Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:33

moonsparkle schreef:
Sigislief is er een naam voor die eerste schoenen? Ik heb skechers gepast en ze liepen heerlijk, maar ik vind de meeste modellen niet echt iets voor mij :o

Zal even voor je kijken, heb ze bij Zalando vandaan.

Skechers Sneakers Laag en ze zijn nu ook in de aanbieding zie ik.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:41

x_Jeanine_x schreef:
Coentjuh schreef:
Heb twee types van de Uno en de zolen kunnen er uit, zitten licht vast gelijmd. Ik vind ze ook kleiner uitvallen, ik heb maat 39 precies niet meer en ook niet minder. Maar de Uno Skechers zou ik een 39- geven ;)

Hier dus ook 2 types uno, met een lichte kleur zool en dezelfde kleur zool als de schoen, waar de eerste iets kleiner valt en de andere netjes op maat.

Buiten het feit dat ik mij normaal niet stoor aan spelfouten, wel aan de spelfout van de Skechers schoenen.

Ja hé, ik stoor mij ook wel een beetje aan de titel :D :o

Toevallig, ik heb ook twee types zoals jij omschrijft (offwhite schoen met camelkleur zool en een witte schoen met witte zool), maar vind ze beide gelijk uitvallen qua maat, dus tikkie te krap maar oké.

Het is wel dat ik nu verpest ben en er geen andere schoen is die lekkerder loopt... Heb pas haast alle merken die ze hadden gepast in de schoenenwinkel.
Laatst bijgewerkt door Polly op 31-07-24 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typo

grace1989

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 12:43

Iemand belangstelling voor zwarte Skechers met witte zool maat 45? 3 x op gelopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 12:49

Germie, weet niet of het antwoord al is gegeven maar de Arc Fit heeft geen memory voetbed, er zit een extra ondersteuningsboog in.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 13:12

mijn man heeft gisteren zijn eerste paar Skechers gekocht, überhaupt zijn eerste paar sneakers in zijn leven (hij is 82). Hij mag in huis niet meer op slippers lopen, want hij is valgevaarlijk en liep op een soort bergschoenen, maar de buren klaagden steen en been dat hij zo stampt, ook op de trap. Hier kan hij niets aan doen, hij is ziek en het is al mooi dat hij nog loopt. Hij is helemaal happy met zijn Sketchers (en de buurvrouw ook).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 14:58

BigOne schreef:
Germie, weet niet of het antwoord al is gegeven maar de Arc Fit heeft geen memory voetbed, er zit een extra ondersteuningsboog in.

Ja, daar ben ik ook achter, want ik heb de archfit en die zitten fijner dan memory foam. Bovendien kan hier evt. mijn eigen zool ook in.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:32

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:08

Nee sorry moonsparkle!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:22

Ik ook niet...

Heb sinds kort ook een paar slip ins van Sketchers. My god, zalig om op te lopen. Als ze niet zo veel zouden kosten, zou ik er zo enkele paren bijkopen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:28

Afbeelding

Ik heb mijn voeten laatst ook getracteerd op wat comfort. <3

Mijn vorige Skechers waren eigenlijk net te klein. Sinds ik tijdens de corona periode veel thuis op blote voeten liep en daarnaast nagenoeg alleen op stal op mijn brede stal schoenen zijn mijn voeten wat breder en langer geworden. Dus al mijn maat 37 zitten net te krap nu en alle smalle modellen die me vroeger juist zo goed pasten zitten nu ook niet lekker meer..

Maar nu zijn mijn voeten weer blij.

Dit merk valt trouwens bij mij gewoon goed op maat. 37 toen in 37 paste en nu 38 nu ik van alle schoenen 38 heb. Alleen jammer dat ik de instappers niet pas. Zonder veters zijn ze eigenlijk altijd te hoog van model.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:56

Ik vraag mij af hoe deze zitten, en of je deze opmaat moet kopen of gewoon je eigen maat kan nemen.

Afbeelding

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:25

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:54

Ze bevallen goed dus :P ? En hoe valt de maat?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:04

moonsparkle schreef:

Zeker! Ik vind ze op maat vallen.. draag zelf maat 42

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 13:24

Als ik nu kijk, dan is het net of iedereen op skechers loopt om mij heen. Best bijzonder. Het is dus in ieder geval een hele geliefde schoen. en ja, ik weet dat je overal Polo's ziet rijden als je naar een Polo aan het kijken bent, maar gisteren had ik zeker nog 3 andere collega's met skechers op de werkvloer (en ik had ze zelf niet aan, te warm met dit weer).

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:46

Ik zie er inderdaad ook heel veel mensen op lopen. Ik werk in de zorg, op kantoor dan wel, maar ik heb heel veel collega's in de wijk die op Skechers lopen.

Wij hebben sinds 3 maanden een hond en wilde een iets stevigere schoen voor het wandelen, heb deze sindsdien maar loopt ook weer zalig (heb normaal naar werk de Uno's aan);
https://www.plutosport.nl/skechers-max- ... 80201-ntor

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:37

Froukje_J schreef:
moonsparkle schreef:

Zeker! Ik vind ze op maat vallen.. draag zelf maat 42

Ik heb ze gekocht, zaten gelijk erg lekker maar ik ga ze eerst thuis nog even proberen. Het is maat 37 en ik zit altijd tussen 36 en 37 in, maar van deze is er geen 36.5 en 36 was niet in de winkel. Ze voelen net iets ruim en moeten niet van mn voet glijden gezien deze geen veters hebben :P

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:23

germie schreef:
Na lang wikken en wegen en zoeken heb ik een paar skechers gevonden. De arch fit go walk heren maat 43. Ze vallen dus niet echt groot uit, je moet wel echt 1 maat groter nemen (maar geen 2-3 maten zoals bij sportschoenen het geval is of bij wandelschoenen).
Ik heb enorm veel gepast overal en nergens (Scapino, van Haren, Ziengs), maar het was het steeds net niet. Nu had ik nog een Fashion cheque, en om die niet te laten verlopen maar naar de Ziengs gegaan en dus een paar Skechers gevonden.
Hopelijk bevallen ze goed.
Het mooie van deze schoenen is dat de zool er uit kan, dus als ik het toch niet lekker vind, dan kan ik mijn eigen zool er in leggen. Heb niet het idee dat het memory foam is in mijn skechers. Maar gewoon een fatsoenlijke inlegzool (de meeste merken, zelfs Lowa of Meindl verkopen dure schoenen met troep inlegzolen).
Ik lees wel in reviews dat ze snel slijten, terwijl de Go Walk een wandelschoen is. Dus ik ga er wel van uit dat ze dagelijks 6-10km aankunnen voor een periode van 2 jaar. In de wasmachine doe ik ze zeker niet, dat moet wel kunnen, maar dat kan nooit goed zijn. Maar er zit natuurlijk garantie op, dus als ze al heel snel te snel sluiten is dat teruggaan en nieuwe of geld terug. Voor 95 euro mag je natuurlijk ook wel goede kwaliteit verwachten.

Geen enkele schoen van minder dan 100 euro gaat 365 x 2 x 8 km = 5840 km mee. Als je dat verwacht van een goedkopere schoen, denk ik dat je de deksel op je neus krijgt.

En ik weet niet waar jij je sport- of wandelschoenen koopt, maar Lowa, Meindl, Salomon etc hoef je echt geen 2-3 maten groter te kopen...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:28

Nog nooit zulke slechte schoenen gehad als Sketchers. Flinke peesblessure aan overgehouden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 12:38

Tink89 schreef:
germie schreef:
Na lang wikken en wegen en zoeken heb ik een paar skechers gevonden. De arch fit go walk heren maat 43. Ze vallen dus niet echt groot uit, je moet wel echt 1 maat groter nemen (maar geen 2-3 maten zoals bij sportschoenen het geval is of bij wandelschoenen).
Ik heb enorm veel gepast overal en nergens (Scapino, van Haren, Ziengs), maar het was het steeds net niet. Nu had ik nog een Fashion cheque, en om die niet te laten verlopen maar naar de Ziengs gegaan en dus een paar Skechers gevonden.
Hopelijk bevallen ze goed.
Het mooie van deze schoenen is dat de zool er uit kan, dus als ik het toch niet lekker vind, dan kan ik mijn eigen zool er in leggen. Heb niet het idee dat het memory foam is in mijn skechers. Maar gewoon een fatsoenlijke inlegzool (de meeste merken, zelfs Lowa of Meindl verkopen dure schoenen met troep inlegzolen).
Ik lees wel in reviews dat ze snel slijten, terwijl de Go Walk een wandelschoen is. Dus ik ga er wel van uit dat ze dagelijks 6-10km aankunnen voor een periode van 2 jaar. In de wasmachine doe ik ze zeker niet, dat moet wel kunnen, maar dat kan nooit goed zijn. Maar er zit natuurlijk garantie op, dus als ze al heel snel te snel sluiten is dat teruggaan en nieuwe of geld terug. Voor 95 euro mag je natuurlijk ook wel goede kwaliteit verwachten.

Geen enkele schoen van minder dan 100 euro gaat 365 x 2 x 8 km = 5840 km mee. Als je dat verwacht van een goedkopere schoen, denk ik dat je de deksel op je neus krijgt.

En ik weet niet waar jij je sport- of wandelschoenen koopt, maar Lowa, Meindl, Salomon etc hoef je echt geen 2-3 maten groter te kopen...

Ik heb 2 paar Lowa wandelschoenen, en die heb ik toch echt in 44.5 terwijl ik 42 heb. En mijn Hoka hardloopschoenen zijn ook 44.5. Dus ja, die vallen klein uit.

Schoenen van rond de 100 euro die 2 jaar dagelijks gebruik aankunnen zijn bijvoorbeeld de rollingsoft van Gabor. Zitten normaal rond de 120, in de aanbieding soms voor 70. Dus het kan echt wel. Bij Wolky hangt het van het model af, sommigen gaan lang mee, anderen niet. Mijn lage wandelschoenen van Jack Wolfskin gingen 2 jaar mee bij intensief gebruik. De zool was toen nog goed, het binnenwerk niet. Nu nieuwe gekocht en de zool laat na 3 maanden al geheel los, dus dat wordt een gevalletje garantie. Zelfde model ook nog.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-08-24 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:38

Ik weet niet of goedkoop altijd duurkoop is. Al meer dan tien jaar heb ik mountain peaks van Scapino destijds 35 euro voor betaald. Het zijn echt wandelschoenen dus ik gebruik ze niet dagelijks maar elk jaar gaan ze wel twee keer per jaar mee naar het buitenland hiken op ruig terrein, ook in Nederland bij lange boswandelingen, dit jaar mogen ze weer mee want er is nog steeds niks mis mee :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:14

Siggislief schreef:
Ik vraag mij af hoe deze zitten, en of je deze opmaat moet kopen of gewoon je eigen maat kan nemen.

[ Afbeelding ]

Ik heb ze maar vind ze niet zo prettig als de andere schoenen van skechers.
Ze zitten erg warm, de inlegzool welke gelijmd zit gaat schuiven omdat je voeten er zo in zweten en dan krijg je hem niet meer op de originele plek terug. Ook heb je er dan rimpels in waardoor de inlegzool niet prettig meer aanvoelt. Ze zijn wel erg stevig.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:53

germie schreef:
Ik heb 2 paar Lowa wandelschoenen, en die heb ik toch echt in 44.5 terwijl ik 42 heb. En mijn Hoka hardloopschoenen zijn ook 44.5. Dus ja, die vallen klein uit.

Schoenen van rond de 100 euro die 2 jaar dagelijks gebruik aankunnen zijn bijvoorbeeld de rollingsoft van Gabor. Zitten normaal rond de 120, in de aanbieding soms voor 70. Dus het kan echt wel. Bij Wolky hangt het van het model af, sommigen gaan lang mee, anderen niet. Mijn lage wandelschoenen van Jack Wolfskin gingen 2 jaar mee bij intensief gebruik. De zool was toen nog goed, het binnenwerk niet. Nu nieuwe gekocht en de zool laat na 3 maanden al geheel los, dus dat wordt een gevalletje garantie. Zelfde model ook nog.

Dat is ook mijn ervaring met Lowa. Die vallen bij mij echt ruim een hele maat kleiner.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 09:55

Hier waar ik woon in Oostenrijk wordt veel gewandeld en hier zie je ook vrij veel skechers, maar nog meer zie je de schoenen van on. Die schijnen echt extreem comfortabel te zijn, maar ik heb ze nog niet uitgeprobeerd omdat ik ze echt veel te duur vind. 150 tot 200 euro voor sportschoenen weiger ik echt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:08

Siggislief schreef:

[ Afbeelding ]

Je eigen maat. Ik heb ze voor mijn moeder bij Zalando besteld. Ze draagt altijd maat 37, die past precies.
Ik heb skechers uno maat 38, pas wel in deze schoen maar ideaal zou voor mij dus ook 38 zijn van dit model.

Ik heb laatst een knalrood model kunnen bestellen via bol.com.
Het is wel een kinderschoen, dus valt 2cm smaller. Maar geen hinder van, ze waren nu flink afgeprijsd.

Ik krijg altijd veel leuke reacties op mijn schoenen :+ vooral de kleur.

Afbeelding