Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:22

Lau schreef:
Wat naar dat jullie allemaal kwaaltjes hebben -O- :knuffel:

Ik ben ondertussen 12 dagen dpo en nog geen tekenen van ongesteldheid ik begin voorzichtig positief te zijn.

Ik testte volgens mij 2dpo voor het eerst, geduld is niet aan mij besteed en de testen waren toch goedkoop :')

Hoop voor je mee *\o/*

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:36

Mag ik mij hier voorzichtig melden? Maandag erachter gekomen dat ik zwanger ben. Niet echt gepland.. maar meer dan welkom.
Was wel echt even een shock en moet ook nog echt even beseffen dat het echt is.

Ben nu zo’n 5 weken. 27 okt eerste echo.
Wel iets misselijk maar niet gigantisch. Alleen als ik iets zoetigs eet wordt ik echt misselijk.
Totaal geen honger maar probeer toch wel echt te eten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:37

mriek1990 schreef:
Lau schreef:

Ik ben ondertussen 12 dagen dpo en nog geen tekenen van ongesteldheid ik begin voorzichtig positief te zijn.

Zo spannend!
Wanneer ga je testen?

Vrijdag dan is het exact 14 dagen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:38

Azmay schreef:
Lau schreef:

Ik testte volgens mij 2dpo voor het eerst, geduld is niet aan mij besteed en de testen waren toch goedkoop :')

Hoop voor je mee *\o/*

Ik heb 7 dagen Dpo een goedkope van de action gedaan. Maar die was negatief dus hoop dat dat gewoon te vroeg was :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:45

Lau schreef:
Ik heb 7 dagen Dpo een goedkope van de action gedaan. Maar die was negatief dus hoop dat dat gewoon te vroeg was :')

Tip voor iedereen die nog bezig is overigens:
https://www.amazon.nl/Easy-Home-Zwanger ... X1TO&psc=1

Testen zijn 14,55 voor 25 stuks en gevoelig op 10 MIU/ml dus ook voor vroege testen geschikt.
Nog geen 60 eurocent per test :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 16:48

Freekieee schreef:
Mag ik mij hier voorzichtig melden? Maandag erachter gekomen dat ik zwanger ben. Niet echt gepland.. maar meer dan welkom.

Wel iets misselijk maar niet gigantisch. Alleen als ik iets zoetigs eet wordt ik echt misselijk.

Uiteraard ben je welkom. Gefeliciteerd met de zwangerschap. Hopelijk blijft het daarbij qua kwaaltjes.

Ik heb net ook de kraamzorg aangevraagd. Blijft toch gek dat je dat tegenwoordig al zo vroeg in gang moet zetten.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:20

Spannend Lau!! En Freekieee gefeliciteerd!

Hier helaas sinds vandaag plat in bed met Corona |( voel me echt vreselijk ziek, eerste keer dat ik het heb. Vooral de hoofdpijn, pfff. Hopen dat de klachten snel afzakken. Ik heb gewoon koorts… dat heb ik echt al in geen jaaaaren meer gehad. :r

Gnome rustig aan doen hè!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 17:24

PeeltjE schreef:

Hier helaas sinds vandaag plat in bed met Corona |( voel me echt vreselijk ziek, eerste keer dat ik het heb. Vooral de hoofdpijn, pfff. Hopen dat de klachten snel afzakken. Ik heb gewoon koorts… dat heb ik echt al in geen jaaaaren meer gehad. :r

Beterschap! Kan er ook nog wel bij.

Hier knap ik nu heel voorzichtig iets op, net als iedere avond gelukkig. Hopelijk straks nog iets kleins eten.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:30

PeeltjE schreef:

Hé getsiederrie. Wat vervelend.
Veel beterschap!

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:42

Dankjewel <3

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:12

Zou ik ook mee mogen kletsen? Ook nog heel pril, 5 weken. We hebben geduld moeten hebben, ruim 1,5 jaar waarbij we afgelopen maanden via ziekenhuis vruchtbaarheidsbehandeling hebben gehad. Wel heel blij dat het dus toch gelukt is, maar merk nu toch ook wel onzekerheid of het dan allemaal goed blijft gaan. Heb weinig klachten tot dusver, alleen moe en soms pijnlijke borsten (maar dat wisselt wel beetje). Ik heb ook eind okt de echo met ongeveer 9 weken.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:54

Floortje88 schreef:
Zou ik ook mee mogen kletsen? Ook nog heel pril, 5 weken. We hebben geduld moeten hebben, ruim 1,5 jaar waarbij we afgelopen maanden via ziekenhuis vruchtbaarheidsbehandeling hebben gehad. Wel heel blij dat het dus toch gelukt is, maar merk nu toch ook wel onzekerheid of het dan allemaal goed blijft gaan. Heb weinig klachten tot dusver, alleen moe en soms pijnlijke borsten (maar dat wisselt wel beetje). Ik heb ook eind okt de echo met ongeveer 9 weken.

Gefeliciteerd. Wat fijn dat het gelukt is. <3
Snap je onzekerheid helemaal, maar komt vast goed.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 19:06

Van harte floortje en wat fijn dat het gelukt is. Een hele fijne zwangerschap gewenst!!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:21

Dank jullie wel! :) En jullie natuurlijk ook gefeliciteerd!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:29

Gefeliciteerd Floortje!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:26

Floortje88 schreef:

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 21:27

Freekieee schreef:

Gefeliciteerd

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 06:27

Fijne dag allemaal.
Hopelijk één met zo min mogelijk kwalen :):)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 06:57

mriek1990 schreef:
Fijne dag allemaal.
Hopelijk één met zo min mogelijk kwalen :):)

Ik hoop het ook. Zojuist gelijk ziekgemeld en medicatie verhoogd om hopelijk deze cirkel te doorbreken. Fijne dag allemaal!!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 06:59

Dat middelijke gevoel de hele dag is vreselijk.

Hier heb ik alles geprobeerd en niets helpt helaas.

Deze week gestart met acupunctuur, 2x per week.
En na de eerste keer al niet meer hoeven overgeven en kan ik weer redelijk functioneren.
We blijven de komende weken 2x in de week volhouden om te kijken of ook hrt misselijke gevoel weg wil gaan! :j

Ik raad het nu in ieder geval al aan! :o

Volgende week hebben we de geslachtsecho, dan zitten we op 15 weken.
En 5 weekjes later de 20-weken echo, verdere onderzoeken hebben wij besloten niet te doen.

Iedereen weer succes en sterkte met alle kwaaltjes vandaag. :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:44

_Charlot schreef:
Dat middelijke gevoel de hele dag is vreselijk.

Hier heb ik alles geprobeerd en niets helpt helaas.

Deze week gestart met acupunctuur, 2x per week.
En na de eerste keer al niet meer hoeven overgeven en kan ik weer redelijk functioneren.
We blijven de komende weken 2x in de week volhouden om te kijken of ook hrt misselijke gevoel weg wil gaan! :j

Ik raad het nu in ieder geval al aan! :o

Volgende week hebben we de geslachtsecho, dan zitten we op 15 weken.
En 5 weekjes later de 20-weken echo, verdere onderzoeken hebben wij besloten niet te doen.

Iedereen weer succes en sterkte met alle kwaaltjes vandaag. :(:)

Gaat al opschieten voor jullie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:27

Vriendin van ons is 28 weken zwanger, erg ziek, vliezen gebroken en al weeën. Overgeplaatst naar het Erasmus mc en de kleine komt waarschijnlijk heel snel d.m.v een keizersnede.

Nu wil ik een pakket maken voor haar, pas geven als de kleine er is en hopelijk met goede overlevingskans geboren wordt. Kleine moet dan zoiezo tot het nieuwe jaar in het zh blijven. Ze is alleen staande moeder, gelukkig wel lieve ouders die voor der zorgen en der bijstaan. Maar ik heb totaal geen inspiratie wat in een pakket te doen. Jullie suggesties?

Hier toch weer getest, eigenwijs. Lekker dure testen blijven kopen haha.
Hoger dan dit oplopen kan die niet, ben benieuwd hoe ver ik ben.Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 10:34

Marlis schreef:
Vriendin van ons is 28 weken zwanger, erg ziek, vliezen gebroken en al weeën. Overgeplaatst naar het Erasmus mc en de kleine komt waarschijnlijk heel snel d.m.v een keizersnede.

Nu wil ik een pakket maken voor haar, pas geven als de kleine er is en hopelijk met goede overlevingskans geboren wordt. Kleine moet dan zoiezo tot het nieuwe jaar in het zh blijven. Ze is alleen staande moeder, gelukkig wel lieve ouders die voor der zorgen en der bijstaan. Maar ik heb totaal geen inspiratie wat in een pakket te doen. Jullie suggesties?

Hoger dan dit oplopen kan die niet, ben benieuwd hoe ver ik ben.[ [url=m/KYGZt0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat heftig zeg. Komt het ook eerder omdat ze dus zo ziek is geweest tijdens de zwangerschap?

Ik vind het pakket ook wel lastig. Vermoed dat ze zelf ook al die tijd in het ziekenhuis verblijft dus misschien iets om het haar comfortabeler te maken? Een boek of tijdschrift, warme sloffen of een dekentje.. Iets ontspannend ofzo? Voor de kleine zou ik het niet weten. Die zijn dan zo vreselijk klein dat ze volgens mij volledig onder de plakkers etc zitten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:09

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Hoger dan dit oplopen kan die niet, ben benieuwd hoe ver ik ben.[ [url=m/KYGZt0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat heftig zeg. Komt het ook eerder omdat ze dus zo ziek is geweest tijdens de zwangerschap?

Ik vind het pakket ook wel lastig. Vermoed dat ze zelf ook al die tijd in het ziekenhuis verblijft dus misschien iets om het haar comfortabeler te maken? Een boek of tijdschrift, warme sloffen of een dekentje.. Iets ontspannend ofzo? Voor de kleine zou ik het niet weten. Die zijn dan zo vreselijk klein dat ze volgens mij volledig onder de plakkers etc zitten.

Het is nog een beetje een raadsel maar al paar dagen in streek zh opgenomen geweest en nu met spoed emc dan.

Zoiezo fikse blaasontsteking zijn ze nu achter, uitgedroogd, overgeven en koorts al even.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:26

Bah wat heftig, moet er niet aan denken. Hoop dat het allemaal goed komt :knuffel: