Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dromertje2 schreef:Was vergeten dat het zaterdag was, zijn dingen voor tijdens de week, al was ik vandaag bijna zelf naar dokter van wacht geweest omdat ik het benauwd kreeg ( ben al meer als week ziek).
Al zou ik voor de eerste 3 zaken van de urgente zaken die je er onder schrijft, zou ik niet naar huisartsenwachtpost voor bellen maar ineens de 100, is alleen maar vertraging.
moonsparkle schreef:Best wat mensen kiezen verkeerd op het bandje en schrikken als ik opneem met of er sprake is van spoed/een mogelijk levensbedreigende situatie.
ivy_power89 schreef:Ik heb dit jaar echt heel veel gebruik moeten maken van de HAP en de SEH (11 ziekenhuisopnames in nog geen anderhalf jaar tijd) en ik heb mij veel te vaak zitten verbazen over de mensen die er zaten.....
Is dit echt zo ernstig dat het niet kon wachten tot na het weekeind? Kinderen die luidkeels aan het lachen en spelen waren in de speelhoek, lijken mij niet doodziek. Volwassenen waarbij ze trots zitten te vertellen dat het in de rug geschoten is met tuinieren maar dat ze vinden dat ze 24/7 gebruik moeten kunnen maken van de zorg.
Er worden heus fouten gemaakt in de beoordeling van de klachten en de urgentie om gezien te worden. Maar de zorg is zo overbelast momenteel dat ik vind dat je gewoon op je beurt moet wachten, net als al die andere mensen die graag een HA willen zien.
De enige keer dat mijn HA mij pas 3 dagen later kon zien terwijl ik een astma aanval had, heb ik zelf een ambulance gebeld. Ik was alleen thuis, de huisarts is 5 minuten lopen, en ik was spaans benauwd. Maar ik kon volledige zinnen praten dus het was geen urgentie. Ik ben opgehaald door een ambulance en heb 2.5 week in het ziekenhuis gelegen....sindsdien mag ik direct met de longpoli of de SEH contact opnemen.
moonsparkle schreef:Een paar jaar terug heb ik zelf met mijn mobiel voor iemand in een bos 112 gebeld, ik had geen idee hoe te beschrijven waar ik was ik moest echt Google maps gebruiken en omschrijven wat ik zag, sindsdien vraag ik me altijd af of ze wel altijd direct je locatie weten? Nu denk ik misschien had ik mijn locatie niet aan van mijn telefoon? Maar je zou denken dat ze dat dan wel hadden gezegd om aan te doen.
lazy schreef:moonsparkle schreef:Een paar jaar terug heb ik zelf met mijn mobiel voor iemand in een bos 112 gebeld, ik had geen idee hoe te beschrijven waar ik was ik moest echt Google maps gebruiken en omschrijven wat ik zag, sindsdien vraag ik me altijd af of ze wel altijd direct je locatie weten? Nu denk ik misschien had ik mijn locatie niet aan van mijn telefoon? Maar je zou denken dat ze dat dan wel hadden gezegd om aan te doen.
Je locatie wordt niet altijd mee gezonden, soms pakt je telefoon een mast en dat kan in een omgeving van 5 km zijn.
Dus altijd goed kijken waar je bent
lazy schreef:moonsparkle schreef:Een paar jaar terug heb ik zelf met mijn mobiel voor iemand in een bos 112 gebeld, ik had geen idee hoe te beschrijven waar ik was ik moest echt Google maps gebruiken en omschrijven wat ik zag, sindsdien vraag ik me altijd af of ze wel altijd direct je locatie weten? Nu denk ik misschien had ik mijn locatie niet aan van mijn telefoon? Maar je zou denken dat ze dat dan wel hadden gezegd om aan te doen.
Je locatie wordt niet altijd mee gezonden, soms pakt je telefoon een mast en dat kan in een omgeving van 5 km zijn.
Dus altijd goed kijken waar je bent
Percy schreef:Ik heb gisteren nog de ambulance gebeld.
Man hondsberoerd met overgeven en al maar ook wat uitvalsverschijnselen aan hand en been.
Dat exact zo verteld en ze waren er binnen 10 minuten.
Ambulancesiers mogen wel een ecg maken maar verder niet veel. Daarom kwam hier ook de mug.
Ik had nog even overwogen om hem zelf naar het ziekenhuis te brengen maar dat was geen goed idee.
Omdat er zo adequaat en snel is gehandeld houd hij waarschijnlijk niets over aan zijn beroerte. Zijn neuroloog is blij verrast over zijn toestand vandaag.
Als klassiek pianist had dat veel gevolgen gehad (voor iedereen natuurlijk).
Daarnaast is hij mijn mantelzorger en een paar dagen red ik mezelf wel maar ik kom nu al in de problemen met boodschappen doen.
Toen ik in april mijn been verbrijzeld had waren ze er ook snel. Moet er niet aan denken dat ik dan eerst een tussenstation zoals de huisartsenpost had moeten raadplegen. Was nu mijn been al bijna kwijt door afgesneden aderen. Ik was net op tijd.
Wel spannend wakker worden als je niet weet hoeveel benen je nog hebt
MyWishMax schreef:Maar dat zijn dus beide dingen waarvoor hier ook de huisarts niet voor gebeld hoeft te worden. Dus ook hier is die tussenstap er niet, sowieso bij die 1e niet. Heel veel sterkte trouwens voor man, maar ook voor jou!
secricible schreef:Mwah, dat wil ik wel ontkennen.
In het dossier van mijn man stond op de dag van overlijden "oogt niet ziek, oogt niet pijnlijk, komt lopend binnen", waardoor hij voor de 4e x in 5 dagen naar huis gestuurd werd met zware rugpijn. 12u later was hij dood met een gescheurde aorta.