Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:04

@LMM: Hier ook even gemist waarom het zo slecht gaat? Ik ga mee met Renee. De lat niet zo hoog leggen werkt misschien?

@Marije: Slim om dan rustig weer op te bouwen!

@Renee: HIIT lijkt me echt heel pittig... 580 kcal is wel echt veel, jeetje!

Hier staan voor deze week nog 2x bodypump op het programma. En een spooktocht te paard :')
Ik ga volgende week een lesje XCore proberen. Als dat me bevalt, ziet mijn rooster er als volgt uit:

Ma: bodypump
Di: paardrijden
Wo: paardrijden & XCore
Do: bodypump & 30 minuten bodyattack
Vrij: x
Za: x
Zo: Bodypump

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:09

Xcore is toch met die buizen met grit er in? Vond ik destijds wel heel leuk :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:34

Renee1991 schreef:
Xcore is toch met die buizen met grit er in? Vond ik destijds wel heel leuk :j

Klopt! Ik heb dat in lock down thuis gedaan met een flesje water :')

Waarom doe je dat niet meer dan? :)

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:49

Omdat ik ben verhuisd en nu in een gym zit waar ze alleen maar krachttraining/crossfit en groepslessen daarin doen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:28

Ik wil graag pilates doen.. maar vind best prijzig en niet echt in de buurt.

Ga nu eerst via YouTube pilates proberen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:42

Ik heb net mijn eerste les Powerkick gehad.

Ik kan morgen niet meer lopen denk ik.. en ik moet 's avonds werken :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:57

Renee1991 schreef:
Omdat ik ben verhuisd en nu in een gym zit waar ze alleen maar krachttraining/crossfit en groepslessen daarin doen.

Oh dat is wel flink balen. -O-

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:13

pablo_bokt. Oeh succes met de spierpijn

Pff ik ben deze week flink aan het sporten (circuittraining) geweest, zondag, dinsdag, woensdag en vandaag. Nu twee dagen rust en dan zondag weer. Mijn man fitnesst op dezelfde sportschool maar gaat twee keer per week voor het werk. Gisteren is hij voor het eerst mee geweest naar circuit, en zondag gaat hij weer mee. Super leuk zo samen. Hij had vandaag echt mega spierpijn haha, gebruik je toch weer andere spiergroepen dan met apparaten, en we hadden gisteren echt stevig de benen aangepakt.

Deze maand ben ik tot nu toe 15x geweest, gaat goed!

Iemand vroeg wat circuit is.
We doen 45 min circuit, tussen door een squat tabeta, en sluiten af met buikspier kwartier na het circuit. Totaal een uur dus.
Er wordt een circuit uitgezet van 8-10 oefeningen zoals bijv squatten met een band om je benen, kettlebell swing, wall sit met gewicht, walking lunges, een matje met een bal waar je Russian twist doet, bokszak, airbike, echt vanaaaalles. Elke oefening duurt 1 minuut, dit doe je twee rondes, dan drinkpauze, squat tabeta, en weer 2/3 rondes waarbij een paar oefeningen veranderen. Daarna dus buikspier kwartier.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:51

Wat goed dat je dat rustig op gaat bouwen Marije_jiplover.
Hopelijk houd je niet al te veel over aan de besmetting. Wat vervelend voor jouw man dat hij nog last heeft van long covid. Lijkt mij niet fijn.

Succes met de spierpijn Renee, hihi.

Ik leer steeds meer nieuwe sporten door dit topic. Dat soort dingen, zoals xcore, hebben wij hier in de omgeving niet.

Plutolover: online pilates dan? Noey via YouTube, maar via een organisatie die online sportlessen geeft. Ik weet dan nog wel iets waar je dat kan doen.

Xpablobokt, ook succes met de spierpijn! Hopelijk kun je morgen gewoon normaal lopen tijdens jouw werk.

Dat klinkt wel tof KletsKoekje! Ook leuk dat je samen met jouw man sport. 15x! Dat is de helft van alle dagen deze maand. Lekker bezig hoor!

Ik heb vanavond weer een Zumba les mogen geven. Ik had een heerlijke volle groep. Wat een fijne energie krijg ik daar toch van. I love it <3

Gisterochtend een pilates les gedaan. Die was niet makkelijk dit keer. Doordat ik last heb van mij heup, lukte het mij niet goed om de balans te vinden.
Morgenochtend weer yoga en dan maar eens kijken hoe dat gaat :o

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 02:14

Ik ben ook niet een hele fanatieke sporter maar ben inmiddels 17 kg kwijt nog ongeveer 20 te gaan. Heb een hartafwijking waardoor het allemaal langzaam gaat omdat ik niet alles kan. Omdat ik een nieuw hart wil moest mijn bmi onder de 35 en dat is inmiddels gelukt maar zit nu wel in de flow dat ik er meer af wil .
Doe momenteel 2x per week poliklinische hartrevalidatie (zwemmen, fietsen, kracht), 2x per week sportschool, 1x per week yoga en daarnaast probeer ik mijn pony 2 a 3x te rijden.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 06:51

Zertab schreef:
Renee1991 schreef:

Oh dat is wel flink balen. -O-

Nee hoor, ben super blij met deze gym. Een gewone sportschool zou ik nu niet meer leuk vinden.

Wauw, wat een prestatie Kimberley!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:13

Herkenbaar hoor Renee! Hier had je dat ook niet zo, maar ik ben nu heel blij met de crossfit :D .

Zo'n volle les lijkt me ook prachtig Simone!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:53

@Kletskoekje: Ah dat hebben wij ook circuit, maar dat heet bij ons anders. En goed bezig!

@Kimberley: Wauw knap hoor!

@Renee: wat is het verschil met de sportschool van nu en toen dan? Gewoon nieuwsgierigheid :)

Hier vanochtend bodypump gedaan, 530 kcal verbrand volgens mijn horloge :o

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:06

Toen was het meer je eigen rondje doen, wat meer anoniem.
Grote verschil voor mij is dat er meer persoonlijke aandacht is, wat is mijn doel, hoe ziet mijn vet-, spier- massa etc er nu uit en waar wil ik naar toe, stuk voeding wordt meegenomen. Ik weet nu veel meer dan toen en sport veel gerichter. Grootste voordeel vind ik wel dat deze manier van trainen veel meer uitnodigt om steeds een stukje zwaarder in gewichten te gebruiken. In de sportschool deed ik gewoon mijn rondje en klaar, weinig motiverend.
Plus dat de gym waar ik nu zit een kleinere gym is, inmiddels ken ik iedereen ook wel en voelt dat heel familiair en gezellig. De gewone trainingsgroepen moet je je dus voor aanmelden, waardoor er maximaal zes personen bezig zijn in de hal. Dat vind ik ook heel relaxed, in tegenstelling tot de sportschool waar ik nooit iets met losse gewichten deed omdat daar alleen maar van die opgepompte kerels bij de spiegels stonden te trainen. Vreselijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:46

Oh ja dat klinkt een stuk fijner! Ik heb dat ook gratis in mijn abbo zitten, om regelmatig je vet/spier massa te checken en voedingsadvies. Ik moet dat alleen nog steeds een keertje plannen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 20:22

Ik heb geen duidelijke aanleiding waarom ik mij mentaal slecht voelde deze week.
Wel ben ik vandaag naar de huisarts geweest en heb antibiotica meegekregen ivm een urineweg infectie. Zal vast al wat helpen als dat weg is.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 21:02

Hebben jullie een fijn weekend ?

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:27

Kun je je ook wat somber van gaan voelen hè, een uwi.
Hier een prima weekend, even geen sport, alleen twee uur in het bos gelopen met de hond vanmorgen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:36

Ik heb vanmiddag met een vriendin samen gereden, dat was wel gezellig.

Gisteren de pony geschoren, hij had echt al heel veel haar en kon zijn warmte niet meer kwijt, helemaal niet met deze temperaturen.

Hij was vandaag lekker blij, lekker uitsloven en met 5 minuten stappen weer droog, ideaal.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:41

Hier een sportvrij weekend. Merk dat ik doodmoe ben dus maar even niets.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:42

Uwi is vervelend. Goed drinken!

Marije jiplover het is ook zulk raar weer. Wij moesten even snel iets halen bij de Intratuin, kom je binnen in de kersthow met kerstmuziek, loop je daar in een tshirtje, hartstikke wat buiten hahah. Heel gek.

Ik heb vandaag een heerlijk chilldagje gehad. In de tuin gerommeld, gewandeld, vanavond lekker film gekeken met wijn en maltesers haha. Morgenochtend weer sporten. Mijn man gaat weer mee naar circuit, leuk!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:05

Ja, hier fijn weekend. Hele dag lekker buiten geweest met de verjaardags ‘triathlon’, wat een heerlijk weer. Nu moe en voldaan richting bed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 23:57

Klinkt goed allemaal! :)

Ik probeer morgenvroeg te gaan sporten. Ga er geen wekker voor zetten want ook hier doodmoe en mentaal een zware dag gehad.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:44

Sportief allemaal zeg!

Het moet bij mij uit de tenen komen deze week. Wel gelukt.

Gisteren mocht ik even wat lekkers maar ik kan gewoon zo weinig hebben qua kcal. Als ik een keer teveel eet zit ik een week op de blaren.

Dus nu maar strafkamp op de crosstrainer thuis, genaamd Foxy. :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:30

Wat vervelend dat je een urineweg infectie hebt. Hopelijk slaat de antibiotica aan en voel je je snel weer beter XxLMMxX.
Mijn weekend is heerlijk. Ik heb niet gesport. Wel met de bosmaaier in de weer geweest in het land. Dat is ook al een workout op zich.

Renee1991 Lekker in het bos gelopen. Het is ook heerlijk weer om te wandelen.

Marije lekker weekend met paard.

Kimberley lekker niks aan het doen. Ook heel belangrijk.

Dat is dan even raar binnenkomen, Kletskoekje. Dat begint nu ook allemaal weer. Ik heb nog helemaal niet het gevoel dat de donkere dagen er al weer aan komen. Helemaal niet als het overdag zulk heerlijk weer is en 20 graden :+

Lekker uitgeslapen Zertab?

Wat goed dat het gelukt is Roosch. Haha, wat een grappige naam voor de crosstrainer. Geeft vast ook wel een stukje motivatie om erop te gaan.

Ik ga straks nog even wandelen en de rest van de dag lekker niks.
Ik heb nog steeds wat last van mijn rug en heupen. Ik begin een beetje te twijfelen of ik yoga en pilates moet blijven doen of dat ik het toch bij 1 van de 2 moet houden.
Ik merk dat ik wat begin af te vallen, terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Ik weet niet zo goed wat ik kan doen om wel lekker te blijven sporten, maar niet nog meer af te vallen.