Wellicht niet de beste vergelijking nee om het punt te maken. Maar de eerste die me binnen schoot. Ook bij dengvaxia is bekend dat er problemen op langere termijn ontstonden. Dàt specifieke probleem is nu uitgesloten, maar je kan niet 100% uitsluiten dat er iets ingeslopen is, ook al is het onwaarschijnlijk.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat het gevolg van het vaccin wel binnen enkele dagen ontstaat maar pas later gediagnosticeerd worden. Denk aan narcolepsie.
prompter schreef:Ik woon tussen drie rijkswegen in. Als ik mijn badkamervloertje veeg, veeg ik duidelijk zwart stof op. Waarschijnlijk afslijtstof van autobanden. Dat lijkt me veel kwalijker voor mijn gezondheid dan een paar coronavaccins, en mede de reden dat ik over 2 jaar ga verhuizen naar een wat schonere plek in Nederland. Er zijn, zoals Cer terecht opmerkt, veel meer factoren die slecht voor de gezondheid zijn, maar waar men zich veel minder druk om lijkt te maken.
Maar dat zijn oorzaken van alle tijden en verklaart geen oversterfte die plots jn de tweede helft van 2021 is ontstaan.