Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:12

Winged, dat zou vervelend zijn. Hopelijk blijft het onder controle want je ziekig voelen met deze hitte is echt heel vervelend.

Hier buiten is het nu bijna 28 graden, ik heb alle deuren en ramen dicht, gordijnen dicht daar waar de zon staat. De woonkamer is nu 24 graden en mijn studeerkamer is 23 graden dus dat is alleszins goed uit te houden, hoewel dat in de loop van de dag wel gaat veranderen. Ik zet de airco's pas aan als of mijn huisdieren of ik echt last ga krijgen van de warmte. De beestjes hebben nu een lekkere bevroren fles water in hun hok, dus ze kunnen zelf de verkoeling opzoeken als het nodig is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:26

Mijn zoontje zou morgen schoolreisje hebben. Eindelijk weer na 2 jaar.

Helaas vanochtend een mail dat ze gaan cancellen. Ik snap het wel hoor, maar wel sneu voor de kinderen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:26

De pony's staan in het land. Die staan onder de bomen

De merries met veulens staan in de inloopstal. Onze stal is geïsoleerd en we hebben een open nok zodat de warmte eruit kan. Het is dus heerlijk koel binnen. Aan deze inloopstal zit een paddock onder de bomen. Zo komen we de warmte wel door
Afbeelding
Hun weide is pal in de zon. Er staan wel bomen maar die zijn nog te jong en klein om voldoende schaduw te geven

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:31

Niet vergeten na zonsondergang die boompjes elk een emmer water te geven, jonge boompjes zijn kwetsbaar zeker als ze een beetje ruim staan gepland :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:39

Sintara schreef:
Niet vergeten na zonsondergang die boompjes elk een emmer water te geven, jonge boompjes zijn kwetsbaar zeker als ze een beetje ruim staan gepland :j

Ze staan naast de sloot, bijna in de sloot. En staan er al zo'n 2 jaar. Maar voor deze temperaturen te klein om 4 paarden schaduw te geven

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:50

Ahhh ok dat scheelt heel veel :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:12

Vergeet ook niet om je katten wat extra water te geven! Bijvoorbeeld wat water bij het natvoer doen.

De hond wilt graag buiten spelen in plaats van in een koel huis op de tegels liggen. Even een beetje zelfbescherming voor de grote jongen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:16

Nyaleti schreef:
Vergeet ook niet om je katten wat extra water te geven! Bijvoorbeeld wat water bij het natvoer doen.

De hond wilt graag buiten spelen in plaats van in een koel huis op de tegels liggen. Even een beetje zelfbescherming voor de grote jongen :')

Hier is de kat ook boos. Maar ze is 17 en kwetsbaar dus ze mocht vanochtend buiten spelen maar dat vindt ze niet genoeg :+

Doe eens open, vrouwtje ~~}>

Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:20

Mijn verlof is gelukkig ingegaan donderdag. Zwembad staat op en is nu al 25 graden! Morgen dus waarschijnlijk een heerlijk afkoel temperatuur. Dus ik denk zoiets :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:23

Hier is het in huis prima, 24,5 graden op het moment.
Hier ook een boze poes, die naar buiten wil maar zeker niet mag met zijn gezondheid.

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:25

Sneu voor die poezen, leg dat maar eens uit!
Ik zit ‘gezellig’ binnen met de hond strak tegen me aan. 22,5 graden, dan kan het nog

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:27

Hier willen de poezen ook absoluut buiten :')
Maar die zijn 11 en in goede gezondheid, dus ze doen maar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:31

Zelf net zo'n anderhalf uur heerlijk liggen lezen in de zon. Alle drie onze katten willen niet eens binnen zijn, maar zijn zoals elke dag buiten. Ze komen alleen om wat te eten en gaan dan weer snel naar buiten. Die hebben er dus geen last van. De pony's gedragen zich ook niet anders dan anders. Ze zoeken af en toe de schaduw op en gaan daarna weer verder met waar ze mee bezig waren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:34

Mijn oude dametje is slim en ligt op bed bij de ventilator. Zij is vanmorgen om half 7 voor een lang rondje bos geweest al. Af en toe gaat ze even naar buiten voor een plas. Het is in de tuin in de schaduw inmiddels al 35 graden. Tuin op het zuiden. En de tegels voelen echt heel heet aan -O- Mijn slaapkamer achter beneden is goddank maar 24 graden dankzij de ventilator voelt het koeler. De woonkamer is nog 21,5 graad. Mocht het nodig zijn dan staat er een mobiele airco klaar voor gebruik, :j

Vannacht alles open gehad tegen elkaar en toen het buiten 18 graden was alles potdicht, gordijnen, deuren ramen, en ik ben blij met mijn keuze destijds om spuuglelijke maar zondichte gordijnen te kopen. Waren spotgoedkoop bij ikea maar nu ben ik er blij mee in de keuken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:49

Hij snapt idd niet waarom hij binnen moet blijven. Voor de ventilator is hij bang, dus dat schiet niet op.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:51

Volgens mij valt het allemaal erg mee buiten want de kipjes scharrelen nog gewoon rond :D
Als het te warm is, liggen ze lekker in de schaduw een stofbad te nemen maar nu dus niet.
Thermometer geeft 37 in de schaduw.
Denk dat thermometer kapot is :')

madoliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:55

pfoe morgen wordt voor mij wel een heftige dag met die warmte !
mijn dag begint morgen ochtend met werken in de ouderenzorg, gelukkig een ochtenddienst van 7 tot 11 !! hierna ga ik gelijk naar mijn paard toe, die staat op de wei in eigen beheer, hier ga ik dus de waterbak vullen en onder de wilgenbomen takken neerleggen zodat de paardjes hier zo lang mogelijk blijven staan. ook pak ik ze dan allemaal nog even flink aan met de vliegenspray ! hierna ga ik snel naar huis om om te kleden en even wat koels te drinken. om half 2 met mijn vriend mee om iets voor zijn werk te regelen en dan savonds na 8 uur ga ik naar de wei om te rijden.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:57

Mijn konijn at niks vandaag dus ben naar de dierenarts gegaan. Zou goed door de warmte kunnen komen. Morgen 40 graden.... gelukkig valt het in huis met 24,5 graden wel mee, maar Millie heeft er dan toch last van blijkbaar.

Vandaag vooral netflix/videoland en morgen maar eens in het zwembad liggen. Verder lekker niks doen en niet koken.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:01

Ik ben net lekker naar het tuincentrum geweest. Heerlijk rustig daar.
Nu even zitten in de schaduw met een drankje en straks de plantjes even poten.
De hond ligt ook lekker in de tuin.

In huis is het nu 20 graden, dus bijna koud :brr:
En er zijn geen gordijnen om dicht te doen en boven staan de ramen open…
Denk dat ik morgen de ramen wel dicht houd

madoliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:02

dalena schreef:
Mijn konijn at niks vandaag dus ben naar de dierenarts gegaan. Zou goed door de warmte kunnen komen. Morgen 40 graden.... gelukkig valt het in huis met 24,5 graden wel mee, maar Millie heeft er dan toch last van blijkbaar.

Vandaag vooral netflix/videoland en morgen maar eens in het zwembad liggen. Verder lekker niks doen en niet koken.

een trucje hiervoor is het leggen van flessen met water en ijsblokjes in het hok met een handdoekje erover dan kunnen ze zelf kiezen of ze de verkoeling opzoeken ! veel knagers kunnen niet zo goed met die warmte!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:08

Onze hond vindt het prima
Afbeelding

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:13

madoliefje schreef:
dalena schreef:

een trucje hiervoor is het leggen van flessen met water en ijsblokjes in het hok met een handdoekje erover dan kunnen ze zelf kiezen of ze de verkoeling opzoeken ! veel knagers kunnen niet zo goed met die warmte!

Klopt! Millie doet tot nu toe niks met de fles maar ik laat het nog wel liggen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:22

Net even de paddock uitgemest en de pony's stonden te doezelen in de schuilstal. Even een witlofstronk uit de koelkast gegeven, wat erg gewaardeerd werd, maar uiteindelijk staan ze weer verder te suffen. Het broeimoment van de dag beginnen ze dus nu echt te merken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:38

Onze katten liggen de hele winter vlak voor de houtkachel :+ die vinden dit perfect

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:56

Konijn zit binnen, die vind het wel prima. Kittens zitten op deel, die mogen sws nog niet naar buiten want nog niet gecastreerd. En op deel is het koeler dan in huis. Ik lig in het zwembad en de hond ligt in de schaduw naast mij. Die kan in zijn eigen badje. De paarden staan op stal, die ga ik vanavond weer buiten zetten.

Over konijnen die het te warm hebben. Ik leg altijd een fles met water overnacht in de vriezer en dan de volgende dag met een handdoek in de kooi leggen.