Geraak niet bij mijn medisch dossier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Geraak niet bij mijn medisch dossier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:19

Als je bv afwijkende leverwaardes hebt, en een verzekeraar krijgt die gegevens in handen en concludeert daaruit dat je een alcoholprobleem hebt, dan kan dat dus best gevolgen hebben.
Terwijl diezelfde afwijkende waardes ook de restverschijnselen van een doorgemaakte HepB kunnen zijn.
En dat maakt juist bloeduitslagen zo tricky.
Er zijn maar weinig bevindingen in het bloed waarbij geldt: als A in het bloed, dan ziekte B. Héél af en toe geldt dat voor bepaalde antilichamen, maar dan nog...

Vandaar mogelijk ook dat de huisarts van TS er een gesprek bij wil houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:22

candalisa schreef:
Maar even los van het privacy verhaal wat heeft een ander aan jouw bloeduitslagen? Ik heb liever dat die in verkeerde handen zou vallen dan mijn bank gegevens :j dat niet iedereen ze op kan vragen ok maar zo moeilijk doen vind ik ook wat van te zeggen.

Het is niet handig in tijden van solliciteren of bv een overlijdensrisicoverzekering afsluiten.
Als ze rare dingen denken nav je bloeduitslagen kan dat ineens heel vervelende gevolgen hebben.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 17:47

Ik heb mijn dossier!!!!!!
Ik ging naar de praktijk om de usb stick op te halen. Aan de dame achter de balie legde ik eea uit. Zij haalde er een andere assistente bij. Assistente 2 ging met alles op mijn telefoon aan de slag en probeerde ook mijn paspoort te scannen. Ze was verbaasd dat het niet wilde lukken, terwijl ze er veel vanaf leek te weten. Ondertussen bleef ik vertellen hoe frustrerend het allemaal steeds was geweest dat het allemaal zo'n gedoe was. Vervolgens besloten de dames samen dat de uitslagen gewoon op de stick moesten. Was zo gepiept. Ze zouden het digitale probleem intern gaan bespreken en mij later nog gaan informeren.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:59

*\o/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:59

Fijn om te horen! Jammer dat het zo'n gedoe was, maar ik ben blij dat het nu wel is opgelost.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:15

Wat fijn dat de dames achter de balie je hebben geholpen en je nu hebt wat je nodig hebt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:49

Himyar schreef:
Ik heb mijn dossier!!!!!!
Ik ging naar de praktijk om de usb stick op te halen. Aan de dame achter de balie legde ik eea uit. Zij haalde er een andere assistente bij. Assistente 2 ging met alles op mijn telefoon aan de slag en probeerde ook mijn paspoort te scannen. Ze was verbaasd dat het niet wilde lukken, terwijl ze er veel vanaf leek te weten. Ondertussen bleef ik vertellen hoe frustrerend het allemaal steeds was geweest dat het allemaal zo'n gedoe was. Vervolgens besloten de dames samen dat de uitslagen gewoon op de stick moesten. Was zo gepiept. Ze zouden het digitale probleem intern gaan bespreken en mij later nog gaan informeren.

Hoop alleen dat de assistentes nu geen probleem met je huisarts krijgen want die had aangegeven dat je op spreekuur moest komen . En huisarts is degene die toestemming ervoor moet geven

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:57

genja schreef:
Hoop alleen dat de assistentes nu geen probleem met je huisarts krijgen want die had aangegeven dat je op spreekuur moest komen . En huisarts is degene die toestemming ervoor moet geven

Nee, de huisarts heeft helemaal niet te eisen dat je op het spreekuur komt en hoeft ook geen expliciete toestemming te geven voor het dossier wordt overhandigd, en zeker niet als het alleen om uitslagen gaat, aangezien er dan geen kans is dat er beschermde uitspraken staan (zoals privacygevoelige gegevens van derden.)
Op dat dossier heb je gewoon recht.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 22:29

Het zijn alleen bloeduitslagen van de afgelopen jaren. En ik heb in mijn 53 jaar nog nooit een te hoge of lage waarde gehad volgen de laboratoria (gegevens gingen echter 16 jaar terug). Dus er viel ook niets over uit te leggen. Het is mijn werk om handig te zijn met informatie en systemen, maar de assistente kreeg het ook niet voor elkaar, dus ik ben toch niet plotseling oerdom geworden. De assistente was zeer verbaasd dat het bij haar ook niet wilde lukken, ondanks dat ze dacht alle ins en out te kennen. Ze was heel empatisch en kon zich heel goed voorstellen hoe frustrerend het allemaal voor mij was geweest.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:41

Fijn dat het is opgelost voor je!