Menstruatie bikini?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:31

Maar ondertussen roep jij wel wat een meisje van 13 maar moet vinden...

Juist door dit soort instellingen groeien kinderen op met het idee dat menstruatie vies is.

Hier trouwens een link over free bleeding en hoe het is ontstaan.
https://helloclue.com/articles/culture/ ... -it-matter

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:36

damn jullie moesten eens weten wat er uberhaupt al in drinkwater zit :roll:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:39

Amber_anne schreef:

Juist door dit soort instellingen groeien kinderen op met het idee dat menstruatie vies is.

Ik roep helemaal nergens!!! wat een meisje van 13 moet vinden.

We leven nou eenmaal in deze wereld en een meisje van 13 is gewoon kwetsbaar.

Je kan tegen een meisje 10x zeggen; het is niet vies, het hoort bij het leven etc, Maar als zij straks ergens is en er komt bloed, is dat gewoon heel rot.

Dat mensen het hier als volwassenen zo goed weten, is prima. Maar 13 is en blijft een ander verhaal.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:47

superpony schreef:
Amber_anne schreef:

Ik roep helemaal nergens!!! wat een meisje van 13 moet vinden.

We leven nou eenmaal in deze wereld en een meisje van 13 is gewoon kwetsbaar.

Je kan tegen een meisje 10x zeggen; het is niet vies, het hoort bij het leven etc, Maar als zij straks ergens is en er komt bloed, is dat gewoon heel rot.

Dat mensen het hier als volwassenen zo goed weten, is prima. Maar 13 is en blijft een ander verhaal.

Citaat:
Die vinden het echt niet leuk als er wat bloed te zien zou zijn. Kan je er van alles tegen roepen, maar op die leeftijd is dat gewoon echt anders.

Ik lees hier heel veel dingen die jij zo zeker schijnt te weten over een 13 jarige

Misschien moet je je eigen emoties niet zo proberen te projecteren

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:55

Ben ik nu de enige die zich verbaast over de extreme preutsheid en viesheid van dingen die heel natuurlijk zijn bij de volwassenen van tegenwoordig? Van waar komt dit eigenlijk, die extreme hygienedrang?
Wij zwommen vroeger in de plaatselijke vijver, waar je soms de bloedzuigers van je lijf moest aftrekken achteraf, tussen de kikkers, vissen en eenden.
Menstruatie is niet vies. Laten we dit aan onze jonge meisjes meegeven, het is zo al erg genoeg. Als je een menstruatiecup gebruikt, merk je dat het niet eens ruikt. Het is gewoon bloed en slijm, niks vies aan. In een maandverband ruikt het soms, omdat het met de buitenlucht in contact komt.
Ik zou het meisje helpen bij het gebruik van een lichte en kleine menstruatiecup. Is makkelijker dan een tampon, maar wel betrouwbaarder dan een menstruatiebikini, die helemaal doordrongen van water zal komen en dan niks meer opnemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:01

sevke schreef:
Ben ik nu de enige die zich verbaast over de extreme preutsheid en viesheid van dingen die heel natuurlijk zijn bij de volwassenen van tegenwoordig? Van waar komt dit eigenlijk, die extreme hygienedrang?
Wij zwommen vroeger in de plaatselijke vijver, waar je soms de bloedzuigers van je lijf moest aftrekken achteraf, tussen de kikkers, vissen en eenden.
Menstruatie is niet vies. Laten we dit aan onze jonge meisjes meegeven, het is zo al erg genoeg. Als je een menstruatiecup gebruikt, merk je dat het niet eens ruikt. Het is gewoon bloed en slijm, niks vies aan. In een maandverband ruikt het soms, omdat het met de buitenlucht in contact komt.
Ik zou het meisje helpen bij het gebruik van een lichte en kleine menstruatiecup. Is makkelijker dan een tampon, maar wel betrouwbaarder dan een menstruatiebikini, die helemaal doordrongen van water zal komen en dan niks meer opnemen.

Ik mis even waarom iemand iets dat natuurlijk en normaal is niet vies mag vinden. Ik vind poep ook vies, om te ruiken en om te zien, ondanks dat het natuurlijk is.

En jij vindt menstruatiebloed niet vies. Ik vind dat wel. Ik accepteer dat het er is en maak er niet meer van dan het is, maar vies vind ik het wel. En ik snap niet waarom dat een probleem is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:16

Ik vind menstruatiebloed vies. Ik hoef niet in dat van mijn eigen en zeker niet dat van anderen te zwemmen. Is dat zo gek? Ondanks dat het een natuurlijk product is (zoals poep en plas).
Ik begrijp nu wel beter de ‘adult only’ plekken. Goed punt dat wij daar vanaf nu op gaan letten als wij een vakantie boeken :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:19

Amber_anne schreef:
De geur van chloor ontstaat alleen door het binden aan stoffen als urine.

Een zwembad dat niet ruikt is schoner dan een die wel ruikt

Dit is echt onzin. Tenzij mijn cliënten ook in de gootsteen en in de wasbak plassen. Sommigen zetten die voor mij van tevoren in de week met chloor en dat ruikt dan precies hetzelfde als een zwembad. :o

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:34

Als je aan een nieuwe fles chloor ruikt, dan ruik je toch gewoon chloor?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:37

Ik zie wel heel veel mensen met issues met hun eigen lichaam hier.
Gelukkig ook wat tegengeluid.

De zee ( meer, rivier etc ) zit vol dode en ontbonden vissen , bloed van alle mogelijke dieren, sperma van al die dieren Dat is als het goed is het grootste deel van de " vieze dingen ".
Dan mensen : zweet ( van zwemmen ga je zweten ) , huidcellen, spuug ( wel eens een slok water uit zwembad of zee in je mond gehad :D . Haren heel veel haren van mensen.
Bloed uiteraard ( schaafwondje hier, sneetje in de vinger daar )

enneh, die tampon is ook niet waterdicht oid , dus dat bloed spoelt er net zo makkelijk uit.

Dat je niet met een spoor bloed achter ja aan wil zwemmen en het opvangt zoveel mogelijk, uiteraard, en dat je niet in het water gaat plassen helemaal logisch.

Maar die reactie over mensen die hun eigen lichaam zo vies vinden dat vind ik zelfs zorgelijk. Dan kan het niet anders dat je moeite hebt met je eigen lichaam. Prima, maar breng dat niet over op jonge meisjes, die gun je toch niet dat ze een hekel aan hun eigen lichaam hebben.

En dan bedoel ik niet dat je er niet hygienisch mee om moet gaan, of dat je graag schoon en fris bent, maar ik bedoel de mensen die het allemaal walgelijk vinden.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:40

Dat is juist het punt. Je mag dat vies VINDEN, maar het is een kwalijke evolutie om dat over te dragen naar jonge meisjes.
Ik heb ooit nog ponykamp gegeven bij ons thuis. De meisjes gingen zichzelf omkleden in een vieze stinkende Dixi, eerder dan in de gemeenschappelijke slaapruimte. Dat vind ik erg, en een kwalijke evolutie. Meisjes worden vies van hun eigen lichaam en schamen zich over dingen die volstrekt normaal zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:46

sevke schreef:
Dat is juist het punt. Je mag dat vies VINDEN, maar het is een kwalijke evolutie om dat over te dragen naar jonge meisjes.
Ik heb ooit nog ponykamp gegeven bij ons thuis. De meisjes gingen zichzelf omkleden in een vieze stinkende Dixi, eerder dan in de gemeenschappelijke slaapruimte. Dat vind ik erg, en een kwalijke evolutie. Meisjes worden vies van hun eigen lichaam en schamen zich over dingen die volstrekt normaal zijn.

Dat vind ik ook kwalijk. Je moet je niet schamen voor natuurlijke processen die iedere vrouw overkomen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:04

Unleash schreef:
Als je aan een nieuwe fles chloor ruikt, dan ruik je toch gewoon chloor?

Ja klopt! maar wat er ontstaat als je chloor laat reageren met urine is iets anders dan puur chloor.
Maar het is niet raar dat je daar niet het verschil tussen kunt ruiken

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:06

absque_dubio schreef:
Ik vind menstruatiebloed vies. Ik hoef niet in dat van mijn eigen en zeker niet dat van anderen te zwemmen. Is dat zo gek? Ondanks dat het een natuurlijk product is (zoals poep en plas).
Ik begrijp nu wel beter de ‘adult only’ plekken. Goed punt dat wij daar vanaf nu op gaan letten als wij een vakantie boeken :o

Alsof volwassenen allemaal zo lekker hygiënisch zijn :+ :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:10

In een „adult only“ bad kun je nog wel eens ongewenst zwanger worden <<)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:12

Nee ik zeg zeker niet dat dat allemaal schoon is. :D
Maar in ieder geval geen in bad plassende en menstruerende babys/kids. Of in ieder geval minder..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:13

Sizzle schreef:
In een „adult only“ bad kun je nog wel eens ongewenst zwanger worden <<)

:D :D :D

Hahaha, volwassen vrouwen zijn denk ik erger dan jonge meiden
die net aan het menstueren zijn :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:18

absque_dubio schreef:
Maar in ieder geval geen in bad plassende en menstruerende babys/kids. Of in ieder geval minder..

Nee, wel ejaculerende mannen. Maar alleen het ontbreken van krijsende kinderen zou mij al blij stellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:21

Suzanne F. schreef:
absque_dubio schreef:

Nee, wel ejaculerende mannen. Maar alleen het ontbreken van krijsende kinderen zou mij al blij stellen.

Waarom ejaculeren mannen in het zwembad ;(? Waaarom |(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:23

Gitana schreef:

Eeeh niks? Nederlands drinkwater is hartstikke veilig. Heel soms gebeurt er eens een ongelukje maar dat is echt een uitzondering. En dan wordt er meteen actie ondernomen door het drinkwaterbedrijf. Je kan Nederlands kraanwater veilig drinken, dit is helemaal gezuiverd en ontdaan van alle schadelijke stoffen.
Alleen een fabrikant van een waterfilter of ontharder zal je een ander verhaal voorhouden maar dat is met commerciële doelen en is niet objectief.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:24

Al die vrouwen in bikini ook.....krijg je alleen maar ejaculerende mannen van.
Het zou verboden moeten worden _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:24

_San87_ schreef:

Wil je echt dat ik hier antwoord op geef? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:26

Suzanne F. schreef:
_San87_ schreef:

Wil je echt dat ik hier antwoord op geef? :')

Nou nee. Niet alle vragen behoeven antwoord. Maar goed. Ik vind dat dus onbegrijpelijk in een openbaar bad.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:29

Mijn reactie was ook... wat wil je toch niet met zo'n spoor achter je aan, maar als ik dan vergelijk met een schaafwond, dan heb je dat ook niet, dus dan moet je wel flink bloeden voor dat het zichtbaar wordt in het water zelf... als ik uit het zwembad spring en het loopt langs m'n been zou ik me kapot schamen.

Maar het heeft me wel aan het denken gezet; hoe 'vies' is menstruatiebloed nu eigenlijk? (Wetenschappelijk) t.o.v. snot (eerlijk hoeveel snotneuzen er letterlijk rondrennen), speeksel, zweet, 'gewoon' bloed, en ontlasting?

Of vinden wij het vies omdat het blijkbaar in onze cultuur zit dat een vrouw vies is als ze niet vruchtbaar is, en we het kunnen zien (en dus niet zoals zweet of urine). Kun je als medemens iets 'oplopen’ van iemand anders z’n menstruatiebloed?

En weegt dat echt op tegen vrouwen volpompen met hormonen, of verstoppen, om er maar vanaf te zijn? Vind dat van huisartsen altijd zo stom. Mijn zusje heeft heel veel pijn tijdens haar menstruatie, maar heeft letterlijk geen zin om naar de huisarts te gaan omdat die toch alleen maar zegt 'ga aan de pil' in wat voor vorm dan ook. Een andere vriendin van mij ook heel jong om die reden aan de pil gegaan. Toen ze eenmaal na 15 jaar bijna de pil door slikken een kind wilde, bleek ze een knobbeltje in haar hoofd te hebben waardoor haar hormoonhuishouding verstoord was. Een jaar met juiste medicatie en alles opgelost, heeft ook minder pijn. Meid heeft 15 jaar met haar emoties, haar gewicht en nog zo veel dingen geworsteld, maar ja toen ze 12 was hadden ze geen zin om uit te zoeken waar dit nu echt vandaan kwam. De hele cultuur is gewoon echt poedersuiker.

Als je zusje het aan durft vind ik haar iig een super stoer kind! Maar ik vraag me ten zeerste af of menstruatie bikini het echt binnen houdt nadat het al helemaal volgezogen zit met water, ook al zijn het maar een paar druppies.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:32

Suzanne F. schreef:
Gitana schreef:

Eeeh niks? Nederlands drinkwater is hartstikke veilig. Heel soms gebeurt er eens een ongelukje maar dat is echt een uitzondering. En dan wordt er meteen actie ondernomen door het drinkwaterbedrijf. Je kan Nederlands kraanwater veilig drinken, dit is helemaal gezuiverd en ontdaan van alle schadelijke stoffen.
Alleen een fabrikant van een waterfilter of ontharder zal je een ander verhaal voorhouden maar dat is met commerciële doelen en is niet objectief.

Ik weet dat er genoeg rotzooi in zit, vooral in drinkwater dat is geproduceerd uit andere ontwinningsbronnen dan grondwater. Maar veilig is het hier inderdaad nog wel.
Maar oke sorry dit was enigszins off topic :')