Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Maar ondertussen roep jij wel wat een meisje van 13 maar moet vinden...
Juist door dit soort instellingen groeien kinderen op met het idee dat menstruatie vies is.
Hier trouwens een link over free bleeding en hoe het is ontstaan.
https://helloclue.com/articles/culture/ ... -it-matter
superpony schreef:Amber_anne schreef:Maar ondertussen roep jij wel wat een meisje van 13 maar moet vinden...
Juist door dit soort instellingen groeien kinderen op met het idee dat menstruatie vies is.
Hier trouwens een link over free bleeding en hoe het is ontstaan.
https://helloclue.com/articles/culture/ ... -it-matter
Ik roep helemaal nergens!!! wat een meisje van 13 moet vinden.
We leven nou eenmaal in deze wereld en een meisje van 13 is gewoon kwetsbaar.
Je kan tegen een meisje 10x zeggen; het is niet vies, het hoort bij het leven etc, Maar als zij straks ergens is en er komt bloed, is dat gewoon heel rot.
Dat mensen het hier als volwassenen zo goed weten, is prima. Maar 13 is en blijft een ander verhaal.
Citaat:Die vinden het echt niet leuk als er wat bloed te zien zou zijn. Kan je er van alles tegen roepen, maar op die leeftijd is dat gewoon echt anders.
sevke schreef:Ben ik nu de enige die zich verbaast over de extreme preutsheid en viesheid van dingen die heel natuurlijk zijn bij de volwassenen van tegenwoordig? Van waar komt dit eigenlijk, die extreme hygienedrang?
Wij zwommen vroeger in de plaatselijke vijver, waar je soms de bloedzuigers van je lijf moest aftrekken achteraf, tussen de kikkers, vissen en eenden.
Menstruatie is niet vies. Laten we dit aan onze jonge meisjes meegeven, het is zo al erg genoeg. Als je een menstruatiecup gebruikt, merk je dat het niet eens ruikt. Het is gewoon bloed en slijm, niks vies aan. In een maandverband ruikt het soms, omdat het met de buitenlucht in contact komt.
Ik zou het meisje helpen bij het gebruik van een lichte en kleine menstruatiecup. Is makkelijker dan een tampon, maar wel betrouwbaarder dan een menstruatiebikini, die helemaal doordrongen van water zal komen en dan niks meer opnemen.
Amber_anne schreef:De geur van chloor ontstaat alleen door het binden aan stoffen als urine.
Een zwembad dat niet ruikt is schoner dan een die wel ruikt
sevke schreef:Dat is juist het punt. Je mag dat vies VINDEN, maar het is een kwalijke evolutie om dat over te dragen naar jonge meisjes.
Ik heb ooit nog ponykamp gegeven bij ons thuis. De meisjes gingen zichzelf omkleden in een vieze stinkende Dixi, eerder dan in de gemeenschappelijke slaapruimte. Dat vind ik erg, en een kwalijke evolutie. Meisjes worden vies van hun eigen lichaam en schamen zich over dingen die volstrekt normaal zijn.
absque_dubio schreef:Ik vind menstruatiebloed vies. Ik hoef niet in dat van mijn eigen en zeker niet dat van anderen te zwemmen. Is dat zo gek? Ondanks dat het een natuurlijk product is (zoals poep en plas).
Ik begrijp nu wel beter de ‘adult only’ plekken. Goed punt dat wij daar vanaf nu op gaan letten als wij een vakantie boeken
Suzanne F. schreef:absque_dubio schreef:Nee ik zeg zeker niet dat dat allemaal schoon is.![]()
Maar in ieder geval geen in bad plassende en menstruerende babys/kids. Of in ieder geval minder..
Nee, wel ejaculerende mannen. Maar alleen het ontbreken van krijsende kinderen zou mij al blij stellen.
Gitana schreef:damn jullie moesten eens weten wat er uberhaupt al in drinkwater zit
Suzanne F. schreef:Gitana schreef:damn jullie moesten eens weten wat er uberhaupt al in drinkwater zit
Eeeh niks? Nederlands drinkwater is hartstikke veilig. Heel soms gebeurt er eens een ongelukje maar dat is echt een uitzondering. En dan wordt er meteen actie ondernomen door het drinkwaterbedrijf. Je kan Nederlands kraanwater veilig drinken, dit is helemaal gezuiverd en ontdaan van alle schadelijke stoffen.
Alleen een fabrikant van een waterfilter of ontharder zal je een ander verhaal voorhouden maar dat is met commerciële doelen en is niet objectief.