15) maar door de late diagnose van mijn zusje en de herkenning bij mijn dochter bij haar ook sterk vermoeden van ADHD. Als klein kind al dromerig, snel afgeleid. Hele korte concentratieboog op school, altijd te horen gekregen in elke groep. Lerares van groep 4 wilde haar destijds laten testen op ADD. Hebben er toen voor gekozen om dat niet te doen, omdat wij dachten dat het hem vooral in dyslexie zat. Die diagnose heeft ze later ook gekregen.

Ze vindt iets leuk, kan daar weken obsessief mee bezig zijn en ineens is datgene niet interessant meer. Meestal volgt er snel iets anders voor in de plaats. Haar hoofd staat altijd "aan". Ze kan niet slapen zonder geluid op de achtergrond. Ze voelt haar eigen grenzen niet aan, als ze iets leuk vindt en gaat door totdat ze helemaal op is en niet meer kan (voorbeeld: bij Walibi zo vaak achter elkaar in de achtbaan gaan dat je er fysiek ziek van wordt). We zijn op het spoor gekomen doordat ze vorig jaar vast liep, sociale angst en bepaalde dingen die voor de meeste pubers heel normaal zijn durft ze daardoor niet. Dat gaat nu gelukkig na hulp van de POH GGZ een stuk beter. We gaan volgende week weer op gesprek bij de POH om te bekijken, of er mogelijk sprake is van ADHD bij onze dochter.

Dit klinkt als een omschrijving van mij. Wist je dat 1 op de 2 tot 3 kinderen met dyslexie ook een concentratiestoornis heeft?
Goed dat jullie naar de poh gaan.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 00:04

Soepblik schreef:
Vraagje: zijn jullie ook juist heel kalm en kunnen jullie ook goed handelen in noodsituaties? Ik kwam hier laatst op met een vriendin die ook adhd had, en zij zei dat dit een typisch symptoom is van vrouwen met adhd, en toen ik er over nadacht herinnerde ik me dat ik inderdaad in het verleden meerdere brandende voorwerpen buiten heb gezet (vraag me niet waarom dit meermaals is voorgekomen :') ), en ook in andere situaties heel bewust kan handelen en angstemoties tijdens een gebeurtenis echt weg kan stoppen om veilig het gevaar te elimineren.
Ja, maar dit heeft niets met ADHD te maken en is een normale menselijke reactie. Je hersenen geven in dat soort situaties een grote dosis noradrenaline vrij. Deze neurotransmitter geeft je een hoge staat van alertheid en beslisvaardigheid en zorgt er ook voor dat gevoeligheden/angsten die je normaal gezien in de weg zouden staan je niet belemmeren. Je vriendin heeft haar "informatie" zeer waarschijnlijk van TikTok.

Prairy schreef:
Toch zijn er gewoon Nederlandse webshops waar je het kunt kopen. Maar als je het mij vraagt heb je meer aan psilocybine dan aan muscimol (de GABA-actieve stof uit de vliegenzwam) als depressies of angsten in het spel zijn. Je kunt volledig legaal sporen kopen en bijvoorbeeld de Golden Teacher thuis kweken, drogen en micro- of macro-doseren. Er is een actieve reddit-community hiervoor als je er meer over wilt leren en de productie van deze medicatie in eigen hand wilt houden. ;)

Wat medicatie via de apotheek betreft kon ik echt niets met methylfenidaat, of het nou de snelle of langdurige afgifte variant was. Veel bijwerkingen voor de voordelen die het gaf. Maar Dexamfetamine is een life-changer, en dan voornamelijk Tentin. Mijn zorgverzekeraar had me op een B-merk gezet en dat werkte ook wel maar had vervelende bijwerkingen op de darmen/stoelgang door de vulmiddelen dus dankzij medische indicatie via de huisarts zit ik weer op Tentin. :)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 08:28

Rawr schreef:
Soepblik schreef:
Ja, maar dit heeft niets met ADHD te maken en is een normale menselijke reactie. Je hersenen geven in dat soort situaties een grote dosis noradrenaline vrij. Deze neurotransmitter geeft je een hoge staat van alertheid en beslisvaardigheid en zorgt er ook voor dat gevoeligheden/angsten die je normaal gezien in de weg zouden staan je niet belemmeren. Je vriendin heeft haar "informatie" zeer waarschijnlijk van TikTok.

Dit is toch iets te kort door de bocht. Het is inderdaad niet 100% voorbehouden aan ADHD'ers en net als met elk ander kenmerk van ADHD heeft niet iedereen dit. Maar er is inmiddels genoeg bekend over de andere werking van neurotransmitters binnen een ADHD-brein vergeleken met een neurotypisch brein. Kijk naar dopamine, serotonine, adrenaline; allemaal neurotransmitters die worden beïnvloed door de enorme veelvoud aan synapsen in de hersenen t.o.v. in een neurotypisch brein. Juist deze overvloed aan synapsen geeft een betere "bird's eye view" over situaties en waar dit in het dagelijks leven tot overweldiging kan leiden, kan dit i.c.m. noradrenaline juist ingezet worden tijdens een crisissituatie.

Daarnaast heb ik in de ADHD/neurodiversiteit workshop die ik geef véél (oudere) mensen die gediagnosticeerd zijn maar nog vrijwel niks van ADHD weten, laat staan social media zijn doorgescrolld, en komt dit héél vaak als gedeelde ervaring voorbij. Zo vaak dat het geen (100%) toeval kan zijn.

Ten slotte: ja, op social media gaat veel onzin rond over ADHD, zoals over alles. Er wordt echter ook ontzettend veel goede en belangrijke informatie verspreid door bijvoorbeeld psychiaters/psychotherapeuten die nieuwe onderzoeken onder de aandacht brengen. Dingen afschrijven omdat ze van social media komen is m.i. net zo kortzichtig als dingen klakkeloos overnemen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:11

Ik herken het hoor, als volwassene met de diagnose ADD (nu AD(H)D).

Ik kan goed met crisissituaties omgaan, ik ga dan echt ‘aan’. Ik wordt dan heel erg ‘organized’, heel scherp, allerlei scenario’s in mn hoofd al uitgewerkt, en sowieso kalm.
Voornamelijk als de urgentie iets of iemand anders betreft, dus niet direct iets uit mijn eigen leven is.
Want op de 1 of andere manier ‘zie’ ik mezelf niet zo goed als dat ik de ander zie, denk ik.
(Ik kijk best vaak expres in de spiegel en zeg dan bewust tegen mezelf: jij bent ook iemand, en dit is wat anderen zien als ze jou zien).
(Je ziet jezelf immers niet, omdat je vanuit je eigen ogen kijkt naar alles).

Soms is de behoefte aan urgentie-prikkel ook wel irritant want het betekend in mijn eigen leven dat ik vaak pas in actie schiet als de deadline dichtbij (lees: zowat niet meer te behalen) genoeg is. Daarvoor kan ik dan heel lang geen geschikt moment kiezen om iets te doen zeg maar (kan nog wel, hoeft nog niet, niet nú hoor, straks ofzo. Vanavond echt. O oeps, vergeten, morgen echt. Ahum.). terwijl het dus wel de hele tijd door mn hoofd spookt en onrust geeft.
Ik ken mezelf inmiddels een beetje en kan het steeds beter ondervangen. Scheelt ook weer stress.
En ik ben gelukkig ook heel goed in relativeren.
Bedoel, op wereldschaal, hoe erg is het dan dat ik nog afwas heb staan? Niet zo erg. +:)+
Weer wat opgelost _O-

Ach, ik doe er inmiddels ook niemand tekort mee, ik kan mezelf redelijk goed accepteren. Dan maar een beetje anders. Het loopt niet uit de hand en mocht dat toch wel zo zijn dan weet ik mn ‘hulplijnen’ te vinden, dat bedoel ik met het zelf inmiddels redelijk kunnen ondervangen van mijn valkuilen.
Levenservaring is eigenlijk best fijn.

Wat ik wel stom en vervelend vind is: mijn gedachten dwalen altijd maar weer af, óf ik kom in een hyperfocus. Maar niks er tussenin lijkt het wel.
Dan wil ik een podcast echt goed beluisteren.. kom ik er om de zoveel tellen of minuten (geen idee, besef van tijd is ook zoiets) telkens weer achter dat ik er niks van gehoord heb omdat ik aan andere dingen dacht.
Soms neem ik een kwart of halve Ritalin. Helpt wel eens iets, maar evenveel kans dat het niet werkt en alleen maar hartkloppingen en onrust geeft (en daarna de rebound ).
Ik houd niet van onbalans, en daardoor dus huiverig voor medicatie.

Ik heb ook allerlei dingetjes zoals dat ik het onprettig vind mensen al te veel aan te kijken, van nature niet zoveel met mensen en contact zoeken bezig. Sterke connectie met dieren.
Goed de overview kunnen houden, ik heb best vaak dat ik tijdens een gesprekje al een berekening maak en dan in mijn reactie drie stappen vooruitloop op waar de ander was. En dat geeft dan wel eens wat gedoe, wat ik in beginsel zelf niet snap (waarom ineens gedoe?). Ik kan dan zelf ook niet goed die stappen terugzetten.
Ben misschien net iets te oplossingsgericht vaak.
Oorzaak aanpakken, niet over de gevolgen blijven kwebbelen. Maarja.
Vaak is je kracht ook je valkuil he.

Zelf had ik liever adhd gehad dan add.. als ik zie hoeveel meer ze bereiken, omdat ze eerst doen en dan gaan denken.
Terwijl ik dus veel denk ipv doe.
Alhoewel ik de indruk heb dat naarmate ik ouder wordt, ik toch makkelijker doe ondanks het denken en al met al ook terugkijkend ook toch wel impulsief ben geweest, ook vroeger wel.. misschien ontwikkelt de add zich gaandeweg meer richting adhd.. of zal het komen door de ad(h)d naamsverandering? :Y)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:23

Tip van flip, bijwerkingen nemen af/gaan weg van goed innemen. Methylfenidaat moet je eigenlijk dagelijks op de zelfde tijden innemen en niet onregelmatig. Dexamfetamine kan onregelmatigheid beter.
Juist als je niet van disbalans houdt, zou je niet soms wel soms niet moeten doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:25

smurffie schreef:
Tip van flip, bijwerkingen nemen af/gaan weg van goed innemen. Methylfenidaat moet je eigenlijk dagelijks op de zelfde tijden innemen en niet onregelmatig. Dexamfetamine kan onregelmatigheid beter.
Juist als je niet van disbalans houdt, zou je niet soms wel soms niet moeten doen.

Dat maakte bij mij niet uit met de methyl.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:27

Rawr, ik gebruik nu psilocybine microdosing, maar merk nu na 8 weken nog geen blijvend verschil. Heb wel het idee dat ik er hoofdpijn van krijgt en last van mijn maag.

De Amanita is me aangeraden door iemand met ADHD die zelf ook veel onderzoek (en herbalist therapie) en gebruik heeft gedaan. Ik lees er goede dingen over. Golden teacher had zij het ook over maar dat is dan wat anders dan wat ik nu heb waarschijnlijk? Ik zal die Reddit (als ik het niet vergeet :+) eens bekijken. Zelf kweken is op zich interessant, ik heb zowel een gewone droger als een vriesdroger om poeder te maken en ook een extract maken zou moeten lukken in theorie.

De dexamfetamine (Tentin) heb ik na 3 dagen terug gebracht, ik werd daar echt super opgefokt en agressief van :=

De kortwerkende methylfenidaat werkte voor mij niet omdat ik de zenuwen kreeg van hoe vaak ik het in moest nemen en daar ook bij moest eten, naast die vreselijke hartkloppingen die ik er van kreeg.

Ik ben nu toch maar weer aan de Medikinet CR, deze komende maand is té druk en belangrijk om mijn hoofd niet op orde te hebben.