x_spekkie_x schreef:Lizz schreef:Dat is inderdaad een risico als je geen restitutie neemt. Daarom kijk ik ook altijd wie er wel en geen contract hebben.
Maar ik wil me niet onnodig/dubbel verzekeren. Want dan zou ik alles moeten verzekeren en de top aanvullende verzekeringen moeten nemen.
Het gaat in de vrije zorgkeuze om de basisverzekering (en de daarop aansluitende vergoedingen in de aanvullende verzekeringen, zoals bijvoorbeeld een fysiotherapeut). Hoe je verder je verzekering aanvult met pakketten staat los van de natura of restitutie polis

Ik doelde ook op dit stukje:
x_spekkie_x schreef:Dat is het principe van verzekeren, je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren maar je koopt een risico af. Van zorg die je niet verwacht weet je dus niet waar je naar moet zoeken bij het afsluiten van een verzekering. Met een restitutiepolis hou je de vrije keuze.
Want nee ik weet niet wat er komt, misschien heb ik ineens heel veel fysio nodig, gehoorapparaten, bril of hoge ta kosten, noem maar op. Dan heb ik me met alleen basis restitutie ook niet ingedekt. Ja ik heb vrije keuze aan waar ik terecht kan, maar moet het dan toch echt zelf betalen. Dus leuk dat de verzekering een contract heeft met fysio x, maar als ik geen fysio verzekering heb, heb ik er niets aan.
Al vind ik de keuze nog steeds reuze bij natura (nouja vorig jaar iig, dit jaar nog niet gekeken).
Dus ik begrijp heel goed waarom men kiest voor natura en zo flink wat kosten besparen.