De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:39

chanicha schreef:
Nee, maar heb het als kind wel gevoeld dus ik vind zoiets heel hard naar je kinderen toe.

Edit, dit is off topic natuurlijk.

En mijn moeder zou zo weer kinderen willen..
Ik zou het eerlijker hebben gevonden als zij juist eerlijk zou zeggen ik zou het nooit meer over doen. Want een goede moeder zijn valt niet mee.
Maar dat zelf inzicht mist ze.

Dus zo ervaren we een zelfde bericht beide anders :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:40

Volgens mij heeft precies geen enkele moeder hier een gesuikerd bericht geschreven. Vind eigenlijk iedereen heel open en eerlijk reageren.

Snadrem

Re: De onvertelde waarheid over kinderen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:41

Nou ik vond jou wel erg zoetsappig hoor, met je niet-King Louie :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:43

DuoPenotti schreef:
chanicha schreef:
Nee, maar heb het als kind wel gevoeld dus ik vind zoiets heel hard naar je kinderen toe.

Edit, dit is off topic natuurlijk.

En mijn moeder zou zo weer kinderen willen..
Ik zou het eerlijker hebben gevonden als zij juist eerlijk zou zeggen ik zou het nooit meer over doen. Want een goede moeder zijn valt niet mee.
Maar dat zelf inzicht mist ze.

Dus zo ervaren we een zelfde bericht beide anders :)

Die twee kunnen geheel los staan van elkaar. :)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:44

Urbanus schreef:
Volgens mij heeft precies geen enkele moeder hier een gesuikerd bericht geschreven. Vind eigenlijk iedereen heel open en eerlijk reageren.

Vind het hier meevallen met dat gesuikerde, juist verfrissend om open en eerlijke moeders zo te lezen, maar in de "real world" lijkt het wel dat je constant positief moet zijn over moederschap. Want oh wee als je iets negatiefs zegt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:45

Snadrem schreef:
Nou ik vond jou wel erg zoetsappig hoor, met je niet-King Louie :)

Ga haten op me :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:45

ZwarteHeks schreef:
Urbanus schreef:

Vind het hier meevallen met dat gesuikerde, juist verfrissend om open en eerlijke moeders zo te lezen, maar in de "real world" lijkt het wel dat je constant positief moet zijn over moederschap. Want oh wee als je iets negatiefs zegt.

Echt? Dat herken ik niet zo. Ik zeur best veel over m’n chronisch slaapgebrek. En als ik er niet over zeur merken mensen het sowieso wel aan mij :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:48

Urbanus schreef:
Ga haten op me :(

:+
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:49

ZwarteHeks schreef:
Urbanus schreef:

Ja, verfrissend wel dat het in dit topic andersom is en je ineens niet feministisch genoeg bent als je het woord papadag noemt, ookal staat er een hele uitgebreide post omheen met hoe iemand het moederschap positief ervaart :') .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:51

verootjoo schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou ik zie genoeg kinderen om me heen waar ik waanzinnig spijt van zou hebben als die van mij waren geweest. Allemachies zeg, wat een draken lopen er rond. Maar dat ligt meestal aan de ouders en hun letterlijke gebrek aan opvoeding.

Mwah… bij de oudste was ik blij omdat ik dacht dat ik opvoedtalent had.
De tweede is een varken :') luistert letterlijk nergens naar, interesseert het geen biet of iets mag of wat ik ergens van vind en kan het echt niks schelen of er iemand boos op hem wordt :+
Ik ben nog zoekende hoe ik die kan begeleiden naar een fatsoenlijke sociale volwassene :=

Het zijn zo twee totaal verschillende kinderen in karakter, je zou niet begrijpen hoe dit in 1 gezin opgroeit.

[knip]

Met kinderen is mijn leven compleet, zonder kinderen was mijn leven minder complex.

Ja, hier ook zo. Nummer 1 is lief, zacht en gezeglijk, nummer 2 loopt dus wél in 7 sloten tegelijk, en niet per ongeluk maar omdat ze dat wel spannend vindt :') En dat laatste: juist.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:52

Eens ruitje

Dat over 1 woord of term vallen is wel erg bokt :j
Ipv het geheel te lezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:55

justdiesel schreef:
Hier een moeder van 3 pubers en als ik terug kon in de tijd dan liet ik me op mijn twintigste steriliseren.

_O- _O- _O-
Ik deel in je leed met een puber van bijna 16. _O-

Dit is inderdaad niet makkelijk nee. En ik heb er maar 1.
Maar ik heb er geen spijt van gehad. Nee, het is niet makkelijk. Zeker niet alleen. Want je bent altijd de boeman. Maar ik zou het niet willen terugdraaien.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-11-22 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:01

Als ik kijk naar hoe ik als puber was en hoe hard ik bezig was met uitzoeken met wat mijn plek in de wereld was... Dan vind ik het persoonlijk wel heftig hoor om te lezen dat je je pubers laat weten dat je bij een tweede kans jezelf zou laten steriliseren en dat de leuke dingen niet opwegen tegen het gezanik enzo.

Dat tegen je kinderen zeggen als ze volwassen zijn dat vind ik een ander verhaal, mits normaal gebracht. Als puber had het me mogelijk geruïneerd. Dat vond ik echt een hele pittige tijd.

Dus ik hoop maar dat de pubers in dit verhaal anders in elkaar steken. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:05

Het is voor kinderen heel belangrijk dat ze zich gewenst voelen, niet meer en niet minder.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:06

Moeder van 3 hier en ondanks dat ik altijd zielsveel van ze houd vind ik ze echt niet altijd leuk. Ze zijn nu 6, 5 en bijna 3 en hebben alledrie een nogal stevig karakter. Er zijn veel momenten dat ik enorm van ze geniet maar er zijn evengoed momenten waarop ik het liefst gewoon weg zou lopen voor een beetje rust aan mijn hoofd.
Het constante aan staan vind ik dood vermoeiend en ik geniet enorm van de 3 dagen in de week dat ze alledrie onder de pannen zijn.
Ik zou ze voor geen goud willen missen maar of ik het weer zo zou doen durf ik echt niet te zeggen. (Kan ik je over een jaar of 15 vast wel vertellen). Al met al vind ik het moederschap zwaar maar mooi.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:10

Urbanus schreef:

Ik kan het wel waarderen. Fijn dat mensen eerlijk zijn.

Dat geforceerde positieve maakt denk ik ook weleens dat mensen die het allemaal niet zo makkelijk en leuk vinden, zich soms heel alleen voelen en aan zichzelf gaan twijfelen.

En heel eerlijk: ik ben er niet aan begonnen omdat ik het veel te moeilijk vind. Dus ik snap dat helemaal.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:13

chanicha schreef:
Het is voor kinderen heel belangrijk dat ze zich gewenst voelen, niet meer en niet minder.

Dat kan je vinden, maar ik ben toch prima volwassen geworden ondanks dat ik vanaf jonge leeftijd al wist dat ik vanuit mijn vader niet gewenst was. Hard, slikken, k.ut voelen ja absoluut. Maar laten we nou ook niet gaan doen alsof elk kind op de rand van een dak gaat staan als 'ie ook maar ruikt dat z'n ouders niet 24/7 op de knieën God zitten te bedanken dat ie bestaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:15

Overdrijven is ook een vak he VuurVleugels!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:19

Lees je nog mee TS? :D

Een bijzondere kant van moeder worden vond ik toch wel dat er bij mij een soort oer-instinct wakker werd, een enorme behoefte om te beschermen of zo, de kip met het kuiken onder de vleugels.

Wat ik altijd heel naar heb gevonden is het klem zitten tussen werk en gezin.
Met een ziek kind in de spagaat om alles geregeld te krijgen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:19

Ja maar kom zeg. Het valt me echt op dat het, zodra het over moederschap en kinderen an sich gaat weer zo vreselijk polariserend wordt. Óf je bent een vreselijke loedermoeder of je hebt de wereld voor je kind over en niks is te gek. Vind het juist zo lekker verfrissend dat in dit topic beide kanten eens worden belicht, maar dan toch weer op de hallelujah tour gaan als mensen getriggerd worden....... Ik vraag me dan wel eens af, 'ben je echt zo overtuigd van hoe perfect kinderen zijn ondanks hun kleine nadeeltjes, of vertel je dat vooral jezelf als je voor de 80e keer op rij je bed uit komt voor een jengelende mini-you?'. Helemaal niet persoonlijk naar jou overigens hoor chanicha, vooral gedestilleerd uit schoolplein-observaties.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 13-11-22 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:20

Ach ik was zeker wel gewenst (vooral door mijn moeder), maar ik weet nog dat ik het als puber f*kking oneerlijk vond dat ik zomaar op deze wereld was gezet. Ik had er niet om gevraagd toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:22

Suzanne F. schreef:
Ach ik was zeker wel gewenst (vooral door mijn moeder), maar ik weet nog dat ik het als puber f*kking oneerlijk vond dat ik zomaar op deze wereld was gezet. Ik had er niet om gevraagd toch?

Terug duwen was geen optie meer? :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:27

VuurVleugels schreef:
Ja maar kom zeg. Het valt me echt op dat het, zodra het over moederschap en kinderen an sich gaat weer zo vreselijk polariserend wordt. Óf je bent een vreselijke loedermoeder of je hebt de wereld voor je kind over en niks is te gek. Vind het juist zo lekker verfrissend dat in dit topic beide kanten eens worden belicht, maar dan toch weer op de hallelujah tour gaan als mensen getriggerd worden....... Ik vraag me dan wel eens af, 'ben je echt zo overtuigd van hoe perfect kinderen zijn ondanks hun kleine nadeeltjes, of vertel je dat vooral jezelf als je voor de 80e keer op rij je bed uit komt voor een jengelende mini-you?'. Helemaal niet persoonlijk naar jou overigens hoor chanicha, vooral gedestilleerd uit schoolplein-observaties.

Ohh ik heb echt weleens gevloekt hoor, helemaal als mijn dochter ging huilen zodra ik het matras aanraakte als ik naar bed ging. Mijn man werkte in de horeca dus was vaak ‘s avonds weg en stond ik er alleen voor.
Het was echt niet allemaal rozengeur en maneschijn maar had het nooit willen missen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:30

VuurVleugels schreef:

Ik vind eigenlijk vooral deze post polariserend, maar dat kan ook liggen aan dat ik getriggerd word natuurlijk :')

Wat was eigenlijk precies je vraag?

Ohja, die had ik al eerder beantwoord, kinderen krijgen is geen perfectie, maar het gevoel wat je krijgt als je naar je kind kijkt als ze ligt te slapen in haar bedje...

Met geen 1000 woorden te beschrijven :o

En dat kan ik op dezelfde dag voelen als de dag waarop ik een uur eerder dacht: Goh, zonder haar naar mijn paard gaan had een stuk chiller geweest.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:32

Helemaal eens Ruitje!