Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:
Charaz schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat je voor een kind kiest, of zou moeten kiezen, omdat je met heel je wezen voelt dat je het kind wil. En dan boeien al die dingen die jij op noemt niet.
Hier ben ik het mee eens.
Eleeke schreef:DuoPenotti schreef:
en dan heb je een kind, je man ervaart het als een last en gaat weg....
zit je daar met een kind. Je leven ook voorbij om in je eigen woorden te spreken.
Wat ga je dan doen, met kind naar je ouders?
Om de reden om je vriend te plezieren een kind willen lijkt me nooit de juiste.
En dat kan net zo goed andersom.
Als je vriend degene is met de grootste wens, kun je natuurlijk ook heel strak afspraken maken. Dat jij na het verlof weer fulltime aan de slag gaat.
Vaste avond in de week voor jullie samen ( oppas dus )
Hele strakke verdeling van huishouden en zorg.
Als hij heel graag wil en jij het best leuk vind, is het niet meer dan logisch dat hij dus ook minimaal de helft van de zorg op zich neemt.
En dan kan het prima werken.
Eleeke schreef:Maar dat diepe : ik wil kinderen gevoel, dat hoeft ook niet perse.
Urbanus schreef:Fokken is gokken. Mijn kinderen zijn 3 en 4 nu maar ik herken de tropenjaren echt niet. Het kwartje kan op zoveel manieren vallen.
Maar zoals Duopenotti al zegt, ts heeft geen kinderwens. Dan is het gewoon klaar, dan hoeft ze niks te overwegen of te overdenken.
secricible schreef:Dat dat bij jou prima ging is geen uitgangspunt voor alle kinderen van Nederland natuurlijkieder kind is anders en er bestaat ook een kans dat je er een treft die die behoefte wel heeft.