Geen afspraak met huisarts kunnen maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:21

Was vergeten dat het zaterdag was, zijn dingen voor tijdens de week, al was ik vandaag bijna zelf naar dokter van wacht geweest omdat ik het benauwd kreeg ( ben al meer als week ziek).
Al zou ik voor de eerste 3 zaken van de urgente zaken die je er onder schrijft, zou ik niet naar huisartsenwachtpost voor bellen maar ineens de 100, is alleen maar vertraging.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:30

dromertje2 schreef:
Was vergeten dat het zaterdag was, zijn dingen voor tijdens de week, al was ik vandaag bijna zelf naar dokter van wacht geweest omdat ik het benauwd kreeg ( ben al meer als week ziek).
Al zou ik voor de eerste 3 zaken van de urgente zaken die je er onder schrijft, zou ik niet naar huisartsenwachtpost voor bellen maar ineens de 100, is alleen maar vertraging.

'De 100' is misschien wat anders dan onze ambulancedienst, maar in dit geval zijn dit toch echt zaken voor de HAP, hier worden mensen op de spoedpost ook echt gewoon voor opgeleid, dit is geen ambu werk.

- dame van 75 met 39.9 koorts, benauwd en door de benen zakken --> hier komt echt geen ambulance voor hoor, als je 112 belt met deze klachten verbinden ze je zo door met de HAP. Is ook geen enkele reden om hier een ambu voor te bellen, mw was stabiel en alleen zwak op de benen door de koorts. Dit is echt werk voor de huisarts

- van de trap gevallen en nu door de pijn in de rug niet meer kunnen opstaan --> komt geen ambu voor, was een paar treden op haar kont naar beneden gevallen en daarna gewoon nog gelopen, geen uitval, geen tintelingen, niet op het hoofd gevallen en kon nu door de pijn niet meer lopen. Gaat een ambu echt niks aan doen.

- kinderen die hun moeder dood in huis hadden aangetroffen --> wat moet een ambu doen bij een overleden persoon? De huisarts gaat beoordelen of het een natuurlijke dood is, kan zo nodig overleggen met de forensisch arts en dan besluiten of dit voor de huisarts of de politie is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:42

Polly, maar wanneer bel je wel 112? Ja, bij levensbedreigende gevallen. Maar zoals wij eens met voetbal een extreem nare breuk hadden bij speler, daar is ook 112 voor gebeld. Is dat wel of niet de bedoeling?
Verder belde ik pas de hap vanwege iemand die van paard gevallen was op balk met hoofd/nek en continu vergat wat er aan de hand was. Degene aan de telefoon stuurde een ambulance, maar het geluk was dat het rustig was. Geen wachttijd eigenlijk, wat echt wel een uitzondering is. Ik had daar nooit 112 voor gebeld, maar aan de telefoon werd er wel gezegd dat we geluk hadden dat het rustig was en ze dus meteen konden helpen. Nu kreeg ik weer op kop dat diegene opgestaan was en ambulance kwam met alle toeters en bellen, maar ik heb toch vaak meegemaakt dat die stomme ruiters niet willen blijven liggen :') Met gebroken rug gaan lopen, gebroken nekwervel ook...

Net als een auto-ongeluk of iets dergelijks met duidelijk wel (ernstig) letsel. Dan zou je volgens levensbedreigend geen 112 mogen bellen en dus bijvoorbeeld bij de huisarts of hap in de wacht komen. Zujn de keren dat daar wel 112 voor gebeld wordt dan verkeerd?

Ik ken idd wel zulke verhalen over de hap. Hele week al ergens last van, ziek of pijn, en dan de hap bellen in het weekend ipv naar eigen huisarts te gaan. Vind het heel knap van degene die het werk doen dat ze hun geduld niet verliezen :=

Polly
Moderator Algemeen

Re: Geen afspraak met huisarts kunnen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:53

De voorbeelden die je nu aanhaalt zijn situaties waarin het niet wenselijk is dat iemand vervoerd wordt.
Laten we even voorop stellen dat een HUISarts niet op straat behandeld, alles waar behandeling op straat of in een openbare ruimte voor nodig is hoef je geen huisarts voor te bellen (althans in de ANW dienst), als je die wel belt, zoals jij hebt gedaan wat prima is, gaan zij oordelen of iemand veilig op de HAP te krijgen is en als het antwoord "nee" is (beenbreuk met afwijkende stand moet je niet gaan vervoeren, groter risico op bloedingen omdat er ook grote bloedvaten door de benen lopen) en een val van hoogte (van een paard) met hoofdletsel (steeds alles vergeten) zou opzich kunnen komen maar is niet echt gewenst en inderdaad is blijven liggen heel verstandig (erger me altijd rot aan sport instructeurs die meteen hun pupillen overeind hijsen) kunnen zij al de klachten uitvragen en vervolgens via de collegiale lijn de meldkamer bellen voor een ambulance. Dat kan een A1 ambu zijn (met toeters en bellen) tot een B (Besteld vervoer, geen dreigende uitval van vitale lichaamsfuncties maar waar gecontroleerd vervoer wel gewenst is) en alles daar tussenin.
Voordeel als de HAP de ambu belt is dat zij de triage al gedaan hebben en de urgentie bepaald is.

Auto ongeval is ook weer in de openbare ruimte en dus niks voor de huisarts :)

Waar ik onder andere 112 voor zou bellen:
- Pijn op de borst met misselijkheid en kortademigheid
- Plotse uitval van een lichaamshelft (beroerte)
- Reanimatie
- Val van hoogte (van boven naar beneden van de trap gevallen)
- Val op het hoofd met bewustzijnsverlies en verwardheid/braken
- Val met mogelijke heupfractuur

En zo zijn er nog wel meer casussen te noemen maar dat gaat me nu een beetje ver zo tussen het kaas en worst snijden voor oudjaarsavond door :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:59

Ah super, dank je wel! Dat maakt het weer een stuk duidelijk!
Sommige snapte ik wel dat de huisarts niet komt kijken, maar ik dacht dat die dan ook de ambulance kon bellen of bijvoorbeeld de spoedeisende hulp dat je eraan komt.
Succes met snijden en fijne jaarwisseling alvast ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:06

Wij hebben bij onze praktijk en ik denk alle huisartsen? Een speciale spoedlijn, dit is dan bijvoorbeeld weer niet bedoeld voor: ik denk dat ik 3 dagen terug mijn enkel heb gebroken dus er moet vandaag een foto worden gemaakt of voor collega's(daar is een andere keuze voor) maar gelukkig is het onderscheid vaak gauw vast te stellen en als het niet spoed is moeten ze terugbellen en in de gewone rij zodat de spoedlijn gelijk weer beschikbaar is.

Maar er is voor de spoedlijn in principe geen wachttijd, als iedereen bezet is wordt er een patiënt die al aan de lijn was in de wacht gezet na er natuurlijk gezegd is dat de spoedlijn gaat. Best wat mensen kiezen verkeerd op het bandje en schrikken als ik opneem met of er sprake is van spoed/een mogelijk levensbedreigende situatie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:09

het is vaak sneller om in een niet levensbedreigende situatie de huisarts te bellen en die belt de ambu of de SEH inderdaad wel indien nodig en soms kan je dan meteen door of komt de ambu naar je toe.

Als je 112 belt gaat de ambu rijden zodra je hebt doorgegeven waar je bent (dat is meteen ook de eerste vraag die ze stellen), als het geen acute ambu inzet vraagt dan kunnen ze je ook weer doorverbinden met de HAP of de huisarts en gaan die de verdere triage doen, de ambu word dan weer teruggehaald naar de post en komt niet ter plaatse.
Het kan dan best zijn dat de HA(P) uitkomt op een ambu inzet en dan komt hij alsnog.
Maar de meldkamer heeft niet de capaciteit om alle hulpvragen uit te vragen, die doen een eerste beoordeling of een ambu inzet meteen nodig is en zo niet ga je naar de volgende schakel. Als ze bij de meldkamer namelijk heel lang bezig zijn met uitvragen en triëren kunnen ze in die tijd geen andere mensen helpen.
Let wel, uitzonderingen daargelaten he, dit is geen vastomlijnde regel maar wel hoe het over het algemeen gaat, in elk geval in de ANW dienst.

moonsparkle schreef:
Best wat mensen kiezen verkeerd op het bandje en schrikken als ik opneem met of er sprake is van spoed/een mogelijk levensbedreigende situatie.

HIhihiih goed is dat he, dat "eeeueh.. euh SPOEDlijn???? dan heb ik verkeerd gedrukt :)* "

Maar mensen die onterecht gebruik maken van de spoedlijn (een herhaalrecept willen bv) laat ik ook echt opnieuw bellen en leg dan ook uit dat ik er iemand anders voor in de wacht heb gezet, dat begrijpt eigenlijk iedereen :j

--> euh oh ja, worst en kaas :)*

Fijne jaarwisseling alvast!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:10

Of ze hangen gelijk op :')

Fijne jaarwisseling :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:15

Maar jouw voorbeeld Polly, van de trap gevallen kán wel degelijk behoorlijk mis zijn... hoeveel mensen lopen er nog "gewoon" verder nadat hun rug is gebroken.
Welliswaar misschien geen ambulance, maar wel iets wat je misschien niet 2 weken aan wilt kijken.. of beter, dit kan het zijn. Ook daar zit weer verschil in.. Die grenzen vind ik al behoorlijk vaag worden persoonlijk. Maar met toeters en bellen ZH, nee dat zeker niet.

Voor de andere klachten/problemen die je een post eerder beschrijft wat bij de HAP binnen komt, daar zou ik al niet op een doordeweekse dag een huisarts voor bellen.
De zelfmoord is misschien anders, maar ik verwacht haast dat dit iemand is die wel meer problemen heeft.. dan nog is de HAP hopelijk niet de plek die nodig is.

Ik denk ook wel dat weinig mensen voldoende idee hebben bij wat een huisarts kan, en wat echt gevaarlijk is.
Ff als voorbeeld mijn inmiddels overleden kat. Was bekend met blaasgruis, op moment dat we zijn gedrag afwijkend vonden wbt plassen werd er wel diezelfde dag een DA bezocht.
Voor blaasontsteking geld in sommige gevallen hetzelfde( het is sowieso niet echt iets waar ik een heel weekend mee door zou willen lopen) maar voor hevige keelpijn, koorts of hoesten of whatever, nou dan moet ik wel ongeveer het gevoel hebben dat ik dood ga voordat ik de HA uberhaupt zou bellen.

Over 112, ik moet gelukkig niet al te vaak bellen.. maar is het niet zo dat in dat geval je eerst word gevraagd wát je nodig bent?
(ik heb alleen hoeven bellen voor iemand die behoorlijk hard tegen een boom was aangereden en niet bij bewustzijn, ook nog lekker oldfashion op de huistelefoon) Maar ik had toen niet de indruk dat er direct een ambu is gaan rijden. Uiteindelijk was "alles" volgens mij, al weet ik politie niet meer zeker, maar wel brandweer, traumaheli en waarschijnlijk dan ook ambulance.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:19

van de trap gevallen kan zeker gevaarlijk zijn, maar in dit specifieke geval (misschien was het ook wel niet zo'n handig voorbeeld) was ze een paar treden op haar billen naar beneden gegleden, had daarna gelopen, geen uitval, geen tintelingen en geen val op het hoofd.
Dan komt echt eerst de huisarts kijken hoor.
Als je de huisarts belt met een val van de trap met daarbij ook op het hoofd gevallen, meteen hevige pijn in rug/nek/ledematen en meteen niks meer kunnen, tintelingen en uitval komt die huisarts misschien ook wel maar meestal komt er ook meteen een ambu mee (alleen is het in de meeste gevallen zo dat de huisarts dichterbij de patiënt is dan de ambulance dus veel huisartsen gaan ook zelf kijken).
Let wel, ook hier weer de disclaimer dat het niet ALTIJD is, ik geef aan hoe het MEESTAL gaat :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:19

Een paar jaar terug heb ik zelf met mijn mobiel voor iemand in een bos 112 gebeld, ik had geen idee hoe te beschrijven waar ik was ik moest echt Google maps gebruiken en omschrijven wat ik zag, sindsdien vraag ik me altijd af of ze wel altijd direct je locatie weten? Nu denk ik misschien had ik mijn locatie niet aan van mijn telefoon? Maar je zou denken dat ze dat dan wel hadden gezegd om aan te doen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:20

ivy_power89 schreef:
Ik heb dit jaar echt heel veel gebruik moeten maken van de HAP en de SEH (11 ziekenhuisopnames in nog geen anderhalf jaar tijd) en ik heb mij veel te vaak zitten verbazen over de mensen die er zaten.....

Is dit echt zo ernstig dat het niet kon wachten tot na het weekeind? Kinderen die luidkeels aan het lachen en spelen waren in de speelhoek, lijken mij niet doodziek. Volwassenen waarbij ze trots zitten te vertellen dat het in de rug geschoten is met tuinieren maar dat ze vinden dat ze 24/7 gebruik moeten kunnen maken van de zorg.

Er worden heus fouten gemaakt in de beoordeling van de klachten en de urgentie om gezien te worden. Maar de zorg is zo overbelast momenteel dat ik vind dat je gewoon op je beurt moet wachten, net als al die andere mensen die graag een HA willen zien.

De enige keer dat mijn HA mij pas 3 dagen later kon zien terwijl ik een astma aanval had, heb ik zelf een ambulance gebeld. Ik was alleen thuis, de huisarts is 5 minuten lopen, en ik was spaans benauwd. Maar ik kon volledige zinnen praten dus het was geen urgentie. Ik ben opgehaald door een ambulance en heb 2.5 week in het ziekenhuis gelegen....sindsdien mag ik direct met de longpoli of de SEH contact opnemen.

Tja zo lachend heb ik ook een keer in de wachtkamer gezeten voor een röntgenfoto via de seh. Bleek 3 gebroken ribben te hebben en een longontsteking. Zo heb ik ook een aantal keer gezeten dat ik 8+ hechtingen moest, kan je ook niet op wachten tot de volgende dag of na het weekend, moet ook per direct, maar had ik geen pijn of discomfort aan. Uiterlijk zegt niet alles, je kan echt niet weten wat er speelt met de mensen die samen met je in de wachtkamer zitten..

Of, iemand kan al heel veel pijnstillers hebben genomen :+

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:33

moonsparkle schreef:
Een paar jaar terug heb ik zelf met mijn mobiel voor iemand in een bos 112 gebeld, ik had geen idee hoe te beschrijven waar ik was ik moest echt Google maps gebruiken en omschrijven wat ik zag, sindsdien vraag ik me altijd af of ze wel altijd direct je locatie weten? Nu denk ik misschien had ik mijn locatie niet aan van mijn telefoon? Maar je zou denken dat ze dat dan wel hadden gezegd om aan te doen.

Je locatie wordt niet altijd mee gezonden, soms pakt je telefoon een mast en dat kan in een omgeving van 5 km zijn.
Dus altijd goed kijken waar je bent ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:42

lazy schreef:
moonsparkle schreef:

Je locatie wordt niet altijd mee gezonden, soms pakt je telefoon een mast en dat kan in een omgeving van 5 km zijn.

Ik heb een 112-app op mn telefoon, ik dacht dat hiermee je locatie nauwkeurig gemeten werd.. en je kan ook een niet bellen-maar-appen optie ofzo gebruiken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:45

ik viel een maand of 2,5 geleden met mijn fiets, vlak voor een kerk, die net uit ging. Horde volk er omheen. Ik had krak gehoord in mijn enkel en kon niet opstaan. Ze hebben een half uur over mijn hoofd heen staan bakkeleien wat te doen. Toen zei een man: je staat nu zelf op of ik bel een ambulance.
Ik kon niet opstaan en wilde ook geen ambulance natuurlijk.
Uiteindelijk overeind gehesen en thuis gebracht (vlakbij).
De dag erna de huisarts gebeld, ik mocht even tussendoor komen bij de vervanger van de vervanger (mijn eigen huisarts heb ik nog nooit gezien). Hij zei: niks aan de hand, het is niet dik en niet blauw. Geen verbandje nodig breng die krukken ook maar terug bij de buren (had ik geleend).
Ik wilde toch een foto, want ik had krak gehoord en voelde botten schuiven. Met tegenzin verwees ie door naar het ziekenhuis, want er was niets aan de hand.
Uiteindelijk enkel en kuitbeen gebroken. Niet geopereerd gelukkig maar het zal me nog lang heugen en het zal nog lang duren voor ik weer buitenshuis durf te lopen. Fietsen doe ik nooit meer (nu anderhalf uur per dag op de hometrainer in opdracht van de fysio, maar op straat fietsen, no way)

Bij de fysio (die in dezelfde praktijk zit als die huisarts) hoorde ik dat ik al de derde was die weggestuurd was omdat de huisarts dacht dat er niets aan de hand was en die achteraf toch iets gebroken bleek te hebben. Geeft me weinig vertrouwen, moet ik zeggen....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:54

lazy schreef:
moonsparkle schreef:

Maar dan moet de telefoniste bij 112 je wel geloven dat je bent waar je sta.
3 jaar geleden, ongeluk 100 meter van mijn huis op een kruising. Lijkt mij makkelijk. Maar de kruisende weg valt onder 2 plaatsen, ik heb uit eindelijk minder aardig gezegd dat ik toch verdorie zelf wel weet waar ik woon. Voortaan geef ik onze straat en het huisnummer van de buren die net iets dichter bij de kruising wonen ipv de kruising (want het gaat hier met enige regelmaat op de kruising fout).

Ambu was er wel nog redelijk snel, maar ik heb gezien dat de politie (in het donker, dus zwaailichten waren hiervandaan mooi te volgen) ruim 10(!!!) kilometer om gereden heeft! Als er echt nood aan de man is zijn dat 10 hele kostbare kilometers! In dit geval maakt het geen verschil omdat de gene opslag dood was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:19

Ik heb 1 keer de hap gebeld. Dat was in het weekend en toen had ik een galsteenaanval. Maar omdat ik dus ook een hyperactieve spastische darm heb wist ik niet dat het galstenen waren.
Advies was om bij een nieuwe aanval te bellen maar zo eigenwijs geweest om niet te bellen.

En jaren terug had mijn ex gebeld toen ik keelontsteking had.

Ik voel me altijd zo bezwaard om te bellen als de nood hoog is. Want dan denk ik tegen de tijd dat ik er heen kan is het vast wel over

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:11

Ik heb gisteren nog de ambulance gebeld.

Man hondsberoerd met overgeven en al maar ook wat uitvalsverschijnselen aan hand en been.

Dat exact zo verteld en ze waren er binnen 10 minuten.
Ambulancesiers mogen wel een ecg maken maar verder niet veel. Daarom kwam hier ook de mug.

Ik had nog even overwogen om hem zelf naar het ziekenhuis te brengen maar dat was geen goed idee.

Omdat er zo adequaat en snel is gehandeld houd hij waarschijnlijk niets over aan zijn beroerte. Zijn neuroloog is blij verrast over zijn toestand vandaag.
Als klassiek pianist had dat veel gevolgen gehad (voor iedereen natuurlijk).
Daarnaast is hij mijn mantelzorger en een paar dagen red ik mezelf wel maar ik kom nu al in de problemen met boodschappen doen.

Toen ik in april mijn been verbrijzeld had waren ze er ook snel. Moet er niet aan denken dat ik dan eerst een tussenstation zoals de huisartsenpost had moeten raadplegen. Was nu mijn been al bijna kwijt door afgesneden aderen. Ik was net op tijd.
Wel spannend wakker worden als je niet weet hoeveel benen je nog hebt :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:15

Maar dat zijn dus beide dingen waarvoor hier ook de huisarts niet voor gebeld hoeft te worden. Dus ook hier is die tussenstap er niet, sowieso bij die 1e niet. Heel veel sterkte trouwens voor man, maar ook voor jou! :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:16

Percy schreef:
Ik heb gisteren nog de ambulance gebeld.

Man hondsberoerd met overgeven en al maar ook wat uitvalsverschijnselen aan hand en been.

Dat exact zo verteld en ze waren er binnen 10 minuten.
Ambulancesiers mogen wel een ecg maken maar verder niet veel. Daarom kwam hier ook de mug.

Ik had nog even overwogen om hem zelf naar het ziekenhuis te brengen maar dat was geen goed idee.

Omdat er zo adequaat en snel is gehandeld houd hij waarschijnlijk niets over aan zijn beroerte. Zijn neuroloog is blij verrast over zijn toestand vandaag.
Als klassiek pianist had dat veel gevolgen gehad (voor iedereen natuurlijk).
Daarnaast is hij mijn mantelzorger en een paar dagen red ik mezelf wel maar ik kom nu al in de problemen met boodschappen doen.

Toen ik in april mijn been verbrijzeld had waren ze er ook snel. Moet er niet aan denken dat ik dan eerst een tussenstation zoals de huisartsenpost had moeten raadplegen. Was nu mijn been al bijna kwijt door afgesneden aderen. Ik was net op tijd.
Wel spannend wakker worden als je niet weet hoeveel benen je nog hebt :j

In die beide gevallen kan je in NL ook gelijk de ambu bellen hoor, daar bellen wij echt geen huisarts voor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:25

MyWishMax schreef:
Maar dat zijn dus beide dingen waarvoor hier ook de huisarts niet voor gebeld hoeft te worden. Dus ook hier is die tussenstap er niet, sowieso bij die 1e niet. Heel veel sterkte trouwens voor man, maar ook voor jou! :(:)

Dankjewel, ik ben voor het eerst alleen met oudjaar maar wil de dieren niet alleen laten ook al zijn mijn honden niet bang voor vuurwerk.

De symptomen van een beroerte waren wel een beetje atypisch. Zelf herkende ik het niet ondanks mijn ehbo opleiding door de extreme misselijkheid en zweten.

Bij mijn huisarts kan ik momenteel ook niet dezelfde dag terecht om het ontopic te houden. Kan soms pas dagen later een afspraak inplannen. Spoed kan wel altijd.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:41

Ik bel ook echt niet een ambulance als ik jeuk aan mn neus heb ofzo. (Bij wijze van ;) )
Maar met een astma aanval, als ik verder niemand in de buurt heb om mij naar het ziekenhuis te brengen, dan bel ik zeker wel.....

Maar een ambulance wordt ook echt niet standaard gestuurd als je 112 belt. Je wordt echt compleet uitgehoord.

En nog even terug komen op de reactie, je kunt niet aan mensen zien waar ze last van hebben in een wachtkamer. Dat klopt, maar een HAP is voor SPOED zorg buiten kantoor uren. Over het algemeen zie je groen en geel van ellende als je echt spoedzorg nodig hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:45

Mwah, dat wil ik wel ontkennen.
In het dossier van mijn man stond op de dag van overlijden "oogt niet ziek, oogt niet pijnlijk, komt lopend binnen", waardoor hij voor de 4e x in 5 dagen naar huis gestuurd werd met zware rugpijn. 12u later was hij dood met een gescheurde aorta.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:48

Percy, dat is ook wel een klote jaar voor jullie dan. Hoen dat hij snel herstelt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 02:32

secricible schreef:
Mwah, dat wil ik wel ontkennen.
In het dossier van mijn man stond op de dag van overlijden "oogt niet ziek, oogt niet pijnlijk, komt lopend binnen", waardoor hij voor de 4e x in 5 dagen naar huis gestuurd werd met zware rugpijn. 12u later was hij dood met een gescheurde aorta.

Jeetje wat heftig!!
Is zware rugpijn een standaard symptoom van een gescheurde aorta?