Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:59

Ah ja ik vind het ook niet zo’n probleem, weet zeker dat als ik had gevraagd of het eerder kon dat ook mogelijk was. Ik ben ook niet flexibel met data want mijn partner wilt zoveel mogelijk mee (mocht vorige zwangerschap niet ivm covid) en we werken allebei dus snap ook wel dat het dan wat lastiger inplannen was :j .

Fijn dat je zo veel terecht kan Primavera! Gaat je partner dan steeds ook mee?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:19

Zo fijn van de positieve nipt-testen! Dat is toch echt zo'n mijlpaal, vind ik. Stiekem heb ik er wel stress over :=

M'n man is op vakantie met z'n moeder (normaal in oktober, maarja, dat gaat niet :+ ), dus ik moet maandag alleen gaan. Maar de andere afspraken zijn steeds zo gepland dat we beiden thuis zijn. Zeker met echo's kan hij toch wat meebeleven in de zwangerschap dan. Tot nu toe ben ik de ellendige en moet hij enkel m'n bitch-buien ontwijken :')

Primavera

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 18:16

Ja ik zit daar natuurlijk niet voor mijn lol zovaak := Ben allang blij dat ze een stukje zorgen kunnen wegnemen voor zover dat mogelijk is en dat ze er ook wel voor open staan om dat te doen.
Nu is het maar te hopen dat ze niet weer iets vinden zoals de vorige x natuurlijk.

Mijn partner gaat telkens mee ja, voor mijn gemoed maar ook voor t zijne. Ik zal oprecht heel hard genieten van deze zwangerschap maar toch zal ik blij zijn als ik over een maand of 7,5 een gezond kindje in mijn armen heb ..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:44

Extra begrijpelijk in jullie situatie. Is er een verhoogde kans dat er iets met dit kindje zal zijn?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 20:12

Er is een herhalingspercentage maar die is gelukkig heel laag (5%). Omdat het een zeldzame afwijking was, en niet genetisch, kunnen ze nooit nooit zeggen maar voorlopig zien de genetische testen er goed uit.

Ze hebben wel schrik voor de placenta omdat die vorige keer op 28 weken serieus afgenomen was in werking waardoor (als we ervoor hadden gekozen om Liam te laten leven) hij prematuur gehaald zou worden om de couveuse in te gaan.
Dat moet deze zwangerschap dus ook extra worden opgevolgd want eens die stopt is het einde verhaal natuurlijk.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:40

Even snel als reactie op Primavera : zou je geen Ascal kunnen slikken voor de placenta?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 20:48

Geen idee eigenlijk, daar heb ik de professoren nog niet over gehoord.. zal er eens naar vragen als we bij hun weer een controle hebben.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 20:58

@Primavera: Ik duim zo hard mee dst dit traject gewoon zorgeloos genieten mag zijn. Inderdaad wel heel fijn dat de opvolging er is!

@Ilse: Bijna 12 weken en pas eerste echo. Dat is al geduld opgebracht hebben! Hoelang weet je al dat je zwanger bent? En al een andere controle (hcg, ...) gehad?

Ik heb net al een aanvraag voor opvang na moederschapsverlof aangevraagd. Zo absurd dat dat zo vroeg moet, maar lees op sommige dat de plaatsen voor september 2024 al bezet zijn?! Die kinderen zijn nog niet eens verwekt :=

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:18

Larisske schreef:
Ik heb net al een aanvraag voor opvang na moederschapsverlof aangevraagd. Zo absurd dat dat zo vroeg moet, maar lees op sommige dat de plaatsen voor september 2024 al bezet zijn?! Die kinderen zijn nog niet eens verwekt :=

Jezus… das echt bizar!

Ik zou eigenlijk ook al voorzichtig eens moeten zoeken, maar voelt echt zo gek om opvang te zoeken terwijl het kind nog niet eens ‘leeft’… >;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:55

Ik val hier even in maar inderdaad het is echt aan te raden om voor de 8 weken al opvang en kraamzorg aan te vragen.. Hoe bizar het ook voelt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:56

Ja, dat had ik bij ons zoontje ook heel sterk, daardoor destijds wat laat met dingen regelen. Is ook goed gekomen hoor, maar als je sterke voorkeur hebt voor bepaalde kraamzorg of opvangdagen moet je er snel bij zijn…

Heb dit keer alles heel vroeg geregeld en zonder dat we wisten of het goed zat. Kwam eigenlijk omdat we heel graag dezelfde ZZP kraamhulp wilden. Ze bleek alleen helaas op vakantie te zijn als ik ben uitgerekend :Y) . Toen maar gelijk een andere ZZP’er benaderd. Die zitten in onze regio erg snel vol en wij willen liever geen kraambureau. Had het altijd af kunnen zeggen als de echo niet goed was.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:18

Goede tip, ik ga gelijk de opvang aanvragen. Qua kraanvogel hadden we vorige keer via een groot bureau dus ben er niet zo bang voor dat ze daar niemand hebben, dan vraag ik die aan zodra ik zeker ben van de uitgerekende datum.

@Primavera, goede instelling om te genieten, kan me voorstellen dat het toch heel beladen is. Maar gelukkig houden ze het goed in de gaten zodat je ook echt kan genieten.

@Lariske, ik heb een paar dagen voor ik ongesteld moest worden een gewone action test gedaan omdat ik me wat raar voelde, en die was direct kneiterpositief. Verder niks meer gecheckt, maar sindsdien niet meer ongesteld geworden of miskraamachtige symptomen gehad dus geloof dat het wel goed zit. Ik ben alleen nu wel reuze benieuwd om de wurm te zien.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:01

Hoi!
Ik kom me ook graag melden om mee te praten. Ik ben nu ongeveer 7,5 week in verwachting van ons tweede kind. Het ging heel snel en zelfs een klein beetje onverwacht :D maar we zijn er natuurlijk heel blij mee. Voorlopig ben ik uitgerekend op 8 november.
Vanmiddag hebben we de eerste echo gehad en ik zag meteen al een kloppend hartje.
Ik ben heel misselijk en weer erg moe maar sinds ik pillen tegen de misselijkheid heb voel ik me weer goed.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:07

Wij kregen al de opmerking dat we laat waren met 8 weken. Sorry, maar we weten het net drie dagen %) Een oppasmoeder hier vlakbij zit al vol tot 1/3/25 !! Gewoon 2025, hoe dan :o?
Wel vandaag een mailtje gekregen dat een creche plaats heeft. Niet de voorkeur, maar toch fijn dat er plek is.

Primavera, zouden die frequente echo's dan blijven, elke twee weken? Of misschien elke vier weken zodra je voorbij de 12 bent?

Welkom Lisitano! Welke pillen heb je gekregen? Mijn huisarts wou alleen gemberpillen geven, maar die zijn juist om te kotsen %)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 18:26

Welkom lisitano! Gefeliciteerd met jullie kleine prulleke <3 fijn dat je Al een kloppend hartje hebt gezien!

Rebel geen idee, ik denk dat het sowieso twee-wekelijks wordt en vanaf de 20 weken vermoed ik zelfs wekelijks eigenlijk maar dat moet nog in overleg met de professoren van Leuven dus dat weet ik waarschijnlijk pas begin mei (dan ben ik 13 weken en heb ik de 12 weken echo in Leuven).

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 18:39

Ik had net de termijnecho, toch altijd wat spannend ook al had ik al 2 echo’s gehad. Alles was gelukkig goed en ben “al” 12+1. Over 4 weken pretecho want wij hebben echt niet het geduld om tot 20 weken te wachten en dan pas te horen of het een jongetje of meisje is :o

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 19:05

Welkom Lisitano! Wat fijn om een kloppend hartje te zien <3.

Wat fijn dat de termijnecho goed was haasje! Het geen geduld hebben tot 20 weken begrijp ik heel goed hahaha!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 20:13

Wat fijn haasje! Nee daar zou ik ook geen geduld voor hebben :P gelukkig krijgen we in België het geslacht te horen met de nipt want tot 20 weken moeten wachten is bruuuut :oo

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:27

Superfijn haasje. Bijna tweede trimester in!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 20:32

Rebel_Jits schreef:
Wij kregen al de opmerking dat we laat waren met 8 weken. Sorry, maar we weten het net drie dagen %) Een oppasmoeder hier vlakbij zit al vol tot 1/3/25 !! Gewoon 2025, hoe dan :o?
Wel vandaag een mailtje gekregen dat een creche plaats heeft. Niet de voorkeur, maar toch fijn dat er plek is.

Absurd toch.. 8)7

@Ilse, ik wil ook zo zen zijn over het idee hebben dat alles goed gaat. Maar zou bijna alweer naar de huisarts rennen om mijn hcg nogmaals te laten meten O:)

@Lisitano, Proficiat! Ook leuk om al een hartje gehoord te hebben. <3

@Haasje: Goede echo, super! Pretecho zou ik ook doen voor het geslacht als het anders tot 20 weken is.

Hebben jullie 'voorkeuren' van geslacht?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 20:47

Goh voorkeur niet echt dit keer maar qua naam weet ik het al voor een meisje en ben super gek van die naam <3

Bij Liam wist ik het onmiddelijk. Roep al vanaf mijn 15e/16e dat mijn eerstgeborene een jongen zou worden en dat was ook zo. Nu nog niet echt een. Voorgevoel hoewel ik iets meer naar een meisje neig qua gevoel als een jongen. Mijn partner heeft liever een zoontje :P mijn mama liever een meisje :P we gaan t zien over een week of 6 :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:20

Welkom Lisitano, fijn dat jullie het hartje gezien hebben :)

En Haasje ook een goede echo. Ook heel fijn!

Hier geen voorkeur voor het geslacht. Heb al wel meerdere keren van mensen gehoord dat ze ‘hopen’ op een meisje omdat we al een zoontje hebben. Als ouders hebben we die voorkeur gelukkig niet :+. In mijn hoofd zie ik wel veel meer twee jongens voor me dan een jongen en een meisje.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 08:31

Is het goed al ik mij voorzichtig kom melden?
Ik mag eigenlijk dinsdag pas testen maar stiekem vandaag al gedaan die was positief.

Voor wie niet mee heeft gelezen in het kinderwens topic.

Hoi ik ben Lau
Na een lange weg zijn wij in januari gestart met het icsi traject begonnen. 1 februari hadden wij de punctie waarbij er 4 embryo’s gelukt zijn. Helaas had ik over stimulatie dus mocht ik nog niet gelijk terug plaatsen.
Toen was het 14 maar eindelijk zo ver de lang verwachte terug plaatsing! En volgens mij is die nu blijven plakken.

Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:48

Gefeliciteerd Lau! :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 12:40

Nogmaals gefeliciteerd Lau! :D