Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jojoju schreef:De studiebelasting is ongeveer 8 uur per week, leek me wel te overzien. Als ik klaar ben kan ik in de avonden cursussen aanbieden en overdag nog gaan werken in de kinderopvang of zoiets
Hulp in huis lijkt me een soort van niet nodig, ik heb immers 2,5 dag 'geen' kinderen, die zitten dan op school. Qua huishouden redt ik het allemaal wel eigenlijk, tuurlijk is het soms een rommeltje als de kinderen aan het spelen zijn maar over het algemeen gaat dat wel goed
Jojoju schreef:Hier zijn de pictogrammen die ik heb hangen, ook gewoon zelf getekende plaatjes![]()
[ [url=m/2spHDd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zien dus wanneer ze naar school gaan, wanneer ze thuis zijn en of het een korte of lange dag is op school. En wie ze naar bed brengt, want dat vroeg mijn oudste wel 10 keer op een dag
Snadrem schreef:Jeetje, ik heb als kind heel wat gemist denk ik. Nooit met pictogrammen gewerkt en als we naar bed gingen kwamen papa en mama allebei nog even langs om welterusten te zeggen. En op "wat eten we" was meestal "str#nt met steentjes" of "hussen met je neus ertussen" het onzin antwoord, waardoor die vraag ook niet meer steeds gesteld werd![]()
.
Rocamor schreef:Knuppel in het hoenderhok: is de partner laks van zichzelf of laks gemaakt?
Er zijn zat vrouwen die mopperend de kamer nog een keer stofzuigen, omdat nadat de man stofgezogen had de randjes niet helemaal schoon waren. Of richting papa piepen waarom die de zoon een roze shirtje heeft aangedaan. Of 2 verschillende sokken. Of of of.
Dan snap ik wel dat de vent op een gegeven moment denkt: als je het beter denkt te kunnen, doe je het zelf maar en ik hoor het wel als je hulp nodig hebt.
uiteraard geen flauw benul of dit van toepassing is op de situatie van TS en haar gezin
Jojoju schreef:Nogmaals, ik zeg nergens dat ik mijn man niet met taken vertrouw en ze daarna nogmaals doe. Een hij maakt ook geen rommel, als er iemand netjes is dan is hij het.
Ik vind het ook niet erg om mijn kind houvast te geven als ze daar behoefte aan heeft. Wij brengen de kinderen om en om naar bed, dus de ene dag heb ik de jongste en de andere dag de oudste. Wel worden er natuurlijk kusjes en knuffels aan beide gegeven. En ja, mama heeft de voorkeur bij de kinderen, daarom vraagt ze ernaar
Petpa schreef:Jojoju schreef:Nogmaals, ik zeg nergens dat ik mijn man niet met taken vertrouw en ze daarna nogmaals doe. Een hij maakt ook geen rommel, als er iemand netjes is dan is hij het.
Ik vind het ook niet erg om mijn kind houvast te geven als ze daar behoefte aan heeft. Wij brengen de kinderen om en om naar bed, dus de ene dag heb ik de jongste en de andere dag de oudste. Wel worden er natuurlijk kusjes en knuffels aan beide gegeven. En ja, mama heeft de voorkeur bij de kinderen, daarom vraagt ze ernaar
Hoe kan het zo zijn dat pappa en mamma voor jullie kinderen niet gelijkwaardig zijn en de voorkeur uitgaat naar mamma?
iirrssjjee schreef:Petpa schreef:Heeft niets met een slak te maken!
Azijnzeiken dan. Komt op hetzelfde neer.
manubres schreef:Zelf had ik daar niet eerder bij stil gestaan totdat een secretaresse bij mij op het werk haar zorgen uitte toen ze voor het eerst na de geboorte van haar kind met vriendinnen een weekend wegging. Ik zei: waarom maak jij je zorgen je zoon is al 2,5 jaar! Bleek dat haar man nooit eerder alleen de zorg voor het kind had gehad....
Ik kan me voorstellen dat er een patroon insluipt als de ene partner vooral het ouderschap op zich neemt en de ander full-time werkt.