Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 19:26

Zo de eerste behandelingsdag is achter de rug *\%/*

Het is 200% meegevallen! Alles verliep vlot, heb van 8u-15u ongeveer op de chemo afdeling gezeten, daarna ben ik bestraald en dan even terug naar de onco-coach moeten gaan. Ook de voorbereidingen voor de bestralingen zijn goed gelukt (daar had ik wat stress voor)

Piccie is nu voor de eerste keer echt goed verzorgd met nieuw plakkers en alles op en aan maar er zat een korstje aan de insteekplaats dus het is nu toch weer wat geïrriteerd en er is een nieuw korstje op maar wat was ik blij toen ze men arm met de ontsmetting afwaste op de plekken waar ik mezelf nu niet kan douchen _/-\o_ , voor de rest heb ik met bloed nemen, baxters aanhangen helemaal geen last gehad! Dus voor nu, nog steeds blij met piccie :o

Ik heb thuismedicatie meegekregen tegen het misselijk zijn maar tot nu toe geen last van! Net lekkere frietjes gegeten :9

Ik moet nog wel even naar de winkel toe voor een nieuwe tandenborstel, nieuwe tandpasta, mondspoeling en KOEKJES +:)+

Voor de misselijkheid tegen te gaan kan ik best veel tussendoortjes eten zodat mijn maag niet ‘leeg’ is, een lege maag zorgt voor meer misselijkheid! De koekjes mochten zelfs mee in bed ~~}> ja ik mag zelf snachts koekjes eten op doktersadvies _O- _O- _O-

Mijn vriend was zenuwachtiger als mij deze nacht/ochtend dus hij is ook heel blij met hoe mijn dag is verlopen!

Ik heb veel gekleurd, wat met vrienden geappt en eigenlijk heeft de tv niet aangestaan en de tijd was zo voorbij!

Afbeelding
Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:01

Wat ben jij STOER! Echt dikke respect voor jou.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:14

Wat fijn dat het zo meegevallen is!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:43

Yessss 1-0 voor jou, wat fijn!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:47

Stille meelezer hier kruipt onder haar steen vandaan!
Heel je verhaal gevolgd en wauw wat heb ik een respect voor je. Dat je zo positief blijft ondanks alle ellende die je al hebt meegemaakt en die nog gaat komen. Ik heb echt bewondering voor je instelling _/-\o_

Gelukkig is de eerste keer enorm meegevallen. Volgens mij als je een eerste nare ervaring hebt wordt het hele traject nog veel zwaarder dan het al is…

Ik ga je zeker blijven volgen en af en toe even een bericht plaatsen. Voor nu zou ik zeggen lekker veel koekjes eten je verdient het **\O/**

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 21:49

Veraaaaah schreef:
Stille meelezer hier kruipt onder haar steen vandaan!
Heel je verhaal gevolgd en wauw wat heb ik een respect voor je. Dat je zo positief blijft ondanks alle ellende die je al hebt meegemaakt en die nog gaat komen. Ik heb echt bewondering voor je instelling _/-\o_

Gelukkig is de eerste keer enorm meegevallen. Volgens mij als je een eerste nare ervaring hebt wordt het hele traject nog veel zwaarder dan het al is…

Ik ga je zeker blijven volgen en af en toe even een bericht plaatsen. Voor nu zou ik zeggen lekker veel koekjes eten je verdient het **\O/**

Koekjes it is :):) bedankt voor je berichtje! Ook al de andere die me hier steunen <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:51

Yess de eerste dag zit erop! *\o/*

Gelukkig is het je meegevallen, ik duim voor je dat dit zo blijft! Geniet van je koekjes!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:18

Topper! Goed gedaan.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:34

Zo, dat is een fijn bericht om te lezen. Nu duimen dat de misselijkheid wegblijft en lekker koekjes eten! :)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:36

Wauw wat goed gedaan! Geniet van de koekjes! :D Ik vind je onwijs dapper en zo mooi om te lezen hoe positief je bent

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:51

Wat fijn dat het is meegevallen! Lekker koekjes eten inderdaad. Je kunt erger doktersadvies krijgen! :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:27

Wauw TS, wat een fijn bericht! Wat knap ook dat je er zo positief in staat, powervrouw *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:18

Wat fijn dat de eerste is meegevallen! Hopelijk zet dat zo een beetje door! Maar deze heb je vast binnen, samen met veel koekjes :+

Topper!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-22 10:16

Koekjeskast is aangevuld _O-

Nr 2 van de bestraling is ook gedaan *\o/*

Gisterenavond wel nog een heftige bloeding gehad, ik moest vanaf de eerste bestraling vaginale gel inbrengen met een applicator en de vloer in de badkamer was wat druppels bloed rijker… dus dat heb ik even gemeld deze ochtend, ik moet voorlopig stoppen om bloedarmoede te voorkomen (door chemo kan dat ook, dus nog extra belasting voor mijn bloed is niet gunstig) en het wordt intern overlegd…

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:11

Top dat alles, behalve de bloeding, zo goed verloopt. Hopelijk komen ze met een goed alternatief voor de gel.

Om je op te ondersteunen krijg je van mij een mascotte

Afbeelding

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 15:45

Weet niet of je brownies lekker vindt?
Maar bij brownie in the box, hebben ze heerlijke (en aparte) brownies.

Heel veel sterkte.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 15:11

6/25 bestralingen zijn achter de rug *\o/*

Morgen krijg ik mijn 2de chemo en alweer bestraling 7.

Ik heb wel veel last van vermoeidheid, ben heeeeeeuuuuuul moe de eerste 3 dagen na de chemo.

Verder ben ik wel niet echt ziek (tot nu toe) maar heb een opgeblazen gevoel en moet dus veel boertjes en windjes laten := maar kan toch niet goed naar het toilet…

Zondag is mijn liefste liefje <3 mee naar de dresssuurwedstrijd geweest zodat ik mijn zinnen toch wat kon verzetten! Dit was leuk maar maandag voelde ik toch dat ik iets over mijn grenzen ben gegaan.

Al bij al gaat het dus vrij goed! Hopelijk kunnen we dit zo houden!

Mijn vriendje is suuuuuuuperlief voor mij, hij staat altijd aan mijn zijde maar ik merk wel dat het soms veel is, alles in combinatie, werken, huishouden, ziekenhuis… dan voel ik me wel machteloos :(:)

Ik heb zoveel steun van de mensen rond me, vandaag heb ik alweer een pakje gekregen van een vriendin om me een hart onder de riem te steken, vorige week een cadeautje van mijn neef en zijn gezin en mijn ouders hebben ook een leuk bloempje meegebracht <3 van mijn beste vriendin (en schoonzusje) had ik een geluks armbandje gekregen, deze heb ik ook altijd aan tijdens de behandeling!

Fijne mensen om je heen, geven je de moed om door te gaan!

Ook de fijne berichtjes hier! Bedankt allemaal _/-\o_

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:39

Sterkte.

Maar waarom werken als je chemo en bestralingen krijgt?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:00

Deugenietje schreef:
Sterkte.

Maar waarom werken als je chemo en bestralingen krijgt?

Ik denk dat haar vriend werkt, niet zij.

En al was dat niet zo, niet aan ons om te oordelen of ze wel of niet werkt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:26

Misschien wil ze dat zelf wel? :)
Ik heb dat (soms) ook gedaan en als je je daar 'beter' door voelt, waarom niet?
Bovendien: eigen keuze :)

TS, heb je al gevraagd of ze iets hebben tegen de verstopping? Het is een bekende bijwerking en meestal wordt het na elke kuur wat erger. Het is vrij eenvoudig op telossen met zakjes Macrogol of wat sterkers.

Verder: you go girl! *\o/*

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:31

Verstopping is echt een hele vervelende bijwerking. Ik kreeg die smerige zakjes niet door mijn keel tijdens de chemo. Wat mij goed hielp waren magnesiumtabletten. Weet niet exact meer wat de dosering was, maar daar kunnen ze je in het ziekenhuis vast wel over adviseren

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 16:35

Ikzelf werk inderdaad niet meer maar mijn vriend wel, hij heeft een bijberoep en doet dit in de mate die mogelijk zijn, (hij is ook nog steeds revaliderende na een ongeval) maar nu komt ‘mijn probleem’ er ook nog bij en ik merk dat het soms te veel wordt… wat ook normaal is natuurlijk, het is zo’n SCHAT!

Ik ga inderdaad morgen bespreken of ik eventueel movicol mag bijnemen, dat heb ik thuis nog staan!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:40

Goed plan :j

Soms moet je even uitvogelen wat voor jou het beste werkt. Bij mij werkte het het beste om elke dag een zakje te nemen en dan op de dagen op en na de kuur (ongeveer 3 dagen) een extra zakje.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 18:01

Morgen zitten we alweer in de helft *\o/*

Na de chemo vorige week heb ik toch wat mindere dagen gehad, ik ben niet echt ziek zoals misselijk en overgeven maar ik heb wel een hoge hartslag in rust… morgen moet ik dit melden bij de chemo, dit zou een nevenwerking kunnen zijn van de chemo of de medicatie die gegeven wordt in de dagen daarna.

Mijn smaak verandert ook wel wat, kwa eten gaat het nog goed _O- maar mijn drinken smaakt niet meer, ik was zoooooooo dol op cola en nu smaakt het helemaal niet meer… appel-kers valt nu meer in de smaak!

De bestralingen gaan dus wel vrij vlot en na de bestraling, op weg naar huis, trakteer ik mezelf altijd op een lekker, warm kaasbroodje :9

Morgen dus chemo 3 en bestraling nr 12!

De inwendige bestralingen zijn vandaag ook nog besproken, dat zal nog wel effe tanden bijten zijn, stilliggen op mijn rug, niet draaien,… maar dat is aan de eindstreep! Dan wordt er ook een scan gemaakt voor de bestraling te bepalen en dan kunnen ze ook kijken of er al effect is op de tumor.

Voor de rest worden er geen controle scans meer gedaan, dit wordt pas na 3 maanden gedaan omdat de stralingen nog lang nawerken. Dus de eigenlijke resultaten laten wel ‘lang’ op hun wachten, dit zal midden november zijn.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:05

Al op de helft. Dapper door doen!
Knap hoor.